امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نکاتی برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده رژیمی

#1
چگونه سیب زمینی سرخ کرده بخوریم و چاق نشویم؟
سیب زمینی سرخ کرده مثل پیتزا جزو محبوب ترین خوراکی های خوشمزه هستند. اما چه فایده که با خوردن این پیش غذای جذاب، چاق می شویم. در این مطلب می خواهیم شما را با راهی جدید آشنا کنیم. با این روش، از خوردن سیب زمینی سرخ کرده چندان احساس گناه نخواهید کرد. اما چگونه سیب زمینی سرخ کرده بخوریم و چاق نشویم؟

اگر از ۱۰ نفر از دوستان خود بپرسید، دست کم نیمی از آنها سیب زمینی سرخ کرده را به عنوان غذای مورد علاقه خود انتخاب می کنند. اما از آنجا که ​​سیب زمینی های فست فودی به طور متوسط دارای ​​۴۰۰ کالری و ۲۰ گرم چربی هستند، نمی توانند جایی در رژیم های غذایی داشته باشند. خوشمزگی این سیب زمینی های هیجان انگیز فقط در نحوۀ طبخ آن ها نیست. پس از روش پختی سالم تر، چند جایگزین به شما معرفی می کنیم. برای پرهیز از زیاده روی می توانید این جایگزین های خوشمزه را هم امتحان کنید.
روش پختی سالم تر
فر و ظرف مخصوص فر
درست فهمیدید، این سیب زمینی ها تنوری شده اند، سرخ نشده اند و البته بی اندازه خوشمزه هستند. یک تا دو عدد سینی مخصوص فر یا هر ظرفی که برای دمای فر مناسب باشد (به علاوه فر البته) ضروری است. به همین راحتی. با یک دماسنج برای اینکه اطمینان خاطر پیدا کنید که فر شما با دمای صحیح گرم می شود. حسابی تعجب می کنید از آن همه خطایی که فر شما مرتکب می شود و دمای غلطی را نشان می دهد.
اسپری مخصوص آشپزی
وجود این محصول در هر آشپزخانه ای ضروری است. همانطور که می دانید مانع چسبیدن غذا به ظرفی که در آن آشپزی می کنید می شود و در مورد سیب زمینی سرخ کرده تنوری هم تردی بیشتری به همراه دارد. اگر شما به طور مرتب روغن را به جای آن استفاده می کنید، شما دارید با هر قاشق آن ۱۲۰ کالری و ۱۴ گرم چربی بیشتر مصرف می کنید.
کاتر دالبری
با اینکه شما می توانید سیب زمینی کم کالری را بدون کاتر و این قرتی بازی ها آماده کنید، اما با یک کاتر طرح دار می توانید سیب زمینی تان را با ۳۴ درصد لذت بیشتری بخورید. این شیارهای سرخ شده نوستالژیک می توانند احساس اصالت بیشتری به سیب زمینی های شما ببخشند. به علاوه این کاترهای دالبری طراحی شده اند برای اینکه سیب زمینی و دیگر سبزیجات سخت را به آسانی برش دهند.
جایگزین های سیب زمینی سرخ کرده
می توانید در رژیم غذایی خود یا کودکتان سبزیجات دیگر را به شکل سیب زمینی سرخ کرده برش دهید و نوش جان کنید. بدین شکل با طعم های جدید حسابی به شما خوش می گذرد. با این جایگزین های خوشمزه خواص فراوانی وارد بدنتان می شود و از همه مهم تر چاق نمی شوید.

کدو حلوایی
کدو حلوایی جایگزین خوبی برای سیب زمینی است. طعم و بافتش تقریبا شبیه به سیب زمینی، شیرین است. در عوض، نصف خوراکی های نشاسته دار کربوهیدرات و کالری دارد. هر ۳۰ گرم کدو حلوایی خام دارای ۱۳ گرم کالری به علاوه نیم گرم فیبر است. فقط پیش از پخت حتما گوشت کدو را وزن کنید.
شلغم
این یک راه لذیذ و شگفت انگیز که می توانید با آن سیب زمینی سرخ کرده را بازسازی کنید. به خصوص اگر شما طعم سیب زمینی کلاسیک را به سیب زمینی شیرین ترجیح می دهید. اندکی طعمش شبیه به کلم است و می تواند یک معاوضه باورنکردنی باشد. در ضمن شلغم تنها ۸ کالری در هر ۳۰ گرم فیبر دارد. اگر به طور متوسط وزن تقریبی هر شلغم را ۳۴۰ گرم در نظر بگیریم، فقط ۹۵ کالری دارد.
هویج
یکی دیگر از اصلی ترین جایگزین های سیب زمینی سرخ شده است. طرفداران سیب زمینی شیرین سرخ شده عاشق این جایگزین می شوند. هر ۳۰ گرم هویج خام تنها دارای ۱۲ کالری و کمتر از یک گرم فیبر است. ممکن است هویج ها به اندازه بقیه سبزیجات ترد و برشته نباشند، اما طعمی باورنکردنی دارند.

سیب زمینی پشندی
گاهی اوقات فقط سیب زمینی معمولی به عنوان سیب زمینی سرخ کرده استفاده نمی شود و می توان از انواع سیب زمینی بهره برد. این نوع سیب زمینی بیرونش حسابی ترد می شود و داخلش نرم و این به شکل غیر قابل وصفی خوشمزه است و اگر شما به سایز و اندامتان اهمیت می دهید با این روش تنوری به جای سرخ کرده ما، می توانید بدون داشتن احساس گناه لذت ببرید. در هر ۳۰ گرم سیب زمینی خام ۲۲ کالری و حدود نیم گرم فیبر وجود دارد. به شدت مهم است که سیب زمینی ها را وزن کنید. یک تصور غلط وجود دارد که یک سیب زمینی پشندی به طور میانگین ۱۷۰ گرم وزن دارد. اما اگر دقت بیشتری به خرج داده شود ۳۴۰ گرم وزن دقیق تریست.
مقدار کمتر
اگر به شدت به خوردن سیب زمینی علاقه دارید بهترین راه دررو برای داشتن و خوردن مقداری سیب زمینی سرخ کرده در هر وعده، استفاده از سیب زمینی و سبزیجات دیگر به طور نصف نصف است. سیب زمینی شیرین به خوبی با کدو حلوایی و هویج تناسب دارد. سیب زمینی پشندی هم با شلغم عالیست. (سیب زمینی_شلغم سرخ کرده)

خوشمزه تر از همیشه
ادویه جات
ما به طور معمول وقتی می خواهیم یک چاشنی به سیب زمینی سرخ کرده مان اضافه کنیم تنها انتخابمان نمک دانه درشت است. اما اگر شما می خواهید ادویه بیشتری داشته باشید حتما پودر سیر، پودر پیاز و پودر فلفل تند را تجربه کنید یا به سیب زمینی سرخ کرده تان طعمی شیرین داده و آن را با دارچین و شیرین کننده های بدون کالری مزه دار کنید.
سسی که چاق کننده نباشد
مشتقات سس مایونز به طور معمول کم کربوهیدرات هستند. در عوض مواد نگهدارندۀ بیشتری دارند. سس کچاپ به عنوان بدیهی ترین انتخاب، به دلیل وجود نمک و شکر، کربوهیدرات بیشتری دارد. اما برخلاف سس های مایونز از مواد نگهدارندۀ مصنوعی در آن خبری نیست. سس باربیکیو هم با داشتن ۴۵ کالری در هر دو قاشق غذاخوری گزینه خوبی محسوب می شود.

در مورد سس، سالم ترین انتخاب سس های خانگی است. سعی کنید در استفاده از سس های کارخانه ای زیاده روی نکنید.
طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده
فر را با دمای ۴۲۵ درجه فارنهایت گرم کرده و کف ظرف را با اسپری مخصوص چرب کنید.
سبزیجات انتخابی خود را پوست بکنید و به تکه های باریک مثل سیب زمینی سرخ کرده برش دهید. پس از شست و شو، رطوبت اضافی آن را بگیرید و با ادویه دلخواه مزه دار کنید.
سیب زمینی ها یا جایگزین هایش را در کف ظرف بچینید. اجازه ندهید روی هم انباشته شوند زیرا دیگر برشته نخواهند شد.

تا زمانی که پخته و برشته شوند بپزید، ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بعد آن را زیرو رو کنید. زمان پخت به اندازه موادی که انتخاب می کنید بستگی دارد. سپس با سس مورد علاقه تان سرو کنید و لذت ببرید.
[img]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نکاتی برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده رژیمی 1 [/img]
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان