امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

«عروسک‌های ملل» اسباب‌کشی کردند

#1
Exclamation 
«عروسک‌های ملل» اسباب‌کشی کردند 1


عروسک‌های ملل - سفیران فرهنگی کشور -، بعد از دو سال دوری از عروسک‌های ایرانی، به خانه‌ی دروازه دولت تهران اسباب‌کشی می‌کنند تا در کنار یکدیگر بازدیدکنندگان خود را پیدا کنند.
به گزارش ایسنا، سال ۹۳ دو کلکسیونر خصوصی، موزه‌ی عروسک‌های ملل را در منطقه‌ پاسداران تهران و در فضایی اجاره‌ای با کمتر از هزار عروسک افتتاح کردند.
موزه‌ای که پس از به دست آوردن تجربیات زیاد در آموزش و معرفی افراد ۲ تا ۷۰ ساله، با آداب و رسوم شهرها و کشورهای مختلف، حدود دو سال بعد مجبور شد تا عروسک‌هایش را در کارتن‌ها بسته‌بندی کند که تا حدود سه ماه بعد با تلاش مسئولان، دوستداران و اهالی فرهنگ و با اختصاص ساختمانی از موسسه «خانه دوستان آشنا» در خیابان میرداماد، بار دیگر این موزه که نام «سفیران فرهنگی کشورها» به آن‌ها داده شده بود، جان بگیرد. 
از سوی دیگر شهرداری منطقه ۱۲ تهران نیز تصمیم گرفت یک بنای ارزشمند در ابتدای دروازه دولت را به این موزه اختصاص دهد بنابراین بر اساس تصمیمی مدیریت این موزه یعنی علی گلشن و مسعود ناصری دریایی؛ «عروسک‌های ملل» به دو بخش «ملل» و «عروسک و فرهنگ ایران» تقسیم و بخش ایران به ساختمان تاریخی ابتدای سعدی شمالی منتقل شد.
اکنون بعد از گذشت دو سال از فعالیت موزه عروسک‌های ملل و دوری عروسک‌های دو بخش ایرانی و ملل از یکدیگر، سرانجام مسئولان این موزه تصمیم گرفتند این دو بخش را به هم برسانند. با اسباب‌کشی عروسک‌های ملل به مرکز شهر، قرار است آن‌ها ساکن طبقه‌ی بالای خانه‌ی عروسک‌های ایرانی شوند.
مسعود ناصری دریایی مدیر موزه در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: موسسه‌ی خانه دوستان آشنا در خیابان میرداماد به مدت دو سال فضای خود را در اختیار این  موزه قرار داده بود، با پایان این مدت زمان، تصمیم گرفتیم که مجموعه ملل را نیز در موزه‌ی عروسک و فرهنگ ایرانی در دروازه دولت به نمایش بگذاریم و همه‌ی آثار در یک فضای موزه‌ای نمایش داده شوند.
او با اشاره به این‌که قرار است به این موزه، بخش اسباب‌بازی نیز از سوم فروردین اضافه شود، توضیح می‌دهد: فکر کردیم هر سه مجموعه را در یک فضای موزه‌ای قرار دهیم. یه موزه عروسک و فرهنگ ایران، موزه عروسک‌های ملل و بخش اسباب بازی هر کدام در یک طبقه از فضای سه طبقه‌ای موزه مستقر شوند، بازدیدکنندگان خود را نیز بهتر پیدا می‌کنند و می‌توانیم حتی در حوزه اسباب بازی و عروسک‌های ملل نیز به آن‌ها سرویس دهیم.
وی با اشاره به تعداد زیاد عروسک‌های بخش ملل و کمبود فضا برای نمایش همه‌ی آن‌ها در مکان جدید، ادامه می‌دهد: روش نمایش این آثار مانند فضای قبلی موزه است، باید به صورت ادواری آثار موزه را نمایش دهیم.
او  با بیان این‌که در حال حاضر موزه عروسک‌ها تعطیل است و در حال انجام اقدامات برای انتقال عروسک‌ها به این موزه هستند، می‌افزاید: موزه عروسک‌ها از سوم فروردین فعالیت خود را از سر می‌گیرد و در نوروز هر روز تا ۱۱ فرودین از ساعت ۱۱ صبح تا ۶ بعدازظهر فعال است.
به گفته‌ی وی؛ این موزه از ۱۲ تا ۱۶ فروردین تعطیل است و بعد از آن براساس روال قبلی از روز شنبه تا چهارشنبه برای گروه‌های دانش‌آموزی و گروه‌های مختلف توریستی فعال است و در روزهای پنج شنبه و جمعه نیز برای بازدیدهای انفرادی و خانواده‌ها در ساعات ۱۱ صبح تا ۶ بعدازظهر فعالیت می‌کند.
ناصری ادامه می‌دهد: با توجه به تغییر مکان و بخش‌های مختلفی که موزه در خود دارد، هنوز هزینه ورودی آن مشخص نشده است.
موزه عروسک در خیابان انقلاب، مترو دروازه دولت، اول سعدی شمالی کوچه فیات، پلاک دو قرار دارد.



«عروسک‌های ملل» اسباب‌کشی کردند 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تریلر جدید سریال ترسناک Chucky و نمایش عروسک شیطانی
  معرفی می کنیم ! عروسک دوست داشتنی و گوگولی آنابل!
  آیا عروسک مشهور آنابل واقعاً گم شده؟ پاسخ به یک شایعه
  سینماهای چین مجوز اکران فیلم Tenet را صادر کردند
  کاربران فضای مجازی هشتگ آزادی بریتنی اسپیرز را داغ کردند!
  هکرها نسخه های به سرقت رفته سریال « زیاد ذوق زده نشو » را منتشر کردند!
  رحمان و رحیمِ سریال « پایتخت » اولین موزیک ویدئو خودشان را منتشر کردند! + ویدئو
  بازیگران مشهوری که جایزه اسکارشان را گم کردند! + تصاویر
  همه بازیگرانی که نقش جوکر را بازی کردند؛ از جک نیکلسون تا هیث لجر
Rainbow این بازیگران نماد فیلمشان را روی بدن تتو کردند (عکس)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان