امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فیلم «مرگ استالین» (The Death of Stalin)

#1
«مرگ استالین» یک کمدی سیاه به کارگردانی آرماندو اینوچی است که داستان مرگ جوزف استالین، و اتفاقات پس از آن را با طنز خاصی به تصویر می‌کشد.

درگذشت ناگهانی استالین افراد شاخص کرملین را مضطرب کرده است؛ آن‌ها که هنوز مرگ رهبرشان را کاملا باور نکرده‌اند، به محض دیدن جنازه‌ی او شروع به نقشه کشیدن کرده تا از موقعیت پیش آمده نهایت استفاده را ببرند. در «مرگ استالین» هر کس نقش خود را به بهترین نحو اجرا می‌کند و هیچ بازی ضعیفی دیده نمی‌شود:


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فیلم  «مرگ استالین» (The Death of Stalin) 1

مولوتف (مایکل پالین) فردی بی‌اراده با صورتی غمگین و مهربان است که ازدواج و ارزش انسانی خودش را فدای استالین کرده؛ کروشکوف (استیو بوشمی) که در ابتدا فردی مضطرب و شوخ‌طبع به نظر می‌آید، رفته رفته به یک بازیگر سیاسی بی‌بدیل تبدیل می‌شود؛ دختر استالین، سوِتلانا (آندره‌آ ریسبرو)، نمی‌داند بعد از مرگ پدرش چه کاری باید انجام دهد و برادر بی‌عرضه‌اش (روپرت فرند) نیز تنها مایه‌ی خنده‌ی سایرین و صد البته تماشاگران است. مارشال ژوکوف (جیسون آیزاک) نیز یک «مرد عمل» است علاوه بر حضور داشتن در خنده‌دارترین صحنه‌های فیلم، در مهم‌ترین بخش آن نیز حضور دارد.

بِریا (سایمون راسل بیل) مردی بی‌نهایت ظالم و شخصیتی کاملا منفی است، البته این بدان معنا نیست که سایر شخصیت‌های اصلی فیلم منفی نیستند؛ همه‌ی آن‌ها در ظلم و وحشتی که استالین به وجود آورده بود نقش داشتند، ولی اقدامات بریا آنچنان شنیع هستند که مخاطب بقیه‌ی شخصیت‌های داستان را به چشم فرشته خواهد دید! اعمال غیر انسانی و ظالمانه‌ی بریا همان چیزی است که طنز فیلم را کامل می‌کند.

آرماندو اینوچی با استفاده از سبک خاصی به سراغ شوروی و وقایع مربوط به آن رفته؛ او نشان می‌دهد که عاقبت اشتباهات سیاسی در آن زمان فقط شامل شرمسار شدن در برابر رسانه‌ها نبوده، و در اکثر مواقع با گلوله پاسخ داده می‌شده است. بخش‌های طنز و جدی این فیلم به یک اندازه تاثیر گذار هستند و مخاطب را به فکر فرو خواهند برد…



بد نیست بدانید که اکران فیلم «مرگ استالین» در روسیه ممنوع شده است و پلیس موسکو حتی به سینمایی که این فیلم در آن در حال پخش بود، یورش برد و آن را تعطیل کرد. وزیر فرهنگ روسیه نیز شخصا از آن سینما شکایت قانونی کرده است!

ولادمیر مدینسکی، وزیر فرهنگ روسیه روز سه شنبه ۲۳ ژانویه گفت: « وزارت فرهنگ چندین شکایت در مورد این فیلم دریافت کرده است و به همین علت مجوز اکران عمومی آن از سوی این وزارتخانه لغو شد.»

وی همچنین اظهار داشت که از کارشناسان حقوقی خواسته است تا بررسی‌های بیشتری در مورد موضوع این فیلم انجام دهند.

وزیر فرهنگ روسیه گفت که وی پیشتر به توزیع کنندگان فیلم گوشزد کرده که همزمانی اکران این فیلم با هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی نبرد استالینگراد، یکی از طولانی‌ترین و سرنوشت‌سازترین نبردهای جنگ جهانی دوم که در آن بسیاری از سربازان روس جان خود را از دست دادند، نامناسب است. با این حال به گفته وی توزیع کنندگان فیلم توصیه وی را نادیده گرفتند.

در مقابل ماندو يانوچی، کارگردان فیلم امید خود را برای گرفتن مجوز اکران از دست نداده است چرا که به گفته وی بسیاری از تماشاچیان و روزنامه‌‌نگاران اظهار داشتند که از تماشای این فیلم لذت برده‌اند.

ژوزف استالین رهبر حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی بود که از اواسط دهه ۲۰ میلادی تا زمان مرگش در سال ۱۹۵۳ این سمت را بر عهده داشت. بسیاری وی را مسئول مرگ هزاران انسان می‌دانند.

گرچه روسیه در دهه‌های گذشته دستخوش تغییرات بسیاری در عرصه سیاسی بوده است، اما حتی با گذشت قریب به سه دهه از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، مردم این کشور همچنان نسبت به تاریخ آن حساس هستند.
"Don't tell me what I can't do"


گرگها خوب بدانند ، در این دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ایل غریب

گر پدر مرد ، تفنگ پدری هست هنوز
پاسخ
 سپاس شده توسط ʜɪᴅᴅᴇɴ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علی پوراحمد با فیلم علمی تخیلی دروازه فراموشی در هالیوود + تصاویر فیلم Oblivion Gatew
  فیلم تقدیر شده جشنواره ونیز راهی جشنواره جهانی فیلم فجر شد
  بازیگر فیلم‌های Wolverine و 47 Ronin در فیلم Bullet Train با برد پیت هم‌ بازی می‌شود
  فیلم Another Round با بازی مدس میکلسن جایزه بهترین فیلم جشنواره ‌BFI را برنده شد
  حقوق گل گدوت در فیلم WW84 معادل ۳۳ برابر حقوق او در فیلم Wonder Woman است
  شبکه HBO Max سفارش ساخت سریال Our Flag Means Death را به تایکا وایتیتی داد
  ثبت‌نام ۴۹۸ فیلم برای شرکت در جشنواره فیلم‌ کودک و نوجوان!
  «خروج فرانسوی» فیلم اختتامیه جشنواره فیلم نیویورک شد
  فیلم DUNE مانند فیلم ارباب حلقه‌ها خواهد بود!
  جلوه های ویژه کامپیوتری فیلم |تنت|از یک فیلم عاشقانه هم کمتر میباشد!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان