امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

می‌دانید نام بلوتوث و usb چگونه بوجود آمده اند؟

#1
گزارشی از تاریخچه یا منشاء نشانه های رایانه ای اخیرا منتشر شده است. نشانه هایی که روزانه هزاران بار از آنها استفاده می کنیم اما شاید نگاه یا ذهنمان تنها چند صدم ثانیه درگیر فکر کردن به آنها شود.
نشانه های مختلفی که به منظور دادن دستورهای متفاوت به رایانه ها مورد استفاده قرار می گیرند را امروزه می توان در هر جا، بر روی لباسها، در داخل خودروهای اتوماتیک و بسیاری از ابزارها و کاربردهای دیگر مشاهده کرد.
 


نشانه انرژی
در زمان جنگ جهانی دوم مهندسان از سیستمی دوتایی برای برچسب زدن به کلیدهای خاموش و روشن انرژی دستگاه های مختلف استفاده می کردند: یک 1 به معنی روشن و یک 0 به معنی خاموش.
در سال 1973 کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک نشانه ای به گونه ای ترکیبی به شکل یک دایره شکسته با خطی در میان شکستگی را به عنوان نشانه حالت آماده باش انرژی یا Standby انتخاب کرد که تا کنون نیز این نشانه به همان معنی پابرجا باقی مانده است. اما موسسه مهندسان الکتریکی و الکترونیکی با اعلام مبهم بودن مفهوم این نشانه، مفهوم آن را به مفهوم ساده انرژی تغییر دادند.
 


بلوتوث
حتما داستان پادشاه دانمارکی ها را در قرن دهم میلادی شنیده اید. "هارالد بلاتند" به پادشاه دندان آبی شهرت داشت. وی علاقه فراوانی به میوه جنگلی "تمشک آبی" یا بلوبری داشت و تعدادی از دندانهایش برای همیشه آبی رنگ شدند. آنچه شاید ندانید این است که نشانه بلوتوث یا "دندان آبی" در واقع ترکیبی از دو حرف اول نام این پادشاه است. اولین نشانه بلوتوث از شکلی دندان مانند نیز برخوردار بود اما فعل و انفعالات نشانه ای اینجا پایان نگرفت. به دلیل اینکه "بلاتند" در متحد کردن اقوام متفرقی که اکنون در نروژ، سوئد و دانمارک ساکن هستند نقشی کلیدی به عهده داشته است، فناوری بلوتوث به گونه ای طراحی شده تا همکاری میان صنایعی از قبیل رایانه، تلفن همراه و اتوموبیل سازی را فراهم آورد.
 


USB
نماد تصویری USB مشابه عصای سه شاخه نپتون، خدای دریاها در افسانه های یونانی، طراحی شده است. طراحان نشانه USB به جای استفاده از یک مثلث در بالای هر یک از شاخه های این نشانه تصمیم گرفتند از یک مثلث، یک مربع و یک دایره استفاده کنند. این طرح با هدف نمایش دادن دستگاه های جانبی متعددی که می توانند با استفاده از این فناوری به رایانه وصل شوند، اجرا شده است.


پخش
با وجود اینکه کلیدهای پخش/مکث از ساکنان بومی صفحه کلید رایانه ها نیستند، در نهایت جای خود را در میان کلیدهای صفحه کلید رایانه ها، پخش کننده های چند رسانه ای و بسیاری دیگر از ابزارهایی که توانایی پخش فایلهای ویدیویی یا صوتی را دارند، باز کرد. متاسفانه تا کنون منشاء خاصی برای توضیح مثلثی که برای پخش و دو خط موازی که برای مکث در نظر گرفته شده یافته نشده است. این نشانه ها اولین بار در دهه 1960 بر روی کاستهای قرقره ای نمایان شدند. در برخی کلیدها این نشانه ها به صورت ترکیبی برای نمایش دادن کاربرد بازبینی فیلم یا جلو بردن سریع فیلم مورد استفاده قرار می گیرند. جهت این مثلث بر روی فیلمهای ویدئویی مسیر گردش کاست را نمایش می داد.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
می‌دانید نام بلوتوث و usb چگونه بوجود آمده اند؟ 1


مکث pause
از زمانی که این نشانه دیده شده و مورد استفاده قرار گرفته بسیاری اعلام کرده اند این نشانه یادآور نمادی از اتصالی باز بر روی یک مدار الکترویکی است. برخی از آن به عنوان نشانه توقفی یاد می کنند که توده ای از میان آن خالی شده است. با این حال منشاء کلاسیکتری نیز برای توضیح این نشانه وجود دارد: در نت نویسی های موسیقی، این نشانه به معنی سکوت نمایش دهنده یک وقفه یا انتظار است.


خواب
حالت انتظار یا Standby رایانه افراد را گیج می کرد و از این رو تصمیم به تغییر نام آن گرفته شد و به منظور تشبیه آن به حالت خواب در انسان که طی آن مغز انسان نه روشن است و نه خاموش، نام خواب برای این کلید در نظر گرفته شد و نشانه آن نیز هلال باریک ماه انتخاب شد.





@
تنها نشانه این لیست که در مجموعه موزه هنرهای مدرن رتبه ای به خود اختصاص داده است نشانه @ است که به احتمال زیاد در واژه های مرتبط با شبکه و اینترنت ریشه دارد. این نشانه از نامهای متعددی برخوردار است از جمله حلزون در کشورهای ایتالیا و فرانسه، موش در چین و دم میمون در آلمان. در سال 1971 "ریموند تاملینسون" برنامه نویس شرکتی به نام "برنک و نیومن" تصمیم به قرار دادن نشانه ای میان آدرسهای شبکه گرفت تا کاربران را از ترمینالها جدا کند.

 
پیش از این نیز در سال 1885 نشانه @ به مفهوم "در مقیاس" بر روی برخی از صفحه کلیدها مورد استفاده قرار می گرفت. حتی برخی معتقدند این نشانه در قرن ششم میلادی نیز وجود داشته و به عنوان نشانه ای برای سالهای پس از مرگ مسیح مورد استفاده قرار می گرفته است.
پاسخ
 سپاس شده توسط ѕтяong ، امیر‌حسین
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  O. K از كجا آمده است؟!
Lightbulb چگونه صورت خود را استخونی و زیبا کنیم؟
  چگونه استرس را ازبین ببریم؟
  فولاد چیست؟ و چگونه ساخته می شود؟
  چگونه در ایران می توان یک مدل موفق شد؟
  چگونه زبان انگلیسی یاد بگیریم؟
  چگونه مقاله بنویسیم؟
  پنل های خورشیدی چگونه کار میکنند؟
  چگونه هر روز باسواد تر شویم؟
  چگونه با استفاده از شانه تخم مرغ اتاق اکوستیک بسازیم؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان