امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فیلمهایی که در گیشه شکست خوردند! [ᴾᵃʳᵗ²]

#1
سخت است پیش بینی کنیم که چه فیلم هایی در فرهنگ عمومی ماندگار شده و می توان به آن ها لقب «فیلم های برتر» یا «فیلم های ماندگار» داد. فیلمی مانند «مرد سوم» (The Third Man) با حضور ستاره ای مانند اروسون ولز هنوز بعد از دهه ها در یادها مانده و از آن به عنوان یک شاهکار سینمایی بی بدیل یاد می شود. اما فیلم های زیادی هستند که در برابر زمان کم می آورند و قائله را در برابر این حریف قدرتمند و بیرحم واگذار می کنند. می توان گفت که در اغلب موارد آثار موفق و معروف ماندگار می شوند اما همیشه نیز این اتفاق رخ نمی دهد. گاهی اوقات فیلم هایی دوست داشتنی و دارای شایستگی تا مدت زیادی تماشاگر خود را پیدا نمی کنند و مدت ها بعد از آن ها به عنوان فیلم های برتر و شاهکارهای سینمایی یاد می شود. در ادامه این مطلب شما را با فیلم هایی آشنا می کنیم که در دهه ۹۰ ساخته شده وعلی رغم شکست در گیشه، بعدها فیلم های برتر دهه خود شدند.

۶- آخرین قهرمان اکشن (۱۹۹۳)
آرنولد شوارتزنگر در فیلم های اکشن فراموش نشدنی زیادی حضور داشته است اما چیزی که همواره در نقش های او به عنوان یک ماشین کشتار مرگبار و عضلانی نادیده گرفته می شود حس شوخ طبعی و کمدی نقش های اوست. این حس و بن مایه کمدی در هیچ کدام از فیلم های شوارتزنگر مانند فیلم «آخرین قهرمان اکشن» (Last Action Hero) به نمایش درنیامده، فیلمی که هجوی هوشمندانه از فیلم های اکشن دهه ۹۰ و همزمان نیز فیلمی کمدی و مفرح است. شاید همه انتظار داشتند با توجه به شهرت شوارتزنگر، کارگردانی جان مک تیرنان (جان سخت) و نویسندگی شین بلک (اسلحه مرگبار)، افراد زیادی برای تماشای این فیلم به سینماها هجوم ببرند.
شوارتزنگر خود تا آن زمان در باکس آفیس معجزه می کرد و فیلم هایش تماماً با موفقیت در گیشه همراه بودند اما در کمال ناباوری فیلم «آخرین قهرمان اکشن» با شکست در گیشه روبرو شد. بسیاری کپی برداری های متعدد در نوشتن فیلم نامه را عامل شکست فیلم دانستند اما شاید بتوان گفت که هنوز تماشاگران آن دوره برای هجو ژانر اکشن آمادگی نداشتند. با این وجود امروزه این فیلم یکی از بهترین فیلم های آرنولد شوارتزنگر و فیلم های برتر دهه ۹۰ تلقی می شود.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فیلمهایی که در گیشه شکست خوردند! [ᴾᵃʳᵗ²] 1

۷- محیط اداره (۱۹۹۹)
کار در محیط اداری می تواند انسان را از لحاظ روحی و جسمی فرسوده کند و هیچ فیلمی به خوبی «محیط اداره» (Office Space) ساخته مایک جاج نتوانسته این واقعیت را به زیبایی به تصویر بکشد. یکنواختی بی پایان، روسای بداخلاق و بیکار و بی اهمیت بودن کار شخص همه و همه بن مایه های خوبی برای ساخت یک فیلم کمدی ایجاد می کنند. فیلم داستان یک کارمند را روایت می کند که خشم او نسبت به مدیریت رفته رفته به دیگی جوشان تبدیل شده و مشکلاتی را در محل کار و خانه برای وی به وجود می آورد.
اگر چه این فیلم تا حدودی از فیلم های کمیک استریپ دیگری مانند «دیلبرت» (Dilbert) الهام گرفته است اما شوخ طبعی همراه با ترشرویی مایک جاج و جذابیت و واقعی بودن شخصیت ها باعث شد که این فیلم رفته رفته به یک فیلم کالت کلاسیک تبدیل شود در حالی که پس از اکران اولیه افراد بسیار کمدی برای تماشای آن به سینماها رفتند و فیلم هیچگاه نتوانست هزینه های ساخت خود را جبران کند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فیلمهایی که در گیشه شکست خوردند! [ᴾᵃʳᵗ²] 1

۸- لرزش ها (۱۹۹۰)
هر کسی در هالیوود با دل به دریا زدن های کوین بیکن آشنایی دارد اما شاید بتوان گفت که با هر مقیاسی فیلم «لرزش ها» (Tremors) بهترین فیلم بیکن است. در واقع این فیلم «بیگانه» ای دیگر است دکه در فضایی دیگر در یک بیابان خشک رخ می دهد. اما باید بدانید که این فیلم یکی از بهترین و بی نظیرترین داستان ها و فیلمنامه ها را در میان فیلم های دهه ۹۰ به خود اختصاص داده است. شکل گیری رفته رفته کرم های هیولا و بهترین طراحی موجودات عجیب الخلقه پس از «غارتگر» (Predator) است که باورپذیری داستان فیلم و ترسی که به بیننده وارد می کند را در بر دارد.
البته همانطور که با قرار گرفتن این فیلم در لیست حاضر می توانید حدس بزنید، «لرزش ها» نتوانست بودجه ساخت خود را جبران کند و برای سال ها افراد بسیار کمی با مخلوقات ترسناک این فیلم آشنایی داشتند. البته این فیلم بعدها مقبولیت شایسته ای پیدا کرده و به عنوان یکی از فیلم های برتر دهه ۹۰ چندین دنباله و حتی یک سریال از روی آن ساخته شد که البته هیچکدام به پای فیلم اصلی نمی رسند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فیلمهایی که در گیشه شکست خوردند! [ᴾᵃʳᵗ²] 1

۹- قدیسان بونداک (۱۹۹۹)
کوئنتین تارانتینو با ساخت «سگ های انباری» (Reservoir Dogs) در سال ۱۹۹۲ استاندارد جدیدی را برای فیلم های جنایی تعریف کرد و در این میان هیچ کسی به اندازه تروی دافی سبک تارانتینو را به طور کامل در پیش نگرفت. فیلم پر از خشونت «قدیسان بونداک» (The Boondock Saints) با نویسندگی و کارگردانی دافی داستان دو برادر را روایت می کند که شروع به کشتن افراد خلافکار و جانی در شهر بوستون می کنند. نورمن ریدوس با ان چهره بچگانه و معصوم و ویلم دفو در پرانرژی ترین نقش خود فیلمی ساخته اند که خونسردی در صحنه های کشتار و تیراندازی آن موج می زند.
چه این فیلم را دوست داشته باشید و چه از آن خوشتان نیاید باید بدانید که با تماشای آن دیگر فراموشش نخواهید کرد. اما در کمال ناباوری تماشاگران بسیاری شانس تماشای این فیلم را نداشتند.علاوه بر مشکلات فراوان در مرحله تولید و عدم پشتیبانی مناسب از طرف کمپانی میراماکس، نقدهای عمدتاً منفی منتقدان باعث شد که این فیلم دیده نشده و در باکس آفیس شکست بخورد. اما جالب است بدانید که بعدهد فروش فیلم به صورت نسخه دی وی دی به بیش از ۵۰ میلیون دلار رسید. این فیلم جزو فیلم های برتر دهه ۹۰ بوده و یک دنباله از آن ساخته شده و دنباله ای دیگر از آن نیز در راه است.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فیلمهایی که در گیشه شکست خوردند! [ᴾᵃʳᵗ²] 1
۱۰- ترس و نفرت در لاس وگاس (۱۹۹۸)
تری گیلیام را به خاطر فیلم های فراموش نشدنی که ساخته می شناسیم؛ از فیلم آینده نگرانه ی «برزیل» (Brazil) گرفته تا آخرین فیلمی که هیث لجر در آن بازی کرد با عنوان «تخیلات دکتر پارناسوس» (The Imaginarium of Doctor Parnassus). در این میان فیلم های وی به ندرت با موفقیت تجاری روبرو شده اند اما همواره جزو فیلم های برتر و کالت سینما لقب گرفته اند که بهترین آن ها را می توان فیلم «ترس و نفرت در لاس وگاس» (Fear and Loathing in Las Vegas) در سال ۱۹۹۸ دانست.
در یک اتفاق باورنکردنی این فیلم که در مورد تولید و فروش مواد مخدر در بیابان های لاس وگاس است به یک بمب باکس آفیس تبدیل شد و به سختی توانست درصدی از بودجه تولید خود را جبران کند. اما این فیلم نیز مانند مورد قبلی در بخش سینمای خانگی تماشاگران بسیاری یافت و بدین ترتیب زیبایی های هنری آن بعد از سال ها دیده شده و تاثیر خود را بر سینما گذاشت. کمتر فیلمی در مورد قاچاق مواد مخدر یافت می شود که از این فیلم الهام نگرفته باشد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فیلمهایی که در گیشه شکست خوردند! [ᴾᵃʳᵗ²] 1
By: Rooziato.com
.La mort est le remède
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آمازون رکورد قیمت خرید یک فیلم تکمیل شده را شکست؛ ۱۲۵ میلیون دلار برای Coming 2 Ameri
  چارلی کافمن: پس از شکست مالی انیمیشن Anomalisa دیگر اهمیتی به ساخت فیلم نمی‌دهم
  شروع طوفانی « تنت » در گیشه های آمریکا
  شروع قوی فیلم Tenet در گیشه با فروش بین المللی فراتر از انتظار
  «بهتر از نیل آرمسترانگ» ۲ جایزه جهانی گرفت/ شکست دادن مار خطرناک
  معرفی فیلم شکست همزمان بیست استخوان
  در دوران کرونا تماشای چه فیلمهایی آرامش بخش است؟!
  معرفی فیلمهایی پرحادثه که غم انگیزترین پایان ها را دارند
  کارگردان « پرندگان شکاری » سرانجام از دلایل شکست این فیلم در گیشه ها سخن گفت!
Video فیلم‌ها در آخرین هفته گیشه آمریکا در ماه مارس تنها ۵ هزار دلار فروش کرده‌اند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان