امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

انسان شناسی با چاشنی های غذایی..

#1
آشپزي يکي از قديمي​ترين هنرهاي انساني است که پيشينهاي به قدمت بشريت دارد. از همان زماني که انسانهاي غارنشين دريافتند استفاده از آتش و کمي هم پنير پيتزا مي​تواند به «استيک تيراناسورويي» چه طعمي بدهد تا امروز که زنگ مي​زنيم از رستوران غذا بياورند، بشر همواره درگير اين هنر بسيار مطبوع بوده. با خواندن اين مطلب مي​توانيد درک کنيد که استفاده از هرکدام از خوراکي​ها يا ادويه​ها در غذاي شما چه معنايي دارد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://uploadtak.com/images/v233_66135_105.jpg

کلم بروکسل

استفاده شما از کلم بروکسل ميتواند دلايل مختلف داشته باشد. اول اينکه شما فرق کلم بروکسل با کلم بروکلي را ندانسته باشيد و به شما انداخته باشند! در اين صورت شما از نظر شخصيتي کمي شوت مي​زنيد! دوم اينکه شما در يک خانواده سنتي کلم خور يا ترشي کلم خور بارآمده باشيد و به مرور زمان مدرنيته تاثيرات خودش را در زندگي شما گذاشته باشد. به عبارت ديگر در اين صورت شما فردي پايبند سنت اما بهرهمند از مزاياي مدرنيته به حساب مي​اييد که بزرگترين مشکل شما عدم سرو ديزي در کافي شاپ يا سينما کمپلکس است! دليل سوم مي​تواند اين باشد که شما حتماً فکر مي​کنيد کلم بروکسل به نسبت کلم قمري خصوصيات بهتري داشته باشد که خب اين سليقه شماست! در اين صورت از نظر اجتماعي شما جزو آدم​هايي هستيد که اعتقاد داريد جدايي نادر از سيمين نسبت به اخراجي​هاي 3 فيلم بهتري است که ما با شما موافقيم.





دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.uploadtak.com/images/r2448_66136_565.jpg

آووکادو

اگر آووکادو زينت بخش غذاهاي شماست، شما فردي «هاي کلاس» و «کول» با مايه​هاي کاملاً تابلوي خودشيفتگي يا تازه به دوران رسيدگي هستيد که انتخاب نحوه طبخ شما نشان​دهنده اين است که شما به کدام دسته تعلق داريد.اگر آووکادو را ميپزيد يا گريل مي​کنيد، مشخص است که شما تازه به دوران رسيده هستيد، چون آووکادو قابل طبخ کردن نيست و فقط آنهايي که تازه به مال دنيا رسيده​اند اين سوتي را مي​دهند! اگر هم از آووکادو براي سالاد استفاده مي​کنيد که خودشيفته هستيد وگرنه آدم عاقل در اين گراني بنزين اين همه راه را تا بازارچه تجريش نمي​رود که آووکادو بخرد بريزد توي سالاد! مگر سالاد شيرازي خودمان آووکادو دارد؟ مگر پدران ما كه سال​ها آووکادو نخوردند، چرخ مملکت داري کج شد؟! غرب​زده خود شيفته!





دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.uploadtak.com/images/m461_66137_316.jpg

سيب​زميني پشندي

سيب ​زميني پشندي در دايره گسترده​اي از علاقه​مندي​ها جاي دارد. معمولاً مشتريان اوليه اين سيب​زميني رستوران​دارهايي هستند که دوست دارند جنسي ارزان بخرند و جاي سيب​زميني مرغوب به خلق​الله غالب کنند. اين قشر از نظر جامعه​شناسي به «گندم​نمايان جوفروش» شهره هستند که از عصر هجر به بعد در جامعه ايران به رسميت شناخته شدهاند. دسته دوم مصرف​کنندگان سيب​مزيني پشندي بانواني هستند که شوهرشان هنگام خريد، عموماً «هر» را از «بر» تشخيص نمي​دهند و يا حواسشان به خريد نيست.اين طيف عمدتا اگر نروند بازار، بازار مي​گندد! اين طيف از مصرف​کنندگان سيب​زميني پشندي به «مصرف​کنندگان اجباري» شهره هستند. دسته سوم هم کساني هستند که سيب​زميني پشندي را آگاهانه انتخاب مي​کنند که در اين صورت از نظر تيپ اجتماعي به مصرف​کنندگان خانم شهرت دارند.



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.uploadtak.com/images/i3352_66138_301.jpg

زردچوبه

اگر به زردچوبه علاقه داريد و به نوعي «زردچوبه باز» هستيد، بايد خدمت شما عرض کنيم که شما از نظر تيپ​شناسي اجتماعي فردي زرد به حساب مي​آييد که فهرست علاقه​مندي​هاي شما از مجلات زرد تا سريال​هاي تلويزيوني شايعات تاييد نشده در مورد آدم​هاي معروف يا فک و فاميل گسترده است.شما از علاقه​مندان دسترسي به آخرين شايعات در مورد محمدرضا گلزار به حساب مي​آييد و صبح تا شب دنبال اين هستيد که ببينيد هديه تهراني بالاخره با کسي ازدواج کرده يا از کسي طلاق گرفته يا نه. زردچوبه از لحاظ روانشناختي، نشان​دهنده نوعي بي​قراري دروني با مايه​هاي روانپريشي مزمن است که خطري ندارد اما بايد کنترل شود. احياناً شما اگر روزي يک شايعه درست و درمان نخوانيد يا يکي راه​نيندازيد، صبح​تان، شب نمي​شود.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.uploadtak.com/images/h7533_66140_332.jpg

فلفل

فلفل بر چند نوع است و به همين دليل طيف روانشناختي اين ماده غذايي گسترده​ترين طيف در «روانشناسي آشپزي» محسوب ميشود.

اگر شما از مصرف​کنندگان فلفل سياه به حساب مي​آييد، در اين صورت شما يا در کودکي هر وقت شيطنت مي​کرديد فلفل در دهانتان مي​ريخته​اند که حالابه صورت عقده براي شما باقي مانده و قصد داريد با خالي کردن دق دلي خود برسر سر و همسر و بچه، دل خودتان را خنک کنيد يا اينکه شما فردي خشن، مقتدر و مدبر هستيد که مي​توانيد ديگران را بچرخانيد اما ترجيح مي​دهيد اين کار را نکنيد مگر آنکه ديگران بخواهند لات​بازي در بياورند که در آن صورت پس از خوردن قاشق اول غذا، طرف به شکر خوردن مي​افتد!

اما فلفل قرمز حکايت ديگري دارد. فلفل قرمز اگر در منوي غذايي شما جاي ميگيرد به اين معناست که شما از طرفداران تيم پرسپوليس هستيد و ترجيح مي​دهيد جاي کار کردن روي ترکيب خودتان – با نزديکان– رقبا را با گفتن يک کلمه «شش تاييا» بچرخانيد!در مورد فلفل​هاي قرمز و سبز يعني فلفل​هاي خوراکي که در کبابيها سيخ ميکنند هنوز تحقيقات جامعي انجام نشده اما يک تئوري اثبات نشده در اين مورد هست که براي خالي نبودن عريضه (يا خالي نماندن صفحه) توجه شما را به آن جلب مي​کنيم. از آنجايي که فلفل​هاي قرمز بسيار سوزاننده و فلفل سبز يکي در ميان بي​خاصيت است، اگر «فلفل قرمزخور» هستيد از نظر شخصيتي، شما فردي «مازوخيست» يا خودآزار هستيد که از صدمه زدن ريه و کبد و طحال و گلوي خودتان هيچ ابايي نداريد. اما اگر طرفدار فلفل سبز هستيد، فردي «ساديست» يا ديگر آزار هستيد که فلفل بي​خطرها را خودتان مي​خوريد و فلفل​هايي که به ديگران تعارف مي​کنيد بلااستثنا تند در مي​آيند!
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نقطه ی کور چشم انسان
  انسان حس مغناطیسی دارد
Rainbow تحولات مغز انسان ۳۰ ثانیه پس از مرگ
  شباهت درخت نخل و انسان
  دانستنی جالب انسان
  واقعا انسان‌ها فقط از 10 درصد مغزشان استفاده می‌کنند؟
  چرا نوزاد انسان قادر به راه رفتن نیست؟
  آیا “انسان‎های باستانی” قربانیان انقراض ششم بودند؟
  موی انسان می‌تواند وزن ۲ فیل را تحمل کند!
  آیا می دانید نیمی از بدن انسان را میکروب ها تشکیل داده اند؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان