امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مستر چیف بازمیگردد_نقد و برسی بازی HALO 4

#1
مستر چیف بازمیگردد_نقد و برسی بازی HALO 4 1
امسال بار دیگر شاهد منتشر شدن سری جدیدی از بازی محبوب و پرطرفدار Halo به نام Halo 4 بودیم. سری بازی های Halo که توسط استودیوی Bungie از سال ۲۰۰۱ تا به امروز ساخته شده همیشه مورد توجه منتقدان بازی ها رایانه ای بوده و هست. بازی Halo تنها یک بازی اکشن اول شخص معمولی نبود بلکه آغاز کننده ی سبکی از بازی هایی بود که هم اکنون شاهد بسیاری از آن ها هستیم همچنین سری بازی های Halo همیشه به داشتن قسمت آنلاین جذاب معروف بوده و هست همچنین این سری بازی ها را میتوان سرچشمه ی پیشرفت همه ی شبکه های آنلاین همچون Xbox live و Steam دانست. در ادامه به برسی نسخه جدید از این بازی میپردازیم.

داستان

اگر شماره های قبل این مجموعه را تجربه کرده باشید داستان بازی به نوعی در آینده روی میدهد جایی که موجودات فضایی قصد حمله به زمین را دارند اما در این بین دانشمندان با آزمایش کردن کودکان و بزرگ کردن آن ها سرباز هایی را خلق میکنند که از هر نظر برتر از سرباز ها انسانی هستند این سرباز ها کهSpartan نام دارند در واقع آینده همه ی مردم زمین هستند . در این بین Master Chief که او هم یکی از Spartan ها است پس از جنگی که در پایان نسخه سوم این بازی شاهدش بودیم مفقود میشود و کسی نمیداند که او کجا غیبش زده! داستان بازی در واقع ادامه ی داستان نسخه سوم است داستان از جایی شروع میشود که مستر چیف درون یک مخزن شیشه ای که درون یک سفینه فضایی قرار دارد به خواب رفته و ناگهان توسط صدای کورتانا (Cortana) به هوش آمده و از مخزن شیشه ایش بیرون میاید کورتانا در واقع نوعی هوش مصنوعی است که به مستر چیف کمک های لازم و همه اطلاعاتی که او میخواهد بداند را در میرساند. کورتانا از DNA های انسان بوجود آمده بنابراین او هم همانند انسان ها میتواند احساسات و روابط را درک کند. چیف برای خروج از سفینه ای که در آن گیر افتاده مجبور است با Covenant که دشمنان همیشگی Spartan ها بودند مبارزه کند در این بین مشکلاتی برای کورتانا بوجود می آید او نیاز پیدا میکند تا اطلاعاتش را دوباره بازنگری کند. در داستان این نسخه شاهد بوجود آمدن نوعی روابط احساسی بین چیف و کورتانا که یک هوش مصنوعی است هستیم که این به عمیق تر شدن داستان کمک بسزایی کرده و همچنین متوجه میشوم نویسندگان داستان تاکید زیادی بر روی روابط این دو داشته اند.
زمانی که چیف متوجه میشود سفینه infinity (یکی از سفینه های خودی) در خواست کمک آن ها را دریافت کرده سعی میکند با آن سفینه ارتباط برقرار کند اما درست زمانی که موفق به برقراری ارتباط میشود متوجه شده که یکی از دشمنان او به نام دیداکت (Didact) توانسته با کارهایی که او برای برقراری تماس انجام داده خود را از زندانی که درونش بود آزاد کند دیداکت یکی از مهم ترین تهدید برای کره ی زمین و تمام انسان ها به حساب میاید چیف با آگاهی از این موضوع سعی میکند دیگر انسان ها و Spartan ها را با خبر کند اما بعد از اینکه متوجه میشود کسی به او و دیداکت توجه نمیکند تصمیم میگیرد که خود به این موضوع رسیدگی کند.

گیم پلی

گیم پلی گیم پلی بازی Halo 4 , یک گیم پلی سریع , اکشن و بسیار جذاب است حالت Sanbox بازی کاملا دست بازیکن را برای از بین بردن دشمنان باز گذاشته تا بازیکن بتواند همانند یک قهرمان واقعی که قصد نجات دنیا را دارد دشمنان را نابود کنند. همیشه میتوانید راه های متعددی را برای از بین بردن دشمنان استفاده کنید . برای مثال میتواند یک کپی از خودتان ایجاد کنید و یا استفاده از jet pack انواع بمب ها و…… دشمنان را نابود کنید. اسلحه های به کار رفته در این سری فوق العاده هستند تنوع بالایی که در آن ها وجود دارد بازی را دو چندان زیبا میکند این تنوع در حدی بالاست که ممکن است شما در کل بازی اسلحه ای را ۲ دفعه بیشتر نبینید همچنین تنوع دشمنان بسیار زیاد است. هوش مصنوعی عالی از آب درآمده دشمنان شما نه تنها در برابر تیر هایی که شما شلیک میکنید جای خالی میدهند و یا سنگر میگیرند بلکه ممکن است گاهی اوقات شما را غافلگیر کرده و در حالی که اصلا انتظارش را ندارید جلویتان ظاهر شوند همچنین افت فریم اصلا در بازی دیده نمیشود . محیط های بزرگی برای گشت و گذار طراحی شده اند و این در حالی است که پس از یک بار load اولیه دیگر بازی لود نخواهد شد و لازم نیست که هر چند دقیقه یکبار صبر کنید تا مثلا از یک در عبور کنید. همچنین وسیله های نقلیه نیز برای بازی طراحی شده که استفاده از آن ها بسیار لذت بخش است. در کنار بخش تک نفره بخش های چند نفره مختلفی طراحی شده که واقعا مثال زدنی است یکی از این قسمت Spartan Ops نام دارد که نه تنها یک رقابت با دیگر افراد است بلکه داستان نیز برای این بخش در نظر گرفته شده که درباره ی گروه Spartan است. بخش چند نفره ی کلاسیک این بازی نیز همچنان عالی است و هیچ اشکالی در آن دیده نمیشود.

صدا گذاری و موسیقی صدا گذاری در این قسمت از مجموعه Halo مانند سری های پیش بسیار خوب عمل کرده و هیچ مشکلی ندارد آقای نیل دیویج (Neil Davidge) به خوبی توانسته جای آهنگساز قبلی این مجموعه را پر کند زیرا موسیقی هایی که در طول بازی پخش میشوند به خوبی با محیط بازی هماهنگی دارند و مشکل خاصی در آن دیده نمیشود و این دقیقا آن چیزی است که از بخش صداگذاری انتظار داشتیم.

گرافیک

گرافیک بازی در این سری به کل تغیر کرده و نشان داده که استودیوی ۳۴۳ Industries کار خود را خوب بلد است. محیط ها بسیار پر جزیات هستند رنگ بندی ها کاملا بی نقص و چشم نواز طراحی شده. قسمت سایه ها بدون لبه و کاملا داینامیک از کار درآمده که عالی هستند. نور پردازی در این بازی حرف اول را میزند و اگر این بازی را تجربه کرده باشید متوجه میشود یکی از بهترین قسمت ها که بازی را در فضا های باز بسیار زیبا کرده همین نور پردازی عالی است. طراحی اسلحه ها و اضافه شدن امکانات جدید به آن ها بیش از پیش طرفداران این مجموعه را سر ذوق آورده بخش گرافیک هیچگونه مشکل خاصی ندارد و بیش از این هم از آن انتظار نداشتیم.

نتیجه

نتیجه استودیوی ۳۴۳ Industries ثابت کرد که میتواند جانشین بسیار خوبی برای سازندگان قبلی این سری از بازی ها باشد و اینکه با ساخت بازی Halo 4 ماجراجویی را آغاز کرد که به احتمال خیلی زیاد میتواند ادامه داشته باشد و شاهد قسمت های دیگری از این مجموعه باشیم

تصاویری از بازی
مستر چیف بازمیگردد_نقد و برسی بازی HALO 4 1
مستر چیف بازمیگردد_نقد و برسی بازی HALO 4 1
مستر چیف بازمیگردد_نقد و برسی بازی HALO 4 1
مستر چیف بازمیگردد_نقد و برسی بازی HALO 4 1
مستر چیف بازمیگردد_نقد و برسی بازی HALO 4 1
مستر چیف بازمیگردد_نقد و برسی بازی HALO 4 1
پاسخ
 سپاس شده توسط احساس7600
آگهی
#2
اين مگه اومده فكر نكنم امده باشه ايرانAngry
برای اینکه شکست نخورید
.
.
.
هیچوقت تلاش نکنید !(((=
(خواجه گشادالدین ایرانی)
پاسخ
#3
(15-02-2013، 8:44)aalcapoo نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
اين مگه اومده فكر نكنم امده باشه ايرانAngry

اره اومده
خواهش  نكنيد  امضا نميدمTongueTongue
پاسخ
#4
به ایران اومده ولی گیرش نیاوردم
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی چند بازی برای کنسول های بازی برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بازی های اندرویدی که قابلیت پشتیبانی از دسته بازی را دارند
  10 بازی که شما را به خاطر بازی کردن روی درجه سختی Easy آزار می دهند
  بازی Halo Wars Definitive Edition
  باحال ترین وال پیپر های بازی...همه ی این بازی ها توی جشنوارهgamescom هستن GA
  نقد بازی Worms 4: Mayhem (به همراه نکات مخفی در بازی)
  با تغییرات Halo 5: Guardians نسبت به نسخه‌های پیشین آشنا شوید
  نقد بازی Homefront؛ نبرد شکست خورده یک بازی زیبا + عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان