امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اعترافات/ دیگو مارادونا

#1
اعترافات/ دیگو مارادونا 1

بازیکن آرژانتینی در زمین فوتبال، ستاره بود اما درون و بیرون آن اغلب جنجال به پا کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از مارکا، دیگو آرماندو مارادونا یک چهره خوب و یک چهره بد دارد. او فوتبالیست فوق العاده ای بود اما از لحاظ شخصی مشکلاتی داشت. ستاره آرژانتینی در زمین با توپ جادویی عمل می کرد و در کشورش خدای فوتبال بود. با این حال به خاطر جنجال‌هایش همیشه در مرکز توجه قرار داشت. از اعتیاد به مواد مخدر و شلیک به سمت روزنامه نگاران و درگیری‌هایش تا جمله‌های تند و کنایه آمیز از جمله حواشی مهاجم سابق ناپولی بودند.

مشکلات با مواد

مارادونا چند ماه پیش در یک مصاحبه گفت: "زمانی که کوکائین مصرف می‌کردم هیچ چیزی نداشتم و یک زامبی بودم." مواد ستاره ملی پوش را در دوران ورزشی‌اش به عنوان یک فوتبالیست و همچنین در طول زندگی‌اش دنبال کرد. اولین رسوایی در سال ۱۹۹۱ در ناپولی اتفاق افتاد. تست کوکائین بازیکن آرژانتینی مثبت اعلام و با محرومیت ۱۵ ماهه روبرو شد. سپس این اتفاق در جام جهانی ۹۴ آمریکا رخ داد.

اسطوره باشگاه ناپولی در سال ۱۹۹۶ اظهار کرد: در زمان بازیگری‌ام مدتی مواد می‌کشیدم اما هرگز از آن برای به عنوان محرک استفاده نکردم. آن‌هایی که می‌گویند کوکائین انسان را تهییج می‌کند هیچ چیز نمی‌دانند. اگر برای فوتبال بازی کردن کوکائین مصرف کنید نمی توانید بازی کنید. کوکائین برای بهتر عمل کردن در زمین مصرف نمی شود. به درد زندگی نمی خورد و کلا به هیچ دردی نمی خورد.

او در ادامه افزود: اولین بار در سال ۱۹۸۲ مواد را در اروپا امتحان کردم. آن زمان ۲۲ سال داشتم و برای باور به زندگی این کار را کردم. مواد را در فوتبال امتحان کردم چون در آن جا مانند همه مکان‌ها مواد هست. می دانید برای این که کسی متوجه مواد کشیدنم نشود چه کاری انجام می دادم؟ لامپ را روشن نمی کردم. با چراغ خاموش به سرویس بهداشتی می رفتم. یک بار که این کار را می خواستم در خانه ام انجام بدهم ناگهان دالما در را کوبید. داشتم می‌مردم! من یک معتاد بودم و همیشه برای مردم یک معتاد خواهم بود چون یک معتاد هرگز بخشیده نمی شود.

یک تفنگ برای شلیک به روزنامه نگاران

در نخستین ماه های سال ۱۹۹۴ کمی پیش از مثبت اعلام شدن تست اعتیاد مارادونا برای جام جهانی آمریکا یک اتفاق عجیب رخ داد. ستاره آرژانتینی همیشه با روزنامه نگاران مشکل داشت. یک بار برای این که خبرنگاران را از جلوی خانه اش دور کند از تفنگ بادی استفاده کرد و یک تیر شلیک کرد. در سال ۲۰۱۳ دوباره این اتفاق تکرار شد. این بار از سنگ و لگد استفاده کرد. یکی از عکاس های حاضر در آن اتفاق اظهار کرد: زمانی که پیاده شد سیگار برگ در دستانش بود و شروع به توهین به ما کرد. همانطور که عکس می گرفتیم به ما نزدیک شد و به پشتمان لگد زد.

درگیری در زمین و مشاجره با همسرش

مارادونا به دلیل دیگری هم از حضور در میادین محروم شده است. زمانی که بازیکن بارسلونا بود به خاطر درگیری در فینال کوپا دل ری ۸۴ با جریمه روبرو شد. او گردن میگل آنخل سولا، بازیکن اتلتیک بیلبائو گرفت و سه ما محروم شد اما به علت پیوستن به ناپولی هرگز آن را نگذراند.

بازیکن بازنشسته همچنین در حال مشاجره با یکی از همسرانش دیده شد. پلیس از او به خاطر آسیب احتمالی به نامزدش روسیو اولیوا در هتلی در مادرید بازجویی کرد. سپس اولیوا اعلام کرد که تنها یک مشاجره شدید بوده است.

کنایه‌ها

سرمربی آرژانتینی هرگز زبانش را گاز نمی‌گیرد! زبان او گاهی تند می‌شود و به همین خاطر اغلب اظهاراتش جنجالی می‌شود. کمتر کسی با انتقادات ستاره سال های دور تیم ملی آرژانتین روبرو نشده است.

مسی

"کار بیهوده‌ای است کسی را رهبر خود قرار دهید که قبل از بازی ۲۰ بار به دستشویی می‌رود."

" هیچ‌کس به ارزش مسی شکی ندارد اما بهترین نیست."

رونالدو

"رونالدو گل می‌زند و شامپو می‌فروشد."

"دوست داشتم رونالدو آرژانتینی بود اما یک بازیکن داشتیم که شباهت زیادی به او داشت. او باتیستوتا بود که توپ را لمس و به گل تبدیل می‌کرد. من مسی را بیشتر دوست دارم اما نمی‌گویم که مسی یک مهاجم نوک است چون نیست."

سیاست

" بوش یک قاتل است، ترجیح می دهم دوست فیدل کاسترو باشم."

"دونالد ترامپ عروسک خیمه شب بازی است."

"می‌خواستم به آمریکا بروم اما کلینتون نادان این اجازه را به من نداد."

پله

"نیمار بهتر از مسی است؟ پله قرص هایش را اشتباه مصرف کرده است."

"سن روی تصمیماتش اثر گذاشته است. البته نباید او را مقصر دانست، ۲۰ سال است که هیچ کاری نکرده است. حتی در سوپرمارکت دیده نشده است. تنهایی جایی که می توان او را دید در مراسم ها پشت سر رییس فیفاست و شبیه عروسک‌های کنترلی است."

فیفا و فدراسیون فوتبال آرژانتین

"باید وب سایت ژائو هاولانژ را دزد دات کام نامید."

"باید در AFA (فدراسیون فوتبال آرژانتین) یک نارنجک انداخت و همه چیز را از دوباره ساخت."

" من خیلی اشتیاق داشتم کارهای زیادی در آن جا انجام دهم اما زمانی که در تیم ملی همیشه به تو انگ خائن می‌زنند. به همین خاطر دوباره برنگشتم. یک فدراسیون جدید می خواستیم و چیکی تاپیا را در راس قرار دادیم."

"هاولانژ واترپلو بازی می‌کرد به همین خاطر چیزی درباره فوتبال نمی‌داند."

"در فوتبال مافیای بزرگی وجود دارد. اگر پول ندهی نمی‌توانی وارد شوی."

شیلتون دروازه‌بان انگلیس

مارادونا در جام جهانی ۱۹۸۶ برابر انگلیس یکی از گل‌هایش را با دست به ثمر رساند. او در این رابطه به شیلتون گفت: "می‌خواهم یک راز را به تو بگویم: با دست توپ را زدم."

رسانه

"اگر برای هدایت تیم ملی باید لابی کرد و با روزنامه‌نگارهایی همچون فرناندو نیمبرو صحبت کرد، من آن جا را ترک و استعفا می‌کنم."

"رسانه‌های آرژانتین با من مانند یک آشغال رفتار می‌کنند."

کلیسا

"زمانی که وارد واتیکان شدم و آن همه طلا را دیدم به یک بمب تبدیل شدم."
پاسخ
آگهی
#2
کانر مک گریگور

اعترافات/ دیگو مارادونا 1

مبارز ایرلندی که ستاره UFC است در حین رقابت و بیرون از زمین مسابقه اغلب جنجال‌ساز ظاهر شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، داستان کانر مک گریگور یکی از فیلمنامه‌هایی است که در گیشه خیلی خواهد فروخت چون مبارز ایرلندی در طول دوران موفق خود رسوایی‌های زیادی داشته است. مک گریگور نخستین مبارزی محسوب می‌شود که توانست در دو بخش همزمان قهرمان شود. او سال‌ها در UFC پادشاهی کرده و در میان مبارزه‌های فوق العاده‌اش انواع رسوایی‌ها را بر جای گذاشته است. او به آزار جنسی، توهین به حریفان و کتک زدن یک مرد به خاطر امتناع از خوردن نوشیدنی الکلی متهم شده است.

متهم شدن به آزار جنسی

در سال ۲۰۱۹ نیویورک تایمز نوشت که یک زن به خاطر آزار جنسی در یک ماشین بیرون از یک کلوپ شبانه از مبارز ایرلندی شکایت کرده است. گریگور دستگیر شد و مورد بازجویی پلیس قرار گرفت. سپس همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد آزاد شد. یک سال بعد او به خاطر آزار جنسی یک زن دیگر در یک هتل متهم شد. مبارز ایرلندی دوباره مورد بازجویی قرار گرفت و سپس آزاد شد. مدیر تبلیغات گریگور در این رابطه اظهار کرد: این داستان مدت‌هاست که مطرح شده و مشخص نیست چرا اکنون درز پیدا کرده است. باز پس گیری شکایت با غلط بودن این شایعه کاملا مرتبط است.

توهین‌ها و تحریک حریفان

ستاره UFC پس از شکست مقابل آرتم لوو در سال ۲۰۱۷ کنترل خود را از دست داد و شروع به توهین به حریفش کرد. نیروهای امنیتی مجبور شدند خود را وارد جریان کنند. گریگور یک بار در شبکه‌های اجتماعی به همسر حبیب نورماگومدوف حمله کرد. او تصویر همسر مبارز روس را با یک حوله مقایسه کرد. این حرکت گریگور نژادپرستانه تلقی شد و جامعه مسلمانان را خشمگین کرد.

دانا وایت، رییس UFC درباره رقابت میان مبارزان اظهار کرد: "ژوزه آلدو از مک گریگور متنفر است." مک گریگور با مبارز برزیلی رابطه خوبی ندارد و در طول دو سال بی احترامی های این مبارز جزو پربازدیدترین اخبار جهان MMA بود. مک گریگور درباره آلدو گفت: "به چشم های من نگاه کن، برزیلی کوچولو. خواهی مرد."

توهین‌ها و رسوایی در نیویورک

مک گریگور در سال ۲۰۱۸ دستگیر شد. او به اتوبوس UFC که داخلش پر بود حمله کرد. مبارز ایرلندی با حفاظهای آهنی به سمت اتوبوس حمله ور شد و از اجسام سنگین دیگر هم استفاده کرد تا حبیب را عصبانی کند. او در این رابطه اظهار کرد: او موش دروغگویی است که با حزب طرفدار حکومت روسیه در ارتباط است. خوشحالم که از اتوبوس پیاده نشدی چون اگر این کار را می‌کردی می‌مردی و من به زندان می‌افتادم.

مشت زدن به یک مرد در کلوپ شبانه

مک گریگور در یک کلوپ شبانه به یک مرد ۶۰ ساله حمله کرد چون آن شخص نمی‌خواست نوشیدنی مبارز ایرلندی را بخورد. ویدئویی که از این اتفاق منتشر شد سر و صدای زیادی به پا کرد. او سکوتش را درباره این اتفاق شکست و گفت: مسئولیت این اتفاق را بر عهده می‌گیرم. هر شکایتی شود شایسته‌اش هستم. خودم را پنهان نمی‌کنم. رفتارم کاملا نادرست بود. من باید آرام‌تر باشم.

دستگیر شدن به خاطر دزدی

مبارز ایرلندی در میامی به خاطر دزدی و رفتار خشونت آمیز دستگیر شد. او سعی کرد موبایل هواداری را که از او عکس می‌گرفت بگیرد. مک گریگور به خاطر این کار باید به ۲۰ سال زندان محکوم می‌شد اما دادگاه تصمیم گرفت آن را یک جرم کوچک تلقی کند. او پس از پرداخت ۱۲۵۰۰ دلار به عنوان ضمانت آزاد شد.

جنگ میان مک گریگور و می ودر

فلوید می ودر در سال ۲۰۱۷ توانست مک گریگور را شکست دهد و جایزه ارزشمند این بازی را به خود اختصاص دهد. پس از این مبارزه تنش‌ها میان دو بوکسور ادامه داشت، آنها به هم توهین و همدیگر را تهدید کردند.
پاسخ
#3
کارلوس والدراما

اعترافات/ دیگو مارادونا 1

هافبک بازنشسته کلمبیایی با آن چهره خاص خود در کنار لحظات شاد دوران بازی‌اش باید با به قتل رسیدن هم‌تیمی‌اش کنار می‌آمد.

به گزارش ایسنا و به نقل از مارکا، هیچ نقطه‌ای در جهان وجود ندارد که نام کارلوس والدرما را نشنیده باشد. کافی است تنها موهایش را به یاد آورید. "پیبه" لحظات شاد زیادی داشته اما گاهی اوقات با سختی هایی روبرو شده است که در ادامه به آن ها اشاره می شود.

قتل آندرس اسکوبار

مرگی که کلمبیا و جهان فوتبال را تحت تاثیر داد کشته شدن آندرس اسکوبار بود. والدراما قتل هم‌تیمی‌اش را از یاد نبرده است. این اتفاق تلخ روحش را نابود کرد.

"این حادثه را نمی توان فراموش کرد. اتفاقی که برای آندرس افتاد در هیچ کجای دنیا نمی توان دید. زمانی که از جام جهانی ۱۹۹۴ حذف شدیم به ما پیشنهاد بازگشت به کلمبیا یا ماندن برای مدتی در آمریکا داده شد. من ماندم. روزی که با هواپیما به کشورم برمی گشتم آن اتفاق برای آندرس رخ داده بود. مهماندار به من گفت که یکی از هم تیمی هایم کشته شده است. هنوز دارم می لرزم. نمی توانستم خودم را روی صندلی کنترل کنم. زمان گذشت اما هرگز آن اتفاق را فراموش نخواهم کرد که به خاطر فوتبال یک نفر را به قتل رساندند."

"از من به عنوان بهترین بازیکن کلمبیا یاد می کردند اما زمانی که از جام جهانی برگشتم همه جا من را هو می کردند و به من توهین می کردند. آن ها به من می گفتند فروخته شده! متوجه می شوید؟ ما در چنین شرایطی قرار داشتیم."

موهای فرفری

مدل موهای والدراما نشانش بود. همه او را با موهای پرپشت و فرفری اش می شناختند. روزنامه نگاران زیادی در مصاحبه های مختلف درباره موهایش می‌پرسیدند. او با جمله ای که گفت همه را شگفت زده کرد.

"از صابون برای شستن لباس و شامپو استفاده می‌کنم."

مارادونا یا مسی

والدراما نیز شکی ندارد که دیگو آراماندو مارادونا بهتر از لیونل مسی است. از طرفی هافبک بازنشسته کلمبیایی مسی را برتر از کریستیانو رونالدو می‌داند.

"مارادونا بهتر است چون به تنهایی توانست ناپولی را به اوج موفقیت برساند. این در حالی است که مسی در میان ببرها احاطه شده است."

"من الگویم را عوض نمی کنم و او کسی نیست جز مارادونا. از ۱۶ سالگی زمانی که با آرخنتینوس جونیورز به کلمبیا آمد او را دنبال می کنم. گلش را دیدم و از آن روز مارادونا را دنبال کردم.

"مسی برای من بهتر از کریستیانو رونالدو است چون تیم را سازماندهی می کند و پاس گل می دهد. رونالدو برای تیم ۶۰ گل به ثمر می رساند اما مسی همه کار می کند و همچنین ۶۰ بار گلزنی می کند."
پاسخ
#4
مارچلو بیلسا

اعترافات/ دیگو مارادونا 1

سرمربی آرژانتینی با رفتارهای عجیبش همه را متعجب می‌کند و گاهی جملات دور از انتظاری بر زبان می‌آورد.

به گزارش ایسنا و به نقل از مارکا، به مارچلو بیلسا لقب "دیوانه" داده‌اند. خیلی از رفتارهای سرمربی آرژانتینی نشان دهنده این لقب است. بیلسا مربی باهوشی است که کلاس و ویژگی‌های خاص خود را دارد و همیشه هر جایی که برود یک حفره ایجاد می‌کند.

سفر معنوی

بیلسا زمانی که تیم ملی آرژانتین را ترک کرد تصمیم گرفت استراحت کند و به مدیتیشن روی آورد. او در این رابطه به گاستون گائودیو (تنیسور بازنشسته) گفت: همه چیز را به روی خودم بستم. کتاب‌هایی که می‌خواستم بخوانم را با خودم بردم. بدون تلفن و تلویزیون بودم اما تنها سه ماه طول کشید چون شروع کردم با خود حرف زدن و پاسخ دادن. داشتم کاملا دیوانه می‌شدم.

سوال دیوانه کننده

یکی دیگر از داستان‌های مشهور سرمربی آرژانتینی در سال ۱۹۹۶ رخ داد. بیلسا در جریان یورو انگلیس با خورخه والدانو روبه‌رو شد و با او مکالمه‌ای داشت. سرمربی لیدزیونایتد از والدانو پرسید: پس از شکست در یک بازی تا به حال به خودکشی فکر کرده‌ای؟

خود را محکوم کردن

بیلسا گفت: "خودم را به خشونت محکوم کردم اما یک کلاهبرداری و دزدی بود." این اتفاق در تابستان ۲۰۱۲ رخ داد، زمانی که او هدایت اتلتیک بیلبائو را بر عهده داست. سرمربی آرژانتینی از کار یکی از کارکنان تاسیسات لساما ناراضی بود و این موضوع خشمگینش کرد.

بیلسا در این رابطه اظهار کرد: زمانی که یک‌شنبه به آن جا رفتم تنها نگاهی به نحوه انجام کارها انداختم. من آن را بد دانستم چون بد انجام داده بودند. این موضوع روی من تاثیر گذاشت. آن شخص را گرفتم و با زور بیرونش کردم. من به این مرد احترام نگذاشتم چون کارش را بد انجام داده بود و خودش از آن آگاه بود. زمانی که از آن جا خارج شد من را به کتک زدن محکوم کرد. هیچ شکایتی به پلیس نکرد اما شرکتی که کار می کرد یا باشگاه را تحت فشار قرار داد تا من این کار را انجام دهم.

بدون لباس

مارک گونسالس، یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال شیلی گفت: پس از شکست برابر اکوادور بیلسا با عصبانیت وارد رختکن شد و با کسی صحبت نکرد. او به سالن کناری رفت که درش باز بود. ما ناگهان وارد اتفاق شدیم و دیدیم که لباسی بر تن ندارد و روی یک تخت دراز کشیده است. نیم ساعت در آن‌جا بود.

فرستادن یک جاسوس

بیلسا حریفانش را با جزییات بررسی می‌کند اما این بار دستش رو شد. سرمربی لیدزیونایتد تصمیم گرفت پیش از دیدار برابر دربی کانتی به تاسیسات این باشگاه یک جاسوس بفرستد. او می‌خواست بداند تیم حریف چگونه خود را برای بازی آماده می‌کند. با این حال باشگاه متوجه شد و از سرمربی آرژانتینی شکایت کرد. مارچلو هم‌چنین اعلام کرد که از سرمربیان برای جاسوسی دیگر تیم‌های چمپیون شیپ استفاده کرده است. لیدز با جریمه ۲۳۰ هزار یورویی روبه‌رو شد که بیلسا از پول خود آن را پرداخت کرد.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال شیلی در این رابطه اظهار کرد: من مسوول این اتفاق هستم. اهمیتی ندارد که فکر می‌کردم این کار قانونی است یا غیرقانونی، درست است یا نادرست، برای من کافی است که فرانک لمپارد و باشگاه دربی کانتی ناراحت شدند چون من به درستی رفتار نکردم.

غرق در مطالعه

مارچلو خیلی خوب برای هر بازی، هر تمرین آماده می‌شود و جزییات را در نظر می‌گیرد. خیلی در رابطه با کاری که می‌خواهد انجام دهد مطالعه می‌کند و به هر بخشی که به فوتبال مربوط است می‌پردازد. پیش از پیوستن به اتلتیک هم این کار را انجام داد. سرمربی آرژانتینی گفت: هر یک از ۴۲ بازی را دو بار تماشا کردم تا بتوانم به جزییات دست یابم. عکس‌ها را نیز به آن‌ها پیوست کردم تا به شناخت عمیقی از هر یک از بازیکنان داشته باشم. می‌خواستم بدانم با چه کسی می‌خواهم احوالپرسی کنم و دست بدهم.

آشغال جمع کردن

هوشمندی و دیوانگی را می‌توان در سرمربی آرژانتینی دید. یک روز بیلسا تصمیم گرفت به بازیکنان لیدز دستور بدهد برای سه ساعت آشغال‌های خیابان‌های نزدیک به کمپ باشگاه را جمع کنند. او می‌خواست شاگردانش درک کنند که یک هوادار چقدر زحمت می کشد تا بلیت بازی را بخرد و بتواند بازی‌شان را در ورزشگاه تماشا کند.

استعفا

برای سرمربی آرژانتینی کنار گذاشتن تیم تحت هدایتش آسان است. اگر فکر می‌کرد که دورانش در یک تیم به سر آمده است آن‌جا را ترک می‌کرد. این کار را با مارسی کرد و از این تیم در هفته نخست دومین سال مربیگری‌اش جدا شد. در لاتزیو هم فرصت هدایت در یک بازی هم به او نرسید! او دو روز پس از رسمی شدن قراردادش با تیم ایتالیایی تصمیم گرفت آن جا را ترک کند.
پاسخ
#5
مایک تایسون

اعترافات/ دیگو مارادونا 1

بوکسور آمریکایی که یکی از بهترین ورزشکاران این رشته به حساب می آید مشکلات زیادی همچون زندان رفتن، مصرف مواد مخدر و زورگیری داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از مارکا، مایک تایسون یکی از بهترین بوکسورهای تاریخ محسوب می شود. قهرمان جهان در سنگین وزن در ناک اوت زودهنگام قهار بود. او بوکسور سرسخت و پر هیبتی بود که نگاه کشنده و مشت های آهنین داشت. یکی از لقب های تایسون آهنین بود که یک ماشین نابودگر در رینگ به حساب می آمد و حریفانش را در عرض چند ثانیه شکست می داد. با این حال بوکسور آمریکایی بخش تاریک هم داشت. زندگی اش پر از رسوایی از جمله مواد مخدر، زندان و تجاوز بود.

پشیمانی

پس از طوفان، آرامش فرا می رسد. تایسون در سال ۲۰۰۹ در برنامه "Good Morning Britain" گفت: "زندگی من سراسر از اشتباه بوده است. فعالیت ها، عملکرد هایم... کاش خیلی از حرف ها را به مردم نمی گفتم. خیلی پشیمان هستم."

بزرگ شدن در میان مجرمان

بوکسور آمریکایی در یک مصاحبه اظهار کرد: "کودکی من مانند هر کسی است که در محله های سیاه و فقیر آمریکا متولد می شود. ما نه پول داشتیم و نه امید. بارها من را دستگیر کردند و درگیر مسائل مرتبط به تجاوز، مواد مخدر و الکل شدم."

"همیشه در میان گنگسترها بودم، اسلحه داشتم، به مردم شلیک می کردم، آن ها به من شلیک می کردند. بدون پدر بزرگ شدم. ما را تحقیر می کردند. هرگز در خانواده غرور نداشتیم و هیچ کس نمی دانست ما چه کسی هستیم."

"از ۱۲ سالگی تنها به من کتک زدن مردم را یاد می دادند که آن ها را چگونه سرنگون و تحقیر کنم‌. حقشان را از آن ها سلب کنم و نشان دهم که از آن ها و همه برتر هستم. با این حال من در حقیقت یک کودک ترسیده و غیر ایمن بودم. هیچ ایده ای از کاری که می کردم نداشتم اما احساس خوبی داشتم. همه به من می‌گفتند در این کار خوب هستم و این کار من را مرد خواهد کرد."

قربانی تعرض جنسی

در حالی که تایسون کسی بود که به دیگران ضربه می زد خود در کودکی قربانی آزار جنسی شده بود. او در یک مصاحبه به ESPN گفت: "دوست ندارم درباره آن موضوع صحبت کنم. می خواهم در گذشته باقی بماند."

مواد مخدر

بوکسور آمریکایی در کتابش نوشت: "من یک کوکائینی به تمام معنا بودم. حتی پیش از مسابقه هم مصرف می کردم." تایسون به مبارزه اش در سی ام جولای ۲۰۰۴ اشاره می کند که مقابل دنی ویلیامز بریتانیایی شکست خورد. او می گوید: "کمی قبل از شروع مسابقه کوکائین مصرف کردم."


۴۰ هزار دلار برای ماریجوانا

بوکسور آمریکایی یک بار اعلام کرد ماهیانه برای ماریجوانا ۴۰ هزار دلار خرج می کند. تایسون یک بار فاش کرد که پیش از مبارزه با آندره گلوتا مواد مصرف کرده است. او اظهار کرد: "دقیقا پیش از ورود به رختکن ماریجوانا مصرف کردم و روی من تاثیر نداشت." این مبارزه که در بیستم اکتبر ۲۰۰۰ انجام شد بازگشت تایسون به مسابقات پس از ۱۵ ماه بود. او به خاطر گاز گرفتن اوان هالیفیلد محروم شده بود.

تلاش برای خودکشی

مصرف طولانی مدت مواد موجب شد به خودکشی فکر کند. او در سال ۲۰۱۳ به خبرنگاران گفت: "به خاطر مصرف مواد اوردوز کردم. این کار یک دیوانگی بود. نمی دانم یک روز بعد چگونه بیدار شدم... حتی به خودکشی فکر کردم‌."

پنهان کاری

تایسون برای این که مواد مصرف کردنش را از چشم کنترل ضد دوپینگ پنهان کند از همه روش ها بهره می برد. او اظهار کرد: "همیشه عادت داشتم از نمونه همسرم برای تست ها استفاده کنم. او به من گفت زمانی که نتایج مشخص شوند خواهند گفت که تایسون باردار است. به همین خاطر از نمونه فرزندانم استفاده می کردم."

گاز گرفتن حریف

در بیست و هشتم ژوئن ۱۹۹۷ تایسون برابر هالیفیلد قرار گرفت که در راند سوم اتفاق عجیبی رخ داد. بوکسور آمریکایی به سمت حریفش حمله ور شد و گوش هالیفیلد را گاز گرفت. او به اپرا وینفری گفت: "عصبانی بودم چون اوان با سر به من ضربه زد. به همین خاطر خشمگین شدم. البته نباید از این قضیه برای توجیه کارم استفاده کنم. با این حال من به شدت عصبانی شده بودم. می خواستم کاری کنم که درد زیادی را تحمل کند. از طرفی کار سختی بود چون او بوکسور خیلی خوبی بود. به همین خاطر به سرم زد و هالیفیلد را گاز گرفتم." وینفری موفق شد در یک استودیو تلویزیونی دو بوکسور را با هم روبرو کند. مایک از هالیفیلد عذرخواهی کرد.

مبارزه با یک گوریل!

یکی از لحظات باورنکردنی تایسون در باغ وحش اتفاق افتاد. او در این رابطه اظهار کرد: " به نگهبان پول دادم تا اجازه دهد به تنهایی وارد باغ وحش شویم. من و رابین گیونز به آن جا رفتیم. زمانی که به قفس گوریل ها رسیدیم یکی از آن ها را دیدم که به بقیه زور می گفت. او قدرتمند بود اما چشمانش مانند یک کودک بی گناه بودند. به نگهبان ۱۰۲۶۷ یورو پیشنهاد دادم تا در قفس را باز کند و من گوریل را تنبیه کنم اما با این کار مخالفت کرد."

تایسون که دوران زندگی اش مملو از رفتارهای اشتباه و زندگی تاریک بوده، حالا از برخی اقدامات گذشته اش پشیمان است.
پاسخ
#6
پل گسکوین

اعترافات/ دیگو مارادونا 1

هافبک بازنشسته انگلیسی بازی‌های درخشانی را در دوران بازی‌اش به نمایش گذاشت اما همیشه به خاطر الکل و مواد مخدر درگیر حاشیه بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از مارکا، داستان پل گسکوین را می‌توان هم به عنوان یک بازیکن و هم یک مرد افراطی در زمین و بیرون از میدان شرح داد. هیچ کسی نسبت به آن بی تفاوت نبود. او استعداد فوق‌العاده‌ای داشت اما عادت‌های بد اجازه نداد به بزرگ‌ترین افتخار دست یابد. الکل بازیکن انگلیسی را تا جایی برد که مجبور شد بازنشسته شود. با این حال اکنون می‌تواند دوباره لبخند بزند.

نابغه شوم

گسکوین جزو بازیکنان فراموش نشدنی است. او بازی‌های درخشانی به نمایش گذاشت و می توانست بیشتر از آن هم در جهان فوتبال بدرخشد. بازیکن انگلیسی شخصیت ویرانگری داشت. او یکی از مستعدترین هافبک های اواخر دهه ۸۰ بود و اوایل ۹۰ بود که با حرکت های هوشمندانه اش هواداران را به وجد می آورد اما مشکلات جسمانی، اضافه وزن و الکل شرایط را کاملا عوض کرد. با این حال زمانی که فوتبال را ترک کرد بدتر از آن هم فرا رسید. به شدت به مصرف مواد مخدر و الکلی روی آورد تا جایی که ممکن بود بمیرد. او ۵۲ سال دارد اما انگار ۹۰ ساله است.

درخشش

گسکوین فوتبال خود را با نیوکاسل شروع کرد و عملکردش توجه همه را به خود جلب کرد. هافبک انگلیسی می توانست عضو تیم منچستریونایتد سر الکس فرگوسن شود اما در نهایت با تاتنهام تری ونبلز قرارداد امضا کرد. او با این تیم فاتح اف.ای کاپ شد. هرچند که فینال را به خاطر آسیب دیدگی از دست داد. با این حال در نیمه نهایی با به ثمر رساندن گلی از روی ضربه آزاد نقش تعیین کننده ای داشت. سپس دوران شیرینی را در لاتزیو سپری کرد و فوتبال خود را در گلاسکو رنجرز ادامه داد. دو قهرمانی در لیگ و یک جام حذفی در کنار عنوان بهترین بازیکن رقابت‌ها را در این دوران به دست آورد. گسکوین در داربی برابر سلتیک با خوشحالی اش هواداران تیم حریف را تحریک کرد و در نهایت توسط آن ها تهدید شد. او در حالی از رنجرز جدا شد که عملکرد خوبی داشت. هافبک انگلیسی به دلیل بی انضباطی مجبور شد تیمش را ترک کند.

"بهترین بازیکن سال انتخاب شدم و توانستم با رنجرز هشت جام فتح کنم. من قهرمانی در اف.ای کاپ را تجربه کردم و در جام جهانی بازی کردم، اگر این دوران، بد محسوب می شود... دوست دارم بدانم چه کسی دوران خوبی داشته است!"

"برخی از مراکز درمانی دوست دارند به تو برچسب بزنند، همانطور که به من می گفتند دو قطبی. در یک دوره من بیش از محمد علی جام داشتم. به من می‌گویند دو قطبی، در حقیقت من الکلی هستم و نیاز به قرص ندارم."

جام جهانی ۱۹۹۰ و یورو ۱۹۹۶

هافبک انگلیسی با تیم ملی در یک جام جهانی و یک یورو بازی کرد. در هیچ یک از آنها جام قهرمانی را بالای سر نبرد اما در هر دو رقابت نامش در تیم برتر جام بود. اشک‌هایش در نیمه نهایی جام جهانی پس از دریافت کارت زرد که منجر به از دست دادن فینال می شد جزو تصاویر فراموش نشدنی آن رقابت ها بود. انگلیس در ضربات پنالتی مغلوب آلمان شد و گسکوین دیدار رده بندی را از دست داد. عملکرد این بازیکن در آن جام جهانی موجب شد چهارمین بازیکن فهرست توپ طلا شود.

مرحله پایانی

گسکوین پس از ترک رنجرز برای میدلزبورو، اورتون و برنلی بازی کرد. ماجراجویی‌اش به چین کشیده شد و برای گانسو تیانما به میدان رفت. او آخرین بازی‌هایش را به عنوان یک بازیکن حرفه ای با پیراهن بوستون یونایتد انجام داد. هافبک انگلیسی با بهترین بازی‌هایش فاصله پیدا کرده بود اما بدتر از آن پیش رویش بود؛ سقوط به جهنم.

مواد مخدر و الکل

پس از بازنشستگی مشکلاتش با الکل که در دوران ورزشی اش هم وجود داشت باعث شد زندگی اش مختل شود. گسکوین به سمت تباهی پیش رفت و به درمان و پزشک نیاز پیدا کرد. کار به جایی رسید که تصمیم به خودکشی گرفت. او به خاطر مصرف بیش از حد الکل و مواد مخدر اوردوز کرد. هافبک بازنشسته در یک باشگاه با خواننده گروه راک اوئیسیز درگیر شد. همچنین در تابستان ۲۰۱۰ شایعه فوتش پخش شد. سپس به رانندگی در حال مستی محکوم شد. هر بار که خبری از "گازا" منتشر می‌شد به الکل یا مواد مخدر ربط داشت. او از بیماری وسواس هم رنج می برد.

گسکوین در سال ۲۰۱۴ به خاطر اعتراض همسایه ها مجبور شد خانه اش را تخلیه کند. او در حالی که بطری مشروب در دستانش بود در خانه اش تخریب کرد. دو سال بعد روزنامه سان انگلیس تصاویری باورنکردنی از ستاره سابق تیم ملی انگلیس منتشر کرد که کل دنیا را تحت تاثیر قرار داد. او هیچ شباهتی با گسکوین نداشت. بازیکن بازنشسته در حالی که حوله حمام بر تنش بود سیگار می کشید. در آن زمان حتی ۵۰ سال هم نداشت.

اعترافات/ دیگو مارادونا 1

"یک روز بعد از آن اتفاق شوم، در بیمارستان به من گفتند دو بار در آمبولانس مرده‌ام. باید دندان‌هایم را روی هم می‌گذاشتم، ۹ دندانم را شکستم. قلبم از کار افتاده بود؟ نمی‌دانم، من مرده بودم."

"هرگز مطمئن نخواهم بود که دوباره به سمت نوشیدن خواهم رفت یا نه. تنها مطمئنم که دوباره برای ۱۰ دقیقه متوالی نمی‌نوشم. این موضوع حقیقت دارد. نمی دانم شاید امشب. زمانی که تصمیم بگیرم دیگر نوشیدنی مصرف نکنم این کار را دیگر انجام نخواهم داد."

آخرین معجزه

با وجود این که گسکوین بدترین روزها را سپری کرد اما توانست دوباره خود را پیدا کند. چند ماه بعد از تصاویر منتشر شده توسط سان، در شبکه‌های اجتماعی عکس هایی به اشتراک گذاشته شد که نشان می داد بازیکن بازنشسته انگلیسی در وضعیت خوبی قرار دارد، از ماهیگیری لذت می برد و گلف بازی می کند. او در ۵۲ سالگی زندگی جدیدی را آغاز کرد.
پاسخ
آگهی
#7
دنی آلوس

اعترافات/ دیگو مارادونا 1

کنایه‌های مدافع برزیلی به روزنامه نگاران، رئال مادرید و ژوزه مورینیو از رفتارهای جنجالی بازیکن سابق بارسلونا به حساب می‌آید.

به گزارش ایسنا و به نقل از مارکا، داستان دنی آلوس به عنوان یک فوتبالیست حکمرانی در دفاع راست جهان فوتبال بیش از یک دهه است و شاید بتوان بازیکن برزیلی را بهترین در پست خود دانست. با این حال دوران بازی‌اش تنها به این موضوع ختم نمی شود. او علاوه بر این که ویژگی های خالص یک فوتبالیست را در زمین مسابقه دارد، رابطه خوبی با رسانه ها ندارد و دشمنان شاخصی همچون ژوزه مورینیو دارد.

شروع به عنوان فوتبالیست

آلوس مانند اغلب بازیکنان آمریکای جنوبی در شروع دوران بازی اش ویژگی برجسته اش تواضع بود و برای این بتواند یک فوتبالیست شود در سن کم در زمین های کشاورزی کار می کرد.

"به گذشته خود افتخار می کنم. می دانستم نیاز و قدرت چه معنایی دارند. می دانستم صبح زود بیدار شدن برای کار کردن یعنی چه. می دانستم زندگی یعنی چه."

"افتخار بزرگی است که تمام آن تلاش ها و زمان های صرف شده من را به جایی که می خواستم رساند و باعث شد بتوانم یک زندگی شایسته برای خانواده ام فراهم کنم."

"می خواهم جوانان را به از دست ندادن رویاهایشان تشویق کنم. به آن ها انگیزه بدهم تا به دنبال هدیه خود باشند و تمام تلاش، تمرکز و باور خود را برای دست یابی به آن صرف کنند."

علیه رسانه

مدافع پاری سن ژرمن همانطور که فوتبالیست سطح بالایی محسوب می شود بیرون از میدان از شبکه های اجتماعی بهره می برد تا نسبت به مسائل سکوت نکند. او اغلب از رسانه ها انتقاد می کند و در کنارش با منتشر کردن تصاویری از خود اظهارات جنجالی را مطرح می کند. گاهی اوقات این موضوع موجب می شود از باشگاه ها به خاطر استفاده از نامش عذرخواهی کند.

"فوتبال را به زمینی می برند که نباید این کار را انجام دهند، این موضوع من را عصبانی می کند. آن پزشکان آشغال هستند چون هیچ چیز از فوتبال نمی‌دانند."

"فوتبال در مسیری قرار گرفته است که نباید باشد. اگر می خواهیم فوتبال یک ورزش زیبا باشد باید درباره اطلاعات مختلف عمیق فکر کنیم. اتفاقی که در داربی ها می‌افتد تقصیر رسانه‌هاست تا ما را به جان هم بندازند."

"با روزنامه نگاران برخورد های ناخوشایندی داشتم که موجب شد از کوره در بروم. خیلی از این موضوع عصبانی می‌شوم که درباره فوتبال صحبت نمی کنند. آنها تنها برای جنجال سازی و فروش بیشتر کار می کنند."

تقابل‌هایش با مورینیو و رئال مادرید

آلوس یکی از بازیگران اصلی در ال کلاسیکوهای دوران مورینیو و پپ گواردیولا در رئال مادرید و بارسلونا بود. مدافع برزیلی در میدان رفتارهای فراموش نشدنی همچون اخراج په‌په در لیگ قهرمانان از خود باقی گذاشت. بیرون از زمین هم اظهارات تندی علیه باشگاه رئال مادرید و سرمربی پرتغالی داشت.

" رابطه ام با مورینیو خوب نبود اما تقصیر من نبود. علاوه بر این او فوتبال را کشف نکرده است."

"به نظر می رسد تنها پیروزی های سرمربی پرتغالی ارزشمند هستند. حسادت خیلی بد است. او مربی بزرگی است که در تیم بزرگی حضور دارد. او عناوین زیادی را فتح کرده است مانند من و خیلی از بازیکنان بارسا."

"مادرید مورینیو شکست را نمی شناسد. کثیف بازی می کند."

شب هالووین در ختافه

یکی از اتفاق های جنجالی در رابطه با مدافع برزیلی در زمان حضورش در بارسلونا به آن شب هالووین پس از پیروزی برابر ختافه برمی گردد. آلوس به همراه دیگر بازیکنان تیم با لباس هالووین در راهرو ورزشگاه سر و صدا به راه انداخت. آن رفتار موجب خشم و عصبانیت ختافه شد و میزبان آن را بی احترامی دانست.

"آقای آنخل تورس ما قصد بی احترامی نه به شما و نه به ختافه داشتیم، اگر این کار را کردیم عذرخواهی می کنیم."

کنایه های به یادماندنی

هربار که آلوس پشت میکروفن قرار می گیرد اظهارات قابل توجهی را بیان می کند. او بی پرده صحبت می کند. همیشه صریح و مستقیم صحبت می کند و فکر نمی کند که پس از این اظهارات چه اتفاقی خواهد افتاد.

"پیش از انتقاد کردن تلاش کن تا خودت را در کنار انسان های متواضع قرار دهی. مهمتر از پول سلامتی است. اگر سلامتی نداشته باشید هیچ چیز ندارید. باید مراقبت کرد."

"مدیران باشگاه بارسلونا خیلی نادرست و ناخوشایند بودند. به من احترام نمی گذاشتند. تنها زمانی به من پیشنهاد تمدید قرارداد دادند که فیفا آنها را محروم کرد."
پاسخ
 سپاس شده توسط ɪᴄᴇ
#8
آلفردو دی استفانو
اعترافات/ دیگو مارادونا 1

ستاره سال‌های دور رئال مادرید تنها در میدان مسابقه استاد نبود او در صحبت کردن نیز مهارت بالایی داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از مارکا، زمانی که از کلمه "ال دورادو" (طلایی) استفاده می شود مانند دوران کلیدی فوتبال کلمبیا، نخستین نامی که به ذهن می آید آلفردو دی استفانو است. مهاجم سابق رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا در میان بهترین های تاریخ قرار دارد. او در قرن ۲۰ انقلاب به پا کرد و حرف های زیادی برای گفتن داشت. می توان درباره اش یک کتاب نوشت. در ادامه تنها به بخش کوچکی از اعترافات ستاره رئال مادرید اشاره می شود.

توصیه یک برقکار به مادرش

یکی از ویژگی های دی استفانو این بود که برای پاسخ های درخشان استعداد بالایی داشت. هر داستانی که نقل می کرد باعث می شد همه لبخند بزنند. مهاجم آرژانتینی-اسپانیایی چه در زمین و چه در بیرون از آن نابغه بود.

" یک برقکار به خانه‌مان آمد که بازیکن ریورپلاته بود و پدرم را می شناخت. درباره خانواده ام سوال کرد و مادرم به او گفت که یکی از پسرانم خیلی خوب فوتبال بازی می کند. زمانی که به باشگاه ریورپلاته رفتم تا تست بدهم، پرسیدند چه کسی این توصیه را به من کرد؟ مادرم! من رفتم چون چاره ای نداشتم. هیچ کسی را ندیدم! در نهایت منتظر ماندم تا مربی بیرون بیاید. او پئوسیه بود. وقتی قرارداد امضا کنید چاره دیگری نخواهید داشت. باشگاه بر شما حکمرانی خواهد کرد."

"زمانی که شروع به پیشرفت کردم از من پرسیدند چگونه می خواهی حرفه ای شوی؟ من اتفاقی فوتبال بازی کردم! چون مادرم با یک برقکار صحبت کرد."

دستمزد

دی استفانو در تاریخ باشگاه ریورپلاته مانند تیم های دیگری که در آن جا پا به توپ بود جایگاه خاصی دارد. او عضوی از تیم بوگوتایی شد و موجب شد این باشگاه به شهرت جهانی دست یابد. به همین خاطر بهترین بازیکن جهان محسوب می شود.

"زمانی که بیرون از بوگوتا بازی می کردیم با همان اشتیاق در میدان حاضر می شدیم. در آن زمان سیستم حمل و نقل خیلی بد بود. هواپیماها ملخی بودند. صدای وحشتناکی می دادند، خیلی تکان می خوردند و سفرها پایان ناپذیر بودند. با این حال کسی اعتراض نمی کرد و به خاطر این سفرهای طاقت فرسا بد بازی نمی کرد."

"نمی دانم دقیقا باشگاه ریورپلاته چقدر به من پول پرداخت می کرد اما برای من زیاد بود. در آن جا حقوق کافی می دادند و بازیکنان می توانستند غذا بخورند و به خوبی از خانواده هایشان نگه داری کنند."

"رقم هایی که اکنون بازیکنان دریافت می کنند خیلی زیاد است اما خوب است چون جوانان می‌توانند پول هایشان را پس انداز کنند و سپس از خانواده‌هایشان مراقبت کنند چون دوران درخشان کوتاه است."

"زمانی که متوجه شدم در این دوران این مقدار پول جابجا می شود متوجه شدم که فوتبال فراتر از ورزش است و همه چیز به یک نمایش تبلیغاتی شبیه است."

بارسلونا یا رئال مادرید

زمانی که دی استفانو به شهرت دست یافته بود از میوناریوس (لقب ریورپلاته) جدا شد. قرار بود در اسپانیا پا به توپ شود اما یک سوءتفاهم موجب شد میان انتخاب رئال مادرید و بارسلونا بماند.

"یک راه حل کشف کردند که جایی دیده نشده بود، این که دو سال برای بارسلونا بازی کنم و دو سال برای رئال مادرید. زمانی که متوجه این موضوع شدم گفتم: این پیشنهاد را حتی کروکودیل ها هم باور نمی کنند."

"کلافه شده بودم چون رسانه ها هر چیزی درباره من می نوشتند. با خودم می گفتم: آیا کسی از من پرسید چه شخصیتی دارم و از لحاظ ورزشی چطور هستم؟ مسئولان باشگاه بارسلونا می خواستند من را قرضی به یوونتوس بدهند."

حضور در رئال مادرید

ستاره آرژانتینی در نهایت مشکلش حل شد و بازیکن رئال مادرید لقب گرفت. نخستین روز نفرت انگیز بود.

پس از ۱۲ ساعت سفر شبانه با قطارهای آن زمان برای رسیدن به رویایم برای تست پزشکی حاضر شدم. در مدت پنج دقیقه قراردادم را امضا کردم و سپس سه ماه نتوانستم تمرین کنم."

"در بازی به میدان رفتم که برای ساعت سه یا سه و نیم مقرر شده بود."

سقوط ریورپلاته

دی استفانو مانند هر طرفدار ریورپلاته پس از سقوط این تیم به دسته دو لحظات سختی را تجربه کرد.

"مدتی بود که به خاطر عملکرد تیم نگران بودم. با برادرم که در بوینس آیرس زندگی می کند اغلب درباره جزئیات مختلفی که به باشگاه مربوط است صحبت می کنیم."

"من تنها توانایی این را داشتم بازی را تا گل نخست خودمان تماشا کنم. پس از آن تصمیم گرفتم تلویزیون را خاموش کنم چون نمی خواستم بدشانسی بیاورم"

"برای این اتفاق باید گریه می کردیم. باعث تاسف بود. این دردی برای همه کسانی که بود احساسی به ریورپلاته پرافتخار در قلبشان داشتند."

نارضایتی از لیگ قهرمانان اروپا

مردی که تعداد زیادی قهرمانی در اروپا را تجربه کرده است از فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا رضایت نداشت.

"لیگ قهرمانان، چه لیگ قهرمانانی؟ می‌دانید معنای لیگ قهرمانان چیست؟ چند تیم قهرمان در این رقابت ها وجود دارد؟ این را شما روزنامه نگاران باید بگویید که قهرمان فقط یکی است."

"شاید لیگ قهرمانان اکنون جذاب‌تر باشد، تیم های بیشتری رقابت کنند، احتمال‌های بیشتری وجود داشته باشد اما دشواری‌اش کمتر است. اگر به خاطر مسائل مالی تیم های بیشتری بازی می کنند پس نام رقابت ها را تغییر دهند."

"شما می توانید در لیگ خود چهارم شوید اما در این رقابت ها عنوان قهرمانی را به دست آورید! چگونه امکان پذیر است؟ می توانید یک یا حتی دو بازی بد داشته باشید اما آن را جبران کنید. در زمان من چنین شرایطی حاکم نبود."

لیونل مسی

جایی که رئال مادرید و بارسلونا هستند همیشه دشمنی وجود ندارد. زمانی که درباره لیونل مسی صحبت می شود نظرات مشابه است. دی استفانو از ارزش ستاره آرژانتینی در بارسلونا آگاه است.

"در اسپانیا از گل های مسی لذت می برم، البته زمانی که دروازه رئال مادرید را باز نکند. کاپیتانی یک شرایط متفاوت است که مسی شایسته اش است. او می‌تواند همه بازیکنان با ویژگی های مختلف را متحد کند."

"مسی هوشی فوق العاده دارد. آن را به همه دنیا نشان داده است. او به بارسا در کسب عناوین کمک زیادی کرده است."

"لئو در بارسا همیشه زیر فشار کسب جام بازی می کند. مسی کاپیتانی است که ترس را ایجاد می کند مانند دیگو آرماندو مارادونا. با این حال درست نیست که این دو بازیکن را با هم مقایسه کرد چون در دو دوران متفاوت قرار داشتند."

دشمنی با مارادونا؟

گاهی اوقات درباره تفاوت میان دی استفانو و مارادونا صحبت می شود. دی استفانو اظهارات قاطعی درباره ستاره سال های دور فوتبال آرژانتین داشته است.

"بیش از این نگویید که من با مارادونا مشکل دارم. از کجا متوجه شدید؟ این موضوع من را نارحت می کند. آن روز به خاطر این قضیه نتوانستم بخوابم."

"مارادونا همیشه دوست من بوده است. همه می دانند زمانی که همسرم فوت کرد در مراسم خاکسپاری شرکت کرد تا من را همراهی کند. آن موضوع را هرگز فراموش نمی کنم."
پاسخ
 سپاس شده توسط ɪᴄᴇ
#9
ریو فردیناند
اعترافات/ دیگو مارادونا 1

مدافع سابق منچستریونایتد با وجود این که بازیکن برجسته‌ای بود اما با مصرف مشروبات الکی و مرگ همسرش زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از مارکا، ریو فرنادیناند یکی از چهره‌های برجسته فوتبال انگلیس است. بازیکن سابق منچستریونایتد پس از آویختن کفش‌هایش حرفه اش  را به عنوان مفسر در جهان فوتبال ادامه داد. او در حالی که همیشه پشت میکروفون حاضر است گاهی اوقات از آن برای اعترافاتش بهره می برد و به مشکلاتش با الکل و افسردگی اش به خاطر مرگ همسرش به دلیل سرطان اشاره می کند.

الکل

فردیناند چند بار به مشکلاتش با الکل اشاره کرد به خصوص در دوران جوانی‌اش. مدافع انگلیسی ابایی نداشت از این که بگوید در دوران بازی‌اش به این مواد اعتیاد داشته است. ملی پوش سابق به خصوص در دوران حضورش در وستهام به نوشیدن مشروبات الکلی عادت داشت.

"زمانی که جوان بودم دیوانه بودم، می توانستم کل روز بنوشم، می توانستم ۱۰ پاینت بنوشم و سپس دوباره ودکا بنوشم."

"در وستهام به نوشیدن عادت داشتم و همیشه پس از بازی ها این کار را انجام می دادم. در آن دوران حافظه ام به مشکل برخورده بود و زمانی که مردم از من نتیجه بازی را می پرسیدم آن را به یاد نمی آوردم."

"کل روز در حال نوشیدن بودم، بیدار می شدم و به کار خود ادامه می دادم. عادت متفاوت و دیوانه کننده ای بود. فوتبال، الکل و کلوپ های شبانه. ما این گونه زندگی می کردیم."

مرگ همسرش

زندگی فردیناند کاملا تحت تاثیر مرگ همسرش ربکا الیسون قرار گرفت. همسر بازیکن سابق منچستریونایتد در سال ۲۰۱۵ به دلیل سرطان سینه درگذشت. مدافع انگلیسی در ۳۶ سالگی با سه فرزند خردسالش تنها شد. او تنها یک ماه پس از این اتفاق فوتبال را کنار گذاشت.

"هیچ‌کس برای چنین فقدانی آمادگی ندارد. همسرم پیش از این که ما را ترک کند به من گفت که پدر و مادری فوق العاده برای بچه ها خواهم بود. من هرگز فکر نمی کردم چنین اتفاقی بیفتد اما او ۱۰ هفته بعد به خاطر سرطان درگذشت."

"اوایل شب‌ها پس از خواباندن فرزندانم خیلی الکل مصرف می کردم تا روزی که بیدار شدم و متوجه شدم توان رساندن بچه هایم به مدرسه را ندارم. همچنین یک بار با ماشین تصادف کردم. در آن زمان فهمیدم که نمی توانم به این روند ادامه دهم. از حمله های عصبی رنج می بردم."

"زمانی که به تعطیلات می رفتیم تنها کاری که باید انجام می دادم این بود که چمدانم را آماده کنم چون ربکا همه کارها را انجام می داد. همچنین از خودم می‌پرسیدم چگونه نزد پزشک بروم؟ من فقط پزشک باشگاه را دیده بودم. هیچ ایده‌ای نداشتم."

"ربکا تمام کارهایی را که مربوط به بچه ها بود و من آنها را انجام نمی دادم، انجام می‌داد اما اکنون کاملا در شرایط متفاوتی قرار داریم. از خودم می پرسیدم کفش هایشان را کجا گذاشته‌اند؟ لباس ها کجا هستند؟

کریستیانو رونالدو

فردیناند زمانی که در یونایتد حضور داشت با رونالدو همبازی بود. مدافع انگلیسی از تاثیر ستاره پرتغالی و علاقه اش به فوتبال صحبت کرد.

"نخستین کسی بود که می دیدم به این اندازه وقت خود را به باشگاه اختصاص می دهد. یک بار به خانه اش رفتم و دیدم ۱۰ نفر در اتاقش هستند. از او پرسیدم آنها چه کسانی هستند؟ آنجا چه کار می کنند؟ او به من گفت که این شخص آشپزم است، او فیزیوتراپم است، او پزشکم است و این شخص مربی خصوصی ام است... رونالدو به عنوان بهترین بازیکن جهان منچستریونایتد را ترک کرد."

"اگر بخواهم به جوانان توصیه کنم که الگو داشته باشند می گویم به این شکل کار کنند. رونالدو هنوز در نوک قله است و علاوه بر این در مدت یک دهه در میان دو بازیکن برتر جهان قرار داشته است."

رد پیشنهاد بارسلونا

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال انگلیس می توانست در فصل ۰۹-۲۰۰۸ زیر نظر پپ گواردیولا در بارسلونا بازی کند. در آن دوران آبی انار ها در اسپانیا و اروپا حکمرانی می کردند و توانستند فاتح سه گانه شوند. با این حال بازیکن انگلیسی پیشنهاد تیم کاتالانی را رد کرد چون آبی اناری ها را تیم انتقال می دانست.

"خیلی نزدیک بودم، مذاکره ای با مدیربرنامه ام شده بود. بارسلونا تماس گرفته بود. با فرانک رایکارد صحبت کردم البته نه درباره این موضوع اما او من را جزو بازیکنان مورد نظرش می دید."

"ما پیروز شدیم و قهرمانی در اروپا را به دست آوردیم. چرا باید تیم قهرمان اروپا را به خاطر یک انتقال ترک می کردم؟"
پاسخ
 سپاس شده توسط ɪᴄᴇ
#10
گونسالو ایگواین

اعترافات/ دیگو مارادونا 1

مهاجم آرژانتینی با وجود این که گل‌های بسیاری به ثمر رسانده است اما همیشه با فرصت هایی که در دیدارهای مهم از دست داد به یادآورده می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از مارکا، گونسالو ایگواین با وجود این که یک گلزن محسوب می‌شود اما همیشه در تندباد زندگی کرده است. مهاجم آرژانتینی در تیم‌های بزرگ اروپایی پا به توپ شده و برای تیم ملی آرژانتین به میدان رفته است. او با انتقادهای تندی روبرو شده چون گاهی اشتباه های نابخشودنی کرده است. خطاهای بازیکن کنونی یوونتوس بیش از گلزنی هایش در یادها مانده است.

انتقادها و ترس از به خیابان رفتن

ایگواین هر شرایطی را تجربه کرده است حتی بدترین ها تا جایی که یک بار اعتراف کرد از رفتن به خیابان می‌ترسیده است. او آن را دوران را گذراند اما برایش هزینه داشت.

"همیشه از تبعید خودم پشیمان هستم. به خیابان نرفتم تا چیزی به من نگویند."

"من سال نو را با مردم متفاوتی گذارندم. می خواستم مادرم را ببینم و باید ۱۵ ساعت در هواپیما می نشستم. درست است که می توانستم هزینه بلیت را بپردازم اما ۱۰ دقیقه هم وقت نداشتم."

"مردم این شرایط را نمی بینند. چه چیزهایی می بینند؟ که توپ را وارد دروازه کنم چون برای آن پول داده اند."

"در بهترین لیگ ها و بهترین تیم ها بازی کردم، سه جام جهانی و کوپا آمه‌ریکا را تجربه کردم. در پنج سال حتی تصور نمی کردم ۱۰ درصد این اتفاق ها رخ دهد اما آنها را به دست آوردم. چرا باید نگران حرف مردم باشم؟ زمانی که متوجه این قضیه شدم شروع کردم به بیرون رفتن و لذت بردن از زندگی."

آرژانتین و شکست

اگر در یک منطقه از جهان به شدت از مهاجم آرژانتینی انتقاد کنند آنجا کشورش است. هیچ‌کس نمی تواند فینال جام جهانی که در آن شکست خوردند را فراموش کند و همچنین دو کوپا آمه‌ریکایی که قهرمان نشدند. ایگواین موقعیت های خیلی خوبی را در بازی های فینال از دست داد.

"آسان نیست که به تو بگویند این پسر دیگر به درد نمی خورد، این پسر یک شکست است، این پسر نمی تواند بازی کند... این جملات آسیب می رسانند."

"بله، درست است نتوانستیم به اهدافمان برسیم. اما شکست؟ رسیدن به سه فینال شکست نیست."

اشتباه مرگبار در فینال جام جهانی

ایگواین با اشتباه خود در دیدار نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ جام را به آلمان هدیه کرد. توپ مقابل پایش بود، مانوئل نویر و دروازه روبرویش اما ضربه اش را به بیرون زد. در آن روز همچنین یکی از گل هایش را آفساید اعلام کردند و ماریو گوتزه با گلزنی در وقت های اضافه قهرمانی را برای ژرمن ها به ارمغان آورد.

"یک لحظه غیرمنتظره بود و من نتوانستم بهترین روش را برای گلزنی انتخاب کنم. اگر دوباره آن صحنه تکرار شود هرگز مانند قبل عمل نمی کنم."

"در آستانه خداحافظی از فوتبال بودم اما مادرم به من گفت که این کار را انجام ندهم و ادامه بدهم. اگر دست خودم بود فوتبال را کنار می گذاشتم. فوتبالی را که عاشقش بودم رها می کردم. مادرم را بیشتر از فوتبال دوست دارم. او به من اجازه نداد این کار را انجام دهم."

رئال مادرید و ناپولی

ایگواین زمانی که با رئال مادرید قرارداد امضا کرد خیلی جوان بود و از همان نخستین روز به یک قهرمان تبدیل شد. او در بازگشت های لالیگا نقش مهمی داشت. هفت سال بعد به ناپولی پیوست و در آن جا شروع به گلزنی کرد. برای دو فصل بهترین گلزن شد و رکوردهای بزرگی را به نام خود ثبت کرد.

"سال گذشته در مادرید ماندم به خاطر مردم، رییس و هم تیمی هایم اما در این سال تصمیمم عضو نشد. این یک تصمیم احساسی نبود و با مشورت خانواده انجام شد."

"زمانی که باید مادرید را ترک می کردم، برنابئو اشک من را در آورد. چنین شرایطی را در ناپولی هم تجربه کردم. همیشه از مکان هایی که بودم تاثیر زیادی می گیرم."

یوونتوس

مهاجم آرژانتینی پس از سه سال حضور در ناپولی به یوونتوس پیوست. هواداران ناپولی نتوانستند ایگواین را ببخشند و همچنین دی لائورنتیس (رییس ناپولی) او را خائن نامید.

با حضور کریستیانو رونالدو شرایط برای بازیکن آرژانتینی سخت شد و بانوی پیر او را بیرون انداخت تا به صورت قرضی برای میلان بازی کند.

"رابطه ای بین من و لائورنتیس وجود نداشت. او تفکرش مانند من نیست. این تصمیم من بود اما او باعث شد چنین تصمیمی بگیرم. نمی خواستم حتی یک دقیقه بیشتر با او باشم."

"با حضور رونالدو باشگاه می خواست سطح خود را بالا ببرد و به من اعلام کرد که دیگر نمی توانند با من همکاری داشته باشند. آنها به دنبال یک راه حل بودند اما همه چیز را به من گفتند. آنها مرا با لگد به بیرون انداختند. من نمی خواستم تیم را ترک کنم، من را بیرون کردند."
پاسخ
 سپاس شده توسط ɪᴄᴇ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بچه‌های مارادونا خواهرش را از خانه بیرون کردند!
  زنده؛ جهان فوتبال در شوک درگذشت مارادونا
  نظرسنجی عجیب: مارادونا و رونالدینیو بالاتر از مسی!
  مسی بهترین بازیکن تاریخ و از مارادونا بهتر است
  اعترافات/ رونالدو نازاریو
  مارادونا: دست خدا باید از کرونا نجاتمان دهد
  حمایت مارادونا از رونالدینیو: او مجرم نیست
  فروش پیراهن مارادونا برای مبارزه با کرونا /عکس
  اعترافات/ زلاتان ایبراهیموویچ
  اعترافات/ اریک کانتونا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان