امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تولید نانو لیپوزوم‌هایی با کاربرد انجماد سلول‌های بنیادی و دارورسانی هدفمند

#1
Thumbs Up 
تولید نانو لیپوزوم‌هایی با کاربرد انجماد سلول‌های بنیادی و دارورسانی هدفمند 1

محققان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران نانو لیپوزوم‌های حساس به سرما را تولید کردند که از آن می‌توان در انجماد سلول‌های بنیادی و همچنین برای درمان سرطان استفاده کرد.
طوبی ندری، دانشجوی دکتری تولید مثل دانشگاه تهران و از محققان طرح در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تاکنون نانولیپوزوم‌های حساس به گرما در صنعت دارو سازی و درمان سرطان‌ها استفاده می‌شد، ولی در برخی از تحقیقات کاربردی مانند انجماد اسپرم و سایر موارد دارویی نیاز بهلیپوزوم‌هایی است که نسبت به سرما حساسیت نشان دهند.
وی از اجرای تحقیقاتی در این زمینه در دانشگاه تهران با عنوان "تولید نانو لیپوزوم حساس به سرما" خبر داد و یادآور شد: نانو لیپوزوم تولید شده در این مطالعات حساس به سرما است که از آن می‌توان برای انجماد سلول‌های مختلفی از جمله اسپرم، سلول‌های بنیادی و جنین استفاده کرد.
ندری خاطر نشان کرد: در این مطالعات موفق شدیم با روشی آسان و با کمترین هزینه، نانولیپوزم‌های حساس به سرما را تولید کنیم.
این محقق با تاکید بر اینکه در آزمایش‌های انجام شده بر روی این نوع نانو لیپوزوم به نتایج خوبی دست یافتیم، اظهار کرد: این نانو لیپوزوم‌ها قابلیت رهایش دارو با کاهش درجه حرارت را دارند و از آنها می‌توان در ساخت نگهدارنده‌های انجماد سلول‌های زنده مانند اسپرم، جنین و دارو رسانی استفاده کرد.
به گفته وی، محصول تولید شده در حال ثبت اختراع است.
ندری با اشاره به کاربردهای نانو لیپوزوم تولید شده، خاطر نشان کرد: این محصول در صنایع داروسازی در حوزه دارورسانی، درمان سرطان، انجماد اسپرم، سلول‌های بنیادی و جنین و همچنین در مراکز اصلاح نژادی صنعت دامپروری قابل کاربرد است.
این تحقیقات از سوی طوبی ندری، آرمین توحیدی، سعید زین‌الدینی و غلامحسین ریاضی در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران اجرایی شده است.
پاسخ
 سپاس شده توسط ✩σραqυєηєѕѕ✭
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان