امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

لفظ "انقلابی" در کلام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی

#1
لفظ "انقلابی" در کلام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی 1

نظر به اهمیت مفهوم انقلابی بودن و انقلابی گری، اتاق خبر 24 به اهمیت این کلمه و مفهوم آن در کلام بنیانگذار کبیر انقلاب پرداخت.
لفظ
به گزارش خبرنگار اتاق خبر 24:

رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) – 14/ 3/ 95 پنج شاخص انقلابی‌گری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن را مطرح ساختند. (متن کامل خبر )

نظر به اهمیت مفهوم انقلابی بودن و انقلابی گری، اتاق خبر 24 در گزارشی جامع به بررسی این مفاهیم در کلام رهبر معظم انقلاب پرداخت و امروز نیز به اهمیت این کلمه و مفهوم آن در کلام بنیانگذار کبیر انقلاب می پردازد که در زیر می خوانید:

13/08/1358/ دانشجویان دانشگاه اصفهان/ صحیفه: جلد 10

«شماها کوشش کنید که مسائل را روی موازین عمل بکنید. کوشش کنید که ـ عرض می‏کنم که ـ آرامش محفوظ باشد و روی موازین پیش برود. وقتی که آرامش شد، روی موازین پیش رفت، ظلم به کسی نخواهد شد. و اما اگر بنا باشد که روی موازین نباشد، این بالاخره وقتی دست یک دسته اشخاص جوان افتاد که آدمهای خوبی هستند، بین آنها هم یک دسته اشخاص مفسد افتادند، این کم‏کم می‏رسد به هرج و مرج و کم‏کم به زد و خورد و کم‏کم به کُشت و کشتار و یک شهری را، یک مملکتی را ناآرام می‏کند. وقتی ناآرام کرد، دیگر نمی‏شود کارهای اصلاحی را کرد. شما همیشه باید توجه به این بکنید کارها اصلاحی باشد، نه کارها روی موازین فساد باشد. کار اصلاحی هم باید روی آرامش باشد، نه اینکه هر کس هر کاری دلش می‏خواهد بکند و بگوید که ما انقلابی هستیم. حالا که انقلابی هستیم، دیگر نه دادگستری و نه قوانین و نه قوانین شرع و نه هیچ چیز دیگر در کار نیست، ما می‏خواهیم خودمان هر کاری دلمان می‏خواهد بکنیم. نخیر، مسئله این طور نیست. در هیچ حکومتی؛ در حکومت علی بن ابی‏طالب هم این جور نبوده که هرج و مرج باشد، هر کس هر کاری دلش بخواهد بکند، اگر یک کار خلاف می‏کرد، حضرت امیر می‏آورد و حدَّش می‏زد. این طور است مسئله.»

04/04/1359/ در جمع اعضای شوراهای اسلامی کارگران ایران، پرسنل بهداری ارتش/ صحیفه: جلد 12

«این گروههایی که بعد از انقلاب هی جوشیدند و بیرون آمدند و گاهی ادعای اسلامیت می‏کنند و از شما مسلمانتر می‏شوند و گاهی ادعای انقلابی بودن می‏کنند و از شما انقلابی‏تر می‏شوند و گاهی خودشان را مؤسّس انقلاب می‏دانند و انقلاب را که این تودۀ محروم ملت ما از کارگر و کشاورز و دانشجو و شما، همه انقلاب را به پایان رساندید.

در جایی دیگر در همین سخنرانی می فرمایند: باید ما با اسم گول نخوریم، ببینیم چه می‏کند، ببینیم سابقۀ این چیست، ببینیم کتابهایی که اینها می‏نویسند محتوایش چیست، ببینیم تبلیغاتی که اینها می‏کنند چه تبلیغ می‏کنند. مجرّد اینکه بگوید من مسلمم که فایده ندارد با ادعا. الآن همه می‏گویند ما مسلمیم، همه می‏گویند ما انقلابی‏ایم، کسی نیست که بگوید من انقلابی نیستم، هر که می‏گوید من انقلاب را درست کرده‏ام.»

24/09/1361/ «فرمان هشت ماده‏ای» دربارۀ حقوق مردم، قانون، قوۀ قضاییه و لزوم اسلامی شدن روابط و قوانین/ صحیفه: جلد 17

«باید همه بدانیم که پس از استقرارحاکمیت اسلام و ثبات و قدرت نظام جمهوری اسلامی با تأیید و عنایات خداوند قادر کریم و توجه حضرت خاتم الاوصیا و بقیة اللّه‏ ـ ارواحنا لمقدمه الفداء ـ و پشتیبانی بی‏نظیر ملت متعهد ارجمند از نظام و حکومت، قابل قبول و تحمل نیست که به اسم انقلاب و انقلابی بودن خدای نخواسته به کسی ظلم شود، و کارهای خلاف مقررات الهی و اخلاق کریم اسلامی از اشخاص بی‏توجه به معنویات صادر شود.»

03/12/1367/ در جمع روحانیون، مراجع، مدرسین، طلاب و ائمۀ جمعه و جماعات/ صحیفه: جلد 21

«من به طلاب عزیز هشدار می‏دهم که علاوه بر اینکه باید مواظب القائات روحانی نماها و مقدس‏مآبها باشند، از تجربۀ تلخ روی کار آمدن انقلابی نماها و به ظاهر عقلای قوم که هرگز با اصول و اهداف روحانیت آشتی نکرده‏اند عبرت بگیرند که مبادا گذشتۀ تفکر و خیانت آنان فراموش و دلسوزیهای بیمورد و ساده‏اندیشیها سبب مراجعت آنان به پستهای کلیدی و سرنوشت‏ساز نظام شود.»



مطالب برگرفته از سایت دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.imam-khomeini.ir است.
ˢᵒᵐᵉ ᵗᶤᵐᵉˢ
 ᵖᵃˢᵗ ʰᵘʳᵗˢ 
ᵃᶰᵈ ʸᵒᵘ ᶜᵃᶰ'ᵗ 
ˡᵉᵗ ᵗʰᶤᶰᵍˢ ᵍᵒ
ᵞᵒᵘ ʲᵘˢᵗ ᵏᵉᵉᵖ ᵈᶤᵍᵍᶤᶰᵍ
 ᵗᶤˡˡ ʸᵒᵘ'ˡˡ ᵈᶤᵉ ᶤᶰˢᶤᵈᵉ 
ˑ ˑ ˑ
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چند شایعه درباره وضعیت جسمانی رهبر انقلاب + عکس
  آیا ماجرای صلح امام حسن (ع) دوباره تکرار می‌شود؟/ پاسخ از رهبر معظّم انقلاب
Heart پارلمان انقلابی و حاشیه‌هایش؛ از بذرپاش و تاج‌گردون تا دناپلاس و واکسن آنفلوآنزا
  ۱۰ توصیه رهبر انقلاب به دانشجویان
  پخش زنده بیانات رهبر انقلاب با امت جهان اسلام به مناسبت روز قدس
Rainbow دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب برگزار خواهد شد !
Heart کاهش فالوئرهای کانال‌های تلگرامی مخالف جمهوری اسلامی پس از شیوع کرونا
Heart میزبان رهبر انقلاب در دوران تبعید چه کسی بود، که امروز فوت شد؟
  عکس معنادار سایت رهبر انقلاب بعد از تهدید ترامپ برای شلیک به شناورهای ایرانی
Wink نظر جالب رهبر معظم انقلاب درباره یکی از سریال‌های نوروزی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان