امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

وزارت بهداشت پیگیر الکترونیکی کردن خدمات سرپایی و بستری در بیمارستان‌ها

#1
Lightbulb 
وزارت بهداشت پیگیر الکترونیکی کردن خدمات سرپایی و بستری در بیمارستان‌ها 1


معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه ما به دنبال الکترونیک کردن تمام خدمات سرپایی و بستری هستیم، افزود: بر همین اساس، ارسال الکترونیک اسناد درمانی به بیمه‌ها از اول خرداد آغاز خواهد شد و بیمه‌ها رسیدگی الکترونیکی به اسناد را انجام خواهند داد.
به گزارش ایسنا، دکتر قاسم جان بابایی در همایش تبادل الکترونیکی اطلاعات بیماران بستری بیمه سلامت از بستر سپاس، اظهار کرد: یک برنامه کلی تحت عنوان برنامه جامع الکترونیک شدن خدمات در دو بخش بستری و سرپایی تدوین شده و در حال اجرا است.
وی افزود: ما به دنبال الکترونیک کردن تمام خدمات سرپایی و بستری هستیم تا تمامی داده‌ها در بستر امن و مطمئن الکترونیک ذخیره و مورد بهره‌برداری قرار گیرند و از این طریق اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت را به صورت کامل در اختیار داشته باشیم.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در بخش سرپایی اقداماتی چون خدمات مربوط به نسخه نویسی الکترونیک، ویزیت الکترونیک، نوبت دهی و نوبت‌گیری الکترونیک و استحقاق سنجی در دستور کار است. در حال حاضر ۶ دانشگاه علوم پزشکی در زمینه نسخه نویسی الکترونیک پیشرو هستند و این کار با جدیت در حال انجام است.

جان بابایی با بیان اینکه ارسال الکترونیک اسناد با همکاری بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به صورت پایلوت آغاز شده تا نواقص احتمالی برطرف شود، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ارسال الکترونیک اسناد توسط مراکز، از اول خرداد آغاز خواهد شد و بیمه‌ها رسیدگی الکترونیکی به اسناد را انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف ما تکمیل نظام پرونده الکترونیک سلامت در سراسر کشور است، اظهار کرد: در فاز بعدی نیز سایر بخش‌ها از جمله واحدهای پاراکلینکی به سمت الکترونیک کردن خدمات پیش خواهند رفت.

بنابر اعلام وبدا، جان بابایی درخصوص ارسال الکترونیک اسناد و ثبت بخش اعظم اطلاعات و داده‌های بیمارستانی به صورت الکترونیکی تا پایان سال، اظهار امیدواری کرد و گفت: در این زمینه بعضی از دانشگاه ها و مراکز از جمله بیمارستان الزهرا (س) اصفهان، پیشرو هستند و خدمات داخل بیمارستانی را به صورت الکترونیک ثبت می کنند، این موضوع یک گام بزرگ به سمت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت است.

معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد: با ثبت الکترونیک داده‌های داخل بیمارستان و تشکیل پرونده الکترونیک، امکان لینک و تبادل اطلاعات با دیگر سامانه‌ها از جمله سامانه سیب (بسته مراقبت سلامت) معاونت بهداشت فراهم خواهد شد.

وی گفت: وزارت بهداشت در تلاش است با همکاری سازمان بیمه سلامت و اداره فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، طرح استحقاق سنجی هویت را که در تمامی بیمارستان‌ها انجام شده، در مراکز سرپایی سطح یک نیز انجام دهند.

پاسخ
 سپاس شده توسط ✩σραqυєηєѕѕ✭
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Subarrow انواع پد های آرایشی گلوریا و طریقه ضدعفونی کردن پد 2023
  هزینه عمل لیزر شقاق و جراحی در بیمارستان خصوصی
  درمان کیست مویی و عمل سرپایی با لیزر بدون جراحی
  سختی کوچک کردن شکم و آب کردن چربی
  سفید کردن دندانها در خانه
  ارتباط مصرف سیگار الکترونیکی با تنگی نفس در افراد جوان
  درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر و عمل جراحی به صورت سرپایی در کمتر از نیم ساعت
  ترفند سفید کردن دندان ها
  خارج کردن جسم خارجی از چشم
  آیا زیاد فکر کردن به سوزاندن کالری کمک می کند؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان