امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کمپ د لا دوپه فرانسه ( کمپ صلح )

#1
کمپ د لا دوپه فرانسه ( کمپ صلح ) 1
کمپ د لا دوپه فرانسه ( کمپ صلح ) اولین پایگاه فرانسه در امارات متحده عربی است که در ابوظبی پایتخت امارات واقع شده . این پایگاه در مه 2009 توسط نیکولا سارکوزی ، رئیس جمهور فرانسه افتتاح شد و اولین پایگاه نظامی دائمی فرانسوی ها در خارج از كشور فرانسه پس از 50 سال هست . پایگاه مذکور توسط فرانسه به درخواست امارات متحده عربي تاسيس شد.

کمپ د لا دوپه به منزله یک پایگاه نیروی هوایی ، یک اردوگاه آموزشی نيرو زميني وپایگاه نیروی دریایی است . برنامه نصب و راه اندازی واستفاده نظامی با نام لانه گزینی نظامی فرانسه در امارات متحده عربي یا IMFEAU نامیده می شود. IMFEAU به طور مشترک با نيرو هوايي امارات آموزش ميبينند و پشتيباني ميشوند . این پایگاه همچنین از روابط استراتژیک و دیپلماتیک میان فرانسه و امارات متحده عربی پشتيباني ميكند .

تاریخچه کمپ د لا دوپه


در ژانویه سال 1995، امارات متحده عربی و فرانسه پیمان همکاری استراتژیک برای سازماندهي دفاعی امضا کردند. فرانسه همواره منبع فراهم كننده نيازهاي نظامی کشورهای خلیج فارس و همچنین شريك انها در قرارداد هاي هسته ای بوده است. در ژوئیه 2007 ، فرانسه تصمیم به ساخت یک پایگاه نظامی دائمی در امارات متحده عربی گرفت . در ژانویه 2008، سارکوزی توافقنامه اي با امارات متحده عربی به منظور ایجاد پایگاه در ابوظبی امضا كرد، و کمپ د لا دوپه رسما در تاریخ 26مه 2009 افتتاح شد. پايگاه به توسعه همکاری های دو جانبه نظامی بین دو کشور كمك ميكند .
کمپ د لا دوپه فرانسه ( کمپ صلح ) 1
طراحي و ساخت كمپ صلح



این پایگاه در تنگه هرمز ، آبراه باریک بین خلیج فارس و دریای عمان ، واقع شده است. حدود 40 درصد از منابع نفت جهان از این آبراه ميگذرد ، که به كمپ يك اهمیت استراتژیک مي دهد. ساخت و ساز در سواحل تنگه هرمز در آوریل 2008 آغاز شد. پایگاه فرانسه شامل یک پايگاه دریایی در بندر منا زاید ميشود ، و همچنين یک پايگاه نیروی هوایی در Al Dhafra و یک اردوگاه آموزشی نيرو زميني در 50 كيلومتري ابوظبی .پايگاه دريايي يك منطقه 8 هكتاري است كه شامل يك اسكله 200 در 300 متري ميباشد. این پایگاه همچنین 10 متر ابخور دارد ، که می تواند کشتی های نیروی دریایی فرانسه را در خود جای دهد.

کمپ د لا دوپه فرانسه ( کمپ صلح ) 1
پایگاه نیروی دریایی براي کشتی های نیروی دریایی فرانسه و نیز امنیت نفت در تنگه هرمز پشتیبانی لجستیک در منطقه فراهم می کند . اين پايگاه به عنوان مقر ناوگان اقیانوس هند نیروی دریایی فرانسه شناخته ميشود. حدود 80 نفر از پرسنل غیر رزمي به طور دائمی در اين اردوگاه مستقر شده اند.پايگاه هوايي104 Al Dhafra براي شش هواپیما پناهگاه دارد ، كه ميتواند مورد استفاده جنگنده هاي نیروی هوایی آمریکا ( USAF ) و جنگنده امارات متحده عربی قرار گيرند. سه جت جنگنده میراژ 2000-5 از اکتبر 2008 در اين پايگاه مستقر شده اند.پایگاه آموزشی ارتش فرانسه در کمپ د لا دوپه شامل ماموريت هاي اموزشي و تربيتي ميشود. این پایگاه دارای یک مرکز آموزش، تجهیزات و امکانات مربوط به آموزش سربازان در صحرا و عملیات شهری است.


امکانات پادگان 


کمپ د لا دوپه در حال حاضر حدود 250 نفر پرسنل IMFEAU دارد : پایگاه نیروی هوایی (57)، پادگان نيرو زميني(93) ، پایگاه نیروی دریایی ( 72 ) و دیگر پرسنل نظامی (30). پایگاه مشترک در نهایت میزبان حدود 500 نفر از پرسنل IMFEAU ، از جمله نيرو زميني ، نیروی دریایی و نیروی هوایی نیروهای فرانسوی خواهد شد.

تجهيزات هوايي
پايگاه Al Dhafra واقع در 32 كيلومتري ابوظبی، میزبان ایالات متحده آمریکا، امارات متحده عربی و نیروهای هوایی فرانسه است. پایگاه هوایی دارای دو باند فرودگاه ، 13R/31L و 13L/31R ، و امکانات ارتباطی است . منطقه آسفالت باند فرودگاه 3661 متر در 46 متر است . این پایگاه در23 متري بالاي سطح دريا ساخته شده است.
کمپ د لا دوپه فرانسه ( کمپ صلح ) 1

امکانات دیگر



پایگاه هواییAl Dhafra دارای یک مرکز تفریحی با امکانات مانند ميز هاي پینگ پنگ ، زمين فوتبال ، میزهای بیلیارد و تلویزیون است . دیگر امکانات تفریحی شامل یک ويديو كلوپ ، چند گيم نت و یک کتابخانه است. این پایگاه همچنین دارای یک مرکز تناسب اندام ، والیبال ساحلي و زمين بسكتبال ، استخر شنا، یک مرکز تلفن و امکانات رختشویی است .

اردوگاه نیروی دریایی همچنین دارايي یک اسلحه خانه، تدارکات و انبارهای مهمات ، انبار هاي ذخيره سازي ، سه ساختمان برای تعمیر و نگهداری و منطقه مسكوني با 320 تخت ميباشد . سایر امکانات در اين پايگاهشامل یک سالن ورزشی، منطقه ورزشی و یک درمانگاه ميباشد .

توسعه آینده
IMFEAU قصد دارد پرسنل و تجهیزات خود را در کمپ د لا دوپه را به منظور ارتقاء امکانات آموزشی و حمایت بيشتر از نیروهای اماراتی افزايش دهد. زیرساخت های آینده با سرمايه گذاري امارات توسط دولت فرانسه ساخته و تجهيز ميشوند.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.military.ir/forums
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آام‌ایکس-۳۰|تانک اصلی فرانسه در میدان جنگ
  مقاومت فرانسه
  آشنایی با نفربر Véhicule de l\\\'Avant Blindé ساخت فرانسه
  جنگنده ميراژG-8 ساخت فرانسه
  زیر دریایی روبیس فرانسه
  آشنایی با قدرت نظامی فرانسه
  موشك كروز otomat ساخت مشترک ایتالیا و فرانسه
  نیروهای نظامی فرانسه در آفریقا: نگاهی گذرا به ساختار مکانیزه
  قطر از فرانسه 36 فروند جنگنده رافال می خرد
  ارتش لژیون خارجی فرانسه (French Foreign legion army) !

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان