امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شباهت سیاه‌چاله‌ها با کامپیورهای کوانتومی

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شباهت سیاه‌چاله‌ها با کامپیورهای کوانتومی 1

بر اساس مقاله‌ای نظری که توسط دکتر «اویدین رکورئان» از رومانی در مجله‌ی Annals of Physics به چاپ رسیده است، می‌توان گفت که هندسه‌ی فضازمان در اطراف سیاه‌چاله‌ای که به سرعت در حال چرخش است، مانند یک کامپیوتر کوانتومی عمل می‌کند و می‌تواند با پیام‌های کوانتومی از فوتون‌ها رمزگشایی کند.

در رقابت برای ساخت کامپیوترهای کوانتومی در مقیاس بزرگ، دستگاه‌هایی که از پرتوهای نوری برای حمل اطلاعات کوانتومی استفاده می‌کنند، پیشتاز هستند. دلیل این واقعیت این است که استفاده از درجه‌های آزادی فوتون‌ها برای رمزگشایی از بیت‌های کوانتومی که واحدهای اطلاعاتی استاندارد محاسبات کامپیوتری هستند، ساده است. اصطلاح «درجه‌ی آزادی» به مشخصاتی از فوتون اشاره دارد که می‌توانند مقادیر صفر و یک را در کامپیوترهای کلاسیک به خود اختصاص دهند.

دکتر رکورئان می‌گوید: «در این تحقیق، ما از قطبش و مومنتوم زاویه‌ای مداری فوتون‌ها به‌عنوان حمل کننده‌های بیت‌های کوانتومی استفاده کرده‌ایم. هندسه‌ی تحریف‌شده‌ی فضازمان در نزدیکی سیاه‌چاله‌های دوار می‌تواند اطلاعات کوانتومی را در پرتوهای نوری منتشر شده و یا عبوری از سیاه‌چاله‌ها ساخته و یا دستکاری کند. این کار شبیه فرآیندی است که به‌صورت تئوری در کامپیوترهای کوانتومی صورت می‌پذیرد. فرآیند محاسبات کوانتومی شامل فوتون‌های عبورکننده از مجموعه‌ای از آینه‌ها، تقسیم‌کننده‌های پرتوی و منشورها است که قطبش و فاز فوتون‌ها را به‌نحوی عوض می‌کند که بتوان آن‌را به صورت صفر و یک درآورد.»

فوتون‌هایی که به این شکل پردازش شده‌اند، می‌توانند دروازه‌ها و مدارات کوانتومی را رمزگشایی کنند. این کار کم و بیش مانند کامپیوترهای کلاسیک است. دکتر رکوزئان می‌گوید: «هندسه‌ی فضازمان در نزدیکی سیاه‌چاله‌ها بسیار منحصربه‌فرد و مشابه سیستم آینه‌ها و منشورها است.» این به این معنی است که سیاه‌چاله‌های دوار کدهای کوانتومی می‌نویسند که ما در آینده‌ی نزدیک پس از ساختن کامپیوترهای کوانتومی می‌توانیم از آن‌ها رمزگشایی کنیم. دکتر رکورئان می‌گوید: «ما اکنون در لبه‌ی عصر جدیدی از تکنولوژی هستیم؛ عصری که در آن تکنولوژی کوانتومی نقش اصلی را بازی می‌کند. ما امیدوار هستیم این کامپیوترهای کوانتومی بتوانند در برملا کردن رازهای جهان کمک کنند.»
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مرگ آتشین در انتظار سیاه‌ترین سیارۀ کهکشان
  "آیا کرم چاله ها، امکان سفر در زمان را میسر میکنند؟"
  در صورت سقوط به یک سیاه‌چاله چه اتفاقی برایتان خواهد افتاد؟
  ایا کرم چاله ها وجود دارند ؟
Star کشف هیولای سیاه‌چاله‌ای که ۴۰ میلیارد برابر خورشید است
  کدام یک اول بوجود آمد؟ کهکشان یا سیاه چاله؟
  ناسا یک سیاره فراخورشیدی جدید با شباهت زیاد به زمین کشف کرد
  رمز و راز هاله‌های اطراف سیاه‌چاله‌های غول‌پیکر
  شاید امواج گرانشی از کرم‌چاله‌ها ساطع می‌شوند!
  ریاضی دانان برای “آشوب کوانتومی” معادله ای کشف کردند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان