امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیوگرافی تینا ترنر

#1
سال ۱۹۸۳"بیا با هم بمانیم"
پرفروش‌ترین ترانه شد و
آلبوم افسانه‌ای وی به نام
Private Dancer
یازده میلیون فروش کرد


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی تینا ترنر 1



تینا ترنر اسطوره‌ی زنده‌ی دنیای موسیقی
در روز ۲۶ نوامبر هفتاد سالگی‌اش را جشن گرفت
بانویی سرزنده که داستان زندگی سخت
و پر مشقت‌اش بی‌شباهت به صدای
استثنایی و پر قدرتش نیست

ستاره‌ای که در ۷۰ سالگی همچنان می‌درخشد






وقتی که تینا ترنر در یک خانواده‌ی شدیدا مذهبی در یکی از روستاهای ایالت تنسی آمریکا متولد شد، تنها چیزی که در آن زمان تصورش نمی‌رفت، به شهرت رسیدن وی در سراسر جهان بود. پدر ترنر کارگر کارخانه بود و خانواده‌ی آنها ‌در فضای موسیقی سیاه‌پوستان جنوب آمریکا می‌زیست، هرچند بعدها تینا ترنر به موسیقی راک سفیدپوستان روی آورد و ترانه‌هایش هر گونه مرز میان شنوندگان سیاه و سفید را از میان برداشت.

علاوه بر صدای کم‌نظیر، ظاهر منحصر به فرد Tina Turner تینا ترنر، به ویژه آرایش خاص موهایش از او یک ستاره ساخت: «من در کنسرت‌هایم به مردم همان چیزی را ارائه می‌دهم که می‌دانم دوست دارند. فکر می کنم آنها دوست دارند مدل موهایم، پاها یا لب‌های قرمزم را ببینند؛ به عبارتی تمام آن چیزهایی که من به خاطرشان به شهرت رسیدم. این تصویر و خواسته‌ی مردم برایم مهم است اما خب وقتی که روی صحنه نیستم، دوست ندارم که جلب توجه کنم، برای همین هم خیلی ساده لباس می‌پوشم‌. در حقیقت بیشتر لباس‌های مردانه تنم می‌کنم همراه با کفش‌های مردانه!»

تا کنون تینا ترنر بارها "برای آخرین بار" به روی صحنه رفته و کنسرت خداحافظی برگزار کرده، اما هر بار این وداع‌ها با بازگشتی دوباره همراه شده است. هرچند او اعلام کرد که تور سال ۲۰۰۹ میلادی وی به طور رسمی آخرین کنسرتش به شمار می‌آید: « من کارم را دوست دارم و هنگامی که می‌خواهم آن را انجام بدهم به معنای واقعی کلمه آماده‌ی انجامش هستم. حتی اگر حالم هم خوب نباشد. کارم چیزی است که من را سرپا نگه می‌دارد و زندگی من است.»

او یک بار در مصاحبه‌ای گفته بود که دیگر به دیسکو نمی‌رود و ترجیح می‌دهد که اوقاتش را در خانه سپری کند و اضافه کرده بود، دیدن زنی ایستاده در بار برایش نارحت‌کننده است، شاید به دلیل "داستان زندگی‌ام."

دوران سخت زندگی

گستره‌ی داستان زندگی تینا ترنر سال‌هایی را در بر می‌گیرد که او به عنوان خواننده در یک بار می‌خواند. هنوز بیست ساله نشده بود که یکی از مدیران موسیقی او را به اصطلاح کشف کرد. به این ترتیب تینا همکاری خود را با نوازنده ‌و خواننده‌ی دیگری به نام "آیک ترنر" آغاز کرد.

آیک ترنر، زندگی وی تا هنگام مرگ زیر سایه‌ی شهرت منفی‌اش در رفتار با همسر سابقش تبنا ترنر قرار گرفت. این دو به شهرهای زیادی سفر کردند و نامشان رفته رفته بر سر زبان‌ها افتاد. نه تنها در موسیقی که در زندگی شخصی هم این دو به یک زوج تبدیل شدند، هر چند پشت موفقیت‌های موسیقایی‌شان، لحظه‌های تاریک خصوصی نهفته بود.

آیک مردی معتاد و خیانت‌کار بود که همسرش را کتک می‌زد و اعتیادش نه تنها زندگی شخصی ‌بلکه زندگی حرفه‌ای آن دو را به نابودی کشاند. پس از یک دعوای شدید تینا ترنر در نیمه‌های شب از خانه فرار می‌کند، در حالی‌که نه تنها هیچ پولی نداشت بلکه مبالغ زیادی هم بدهکار بود.

او در ابتدا پیش دوستانش زندگی می‌کند و با کمک‌های اجتماعی و همچنین خوانندگی در بارهای کوچک از عهده‌ی مخارج برمی‌آید. او بعدها اظهار داشت که در این دوران سخت تنها چیزی که توانست او را به زندگی امیدوار نگه دارد، اعتقادات بودایی‌اش بوده است.

دسامبر سال ۱۹۸۳، زندگی سرانجام روی خوشش را به او نشان می‌دهد. ترانه‌ی "بیا با هم بمانیم" به طور غیرمنتظره‌ای تبدیل به پرفروش‌ترین ترانه می‌شود. سال بعد آلبوم افسانه‌ای وی به نام Private Dancer منتشر می‌شود که بیش از یازده میلیون نسخه از آن به فروش می‌رود. این برای تینا ترنر ۴۵ ساله به معنای بازگشتی قدرتمندانه بود که ستایش منتقدان و طرفداران را به همراه داشت.

در سال ۱۹۸۶ نام تینا ترنر در کتاب رکوردهای گینس به ثبت می‌رسد زیرا در کنسرتی که وی در شهر ریو برگزار کرده بود، بیش از ۱۸۶ هزار نفر تماشاگر داشته که این بیشترین تعداد تماشاگر برای یک خواننده محسوب می‌شود.

کتاب زندگی‌نامه تینا ترنر به نام "من‌، تینا" نیز پس از انتشار مکان اول لیست پرفروش‌ترین کتاب را به خود اختصاص می‌دهد. این ستاره‌ی هفتاد ساله سال‌ها در اروپا، از جمله در شهر کلن آلمان اقامت داشت و هم‌اینک به همراه شریک زندگی‌اش، مردی آلمانی به نام اروین باخ در سوئیس زندگی می‌کند.

آیک ترنر، همسر سابق وی سرانجام در سال ۲۰۰۷ در فقر و تنگدستی در می‌گذرد. تینا ترنر یک بار در مصاحبه‌ای به طرفداران جوانش توصیه کرده بود: «روی صحبتم با دخترهاست. اگر می‌خواهید زیبا به نظر برسید باید این کار را به خاطر خودتان انجام دهید نه به خاطر همسر یا مرد زندگی‌تان. باید در آینه نگاه کنید و برای خودتان قشنگ باشید. باید این را برای خودتان بخواهید.»


WinkWinkWink
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی تینا ترنر 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان