امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

انواع روشهای کاشت مو

#1
ریزش مو همیشه به عنوان یکی از نگرانی‌ های بزرگ برای مردان و زنان مطرح بوده است و اشخاص زیادی را علاقمند به استفاده از شیوه ها و عمل ‌های گوناگون برای داشتن موهای پُرپشت‌ تر نموده است. کاشت مو یک عمل جراحی است که طی آن، واحدهای فولیکول مو از بخشی از پشت یا اطراف سر که اصطلاحاً منطقه اهدا کننده خوانده می شود، برداشته شده و در بخشی از سر که مشکل طاسی یا ریزش مو پیدا کرده است و اصطلاحاً منطقه پذیرنده خوانده می شود، کاشته می‌شوند.
در حال حاضر جدیدترین و کارآمدترین روشی که برای کاشت مو وجود دارد، روش SUT است. در صورتی که این عمل به روش درست خود انجام شود، نزدیک به ۱۰۰% از فولیکول‌ هایی که در این روش برداشته می‌شوند، می‌توانند زنده بمانند و بعد از پیوند زدن در منطقه پذیرنده هم رشد سالم و طبیعی داشته باشند. طول عمر زیاد و حالت کاملاً طبیعی موهای کاشته شده سبب می شود که حتی آرایشگر شما هم نتواند تفاوت بین آنها با موی طبیعی شما را تشخیص دهد.
عکس
گزینه های مناسب برای عمل کاشت مو:
علی‌رغم آنکه عمل کاشت مو بیشتر برای مردان انجام می شود، اما این عمل منحصر به فقط مردان یا فقط زنان نمی باشد. کارشناسان کاشت مو تنها اشخاصی هستند که صلاحیت لازم برای تعیین یک گزینه مناسب برای انجام عمل کاشت مو را دارند. این امر تا حد زیادی به شدت ریزش مو و مقدار موی قابل دسترس در منطقه اهدا کننده وابسته است.
روش های متعددی برای انجام عمل کاشت مو وجود دارد که برخی از مهم‌ترین آنها که در مرکز موی رنسانس انجام می شود عبارتند از:
کاشت مو به روش FUE:
روش FUE یا “برداشت واحد فولیکولی” (Follicular unit extraction) یک روش کاشت مو است که در آن فولیکول‌ های دارای یک تا چهار تار مو از بخش پشت یا بغل سر که تراکم فولیکول‌ها در آن بالاتر است، برداشته شده و در بخش‌های دلخواه در جلوی سر کاشته می‌شوند تا ظاهری طبیعی و پُرپشت پیدا کند.

کاشت مو به روش FUT:
روش FUT یا “پیوند واحد فولیکولی” (Follicular unit transplant) روش دیگری برای کاشت مو است که با استفاده از میکروسکوپ‌های پُرتوان انجام می شود. در این روش میکروسکوپ به بهبود عملکرد پیوند و تأمین پوشش بیشتر و یکنواخت ‌تر مو کمک می ‌کند و سبب کسب نتیجه های بهتری از این عمل می شود. علاوه بر آن، میکروسکوپ برای اشخاصی که رنگ موی روشن یا جوگندمی دارند، کارآیی خیلی زیادی دارد. وقتی که مو در محل مورد نظر کاشته شد، به صورت مجموعه تشکیل یافته از یک تا چهار تار مو رشد خواهد کرد.

کاشت مو به روش SUT
روش SUT به عنوان پیشرفتی در عرصه ترمیم و کاشت مو شناخته می شود که به وسیله آن، کاشت مو بدون باقی گذاشتن هیچ گونه جای زخم بر روی سر انجام می شود. این روش نوآورانه که تأییدیه FDA (سازمان غذا و داروی ایالات متحده) را نیز دارا است، برای درمان ریزش مو در مردان و زنان کارآیی خیلی بالایی دارد. روش SUT که در حال حاضر در پیشرفته‌ترین مراکز کاشت مو در دسترس است، به عنوان روشی شناخته می شود که نتیجه های کاملاً طبیعی و غیر قابل تشخیص از موی طبیعی در زنان و مردان حاصل می‌کند.

برتری های روش SUT:
یک عمل بدون درد و با حداقل تهاجم است.
هیچ احتیاجی به استفاده از تیغ جراحی و بخیه ندارد.
دوره بهبودی بعد از عمل خیلی کوتاه است و روز بعد از عمل می‌توان به محل کار بازگشت.
رشد موها به صورت دائمی خواهد بود.
بخش ‌های بزرگی از پوست سر را تنها در یک جلسه پُر می‌کند و نتیجه هایی کاملاً طبیعی حاصل می‌ کند.
هیچ گونه جای زخم خطی بر روی پوست سر باقی نمی ‌گذارد.
هیچ گونه ناراحتی و عوارضی از قبیل کشیدگی و بی‌حسی پوست را به دنبال ندارد.
تحولی در درمان ریزش مو محسوب می شود.

کاشت مو به روش BHT:
روش BHT یا کاشت موی طبیعی بدن (Body Hair Transplant) که با عنوان BHHT یا کاشت مو از بدن به سر (Body Hair to Head Transplant) نیز شناخته می شود، یکی از شیوه های کاشت مو است که با استفاده از همان تکنیک FUE انجام می‌گیرد، با این تفاوت که منطقه اهدا کننده در اینجا پشت سر نمی باشد، بلکه فولیکول‌ های مو از بخش‌های دیگر بدن برداشت می‌شوند. در واقع در این روش، بخش‌های گوناگون بدن از قبیل ریش، سینه، کمر، شکم، پاها و دست‌ها می‌تواند به عنوان منطقه اهدا کننده باشد. پس از آنکه گرافت‌های مو از هر یک از این بخش‌ها برداشته شد، در بخشی از سر که دچار طاسی یا ریزش مو شده است، کاشته می ‌شوند.

روش کاشت در زمان عمل کاشت مو:
۱٫ بیمار برای انجام عمل آماده می شود
در زمان انجام عمل کاشت مو، فولیکول‌ های مو از بخشی از پشت سر که به صورت ژنتیکی در برابر ریزش مقاوم است، برداشته می شود و سپس در بخش‌هایی از جلو سر که دچار طاسی یا ریزش مو شده است، کاشته می شود.
۲٫ موی منطقه اهدا کننده کوتاه می شود
قبل از انجام عمل، موی منطقه اهدا کننده که موهای کاشته شده به روش جراحی از آن برداشت خواهد شد، کوتاه می شود.
۳٫ منطقه اهدا کننده برای انجام عمل آماده می شود
وقتی که منطقه اهدا کننده تمیز و موی آن کوتاه شد، با استفاده از بی‌حسی موضعی بی‌حس می شود.
۴٫ بافت از منطقه اهدا کننده برداشته می شود
بخشی از پوست سر در منطقه اهدا کننده که حاوی فولیکول‌ های مقاوم به ریزش است، به وسیله جراحی برداشته می شود.
۵٫ زخم منطقه اهدا کننده با بخیه بسته می شود
بخشی از پوست سر در منطقه اهدا کننده که حاوی فولیکول‌ های مقاوم به ریزش است، به وسیله جراحی برداشته می شود.
۶٫ موی بلند اطراف زخم شانه می شود تا روی بخیه‌ها را بپوشاند
وقتی که موی اطراف زخم موجود در منطقه اهدا کننده شانه می شود، روی بخیه‌ها را می‌پوشاند و این بخیه‌ها دیگر دیده نمی‌ شوند.
۷٫ بافت برداشته شده از منطقه دهنده به قطعات کوچک حاوی گرافت‌های فولیکولی تقسیم می شود
در این مرحله بافت برداشته از منطقه دهنده توسط تکنسین‌های جراحی و در زیر میکروسکوپ به قطعات کوچک‌تری نقسیم می شود و واحدهای فولیکولی موجود در آن برای پیوند آماده‌سازی می شود.
۸٫ منطقه پذیرنده برای پیوند آماده می شود
در این مرحله ابتدا منطقه پذیرنده با بی‌حسی موضعی بی‌حس شده و برای کاشت فولیکول‌ های جدید مو آماده می شود. برای منطقه پذیرنده هیچ احتیاجی به کوتاه کردن یا تراشیدن موها وجود ندارد.
۹٫ بریدگی‌های کوچکی در منطقه پذیرنده زده می شود
در این مرحله، بریدگی‌های ریزی به شکل نامنظم و مطابق با الگوی طبیعی رشد موها در منطقه پذیرنده ایجاد می شود. سپس گرافت‌های فولیکولی با دقت در داخل این بریدگی‌های ریز قرار داده می‌شوند.
۱۰٫ گرافت‌ها در داخل بریدگی‌ها جایگذاری می‌شوند
واحدهای فولیکولی که برای پیوند آماده شده‌اند، به آرامی در داخل بریدگی‌های ایجاد شده در منطقه پذیرنده قرار داده می‌شوند.
۱۱٫ گرافت‌ها با تراکم‌ های گوناگونی کاشته می‌ شوند
معمولاً کوچک‌ترین گرافت مو همراه با دو گرافت دیگر در جلوترین بخش خط رویش مو قرار داده شده و سه یا چهار گرافت در پشت آن قرار می‌ گیرد.
۱۲٫ شرایط بیمار بعد از پایان عمل کاشت مو
بلافاصله بعد از آنکه عمل کاشت مو به پایان رسید، بر روی سر بیمار صدها زخم خیلی ریز و تارهای موی کوتاهی که از داخل آنها بیرون زده است، دیده می شود.

بعد از عمل کاشت مو:
پس از آنکه عمل کاشت موی طبیعی به پایان رسید، یک سری دستورات و داروهای مخصوص در اختیار شما گذاشته می شود و سپس می‌توانید مرخص شوید. اغلب اشخاصی که این عمل را انجام می‌دهند، می‌توانند چند روز بعد از انجام عمل به محل کار خود باز گردند. اگر هر گونه ورم و خون‌مردگی در محل کاشت مو اتفاق بیفتد، بیشتر در روز سوم بعد از عمل و بعد از آن خواهد بود. معمولاً بیمار ناراحتی خفیف تا ملایمی را در منطقه اهدا کننده احساس می‌کند، اما در منطقه پذیرنده درد چندانی احساس نمی شود.
فعالیت‌های فیزیکی شدید را باید برای ۷ تا ۱۰ روز بعد از عمل کاشت مو به تأخیر انداخت. بلافاصله بعد از آنکه فولیکول‌ مو در محل جدید پیوند زدند، وارد فاز استراحت می‌شوند که در طی آن، این فولیکول‌ ها هیچ رشدی نخواهند داشت. این مرحله در حدود ۳ ماه به طول می‌انجامد. پس از این مدت، موهای جدید شما شروع به رشد می‌کند، اما تقریباً ۵ ماه طول می‌کشد تا این موها رشد و نمو کافی کرده و نتیجه هایی که انتظار داشته‌اید را بتوانید مشاهده کنید. نکته خیلی مهمی که باید به خاطر داشته باشید، در مورد سرعت رشد موها است. سرعت رشد موها در بعضی از اشخاص خیلی زیاد و در بعضی دیگر ممکن است خیلی کم باشد. بنابراین نتیجه های نهایی این عمل را نمی‌توان تا حداقل یک سال بعد از آن به طور کامل ارزیابی نمود.
هزینه عمل کاشت مو بسته به روش مورد استفاده در اشخاص گوناگون متفاوت است و به ازای تعداد گرافت مورد نیاز برای هر شخص تعیین می شود.

منبع: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کاشت مو
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
Subarrow انواع پد های آرایشی گلوریا و طریقه ضدعفونی کردن پد 2023
  انواع‌ پست‌های دندانپزشکی کدام اند؟
  ایمپلنت دندان دیجیتال، جدیدترین تکنولوژی کاشت دندان
  فیستول مقعدی چیست؟ علت، علائم و روشهای تشخیص
  عکس انواع هموروئید یا بواسیر خارجی، بیرون زده و خفیف
  بیماری نیمن پیک: بررسی انواع مختلف نیمن پیک، علائم و درمان
  آشنایی با علائم حساسیت دارویی و انواع مختلف آن
  انواع ماسک جلبک برای پوست | بازسازی پوست و رفع آکنه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان