امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فواید خنده برای زیبایی چهره و سلامت بدن

#1
فواید خنده برای زیبایی چهره و سلامت بدن 1

شاید باورش برای اغلب افراد دشوار باشد که خنده و
خندیدن باعث زیبایی چهره و سلامت بدنی می شود،
همچنین فواید بسیار فوق العاده دیگری را به همراه
دارد که از آن آگاه نیستید.

فواید خنده و شادی و خواص خندیدن برای سلامت بدن و زیبایی چهره
از قدیم گفته اند "خنده بر هر درد بی درمان دواست". خنده بر روی بسیاری از بیماری های جسمی و روحی تاثیرگذار است و امروزه واژه «خنده درمانی» در کنار موسیقی درمانی، تئاتر درمانی و مواردی از این دست، وارد واژگان درمانی شده و مورد توجه قرار دارند . خنده دشمن استرس و نگرانی است، ترشح هورمون های استرس زا نظیر آدرنالین و کورتیزول به هنگام خنده شدید، کاهش می یابد اما این تنها فایده و خواص خنده نیست بلکه فواید خنده بسیار است که در ادامه این بخش به لیست 20 موردی آن خواهیم پرداخت.

20 مورد از مهم ترین فواید خنده

خنده ما را به یک دلیل خوب خوشحال می کند، اثرات فیزیولوژیکی آن در بدن ما شگفت انگیز است. در اینجا چند نمونه را آورده ایم:

1. مدیریت هورمون های شما با خندیدن:

خندیدن باعث کاهش سطح هورمون های استرسی مانند کورتیزول، اپی نفرین، آدرنالین، دوپامین و افزایش هورمون های رشد می شود. همچنین سطح هورمون های تقویت کننده سلامتی، مانند آندورفین ها و انتقال دهنده های عصبی را افزایش می دهد. خنده اتعداد سلول های تولید کننده آنتی بادی و کارایی سلول های T را افزایش می دهد همه اینها به معنی داشتن سیستم ایمنی قوی تر و همچنین اثرات فیزیکی کمتری از تنش است.

2. تمرین خوب داخلی از فواید خنده:

خنده ی شکمی خوب باعث ورزش دیافراگم می شود، روی عضلات شکم کار می کند و حتی شانه ها را از کار می اندازد و بعد عضلات را آرام تر می کند. حتی تمرین خوبی برای قلب است. 100 بار خنده معادل 10 دقیقه ورزش قایقرانی یا 15 دقیقه دوچرخه سواری است!

فواید خنده برای زیبایی چهره و سلامت بدن 1
فواید فوق العاده خنده و خندیدن

3. رهایی فیزیکی با خندیدن:

آیا تا به حال احساس کرده اید که مجبور به خنده یا گریه هستید؟ آیا پس از یک خنده خوب احساس رهایی را تجربه کرده اید؟ خنده رها سازی فیزیکی و عاطفی را فراهم می کند.

4. قاب مثبت ذهنی از فواید خنده:

خنده تمرکز را از خشم، گناه، استرس و عواطف منفی بر می دارد اینکار شما را خوشحال می کند و در چارچوب مثبت ذهنی قرار می دهد.

5. چشم اندازتان را تغییر می دهد:

محققان دریافتند که پاسخ ما به حوادث استرس زا می تواند از طریق اینکه آیا ما چیزی را به عنوان یک "تهدید" یا "چالش" می بینیم، تغییر می کند.طنز میتواند چشم انداز روشنفکرانه ای به ما بدهد و به ما در مشاهده وقایع به عنوان "چالش ها" تغییر دهد، به این ترتیب آنها را کم تر تهدید کننده و بیشتر مثبت می سازد.

فواید خنده برای زیبایی چهره و سلامت بدن 1
فواید شگفت انگیز خنده

6. مزایای اجتماعی خندیدن:

خنده مسری است، بنابراین هرچه افراد خوش خنده تر بیشتری را به زندگیتان وارد کنید، بیشتر می خندید. با بهتر کردن خلق و خوی کسانی که در اطراف شما هستند، می توانید سطوح استرس خود را کاهش دهید و احتمالا کیفیت تعامل اجتماعیتان را بهبود ببخشید و حتی میزان استرس شما را کاهش می دهد!

بهتر است که بیشتر لبخند بزنید، اینگونه دیگران نیز بیشتر لبخند خواهند زد ، دیدن یک لبخند چیزی است که به عنوان "اثر هاله" نامیده می شود، که به ما کمک می کند تا دیگر رویدادهای شاد زندگیمان را واضح تر به یاد بیاوریم و احساس خوشحالی، حس مثبت و انگیزه بیشتری داشته باشیم.

7. خندیدن برای مبارزه بهتر با بیماری ها:

افرادی که خوش بین هستند (که خوش خنده هم هستند!) دارای سیستم ایمنی قوی تر هستند و در واقع قادر به مبارزه بهتری با بیماری می باشند ،نسبت به افراد بدبین. این تحقیق بسیار روشن است - از تعاریف علوم اجتماعی نیست - رابطه ای بین نگرش های خوش بینانه و سلامت خوب وجود دارد و به روش های مختلف اندازه گیری شده است. به طور کلی، دانشمندان متوجه شده اند که مردم خوش بینانه سالم تر هستند ، آرایش بیولوژیک آنها متفاوت است و سیستم ایمنی قویتری دارند.

8. زندگی طولانی تر از فواید خنده:

با توجه به تحقیقات اخیر منتشر شده در آرشیو روانپزشک عمومی، سالخوردگان خوش بین، افرادی که انتظارات خوب داشتند (به جای چیزهای بد) دیرتر از بدبین ها می میرند.در واقع، در میان شرکت کنندگان در مطالعه سنی بین 65-85 ساله ها، کسانی که بیشتر خوش بین بودند، 55 درصد دیرتر از افراد بدبین تر به دلایل مختلف فوت می کردند.بیشتر اوقات، بعد از اینکه محققان نتایج را بر اساس سن، وضعیت سیگار کشیدن، مصرف الکل، فعالیت بدنی و دیگر اقدامات بهداشتی تنظیم کردند، افراد خوشبین 71 درصد احتمال مرگ کمتری از بدبین ها را داشتند!

فواید خنده برای زیبایی چهره و سلامت بدن 1
با خنده، زندگی طولانی تری داشته باشید

9. حس آن مانند خوردن 2000 تکه شکلات است :

بر اساس مطالعات بنیاد سلامت دندانپزشکی بریتانیا، یک لبخند به همان اندازه تحریک کننده است که خوردن 2000 تکه شکلات است.نتایج بدست آمده پس از آنکه دانشمندان فعالیت های مغز و قلب را در داوطلبان اندازه گیری کردند، تصاویری از افراد خندان نشان داده شد که پول و شکلات به افراد می دهد.مردم مدتها توجه خاصی به این واقعیت داشته اند که لبخند افزایش شادی را در خود فرد و اطرافیانش سبب می شود.

10. خنده کاملا مجانی است :

حتی یک ریال هم هزینه ندارد و بسیار مسری می باشد پس شما بدون صرف هیچ هزینه ای به سلامت جسم و روح خود کمک می کنید پس بی دلیل بخندید.

11. خنده سلامت، خلاقیت و حافظه را بهبود می بخشد:

دکتر ویلیام فرای از دانشگاه استنفورد می گوید:"طنز و خلاقیت در راه های مشابه کار می کنند". با ایجاد روابط بین این دو مورد بی ربط، شما کل مغزتان را درگیر می کنید ؛طنز به سرعت کار می کند.

فواید خنده برای زیبایی چهره و سلامت بدن 1
خندیدن چه فوایدی دارد؟

12. طنز سریع عمل می کند:

کمتر از نیم ثانیه پس از قرار گرفتن در معرض چیزی خنده دار، از طریق عملکردهای مغز بالاتر از قشر مغزی، موجی الکتریکی حرکت می کند. نیمکره چپ کلمات و سازه های شوخی را تجزیه می کند، نیمکره راست معنی جک را میگیرد، لوب احساسی تصویر آن را می سازد، سیستم احساسی( لیمبیک) شما را خوشحال تر می کند و قسمت حرکتی باعث خنده یا لبخندتان می شود.

13. پر کردن خنده در زندگی:

خنده سرگرم کننده است و زندگی شما را با شادی و خوشی پر می کند زمانی که می بینید کسی می خندد، احساس خوبی پیدا می کنید. غنی یا فقیر، سالم یا بیمار، جوان یا پیر، ضعیف یا قوی، مرد یا زن، خوب یا بد، همه از خنده لذت می برند یک خنده خوب بهترین دارو برای همه چیزهاست حتی اگر بیمار نباشید.

14. بروز واقعی احساسات از فواید خنده:

از طریق خنده، شما می توانید احساسات واقعی خود را بیان کنید و پس از آزاد شدن احساسات خود از طریق خنده، احساس آرامش و خوبی پیدا می کنید. زندگی پر از چالش ها و مشکلات است شما می توانید توانایی خنده و بازی با مشکلات را داشته باشید.

فواید خنده برای زیبایی چهره و سلامت بدن 1
فواید خندیدن برای سلامتی بدن

15. خلاص شدن از استرس با خندیدن:

خنده کمک می کند تا از استرس ذهنی خلاص شوید ؛ ذهن شما را از افکار استرس زا آزاد می کند، بنابراین می توانید به خوبی و مثبت فکر کنید. این توانایی فکر کردن و تصمیم گیری مثبت باعث می شود تا احساس اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید و هنگامی که به افکار مثبت خود عمل می کنید، رفتار شما بهبود می یابد و مردم اعتقاد به تصور مثبت و اعتماد به نفس خود را آغاز می کنند.

16. مزایای سلامت احساسی خندیدن:

طنز خنده را تولید می کند که خلق و خوی شما را بهبود می دهد و به شما احساس خوب می دهد ، این احساس برای مدت زمان طولانی باقی می ماند، حتی پس از توقف خنده.افق های ذهنی برای خنده گسترش پیدا می کند و به شما کمک می کند چشم انداز مثبت و خوش بینانه در زمان های دشوار داشته باشید این، باعث توازن احساسی شما می شود و به شما اجازه می دهد تا در هر رویدادی طنزی را ببینید.

17. مزایای سلامت روانی از فواید خنده:

خنده باعث بهبود خلق و خوی شما می شود. شما را آرام می کند و اضطراب و ترس را از بین می برد. استرس بزرگترین دشمن سلامت بدن است. خنده استرس را از ذهن و بدن شما حذف می کند و دلیلی برای شادی شماست. وقتی می خندید، احساسات ناراحت کننده حل می شوند، بنابراین انرژی ذهنی و فیزیکی خود را هدر نمی دهید.

شما قادر به تمرکز بیشتری خواهید بود و از نظر ذهنی و فیزیکی بهتر خواهید بود.

فواید خنده برای زیبایی چهره و سلامت بدن 1
مزایای سلامت روانی

18. پیوند خانوادگی از فواید خنده:

خنده های باهم و مشترک و جلسات تعامل با همسر و فرزندان یک جزء ضروری از داشتن روابط مثبت، پر جنب و جوش، سالم و قوی است ؛ ما می توانیم تلاش های عمدی و آگاهانه ای را انجام دهیم تا دیدارها و رویدادهای طنز آمیز، بازیگوشانه و خنده دار را به طور مرتب در میان اعضای خانواده خود داشته باشیم. این امر زندگی زوج را بهبود می بخشد و والدین و کودکان را به یکدیگر نزدیک تر می کند.

19. مزایای اجتماعی خنده:

صحبت های طنز و خنده دار در میان مردم، روابط را بهبود می بخشد و یک پیوند بین یکدیگر ایجاد می کند ؛ با هم نشستن و لذت بردن از محیط خنده دار و طنز آمیز، استرس، ناامیدی و اختلافات را حذف می کند.

به طور کلی می توانیم بگوییم که خنده کمک می کند تا جنبه های رفتار اجتماعی زیر را بهبود ببخشید:

الف. دیگران را به ما جذب می کند.

ب. روابط را تقویت می کند.

ج. کمک به خنثی کردن تعارض می کند.

د.کار گروهی را بهتر می کند.

ه. باعث ترویج پیوند گروهی می شود.

20. فواید خنده برای سلامت جسمی:

خنده باعث ایجاد تغییرات سلامت جسمی در بدن می شود ؛ وقتی می خندیم، یک ماده شیمیایی به نام اندورفین آزاد می شود. این ماده شیمیای برای تولید حس خوب و شاد می شود.آندورفین ها یک احساس کلی خوشی را به وجود می آورند و حتی می توانند به طور موقت درد را از بین ببرند.خنده همچنین درد بدن را کاهش می دهد، ماهیچه ها را شل می کند و هورمون استرسی را کاهش می دهد. بسیاری از پزشکان می گویند که خنده می تواند تا حدی به جلوگیری از بیماری قلبی کمک کند.

فواید خنده برای زیبایی چهره و سلامت بدن 1
تغییرات سلامت جسمی با خنده

برخی فواید دیگر خندیدن

زمانیکه می خندید به طور خودکار عمیق تر نفس می کشید و به این ترتیب میزان اکسیژن بیشتری وارد خون شما می شود

خندیدن عمل سوزاندن کالری در بدن را تقویت کرده و به آن شدت می بخشد پس راهی است راحت و بدون دردسر برای کاهش وزن.

وقتی می خندید گردش خون در قلب و سراسر اندام ها شدت می گیرد و برای همین نیز متخصصین پیشنهاد می کنند، صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب تا جایی که می توانید با قدرت بخندید.

بدن حتی بعد از پایان خنده حس خوبی دارد؛ شریان ها گشاد می شوند، فشارخون همچنان کاهش می یابد و وضعیت آرامش غالب می شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط **Maria** ، ✩σραqυєηєѕѕ✭
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مفهوم درای نیدلینگ در فیزیوتراپی و فواید آن
  تاثیر مشکلات مالی بر سلامت اعضای خانواده
  توصیه روانشناسان سلامت روان در روزهای قرنطینه کرونایی
  چگونه سلامت روان داشته باشم؟
  موسیقی درمانی چیست و چگونه انجام می شود؟ + فواید آن
  تاثیر نور خورشید بر سلامت روان
  تست روانشناسی سلامت روحی
  × چهره ای خندان و بشاش با این کارهای ساده ×
Heart فواید و مزایای باورنکردنی خیال پردازی که نمی دانید!
Star شخصیت شناسی از روی چهره

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان