امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کاشت مو به روش HRT چیست؟

#1
کاشت مو چیست؟

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کاشت مو فرآیندی است که در آن موهای پشت سر و نواحی کناره گوش فرد برداشته شده علت اینکه از موهای پشت سر و نواحی کناره گوش استفاده می کنند چراکه این موها اکثرا ریزش نداشته و ثابت می باشد موهای برداشته شده را در جلو و نواحی که خالی از مو می باشد کاشته می شود.
کاشت مو به روش HRT چیست؟ 1
انواع روش های کاشت مو :

کاشت مو از ابتدا تا کنون با روش ها و تکنیک های مختلفی معرفی شده است روش های دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کاشت مو عبارتند از کاشت مو به روش fut ، کاشت مو به روش fit ، کاشت مو به روش sut ، کاشت مو به روش bht و کاشت مو به روش hrt می باشد.
اکثر افراد روش hrt را یک روش کاشت مو می دانند ولی در واقع این طور نیست روش hrt در اصل ترمیم مو می باشد که در این بخش آن را شرح می دهیم:

ترمیم مو به روش hrt:

ترمیم مو به روش hrt تنها روش استاندارد ترمیم مو می باشد که تا به امروز معرفی شده است. در این روش دیگر نیازی به بانک موی فرد نیست و مناسب و بهترین روش برای افرادی که بانک موی مناسبی ندارند و یا دارای بیماری خاصی می باشند موهای آن 100% طبیعی بوده و در یک جلسه انجام می شود.

یکی از بهترین مزیت هایی که این روش نسبت به روش های دیگر دارد خط رویش و خط فرق بسیار طبیعی آن بوده که منحصر به فرد می باشد.

در ترمیم مو به روش hrt شما می توانید از سشوار ، ژل ، تافت و ... استفاده کنید و همچنین می توانید به فعالیت های ورزشی همانند گذشته انجام دهید.
انجام کاشت مو به روش HRT برای خانم ها:
خانم ها نیز همچون اقایان در معرض ریزش مو قرار دارند. بنابراین گاهی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کاشت مو برای آنها ضروری است. این کار می‎تواند با استفاده از روش HRT انجام شود. در این صورت کاشت مو به دو روش انجام می‎شود که عبارت است از:

۱- پزشک بر روی پوست سر بیمار کراتین گیاهی می‎مالد تا موهایی که قرار است با استفاده از روش HRT کاشته شوند، بر روی پوست سر جذب شوند. در پایان این موها جذب پوست سر بیمار می‎شوند.

۲- ابتدا پزشک موهای بیمار را اسکن می‎کند و سپس ریشه موهای او را با استفاده از دستگاهای دیجیتال و تعیین قدرت ریشه، بررسی میکند تا مدل و الگوی ریزش موی سر بیمار مشخص شود. روش کاشت موی HRT بدون کوتاهی مو صورت می گیرد که با تایید پزشک تارهای موی طبیعی با تراکم بالا بر روی سر بیمار فیکس می‎شود. در پایان موهای کاشته شده کاملا با موهای طبیعی بیمار هماهنگ است. به طوری که تشخیص موهای ترمیمی برای اطرافیان غیرممکن است.
منبع: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کاشت مو به روش HRT
پاسخ
 سپاس شده توسط *yoksel*
آگهی
#2
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کاشت مو به روش FUT یکی از اولین روش های کاشت موی طبیعی در دنیا می باشد. در این روش یک باریکه از پشت سر به ضخامت (عرض)یک الی دو سانتی متر و به طول ۲۰تا ۲۵ سانتی متر برداشته شده، و توسط تکنسین ها و تیم پیوند مو فولیکول‌های مو از آن خارج می‌شود. و در ‌‌نهایت آن محل برش بخیه می زنند و گرفت های جداشده در قسمت جلوی سر و یا عقب سرکاشته می‌شود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کاشت مو به روش FUT یکی از روش های طبیعی می باشد که گاهی به آن روش نواری نیز می گوییم .
در روش های قدیمی (برداشت نواری)، از یک چاقوی جراحی به منظور برداشت نواری از پوست پشت سر بیمار استفاده می کردند. ابعاد این نوار می‌تواند ۲۰-۲۵ سانتی متر در یک اینچ باشد. زخم ایجاد شده، به وسیله بخیه های جراحی به هم دوخته می شود.
زمانی که زخم ها بهبود می یابند، خطی از یک زخم در پشت سر بیمار باقی می ماند. عموما اندازه این زخم در حدود ۱ تا ۵ میلیمتر بوده و گاهی به یک چهارم اینچ یا بیشتر نیز می رسد. سپس این لایه از بافت سر، به قطعات کوچکتر تقسیم شده و درنهایت این قطعات کوچک به واحدهای فولیکولی تقسیم می شود و در ناحیه کم پشت یا طاس کاشته می شود.
درحال حاضر یکی از معایب عمل جراحی قدیمی، خط زخمی است که بر روی سر باقی می ماند پیش بینی پهنای نهایی این زخم دشوار است. بسیاری از بیماران زمانی که ریزش مویشان پیشرفت می کند از نتیجه عمل جراحی پشیمان می شوند.
بیماران منتخب جراحی می بایستی به این نکته توجه نمایند که موهای خود را به اندازه کافی بلند نگه داشته تا محل زخم پوشیده شود، چراکه مدل موهای کوتاه ممکن است باعث آشکار سازی خط زخم گردد.نواری از منطقه دهنده پیوند جدا می گردد که نتیجه آن جای زخم طویلی است. نوار برداشته شده، سپس برای جدا شدن و جمع آوری کردن فولیکول ها آماده می‌شود.
پیدایش دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کاشت مو به روش FUT

در سال‌های اخیر استفاده از دسته‌های کوچکتر مو موسوم به میکرو گرافت و مینی گرافت سبب نتایج بسیار رضایت بخش و طبیعی شده است. نتایج حاصل از پیوند موهای اولیه منجر به ناامیدی و بدبینی پزشکان و مراجعین شد، اما پیشرفت دانش پیوند مو نشان داد که می‌توان به جای برداشت موها با پانچ یک نوار از پشت سر جدا کرده و سپس آن نوار را به قطعات کوچکتری تقسیم کرد و سپس آن نوار را در سوراخ‌های پانچ شده جلوی سر کاشت.
این تکنیک که در ابتدا مینی گرافت نام گرفت شامل قطعه کردن نوار پشت سر به گرافت های ظریف که شامل حدود ۸ تار مو هستند می‌شود. با مشخص شدن این که گرافت‌های کوچک‌تر هم توانایی بقا دارند تکنیک میکروگرافت که شامل گرافت‌هایی با یک تا سه تار مو است پا به عرصه ظهور گذاشت نتیجه به دست آمده از این روش‌ها طبیعی‌تر از استفاده از پلاک های بزرگ ۲۰ تایی بود ولی باز هم گرافت های کاشته شده ظاهر کاملاً طبیعی نداشتند، پس محققان به فکر تغییر روش کاشت مو در ناحیه طاسی سر شدند که منجربه ایجاد روش FUT شد.
مزایای روش FUT

امکان دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کاشت مو در یک جلسه
امکان ایجاد تراکم مناسب در افراد با درجات بالای طاسی و احتمال بالای پایداری پیوندها
موهای انسان در دستجات باریکی بنام “واحدهای فولیکولی” رشد می کنند.هر واحد فولیکولی سالم پوست سر دارای چند تار مو می باشد. در این روش نواری از پوست پشت و پهلوهای سر شما بیرون آورده شده (این دو قسمت از پوست سر شما مستعد ریزش مو نمی باشد) محل بخیه شده، سپس نوار جدا شده قطعه قطعه شده و قطعات حاصله کاشت می شود.
معایب روش FUT

ایجاد برشی بزرگ در ناحیه پشت سر که احتمال باقی ماندن اسکار یا جوشگاه در آن وجود دارد؛
کاسته شدن حجم بانک مو به نحوی که در مراحل بعدی برای پیوند مجدد مو بیش از یک و یا حداکثر دو باردیگر نمی‌توان از بانک موی فرد برای ایجاد تراکم استفاده کرد؛
وجود خونریزی؛
محدودیت انجام آن در کسانی که پوست سرشان قابلیت متسع شدن را ندارد یا در مراحل اولیه ریزش مو قرار دارند؛
وجود عوارض پس از جراحی از قبیل تورم سر و صورت، درد؛
باقی ماندن اسکار.


خلاصه مراحل دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کاشت مو به روش FUT

در این روش با برش جراحی یک برش یا استریپ به ابعاد متناسب با شرایط بیمار و تعداد موهایی که به طور تخمینی برای پوشش دادن ناحیه طاسی مورد نیاز است، از ناحیه پشت سر برداشته شده و به زیر میکروسکوپ‌های مخصوص منتقل شده و به دقت به قطعات بسیار ریزی که حاوی فولیکول‌ها (پیاز مو) یک تا سه تار موئی هستند، تقسیم می‌شوند. سپس این گرافت ها به ناحیه گیرنده منتقل شده و در سوراخ هایی که قبلاً به دقت در این ناحیه طراحی شده‌اند، قرار داده می‌شوند.
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  رکتوم چیست و کجاست؟ + بهترین جراح رکتوم در تهران
  مزایای مسواک برقی نسبت به مسواک دستی چیست؟
  هولتر مانیتورینگ فشار خون چیست و چه کاربردی دارد؟
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  ایمپلنت دندان دیجیتال، جدیدترین تکنولوژی کاشت دندان
  علت بیماری شقاق در زنان چیست + علائم و درمان شقاق بارداری
  فیستول چیست؛ علائم، علت، عوارض و تشخیص بیماری فیستول مقعد
  کیست مویی چیست و چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟
  فیستول مقعدی چیست؟ علت، علائم و روشهای تشخیص

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان