امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مهم‌ترین انتظاری که تولیدکننده دارد!

#1
Lightbulb 
مهم‌ترین انتظاری که تولیدکننده دارد! 1


مدیرعامل کتابشهر می‌گوید: مهم‌ترین انتظاری که تولیدکننده دارد این است که چوب لای چرخش نگذارند.
به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری نخستین نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید»، حامد شفیق با استقبال از برگزاری این نمایشگاه، اظهار کرد: امروز صنعت و دانشگاه زبان همدیگر را متوجه نمی‌شوند. آن چیزی که باعث می‌شد این سال‌ها دانشگاه زبان تولیدکننده را متوجه نشود این نبود که بازار سراغ دانشگاه نمی‌رفت، بلکه در دانشگاه چیزی که مناسب بازار باشد، به دانشجو آموخته نمی‌شد؛ یعنی مواد درسی، کتاب‌ها و کارگاه‌ها عملیاتی نبودند.
او در ادامه متذکر شد: تا زمانی که مواد درسی و کارگاه‌های درسی عملیاتی نشود دانشجو چیزی یاد نمی‌گیرد. دانشجو باید شش ماه کنار سازنده بایستد و از ابتدا تا انتهای ساخت را یاد بگیرد. خوشبختانه امروز مشکلات آموزشی در حوزه عمران و معماری کمتر است اما در برخی از رشته‌ها مشکلات بیشتری وجود دارد.
مدیرعامل کتابشهر ایران با بیان این‌که اگرچه صنعت و دانشگاه هنوز با هم شکاف دارند اما شرکت‌های دانش‌بنیان را باید مستقل از دانشگاه و به عنوان مجموعه‌ای آشنا با زبان بخش صنعت تعریف کرد، اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان مجموعه‌های مستقلی هستند که مهارت‌ها را در بازار به کار می‌گیرند. امید زیادی به همکاری این مجموعه با صنعت وجود دارد اما نباید از دانشگاه هم ناامید شد. در عوض باید امیدوار باشیم که سیستم آموزشی‌مان به جای تاکید بر کنکور، افرادی با توانایی‌های فنی، ماهر در ارتباطات اجتماعی موثر و دغدغه‌مند از لحاظ اقتصادی پرورش دهد.
شفیق همچنین گفت: امروزه وضعیت تولیدکنندگان به دلیل محدودیت واردات بهتر شده است. اگرچه تهیه مواد اولیه شاید با سختی بیشتری همراه بوده اما آن هم با ارز نیمایی قابل تامین است. تشکیلات اداری، بیمه و موضوعات کارگری مشکل امروز ما است. البته این مشکلات از سال‌ها قبل وجود داشته و به امروز مربوط نمی‌شود.
او در ادامه بیان کرد: اقتصاد ما مانند قبل مبتنی بر نفت بوده و ما همان مسیر را ادامه داده‌ایم. همان بروکراسی که در قدیم بوده امروز برای تولیدکننده کار را سخت کرده است. با این‌که امروز فضای کسب و کار برای تولیدکننده باید عالی باشد اما این‌گونه نیست. شرایط برای آن‌ها به خاطر حذف شدن رقبای خارجی تا حدودی بهتر شده اما هنوز با مشکل قاچاق روبه‌رو هستند.
نخستین نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» از ۲۷ تا ۳۰ تیرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران توسط ایدرو برگزار می‌شود و میزبان نخبگان، کارآفرینان و صاحبان صنایع خواهد بود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  پارادوکس چیست و چه جایگاهی در علم، فلسفه و ادبیات دارد؟
  چرا انسان به شعر نیاز دارد؟!
  داستان هری پاتر ادامه دارد
Exclamation حرف‌های زن سنگالی که دکتری زبان فارسی دارد!
Wink جایزه نوبل ادبیات امسال ۲ برنده دارد
  عجب صبری دارد خدا...
  داستان ما هزاران مشکل دارد
  شکوه ها از مردم کوته نظر دارد بهار
  متون ادبی، همیشه تازگی دارد!
  دوران هری پاتر یا سینمایی که عطش ادبیات دارد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان