امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

صله رحم باعث بنیان خانواده و جامعه را محکم می‌کند

#1
Star 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
صله رحم باعث بنیان خانواده و جامعه را محکم می‌کند 1

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: در صله رحم بنیان خانواده و جامعه تحکیم پیدا می‌کند. باید در صله رحم از زندگی سالم و نکات مثبت افراد برای رشد و تعالی بهره ببریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلیمن عبدالرضا سروستانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این موضوع که صله رحم از مواردی است که همواره دین مبین اسلام نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته است، اظهار کرد: آیات و روایات متعددی درباره بحث صله رحم داریم که با نگاه ویژه به این مطالب متوجه می‌شویم که دلیل تاکید اسلام بر این موضوع این است که جنبه فردی دارد و هم جنبه اجتماعی. ما باید با فراگیری تعالیم اسلامی سبک زندگی ایرانی اسلامی را مبنای زندگی خود قرار بدهیم؛ چرا که عوامل و توصیه‌های الهی برای سعادت بشر در عرصه‌های مختلف فردی و اجتماعی است.

وی در ادامه با تاکید بر این مطلب که صله رحم یکی از عبادات ارزشمندی است که برای تک تک افراد و در مجموع برای جامعه می‌تواند مثمر ثمر باشد ادامه داد: امام صادق (ع) می‌فرماید: «صِلُوا أرحامَکُم و بِرّوا بِإخوانِکُم وَ لَو بِحُسن السَّلامِ وَ رَدِّ الجَواب؛ صله رحم نمائید و به برادران (دینی) خود نیکی کنید، هر چند با سلام کردن خوب و یا جواب سلام خوب باشد.» در صله رحم باید ارتباط بین افراد حفظ شود. پدر و مادر و خانواده درجه یک جز افرادی هستند که باید همواره از حال آنها جویا باشیم. خداوند در بخش پایانی آیه یک سوره نساء به این موضوع اشاره دارد و می‌فرماید: «یا ایّها الناس اتقوا ربّکم الّذی خلقکم من نفس واحدة و خلق منها زوج‌ها و بثّ منها رجالا کثیرا و نساء و اتقوا اللّه الّذی تسائلون به و الارحام ان اللّه کان علیکم رقیبا، ای مردم بترسید از پروردگار خود، آن خدایی که همه شما را از یک تن بیافرید و هم از آن جفت او را خلق کرد و از آن دو تن خلقی بسیار در اطراف عالم از مرد و زن بر انگیخت و بترسید از آن خدایی که به نام او از یکدیگر مسئلت و درخواست می‌کنید (خدا را در نظر آرید) و درباره ارحام کوتاهی مکنید که همانا خدا مراقب اعمال شما است.»

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر یادآور شد: صله رحم جزو مواردی است که همواره از آن سوال می‌شود حتی اگر به وقایع تاریخی و واقعه عظیمی همچون عاشورا بنگریم می‌بینیم که امام حسین (ع) در آن شرایط سخت جنگی زمانی که شمر از حضرت عباس (ع) درخواستی دارد و حضرت جواب او را نمی‌دهد، امام حسین (ع) می‌خواهد که جواب شمر را بدهد چرا که با او قرابت و خویشی دارد. این گونه الگوها را باید در جامعه به صورت عملیاتی پیاده کنیم. صله رحم خلق و خو را خوب می‌کند و باعث طول عمر انسان و افزایش روزی می‌شود. این طور نیست که با خود فکر کنیم درب خانه را به روی دیگران ببندیم ثروتمند می‌شویم. به واسطه دعا و رزق و روزی که مهمان با خود می‌آورد برکت زندگی نیز بیشتر می‌شود. با صله رحم حساب آسان و آبادی شهرها بیشتر و بلاها دفع می‌شود.

سروستانی تاکید کرد: در رفت و آمد است که نحوه زندگی سالم را می‌بینیم و می‌توانیم آن را در زندگی خود پیاده کنیم. باید از نقاط قوت زندگی افراد درس بگیریم و آن را در زندگی پیاده کنیم. شاید برخی در دنیای امروز فکر کنند که دیگر فرصت صله رحم را ندارند و یا به خاطر مسائل اقتصادی این موضوع را کنسل می‌کنند اما این رفتار کاملاً اشتباه است. با صله رحم است که فرصت‌ها مغتنم می‌شود و اگر مشکلی باشد رفع می‌گردد.نیازی نیست برای رفت و آمد این همه ریخت و پاش داشته باشیم. صله رحمی که مورد تاکید اسلام است یک صله رحم ساده است و نباید به دنبال چشم وهم چشمی و افزایش غذا و میوه باشیم. در عین اینکه اکرام مهمان از مسائل حائز اهمیت دین است اما نباید مسائل اقتصادی به قدری بزرگ شود که این ارتباط قطع گردد.

وی ادامه داد: دید و بازدید یکی از سنت‌های ایرانی است که نکات طلایی دارد و باید از متون اسلامی برای تقویت آن بهره ببریم و نکات مثبت در صله رحم نباید تبدیل به معصیت شود. متأسفانه در جامعه امروز گاهی در ارتباطات ملاحظات فردی صورت نمی‌گیرد. نباید فراموش کنیم که صله رحم زمانی مفید است که انسان را به گناه نکشاند. اما در مجموع این فرضیه ارزشمند اسلامی ایرانی می‌تواند در تحکیم بنیاد خانواده و جامعه مؤثر باشد. با این ارتباط گیری‌ها زندگی را به گونه‌ای تنظیم کنیم که عاری از آسیب باشد و از نکات مثبت زندگی سایر افراد برای رشد و تعالی بیشتر بهره ببریم.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
00:01
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
BFF#
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
View this post on Instagram

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
A post shared by امپراطور کوزکو | زینب موسوی (@iamkuzcooo)




پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Smile پناهیان: مجلس عزاداری باعث نشاط می‌شود
Information ریخت و پاش در مهمانی خانواده‌ها را از هم دور می‌کند
  استفاده از قرآن و سنت در راستای ساخت جامعه قرآنی ضروری است
Sad دخترک 5 ساله فهمید چادر من دست و پاگیر و باعث گرما نیست ؛ اما بعضی ها نه....
Smile نماینده اصفهان ذر مجلس خبرگان : بی حجابی باعث بیماری روده و معده می شود
  جامعه عقل مدار را نمی توان فریب داد !
  پیامدهای ناگوار بدحجابی در خانواده و اجتماع
  پیش‌بینی از زیاد شدن فقر در جامعه
  4قدم محکم برای ریشه کنی رذایل!
  نقش خانواده در پازل سبك زندگی اسلامی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان