امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

"آیا کرم چاله ها، امکان سفر در زمان را میسر میکنند؟"

#1
بیگ بنگ: همگی ما دوست داریم که یک نفر از آینده شمارۀ بلیط برندۀ لاتاری فردا را برایمان ارسال کند. اگرچه این فکر و سفر در زمان تا حدی رویایی به نظر میرسد، اما پروفسور لوک بوچر (Luke Butcher) فیزیکدان دانشگاه کمبریج معتقد است که از نظر تئوری این امر میتواند امکان پذیر باشد.

"آیا کرم چاله ها، امکان سفر در زمان را میسر میکنند؟" 1

به گزارش بیگ بنگ، او مدعی است که چنانچه یک کرم چالۀ باریک (Wormhole ) بتواند برای مدت زمان کافی باز باقی بماند انسان میتواند از طریق پالس های نوری پیغام خود را در زمان ارسال کنند. به نظر میرسد که این نظریه یک داستان علمی تخیلی باشد، اما نظریه ی کرم چاله ها اولین بار توسط محاسبات آلبرت اینشتین مطرح شده است. کرم چاله ها تونل هایی فرضی از بافت فضا _زمان هستند که میتوانند میانبرهایی برای سفرهای طولانی مدت درون جهان را ایجاد کنند. مشکل این نظریه آن است که اگر کرم چاله ها وجود داشته باشند، نمیتوانند برای مدت زمان زیادی باز و پایدار باقی بمانند تا انسان یا حتی ذره ی نوری بتواند از آنها عبور کنند. اما یک مطالعه ی جدید در دانشگاه کمبریج اظهار داشته است که بعضی از کرم چاله ها میتوانند برای مدت زمان کافی، پایدار بمانند تا پیام را به زمان گذشته یا آینده ارسال کنند.

"آیا کرم چاله ها، امکان سفر در زمان را میسر میکنند؟" 1

در سال 1988 فیزیکدانی به نام کیپ ثورن (Kip Thorne) از انستیتوی صنعتی کالیفرنیا اظهار داشت که کرم چاله ها را میتوان با استفاده از انرژی منفی ای تحت عنوان انرژی کازیمیر (Casimir energy) باز نگه داشت. مطابق با فیزیک مدرن، خلا مملوء از امواج الکترومغناطیسیِ در حال نوسان با طول موج های متفاوت است که انرژی عظیمی را تولید میکنند که معمولا برای بشر قابل رویت نیست. بین دو صفحه ی موازی در فضا، برخی از امواج انرژی ممکن است بیش از اندازه بزرگ باشند و برای ایجاد انرژِی منفی مناسب نباشند.

مقاله ی اخیر پروفسور لوک بوچر بر پایه ی این نظریه است که اگر کرم چاله ها بسیار طولانی تر از ضخامتشان باشند مقدار انرژِی منفی ای که بطور طبیعی درونشان وجود دارد، میتواند در حدی باشد که به آنها این اجازه دهد بیشتر از حد طبیعی شان پایدار بمانند. از آنجاییکه انتهای هر کرمچاله میتواند در هر نقطه ای از زمان باشد، در صورت اثبات تئوری پروفسور بوچر ، یک پیام میتواند در هر نقطه ای از فضا – زمان ارسال شود. تمامی این بحث ها در حد تئوری است، اما امکانش میتواند بسیار جذاب باشد …

"...کرم چاله ها..."

کِرم‌چاله در فیزیک یک پل میانبر فرضی در فضازمان است. کرم‌چاله‌ها ساختار و بُعد فضازمان را شکسته و باعث ایجاد تونلی و حفره‌ای می‌شوند که سرعت یک ماده در آن از سرعت نور بیشتر خواهد شد. همچنین کرم‌چاله‌ها بُعد و ساختار فضا را نیز شکافته و آن را جمع می‌کنند که این باعث کوتاه شدن مسافت بین دو نقطه در فضا می‌گردد.
پاسخ
 سپاس شده توسط BIG-DARK
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  در صورت سقوط به یک سیاه‌چاله چه اتفاقی برایتان خواهد افتاد؟
  ایا کرم چاله ها وجود دارند ؟
Star کشف هیولای سیاه‌چاله‌ای که ۴۰ میلیارد برابر خورشید است
  کدام یک اول بوجود آمد؟ کهکشان یا سیاه چاله؟
  تعیین چگونگی و زمان مرگ خورشید
  چطور به ماهیت فضا-زمان پی‌ببریم؟
  تغییرات اقلیمی در مریخ از چه زمان آغاز شد؟
  شباهت سیاه‌چاله‌ها با کامپیورهای کوانتومی
  رمز و راز هاله‌های اطراف سیاه‌چاله‌های غول‌پیکر
  شاید امواج گرانشی از کرم‌چاله‌ها ساطع می‌شوند!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان