امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

قانون درباره بازنشستگی داورزنی چه می‌گوید؟

#1
قانون درباره بازنشستگی داورزنی چه می‌گوید؟ 1

طی روزهای اخیر انتشار خبری درباره نامه سازمان بازنشستگی کشور به وزارت ورزش خبر ساز شد اما تا کنون بیش از اصل خبر، موضوع بازنشسته بودن یا نبودن محمدرضا داورزنی رئیس فعلی فدراسیون والیبال و معاون سابق وزارت ورزش و جوانان از سوی محافل مختلف ورزشی و رسانه‌های رسمی کشور محل مناقشه بوده است.

به گزارش ایسنا، پس از اعلام غیر رسمی بازنشستگی محمدرضا داورزنی از سوی محافل خبری و ورزشی این موضوع صراحتا از سوی او رد شد. رئیس فدراسیون والیبال در این باره با استناد به چند اصل قانونی تاکید کرد که تا ۶ سال آینده می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد. او در این‌باره به ایسنا گفت: بنده در حال حاضر با ۳۹ سال سابقه و ۵۹ سال سن، طبق قانون تا شش سال دیگر امکان اشتغال دارم. بر اساس مستندات قانونی، افراد تا سن ۶۵ سالگی با مدرک تحصیلی فوق لیسانس و دکتری امکان اشتغال دارند و با درخواست وزارتخانه متبوع خود و تایید دولت، می توانند فعالیت شغلی خود را ادامه دهند و بسیاری از افراد هستند که به مدت ۴۵ سال نیز سابقه کاری داشته اند. در حال حاضر با توجه به شرایط موجود افرادی که بالای ۳۰ یا ۳۵ سال خدمت داشته باشند، هر ساله درخواست ادامه فعالیت آن ها از سوی وزارتخانه متبوع‌شان به سازمان اداری و استخدامی ارجاع می شود که در صورت موافقت آن دستگاه، افراد می توانند فعالیت خود را در شغل مربوطه ادامه دهند.

اما تنها یکروز بعد از این مصاحبه بخش خبری صدا و سیما از بازنشستگی سه رئیس فدراسیون از جمله داورزنی خبر داد و تاکید کرد که بر اساس نامه سازمان بازرسی کل کشور امضای سلیمانی(فدراسیون اسکواش)، پورعلی‌فر(فدراسیون بدنسازی) و داورزنی در فدراسیون والیبال از تاریخ ۳۱ اردیبهشت فاقد وجاهت قانونی است.
موضوعی که این‌بار نه از سوی مسئولان فدراسیون والیبال بلکه در برخی رسانه‌های نزدیک به این ارگان و سپس توسط رضا خسروی مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ها رد شد. او تاکید کرد: ۲۶ مدیر و کارمند وزارت هم جزو بازنشسته‌ها محسوب می‌شوند که البته زمان بازنشستگی آنها باید توسط معاون امور مالی و انسانی وزارت اعلام شود اما اینکه گفته می‌شود داورزنی بازنشسته است درست نیست و او بازنشسته نیست.

اما نگاهی به تبصره ۲ بند ب قانون ۱۰۳ مدیریت خدمات کشوری نشان می‌دهد که طی جدیدترین دستورالعمل این سازمان افراد با هر شرایط سنی و بیش از ۳۵ سال خدمت بازنشسته محسوب می‌شوند.
در متن صریح این قانون آمده است:
دستگاه اجرایی با داشتن یکی از شرایط زیر می تواند کارمند خود را بازنشسته نماید:
الف- حداقل سی سال سابقه خدمت برای مشاغل غیر تخصصی و سی و پنج سال برای مشاغل تخصصی با تحصیلات دانشگاهی کارشناسی ارشد و بالاتر با درخواست کارمند برای سنوات بالاتر از ۳۰ سال.
ب- حداقل شصت سال سن و حداقل بیست و پنج سال سابقه خدمت با بیست و پنج روز حقوق.
تبصره ۱-سابقه مذکور در بند الف و همچنین شرط سنی مزبور در بند «ب» برای متصدیان شاغل سخت و زیان آور و جانبازان و معمولان تا پنج سال کمتر می باشد و شرط سنی برای زنان منظور نمی گردد.
تبصره ۲-دستگاه های اجرایی مکلفند کارمندانی را که دارای سی سال سابقه خدمت برای مشاغل غیر تخصصی وشصت سال سن و همچنین کارمندانی که دارای سی و پنج سال می باشد را راسا و بدون تقاضای کارمندان بازنشسته نمایند.

قانون درباره بازنشستگی داورزنی چه می‌گوید؟ 1

بر اساس قانون فوق که در وبسایت رسمی وزارت کار و رفاه اجتماعی بارگذاری شده است، عملا شرایط سنی برای افراد با سابقه کار بیش از ۳۵ سال شرط بازنشستگی قلمداد نمی‌شود و حتی عنوان شده برای افراد با بیش از ۳۵ سال، بازنشستگی بدون تقاضای فرد انجام بگیرد.

البته ممکن است وزارت ورزش هم بر اساس مستندات قانونی دیگری نظر به تداوم فعالیت داورزنی داشته باشد، در این صورت بهتر است برای تنویر افکار عمومی و دورکردن حواشی از رشته پرطرفدار والیبال، شفاف‌سازی های لازم در این باره صورت بگیرد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Clocket پایان حواشی درباره غیبت آقا کریم در جشن قهرمانی (عکس)
  ابهام درباره وضعیت شجاعیان برای بازی با الشرطه
  تئوری عجیب درباره تصمیم جنجالی داور اسپانیایی
  قانون خاص مسی برای تعویض پیراهنش | دو بازیکنی که لئو از آنها درخواست پیراهن کرد
  ورکوترن: درباره بیرانوند حرف نزنید!
  پرسپولیس با قانون جنگل اداره می شود!
  مسی: بهتر بود درباره سوارز سکوت می‌کردم
  همه چیز درباره ی تکواندو
  صادقی: درباره شروع لیگ تابع تصمیم سازمان لیگ هستیم
  کفاشیان طبق قانون سرپرست فدراسیون است/ موافقت فیفا با اساسنامه تا پایان هفته

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان