امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آخرین اخبار از موسیقی ایران و جهان/حامد همایون پس از ۹ ماه کنسرت برگزار کرد

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آخرین اخبار از موسیقی ایران و جهان/حامد همایون پس از ۹ ماه کنسرت برگزار کرد 1

به گزارش افکارنیوز، حوزه موسیقی در این هفته شاهد رویداد‌هایی بود که در ادامه به مهمترین آن‌ها می‌پردازیم.

«شب آواز ایرانی» با ایرج

مراسم افتتاحیه سومین مسابقه «شب آواز ایرانی» با شرکت چهار گروه موسیقیایی ابتدای هفته با حضور حسین خواجه امیری (ایرج) به عنوان مهمان ویژه برگزار شد.

مسابقه «شب آواز ایرانی» سه سال است که به همت موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر با همکاری مرکز موسیقی حوزه هنری با هدف تجلیل از جایگاه هنر آوازخوانی، کشف و معرفی چهره‌های جدید راه اندازی شده و در آخرین شنبه‌های هر ماه در حوزه هنری برگزار می‌شود.

عادل کاظمی خواننده و پارسا جعفری نوازنده تار از تبریز با اجرای قطعاتی در دستگاه همایون با شعری از حافظ گروه اول، هدایت رستمی خواننده، وحید اسدیان نوازنده سه تار و خسرو عینی تاری نوازنده تمبک از خرم آباد و محسن نصر نوازنده تار، علی تجدد نوازنده تمبک به سرپرستی محمدرضا توان پور از اصفهان و حمیدرضا دلیری از گروه سایه رشت در نخستین روز از سومین دوره «شب آواز ایرانی» برنامه اجرا کردند.

کودکان کار مهمان ویژه در تالار وحدت

نخستین اجرای رسمی گروه موسیقی «بربطیان» به سرپرستی حسین بهروزی نیا شنبه شب ۲۴ آذر ماه در حالی برگزار شد که تعدادی از کودکان کار مهمان ویژه این کنسرت در تالار وحدت تهران بودند.

این کنسرت با اجرای آثاری از حسین بهروزی نیا در بخش‌های مختلف برگزار شد. در بخش اول کنسرت که به اجرای آثاری در دستگاه نوا اختصاص داشت، قطعاتی از آلبوم «از سنگ تا الماس» به آهنگسازی حسین بهروزی نیا اجرا شد. در بخش دوم هم به اجرای آثاری در مایه اصفهان اختصاص داشت.

قطعات «سکوت»، «آفتاب نیمه شب» و سه قطعه محلی کردی با نام‌های «کولان»، «امان امان» و «گل نیشان» در این کنسرت اجرا شد. کمیل هدایت زاده مددکار و سرپرست گروه موسیقی «آواز ارغوان» که مجموعه‌ای متشکل از کودکان کار است، پیش از آغاز بخش اصلی کنسرت ضمن قدردانی از بهروزی نیا درباره دعوت از کودکان کار برای تماشای اولین کنسرت گروه «بربطیان» توضیح داد:ما تصمیم گرفتیم تا با شناسایی تعدادی از کودکان کار در حوزه موسیقی، گروهی را تشکیل داده و آن‌ها را برای اجرای برنامه آماده کنیم.گروه «آواز ارغوان» هشت سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد.

حسین علیزاده، یدالله کابلی، عباس سجادی، علی بوستان، مهدیه محمد خانی و تعدادی دیگر از هنرمندان مهمانان ویژه اولین کنسرت رسمی گروه موسیقی «بربطیان» به سرپرستی حسین بهروزی نیا بودند.

روند درمان مجید خراطها به کجا رسید؟

کم سو شدن و سوزش شدید چشمان مجید خراطها خواننده پاپ کشورمان، سوژه این هفته‌ رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی بود. برادر خراطها در این باره گفت: «مجید چند روز پیش حتی تا شعاع یک متر را هم نمی‌توانست، ببیند».

سعید خراطها برادر و مدیر برنامه او درباره آخرین وضعیت مجید خراطها به باشگاه خبرنگاران جوان گفت:بعد از تشخیص نهایی، شعاع دید مجید بیشتر شده است. پیش از این شعاع دید او نیم متر بود اما در حال حاضر به دو متر رسیده است.

خراطها افزود: اگر دارو‌هایی که تجویز شده نتیجه بخش باشد، بینایی مجید کاملاً بر می‌گردد و آن زمان پزشکان باید سراغ علت‌های پایه‌ای بروند. باید بینایی برادرم برگردد و پس از ریشه یابی مشخص شود که نیازی به عمل جراحی هست یا خیر.

مدیربرنامه مجید خراطها با اشاره به احتمال بهبود این خواننده اظهار کرد: هنوز مشخص نیست که بهبودی کامل صورت می‌گیرد یا خیر. برای برگشت بینایی حدود ۱۰ روز زمان پس از مصرف دارو‌ها نیاز است.

حامد همایون پس از ۹ ماه کنسرت برگزار کرد

جدیدترین کنسرت حامد همایون شامگاه چهارشنبه ۲۸ آذرماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی برگزار شد. این خواننده ۹ ماه پیش آخرین کنسرتش را روی صحنه برد و با انتشار دو قطعه با نام‌های «پرسه» و «خلسه» مجدد به عرصه موسیقی پاپ بازگشت.

خواننده آلبوم «دوباره عشق» با اجرای قطعه «نیمه من»، کار خود را آغاز کرد و بعد از آن قطعه «پرسه» همراه با ویدئوی آن اجرا شد.

همایون در صحبت‌های ابتدایی خود گفت: «خیلی خوشحالم که پس از ۹ ماه به دیدارتان آمدم. امیدوارم بهترین شب زندگی ام امشب رقم بخورد.»

آهنگ‌های «باور» و «عشق ناب» به شکل ریمیکس-ترکیبی، «مردم شهر» و «مجنون»، «عاشق شدم رفت»، «دلواپسی» و «به چشمات قسم» به شکل ریمیکس-ترکیبی، «چنین کنم چنان کنم»، «حاکم احساس»، «خلسه» همراه با ویدیو، «می‌روم»، «دیوونگی»، «عاشقانه»، «بارون که زد»، «حس عاشقی» همراه با «الکل نگاه» قطعاتی بودند که در این کنسرت اجرا شدند. این خواننده «چتر خیس» را ابتدا با دو نوازی گیتار الکتریک و گیتار و سپس با تمام ارکستر اجرا کرد.

حامد همایون در این اجرا از جدیدترین اثرش رونمایی کرد؛ آهنگی که برای اولین بار رونمایی شد بیشتر جنبه احساسی داشت.

سورپرایز جشنواره‌ موسیقی فجر مشخص شد

منابع رسمی از شورای سیاست گذاری سی و چهارمین جشنواره‌ موسیقی، خبر دادند که فرهاد فخر الدینی ملقب به فخر موسیقی ایران در این فستیوال در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود. این کنسرت با ارکستر ساز‌های مضرابی برگزار می‌شود. ارکستر ساز‌های مضرابی به رهبری علی اکبر قربانی و سرپرستی فرهاد فخر الدینی کنسرت برگزار می‌کند. این ارکستر که اخیرا تاسیس شده بین ۱۵ تا بیست نوازنده دارد.

قرار است در کنسرت ارکستر ساز‌های مضرابی چند قطعه از قدما، تصانیف و قطعاتی از فرهاد فخر الدینی اجرا شود.

بهترین نوازندگان بنیاد رودکی مشخص شدند / فراخوان برای گروه‌های موسیقی

نتایج آزمون نوازندگی ساز‌های زهی سال ۹۷ بنیاد فرهنگی هنری رودکی با معرفی نفرات برتر این بخش در حوزه‌های سازی مختلف اعلام شد. این بنیاد با هدف شناسایی و جذب نوازندگان توانمند آبان و آذر ماه سال جاری یک دوره آزمون نوازندگی برگزار کرد. در ساز ویولن آرمین قضاتی با کسب نمره ۹۵،نفر برتر این ساز اعلام شده است. در ساز ویولا کاوه تسعیری با کسب نمره ۱۰۰ و در ساز ویولنسل ماکان خوبی نژاد با کسب نمره ۹۵ حائز بیشترین نمره شده اند ضمن اینکه در ساز کنترباس هم مهدی کلانتری با کسب نمره ۸۸ از ۱۰۰ ،نفر برتر این آزمون شده است.

بنیاد فرهنگی هنری رودکی برای برنامه‌ریزی برنامه‌های موسیقی سال ۹۸ فراخوان داد.

در فراخوان بنیاد آمده است: «با عنایت به شروع برنامه‌ریزی اجرا‌های موسیقی سال ۹۸ در مجموعه تالار‌های تحت سرپرستی این بنیاد، گروه‌های موسیقی تا ۱۵ دی ماه فرصت دارند تا درخواست‌های اجرای خود را در سامانه بنیاد رودکی در قسمت رزرو آنلاین ثبت کنند. اجرا‌های موسیقی در تالار‌های وحدت، رودکی و برج آزادی مشمول این فراخوان می‌شود. پس از پایان فرآیند ثبت نام، اطلاع رسانی لازم به گروه‌های موسیقی پذیرفته شده برای اجرا در تالار‌های فوق صورت می‌گیرد.»

جشن سالانه‌ «موسیقی ما» در برج میلاد

پنجمین جشن سالانه «موسیقی ما» با عنوان «جشن همدلی اهالی موسیقی ایران» روز شنبه ۱۵ دی‌ماه به میزبانی مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود. در این برنامه، برگزیدگان موسیقی کشور در سال ۹۶ معرفی شده و از تعدادی پیشکسوتان عرصه موسیقی، به پاس یک عمر فعالیت هنری، تجلیل به عمل می‌آید.

در این مراسم قرار است چند چهره و گروه موسیقی در حوزه‌های سنتی، تلفیقی و پاپ اجرای زنده داشته باشند. این برنامه امسال برای نخستین بار در تاریخ برگزاری خود، میزبان جمعی از مردم و علاقه‌مندان موسیقی خواهد بود که نحوه حضور در آن، به زودی به اطلاع علاقه‌مندان می‌رسد.

برگزیدگان سال ۹۶ موسیقی ایران در پنجمین جشن سالانه «موسیقی ما» معرفی خواهند شد و تندیس طلایی را کسب می‌کنند که نظرسنجی مربوط به این جشن در دو شاخه مردمی و کارشناسی در حال برگزاری است. در شاخه مردمی، تا کنون بیش از یک‌صد هزار رأی از سوی مخاطبان به ثبت رسیده و در شاخه کارشناسی نیز برای بیش از سیصد کارشناس موسیقی دفترچه‌های نظرسنجی ارسال شده است.

در شاخه مردمی، ۴ تندیس طلایی به آلبوم‌های برگزیده (در سبک‌های سنتی، تلفیقی، پاپ و پاپ/راک) و ۴ تندیس طلایی به تک‌قطعات برگزیده (در سبک‌های سنتی، تلفیقی، پاپ و پاپ/راک) اهدا می‌شود.

شاخه کارشناسی، تندیس‌های بیشتری در رشته‌های تخصصی‌تر را شامل می‌شود که عبارتند از: ۹ تندیس طلایی برای آلبوم برگزیده سال (در سبک‌های موسیقی سنتی و دستگاهی باکلام، موسیقی سنتی و دستگاهی بی‌کلام، موسیقی معاصر و ارکسترال ایرانی، موسیقی تلفیقی و تجربی، موسیقی دراماتیک (فیلم، دکلمه و...)، موسیقی کلاسیک و مدرن و ملل، موسیقی پاپ، موسیقی پاپ/راک، موسیقی محلی و مقامی و آئینی)، ۴ تندیس طلایی برای آهنگساز برگزیده سال (سنتی، تلفیقی و پاپ) و تنظیم‌کننده برگزیده سال، یک تندیس برای شاعر/ترانه‌سرای برگزیده سال و یک تندیس برای ترانه/شعر برگزیده سال. همچنین به روال سال‌های اخیر، ناشر و کنسرت‌گذار برگزیده سال نیز در رأی‌گیری از اعضای محترم مجمع صنفی ناشران و تولیدکنندگان آثار شنیداری برگزیده و در شب جشن معرفی خواهند شد.

زمان شرکت در نظرسنجی مردمی پنجمین جشن سالانه «موسیقی ما» نیر که پیش از این قرار بود در تاریخ ۲۵ آذرماه به پایان برسد، به مدت ده روز و تا پایان روزپنجم دی ماه تمدید شد.

همزمان با انتشار این خبر، از پوستر پنجمین جشن سالانه «موسیقی ما» هم رونمایی شد؛ این پوستر توسط محیا فرمانی طراحی شده است.

جدیدترین اثر محمد معتمدی منتشر می شود

آلبوم موسیقی «حالا که می‌روی» با صدای محمد معتمدی و آهنگسازی و تنظیم فرید سعادتمند توسط مرکز موسیقی «مأوا» از زیرمجموعه‌های سازمان هنری رسانه‌ای «اوج» منتشر می‌شود.

اشعار این آلبوم عاشقانه که در هشت قطعه اجرا و تنظیم شده براساس اشعار محمدمهدی سیار از کتاب «رودخوانی» است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
00:01
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
BFF#
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
View this post on Instagram

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
A post shared by امپراطور کوزکو | زینب موسوی (@iamkuzcooo)




پاسخ
 سپاس شده توسط Volkan
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  موسیقی تقدیمی
Music اهنگ و موسیقی
  اخبار و چارت های Taylor Swift و خوانندگان خارجی
  گروه موسیقی نگریتا
  رپ! موسیقی یا موسیخی؟
  نکات مهم قبل از تمرین موسیقی
Music سبک موسیقی مورد علاقت کدومه؟؟ یه تیکه از آهنگ مورد علاقت تو اون سبک رو بنویس ...
  درخواست نویسندگی در بخش آهنگ و موسیقی و زیرشاخه ها
  بهترین قطعات تاریخ موسیقی
Music حسین علیزاده به‌سراغ موسیقی لرستان می‌رود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان