امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آموزش مجازی موسیقی چقدر مفید است؟ .. انتشار چند کتاب آموزشی!

#1
Rainbow 
آموزش مجازی موسیقی چقدر مفید است؟ .. انتشار چند کتاب آموزشی!


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آموزش مجازی موسیقی چقدر مفید است؟ ..  انتشار چند کتاب آموزشی! 1


یک مدرس دانشگاه و آهنگساز معتقد است که برگزاری کلاس‌های آنلاین مباحث نظری حوزه موسیقی موثرتر از مباحث عملی و اجرایی است.


حمیدرضا دیبازر مدرس دانشگاه، آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی «فوژان» در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی ارزیابی خود از برپایی کلاس‌های آنلاین موسیقی در فضای مجازی طی روزهای کرونایی توضیح داد: به طور طبیعی کلاس‌های آموزشی موسیقی به دو دسته گروهی و انفرادی تقسیم می‌شوند که در این مجال تقسیم‌بندی کارگاه‌ها به دو حوزه مباحث نظری و مباحث عملی، بخش‌بندی می‌شوند که این شرایط نیز می‌تواند بحث ارزیابی را متفاوت‌تر کند.


وی افزود: برخی از دروس دانشگاهی هستند که مدرسان می‌توانند در قالب کلاس‌های آنلاین آن را انجام دهند. اما برخی از سرفصل‌های آموزشی از جمله سلفژ مستلزم حضور استاد و شاگرد در یک کارگاه یا کلاس آموزشی است و به اعتقاد من نمی‌تواند در چارچوب آنلاین قرار گیرد. نکته حائز اهمیت اینجاست که در همین کلاس‌های آنلاین تئوری ماجرا به شاخه‌های جداگانه‌ای تقسیم می‌شود که عمدتاً متمرکز بر کلاس‌های عملی همچون نوازندگی و تئوری است. به هرحال همه این موارد که به آن اشاره کردم باید در چارچوب‌های علمی و آموزش اصولی باشد که طبیعتاً کار هر مدرسی نیست و او باید نسبت به تمامی این موارد آگاهی داشته باشد. بنابراین نمی‌توان گفت که برپایی این کلاس‌ها خوب است یا بد؟


این مدرس دانشگاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به دیگر فعالیت‌هایش طی روزهای کرونایی گفت: طی هفته‌های اخیر مشغول نگارش و تکمیل جلد دوم کتاب «هیچ وقت دیرنیست» هستم که ظاهرا جلد اول آن با مخاطبان ارتباط خوبی گرفته است. این کتاب تلاش کرده که به زبان ساده برای کسانی که دوست دارند موسیقی را به شیوه درستی یاد بگیرند، به طرح نکاتی بپردازد.


دیبازر ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته چاپ دوم کتاب «سلفژ» نیز با اصلاحاتی آماده انتشار است. در این کتاب تلاش کرده‌ام مباحث آموزشی مربوط به «سلفژ» که طی سال‌های اخیر با روش‌های گوناگون و بعضاً غیرعلمی به دانش آموختگان و هنرجویان عرصه موسیقی ارائه کردم را در قالب سرفصل‌های دانشگاهی با مشاوره تعدادی از استادان معتبر حوزه دانشگاهی را پیش روی مخاطبان قرار دهم. این اثر یک کتاب کاملاً دانشگاهی است که به هیچ عنوان با روش شخصی ارائه نشده بلکه فضایش به گونه‌ای است که معلمان این بار با سرفصل‌های ثابت موضوع سلفژ روبه رو می‌شوند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  موسیقی تقدیمی
Music اهنگ و موسیقی
  گروه موسیقی نگریتا
  رپ! موسیقی یا موسیخی؟
  نکات مهم قبل از تمرین موسیقی
Music سبک موسیقی مورد علاقت کدومه؟؟ یه تیکه از آهنگ مورد علاقت تو اون سبک رو بنویس ...
  درخواست نویسندگی در بخش آهنگ و موسیقی و زیرشاخه ها
  بهترین قطعات تاریخ موسیقی
Music حسین علیزاده به‌سراغ موسیقی لرستان می‌رود
  تاثیر موسیقی خیابانی بر رفتار مردم پایتخت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان