امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سازمان حقوقی آمریکایی: امارات به نقض حقوق بشر افتخار می‌کند

#1
سازمان حقوقی آمریکایی: امارات به نقض حقوق بشر افتخار می‌کند 1

سازمان "آمریکایی‌های مدافع حقوق بشر و دموکراسی در بحرین" اعلام کرد امارات یک کشور مستبد است و سیاست عدم مجازات باعث شده این کشور به نقض حقوق بشر افتخار کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، سازمان "آمریکای‌های مدافع دموکراسی و حقوق بشر در بحرین" اعلام کرد: امارات یک کشور پلیسی مستبد است که قوانینی برای نظارت بر رسانه‌ها و جاسوسی از شهروندان دارد. قوانین مبهم در این کشور به حکام این اجازه را می‌دهند که سرکوب مخالفان و منتقدان دولت را توجیه کنند.

سیاست عدم مجازات به یک اپیدمی در امارات تبدیل شده و باعث می‌شود امارات با نقض حقوق بشر فخر فروشی کند.

این سازمان اعلام کرد یکی از این اقدامات که رسوایی برای محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی و نخست‌وزیر و معاون رئیس امارات محسوب می‌شود تهدیداتش علیه شاهزاده هیا همسر سابق اوست که باعث شد دادگاه انگلیس حکم حمایت از کودکان و هیا را صادر کند.

این سازمان حقوقی اعلام کرد شکنجه در امارات برای گرفتن اعتراف از بازداشت‌شدگان صورت می‌گیرد بدون اینکه شکنجه‌کنندگان مجازات شوند. کارنامه شکنجه در امارات نشان می‌دهد دولت از این روش‌ها علیه تمام کسانی استفاده می‌کند که آن‌ها را تهدید می‌داند. این افراد شامل مدافعان حقوق بشر، مخالفان سیاسی، شخصیت‌های دینی و روزنامه‌نگاران هستند.

امارات به دستگاه‌های امنیتی اجازه می‌دهد از اختیارات نامحدود برای مجازات خانواده‌های فعالان چه کسانی که زندانی هستند و چه کسانی که خارج زندگی می‌کنند، استفاده کنند.

این سازمان به متیو هیدجز، پژوهشگر انگلیسی اشاره می‌کند که به اتهام جاسوسی شش ماه در امارات زندانی شد. وی در معرض ضرب و شتم و تجاوز قرار گرفت. یکی از زندانیان به او گفته بود: مواظب خودت باش زندانیان انگلیسی اینجا می‌میرند.

این سازمان اعلام کرد: امارات به رغم تمام این نقض‌ها بدون ترس از هیچ گونه تبعاتی در روابطش با دیگر کشورها به اقدامات خود ادامه می‌دهد. در این پرونده همگان پیش‌بینی می‌کردند که لندن در روابط خود با ابوظبی بازنگری کند اما این اتفاق نیفتاد. انگلیس به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های اماراتی ادامه می‌دهد. انگلیس همچنین در زمینه فروش سلاح به رغم بدرفتاری با این شهروند انگلیسی ادامه می‌دهد.

این سازمان اعلام کرد انگلیس تنها کشوری نیست که از فرهنگ نقض حقوق بشر در امارات چشم‌پوشی می‌کند بلکه آمریکا نیز از بازنگری در روابط خود با امارات خودداری می‌کند. مه ۲۰۱۹ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با فروش محموله جدیدی از سلاح به عربستان و امارات به ارزش هشت میلیارد دلار موافقت کرد.

این معامله درحالی انجام شد که امارات همچنان به شکنجه زندانیان ادامه می‌دهد و گروه‌های وابسته به القاعده را به سلاح آمریکایی مجهز کرده و از این سلاح برای خریدن شبه‌نظامیانی استفاده می‌کند که به نقض حقوق بشر می‌پردازند.

این سازمان اعلام کرد امارات سال ۲۰۱۹ بزرگترین خریدار سلاح آمریکا در خاورمیانه بوده و بیش از ۱۰۰۰ شرکت آمریکایی در این کشور فعالیت می‌کنند. شرکت‌های دیگر نیز از خاک امارات به عنوان مرکز اصلی برای فعالیت خود در خاورمیانه و شمال آفریقا و بخش‌هایی از آسیا استفاده می‌کنند.

این سازمان می‌گوید: یکی از مهم‌ترین عواملی که بر تعامل کشورهای دیگر با امارات تأثیر می‌گذارد و به امارات اجازه نقض قوانین بین‌المللی و معاهده‌های حقوق بشر را می‌دهد صندوق‌های اصلی سرمایه‌گذاری هستند.

این صندوق‌ها باعث شده اماراتی‌ها به مهم‌ترین سرمایه‌گذاران در کشورهای آسیایی و اروپایی و آمریکای شمالی تبدیل شوند و سرمایه‌گذاری بین ۵۸۹ تا ۷۷۳ میلیارد دلار داشته و روابط تجاری نیز با پنج کشور عضو دائم شورای امنیت داشته باشند که نقش مهمی در عرصه بین المللی دارند.

این روابط اقتصادی به رغم افزایش گزارش‌ها و بیانیه‌های صادره از سازمان ملل و پارلمان اروپا ادامه دارند. به عنوان مثال گروهی از کارشناسان سازمان ملل مارس با صدور بیانیه‌ای از مقامات امارات خواستند تحقیقاتی درباره شرایط بازداشت و بدرفتاری با زندانیان داشته باشند.

پارلمان اروپا نیز سال ۲۰۱۸ از امارات خواست به سرکوب فعالان حقوق بشر پایان دهد و بگذارد فعالیت‌شان را آزادانه در داخل و خارج ادامه دهند.

این سازمان اعلام کرد: سیاست ربودن و شکنجه از امارات به یمن انتقال یافته است. مداخله عربستان و امارات در کشته شدن هزاران غیرنظامی و ارتکاب جنایت‌های جنگی و مشارکت در بدترین بحران انسانی از جمله اقدامات امارات است.

سیاست عدم مجازات امارات در داخل باعث شده این کشور حقوق غیرنظامیان در کشورهای دیگر را نیز زیرپا گذاشته و در عملیات‌های متعدد شرکت کند و مجازات نشود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  جزئیات ربوده شدن دختر حاکم دوبی و واکنش سازمان ملل
Heart برهم صالح بر نظارت سازمان ملل در انتخابات عراق تأکید کرد
Heart سازمان بهداشت جهانی: شیردهی عامل انتقال کرونا نیست
  جنجال عکس عجیب سلبریتی ایرانی با نظامیان آمریکایی (عکس)
  چین از آمریکا خواست بدهی‌هایش را به سازمان ملل بپردازد
  آمریکایی‌ها بعد از دو سال خروج از برجام، هنوز به اشتباه خود پی نبرده‌اند!
  سازمان ملل: بیماری روانی میلیون‌ها نفر را تهدید می‌کند
  سازمان ملل: ویروس کرونا مشکلات یمن را دوچندان خواهد کرد !
  مسکو و دمشق: سازمان بهداشت جهانی همسو با منافع غرب عمل می‌کند
  روزنامه آمریکایی: دولت جدید عراق بهترین گزینه واشنگتن

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان