امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چگونه حافظه قوی داشته باشیم

#1
چگونه حافظه قوی داشته باشیم و زودتر یاد بگیریم؟

در مقاله های قبلی از دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فرزندان و امتحانات دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مجله ی آموزشی نودی به روش ها و راهکارهایی برای افزایش حافظه و یادگیری بهتر اشاره شد. در اینجا به سوال دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چگونه حافظه قوی داشته باشیم ، پاسخ می دهیم.
تحريك بيشتر، يادگيري بيشتر

اگر مي خواهيد يك گوشه بنشينيد و كتاب را جلوي صورتتان بگيريد و بدون هيچ حركتي ساعت ها بخوانيد و بخوانيد و جز براي كارهاي واجب از جاي خود جم نخوريد؛ سخت در اشتباهيد چون انرژي ذهني خود را تلف مي كنيد!
هميشه بيشتر خواندن منجر به بيشتر يادگرفتن نمي شود. شما به ازاي هر ساعت مطالعه چيزي حدود ده الي پانزده دقيقه نياز به استراحت داريد تا توانايي يادگيري شما حفظ شود. بهترين استراحت فكري از جاي برخاستن و جست و خيز كردن است. با تحرك و ورزش، ضربان قلب خود را بالا مي بريد و در نتيجه خون بيشتري به اعضاي بدن و مغز خود مي رسانيد، بيشتر تنفس مي كنيد؛ پس اكسيژن بيشتري هم به سلول هاي مغزي خود مي بريد و به مغز خود هم براي ساعت بعدي يادگيري فرصت استراحت مي دهيد.
آرام و عميق نفس بكشيد




چگونه حافظه قوی داشته باشیم

تا بحال براي شما اتفاق افتاده است كه در يك لحظه ي بحراني و شلوغ براي آنكه بتوانيد دوباره تمركز بگيريد و درست فكر كنيد، چند لحظه سكوت نماييد؛ چشمان خود را ببنديد و يك نفس آرام و عميق بكشيد. اين بهترين كاري است كه در چنين موقعيتي مي توانيد انجام دهيد.



يك نفس آرام و عميق خيلي از تواناييهايي كه در اوج استرس و آشفتگي فكري به تاراج مي روند و دست شما را خالي مي گذارند را به شما بر مي گرداند.
حمام كنيد و درس بخوانيد




چگونه حافظه قوی داشته باشیم

اگر مي خواهيد ميزان فراگيري و قدرت يادگيري خود را افزايش دهيد؛ هر روز صبح پس از برخاستن از خواب و پيش از آغاز فعاليت هاي فكري و جسمي خود حمام كنيد! حداقل در صورت نامساعد بودن شرايط يك روز در ميان اين كار را انجام دهيد. اما بيش از اين نمي شود تخفيف داد!

هواي خوب، نور خوب، دماي خوب




چگونه حافظه قوی داشته باشیم


محيطي كه به عنوان «محل مطالعه» انتخاب مي شود؛ بايد چند ويژگي مهم داشته باشد تا توانايي و قدرت فراگيري شما را افزايش دهد.

فراموش نكنید كه سلول هاي مغز شما نفس مي كشند! و هر موجودي كه نفس مي كشد؛ در شرايط فقر اكسيژن خسته و ناتوان شده و از كار خواهد افتاد . «تهويه مناسب» در محل مطالعه يكي از اساسي ترين شرايطي است كه ناگزير و اجتناب ناپذير است.
فراموش نكنيد شما نوشتاري را فرا مي گيرد كه آن را به خوبي و وضوح ببينيد!


در نور كم و نامناسب، چشمان شما براي ديدن خطوط و كلمات تلاش بيشتري مي كنند و از عضلات خود كار بيشتري مي كشند؛ پس زودتر خسته مي شوند و نياز به استراحت پيدا مي كنند و شما مجبور مي شويد مطالعه را متوقف كنيد.

فراموش نكنيد كه هر سلول زنده اي در گرما آب از دست مي دهد و چروكيده مي شود و در سرما به تكاپو و صرف انرژي مي افتد تا زنده بماند! « حرارت مناسب» يكي ديگر از ويژگي هاي ضروري مكان مطالعه است.



***روزهاي قبل از امتحان روزهاي پر دلهره ايست كه هر كس يك بار آنرا تجربه كرده باشد؛ هرگز از ياد نخواهد برد. در اينجا مي خواهيم راه هاي مفيد و مختصري را پيشنهاد كنيم كه بواسطه ي آن راحت تر ياد بگيريد، راحت تر امتحان بدهيد و سال هاي آينده راحت تر بخوابيد! بدون كابوس!
در بخش بعدی از مجله ی آموزشی نودی با ما همراه باشید تا در ادامه مبحث تقویت حافظه راهکارهایی برای یادگیری بهتر دروس توصیه کنیم. همچنین دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
روش مطالعه PQ6R که از بهترین دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
روش های مطالعه است در مقاله های قبلی نودی توضیح داده شده است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چگونه مسند را تشخیص دهیم؟
  چگونه مطالعه خود را عمیق کنیم؟
  چگونه ترکیبات وصفی و اضافی را از هم تشخیص دهیم؟_ادبیات فارسی
  چگونه یک برنامه ریزی خوب و موفق داشته باشیم ؟
  چگونه ۵ماه مانده به کنکور موفق شویم؟
  "منظم‌سازی حافظه"
  چگونه درس بخوانیم؟
  چگونه در دوران کنکور از گوشی دور بمانیم؟
  راه های تقویت حافظه
  چگونه خود شیرین های کلاس را از میدان به در کنیممم+عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان