امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تجلیل از «نویسنده برتر حوزه حجاب و خانواده»

#1
Lightbulb 
تجلیل از «نویسنده برتر حوزه حجاب و خانواده» 1
مراسم تجلیل از نعیمه اسلاملو به عنوان «نویسنده برتر حوزه حجاب و خانواده» در قالب طرح چهل قلم در رشت برگزار شد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، این مراسم با حضور این نویسنده، پریسا کرمی- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان-، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی-نماینده و مسئول آستان قدس رضوی در استان گیلان-، فاطمه رفیعی - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان-، محمدحسن عاقل‌منش - رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت و مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان گیلان- یاسر تقوا - مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان -، محسن حامدی - مدیر هماهنگی امور فرهنگی و هنری سپاه قدس گیلان-، علی‌رضا حسنی - مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت- و عیسی محسن‌پور حسن کیاده - فرمانده حوزه ادارات کل سپاه قدس گیلان - برگزار شد.
نعیمه اسلاملو با قدردانی از اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی گیلان برای برگزاری چنین مراسمی به تشریح دغدغه‌هایش پرداخت و با بیان این‌که علاقه چندانی به رشته‌های علوم انسانی نداشته و دغدغه‌های فرهنگی‌اش هدایت‌کننده او در این مسیر بوده است، گفت: اسلام زیباترین و متعالی‌ترین دیدگاه‌ها را نسبت به زن دارد اما این نگاه متعالی اسلام به جایگاه زن مظلوم واقع شده است، حتی در داخل کشورمان هم چندان به آن پرداخته نشده است.
او تأکید کرد: انقلاب دستاوردهای بسیاری در حوزه زنان دارد و این دستاوردها باید برای زنان جامعه اسلامی بیان شود تا توطئه‌های دشمن ناکام بماند. زن‌ها تاریخ می‌سازند.
این نویسنده با بیان این‌که دغدغه اصلی‌اش برای حضور در عرصه کتاب روشنگری برای بانوان بوده است، اظهار کرد: با مشاهده تلاش ضدانقلاب برای تخریب وجهه زن در کشور، انگیزه‌ام برای کتاب نوشتن بیشتر شد.
او با بیان این‌که هر کتابی را برای هر قشری نمی‌نویسیم، گفت: برخی از کتاب‌های ما مخصوص خانواده‌ها و متولیان فرهنگی است و برخی دیگر از کتاب‌ها مخصوص نوجوانان و جوانان است.
اسلاملو با اشاره جایگاه بالای زن ایرانی در جامعه، بیان کرد: دنیا باید بداند که اسلام هیچ محدودیتی برای زنان ندارد و غرب در حال دروغ‌پراکنی در دنیا است.


تجلیل از «نویسنده برتر حوزه حجاب و خانواده» 1

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی - مسئول و نماینده آستان قدس رضوی در استان گیلان - نیز با بیان این‌که یکی از شاخصه‌های معنوی جامعه توجه به کتاب‌خوانی است اظهار کرد: علما صاحبان نور هستند و در قرآن بیان‌ شده که برای هر ورق از کتابی که ارزشمند است ثواب در نظر گرفته‌ شده است.
او با اشاره به این‌که در دین ما به فواید کتاب‌خوانی خوب اشاره شده است، بیان کرد: اگر یک مؤمن یک ورق کتاب برای خدا بنویسد در نظر خداوند ارزش والایی دارد.
مهدوی با اشاره به اینکه برخی از کتاب‌ها می‌توانند در زندگی مردم تأثیرگذاری بالایی داشته باشند گفت: به همین دلیل تأکید داریم که باید از نویسندگان متعهد و ارزشی حمایت شود تا تعداد کتاب‌های تأثیرگذار در جامعه افزایش پیدا کند.
مسئول آستان قدس رضوی در استان گیلان با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلف با هم‌افزایی می‌توانند در حوزه فرهنگ کتاب‌خوانی و تحکیم بنیان‌های جامعه قدم بردارند تصریح کرد: اداره‌ کل کتابخانه‌های استان گیلان و سپاه قدس گیلان همواره در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی فعالیت‌های خوبی داشته‌اند و در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه و خانواده برنامه‌های متنوعی دارند.

تجلیل از «نویسنده برتر حوزه حجاب و خانواده» 1

پریسا کرمی - مدیرکل اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی گیلان - نیز در این مراسم با بیان این‌که در گیلان آمار کتاب‌خوانی رو به رشد است، گفت: قرار دادن کتاب در سبد خانواده‌ها و کتاب‌خوان کردن کودکان و مادران از برنامه‌های اصلی نهاد کتابخانه‌های عمومی در دوره جدید است و در این دوره هم‌افزایی بسیار خوبی در این حوزه با سازمان‌ها، نهادها و انجمن‌های مردم‌نهاد داشته‌ایم.
او همچنین با اشاره به برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های این مجموعه فرهنگی برای کتابداران، اعضا و علاقه‌مندان در حوزه‌های مختلف تربیتی، آموزشی و علمی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان از منافع ارزشمند این کارگاه‌های آموزشی بهره‌مند شوند.
کرمی با بیان این‌که شیوه کتاب‌خوانی در کشور تغییر کرده است گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی امروز با پیش‌بینی برنامه‌های مختلف برای اقشار مختلف مردم سعی در جذاب‌سازی خواندن کتاب برای همه دارد و برای رسیدن به این هدف مهم با تغییر برخی از شیوه‌های سنتی کتاب‌خوانی خصوصاً در کتابخانه‌ها فعالیت‌های متعددی در دست اقدام دارد.
او همچنین با اشاره به استقبال نکردن مردم از ابزارهای نوظهور برای مطالعه کتاب‌های الکترونیک گفت: لذت خواندن کتاب کاغذی جایگاه خود را دارد و نمی‌توان هیچ جایگزینی برای کتاب تعریف کرد.
کرمی در ادامه از حجاب به‌عنوان پاسداشت و بهداشت معنوی جامعه در نظام اسلامی یاد کرد و گفت: انقلاب اسلامی به زن ارزش داده و جایگاه او را در جامعه تبیین کرده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان هدف از برگزاری طرح ملی «چهل قلم» را معرفی ۴۰ نویسنده از میان نویسندگان متعهد کشور دانست و افزود: اسلاملو با قلم خود سعی در الگوسازی و ایجاد راهکارهای نوین در امر کتاب‌خوانی با محوریت عفاف و حجاب کرده است.
تجلیل از سال‌ها تلاش نعیمه اسلاملو با اهدای لوح یادبودی از سوی علی‌رضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و هدایایی از سوی اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، سپاه قدس گیلان و شورای اسلامی و شهرداری رشت، امضای لوح یادبود این مراسم و جشن امضای آثار این نویسنده همراه بود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  رویای تو، | نویسنده عطیه احمدی | گوینده سالار بختیاری
  نویسنده پیش‌گو نیست اما...
  رابطه بردبرد داستان و خانواده
  ۱۰ نویسنده ی زنده ی جهان که در تاریخ ماندگار می مانند
  نویسنده هایی که نمی توانند بدرد بخور بنویسند!
  ۱۰ کتاب ادبیات داستانی برتر جهان
  ۱۰ رمان برتر آگاتا کریستی که باید خواند
  ۵ کتاب برتر ایرانی در میان صدها اثر برگزیده جهان
  درگذشت سوسن طاقدیس،نویسنده ی محبوب کودک و نوجوان
  تاثیر غرب در نقش موفقیت نویسنده های روس در ایران

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان