امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

CNN افشا کرد : جلادها هنگام سلاخی خاشقجی موسیقی گوش می دادند !

#1
شبکه خبری سی‌ان‌ان، متن کامل فایل صوتی لحظات دردناک دست و پنجه نرم کردن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی با مرگ در کنسولگری عربستان در استانبول را منتشر کرد.

سی‌ان‌ان می‌گوید این متن را منبع مطلعی که در جریان جزئیات جلسه تحقیقات سنا درباره قتل Murder خاشقجی قرار گرفته و متن کامل ترجمه شده فایل صوتی قتل او را شنیده در اختیار آن قرار داده است.

طبق اظهارات این منبع، «نمی‌توانم نفس بکشم» آخرین جمله‌ای است که خاشقجی در لحظات پایانی زندگی خود سه بار آن را با التماس خطاب به جوخه ترور Assassination به زبان آورده است.

صدای بریدن جسد با اره برقی و صدای فردی که از دیگران می‌خواهد مانند او هدفون به گوش بگذارند و هنگام قطعه قطعه کردن جسد موسیقی گوش کنند نیز به وضوح در متن فایل صوتی منتشر شده، مشخص است.

سی‌ان‌ان می‌گوید متنی که از طریق منبع مذکور به آن دست یافته مربوط به همان فایلی است که ترکیه در اختیار سازمان سیا قرار داده و این سازمان نیز آن را با برخی سناتور‌های آمریکایی به اشتراک گذاشته است.

طبق گزارش سی‌ان‌ان، محتویات این فایل صوتی نشان می‌دهد ادعای ریاض درباره از قبل برنامه‌ریزی نشده بودن قتل خاشقجی کاملا نادرست است.

منبع مطلعِ سی‌ان‌ان که شخصا فایل صوتی آخرین لحظات دردناک زندگی خاشقجی را شنیده در این باره گفته است: محتوای این فایل نشان می‌دهد که قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی در روز دوم اکتبر (دهه مهرماه) نه یک اتفاق بلکه یک نقشه از پیش برنامه‌ریزی شده بوده است.

بر اساس اظهارات این منبع، آخرین جملاتی که در این فایل صوتی از زبان خاشقجی شنیده می‌شود این است که در میان التماس‌های مکرر، سه مرتبه به افرادی که او را حلقه کرده‌اند می‌گوید "نمی‌توانم نفس بکشم" و بعد از آن دیگر هیچ صدایی از او شنیده نمی‌شود.

پس از آن در حالیکه صدای اره برقی به وضوح به گوش می‌رسد، یکی از اعضای تیم ترور به دیگران توصیه می‌کند موقع مثله کردن او به موسیقی گوش کنند.

همچنین در خلال قطعه قطعه کردن جسد، صدای چند تماس تلفنی شنیده می‌شود که مقامات ترکیه‌ای معتقدند این تماس‌ها با افرادی در ریاض صورت گرفته‌اند. در این تماس‌ها، یک نفر از اعضای تیم ترور خاشقجی از داخل کنسولگری، فرد دیگری را در پشت خط در جریان جزئیات کار قرار می‌دهد.

سی‌ان‌ان می‌گوید افشای محتوای کامل فایل صوتی قتل خاشقجی مطمئنا فشارها را بر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، که همچنان مُصر است محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را از پرونده قتل جدا کند، افزایش خواهد داد.

گزیده‌ای از متن فایل صوتی مربوط به قتل خاشقجی

طبق گزارش سی‌ان‌ان، فایل صوتی مربوط به قتل خاشقجی از لحظه ورود او به کنسولگری عربستان در استانبول در روز دوم اکتبر (دهم مهرماه) حوالی ظهر آغاز می‌شود.

خاشقجی برای دریافت اسنادی که برای ازدواج با یک شهروند ترکیه‌ای به آنها نیاز داشت به کنسولگری عربستان در استانبول رفت، اما طبق آنچه در متن فایل صوتی مربوط به لحظه قتل او آمده، او خیلی زود متوجه می‌شود که وضعیت آنطوری نیست که انتظار آن را داشت.

او پس از ورود به کنسولگری با فردی روبرو می‌شود که از قبل او را می‌شناخته است و به همین دلیل از او می‌پرسد که او آنجا (در کنسولگری) چه کار می‌کند؟! طبق فایل صوتی موجود، این فرد «ماهر عبدالعزیز مطرب» بوده که خاشقجی برای مدتی با او در سفارت عربستان در لندن همکار بوده است.

سپس، مطرب به خاشقجی می‌گوید: "پس بالاخره برگشتی!" و خاشقجی پاسخ می‌دهد: "نمی‌توانی این کار را با من بکنی، چند نفر بیرون از اینجا منتظر من هستند." (ظاهرا اشاره خاشقجی به نامزد ترکیه‌ای خود بوده که در بیرون از کنسولگری منتظر او ایستاده بوده است.)

در این لحظه از فایل صوتی مکالمه دیگری به گوش نمی‌رسد اما از صداها مشخص است که چندین نفر به سمت خاشقجی حمله می‌برند. این در حالیست که ریاض پیشتر مدعی شده بود که قتل او پس از آن اتفاق افتاده که از او در داخل کنسولگری درخواست شده بود به عربستان بازگردد.

در ادامه‌ی این فایل صوتی، یعنی درست لحظاتی پس از درگیری، صدای خاشقجی به طور واضح به گوش می‌رسد که می‌گوید نمی‌تواند نفس بکشد. او در میان التماس‌های خود سه بار این جمله را تکرار می‌کند که "نمی‌توانم نفس بکشم."

ریاض پیشتر مدعی شده بود که او به طور اتفاقی و به دلیل اصابت ضربه به سرش کشته شده اما محتویات این فایل صوتی جای هیچ تردیدی باقی نمی‌گذارد که او خفه شده است.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، یکی دیگر از صداهایی که در این فایل صوتی شناسایی شده متعلق به «صلاح محمد الطبیقی» رئیس اداره پزشکی قانونی وزارت کشور عربستان است. او به همراه خاشقجی و مطرب تنها افرادی هستند که هویت آنها در این فایل صوتی احراز شده است.

در ادامه فایل صوتی در حالیکه مشخص است خاشقجی هنوز نمرده است چون صدای آه و ناله‌های خفیف او به گوش می‌رسد، صدای یک نفر شنیده می‌شود که درخواستِ "اَره" می‌کند.

سپس صدای الطبیقی شنیده می‌شود که به تیم ترور توصیه می‌کند برای اینکه راحت‌تر بتوانند کار قطعه‌قطعه کردن جسد را انجام دهند و به اصطلاح، صداهای وحشتناکِ محیط اذیتشان نکند، مانند او هدفون به گوش بگذارند و موسیقی گوش کنند!

لحظاتی پس از آغاز عملیات مثله کردن جسد، صدای چندین تماس تلفنی ماهر مطرب شنیده می‌شود که مقامات ترکیه‌ای معتقدند این تماس‌ها با افرادی در ریاض صورت گرفته‌اند. در این تماس‌ها، مشخص است که ماهر مطرب از داخل کنسولگری، فرد دیگری را در پشت خط و به صورت لحظه به لحظه در جریان جزئیات کار قرار می‌دهد.

او سپس به فردی که در پشت خط قرار دارد می‌گوید: "به رئیست بگو که عملیات انجام شد، انجام شد!"

درحالیکه اسم محمد بن‌سلمان در این فایل آورده نمی‌شود، اما مقامات اطلاعاتی آمریکا معتقدند که «رئیست» در این فایل صوتی به ولیعهد سعودی اشاره دارد.

چندین سناتور آمریکایی نیز که اخیر از سوی جینا هاسپل، رئیس سازمان جاسوسی سیا، در جریان جزئیات تحقیقات درباره قتل خاشقجی قرار گرفته‌اند، گفته‌اند هیچ تردیدی ندارند که بن‌سلمان دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
CNN افشا کرد : جلادها هنگام سلاخی خاشقجی موسیقی گوش می دادند ! 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
00:01
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
BFF#
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
View this post on Instagram

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
A post shared by امپراطور کوزکو | زینب موسوی (@iamkuzcooo)




پاسخ
 سپاس شده توسط **Maria** ، ♱ ᴠɪᴄᴛᴏʀ ♱ ، ßяɪcε
آگهی
#2
این بن سلمانم چقدر تو این زمینه بی تجربگی کرده . کوچک ترین جزئیات ماجرا لو رفته .. باید یه ذره از بقیه یاد بگیره .. اصول کار دستش بیاد
زمانی که زمین می‌خوریم و شکست می‌خوریم مهم نیست، مهم این است که دوباره بلند شویم و از جای‌مان برخیزیم.
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  موسیقی تقدیمی
Music اهنگ و موسیقی
  گروه موسیقی نگریتا
  رپ! موسیقی یا موسیخی؟
  نکات مهم قبل از تمرین موسیقی
Music سبک موسیقی مورد علاقت کدومه؟؟ یه تیکه از آهنگ مورد علاقت تو اون سبک رو بنویس ...
  درخواست نویسندگی در بخش آهنگ و موسیقی و زیرشاخه ها
  بهترین قطعات تاریخ موسیقی
Music حسین علیزاده به‌سراغ موسیقی لرستان می‌رود
  تاثیر موسیقی خیابانی بر رفتار مردم پایتخت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان