امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شکست ارتش بیزانس ازسپاه اسلام ‌در جنگ یرموک

#1
1377سال پیش در روز 20 اوت سال 636 میلادی خالد بن ولید سردار مسلمان عرب در دره یرموک در فلسطین در جنوب دریاچه طبریه یک ارتش امپراتوری بیزانس را درهم می شکند.


شکست ارتش بیزانس ازسپاه اسلام ‌در جنگ یرموک 1


به گزارش جام جم آنلاین، پیروزی لشکر مسلمانان به فرماندهی خالد بن ولید در دره یرموک و در جنگی که نام همین دره را گرفت ، موجب شد تا دروازه های سرزمین های شرقی امپراتوری بیزانس به روی مسلمانان گشوده شود.

درپی فتوحات مسلمانان در ایران و بین النهرین، لشکر مسلمانان متوجه سرزمین های فلسطین و سوریه شد که در آن زمان جزو قلمروی امپراتوری بیزانس بودند.

با پیشروی مسلمانان، امپراتوری بیزانس در صدد برآمد از پیشرفت آنها در قلمروی خود جلوگیری کند.

به عمر خلیفه مسلمانان خبر رسید که بخشی از نیروهای مسلمانان در جنوب دمشق در سوریه در معرض تهدید یک ارتش امپراتوری بیزانس قرار گرفته اند.بنابراین به خالد بن ولید دستور داد برای مقابله با ارتش بیزانس عازم آن ناحیه شود.
شکست ارتش بیزانس ازسپاه اسلام ‌در جنگ یرموک 1

خالد بن ولید به کمک همکیشان خود رفت و پس از 5 روز لشکر مسلمانان را برای جنگ آرایش داد و تصمیم گرفت به دشمن حمله کند.ارتش بیزانس توسط هراکلیوس ، امپراتور بیزانس یا همان رم شرقی تشکیل شده بود و فرماندهی آن با ژنرال تئودوروس بود.


نبرد نهایی در دره یرموک و در کنار رودخانه ای به همین نام میان لشکر مسلمانان و ارتش بیزانس که به مراتب پرتعدادتر از مسلمانان بودند در گرفت.

درپی پیروزی لشکریان اسلام در جنگ یرموک دروازه های سرزمین های شرقی امپراتوری بیزانس به روی مسلمانان گشوده شد و ظرف مدت کوتاهی مسلمانان سراسر سوریه و فلسطین را تصرف کردند.
پاسخ
 سپاس شده توسط nazanin jon
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان