امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سمیع‌زاده: استخرها مثل سینماها باز شوند

#1
سمیع‌زاده: استخرها مثل سینماها باز شوند 1

محسن سمیع زاده مدعی شد به سبب استفاده از مواد ضدعفونی در استخرها ویروس حیات ندارد و با حفظ پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند بازگشایی شوند.

مدیر فنی تیم ملی شنا در گفت‌وگو با ایسنا درباره تعیین تکلیف نشدن استخرها اظهار کرد: از مدافعان سلامت که دغدغه اصلی آن‌ها سلامت مردم است خواهش می‌کنم پیرامون وضعیت استخرها هم همانند سینماها تصمیم بگیرند.

او در ادامه مدعی شد: در استخرها از مواد ضدعفونی مانند کلر و گازهای کلر و ازون استفاده می‌شود. این مواد قابلیت ویروس‌کشی دارند. ویروس‌ها با توجه به استفاده از این مواد در هیچ استخری حیات نخواهند داشت. از این رو عاجزانه می‌خواهم که برای بازگشایی استخرها تصمیم گرفته شود.

وی در ادامه گفت: باید بپذیریم که قشر عظیمی از مربیان و ناجیان سه ماهی است بی کار هستند. آنها مشکل اقتصادی دارند و بیمه نیستند. مدام با این پرسش که استخرها کی باز می‌شود با من در ارتباط هستند. از وزارت ورزش و ستاد مقابله با کرونا ضمن تشکر می‌خواهم که به موضوع استخرها ورود کنند.

وی افزود: با حفظ پروتکل‌های بهداشتی، یعتی با فاصله گزاری اجتماعی، پذیرش یک پنجم از ظرفیت موجود استخرها هم می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند. در هیچ استخر سرپوشیده ای ویروس، قارچ و باکتری نمی‌تواند حیات داشته باشد. من فکر می‌کنم به سبب عدم شناخت بر روی ماهیت استخر هنوز در خصوص بازگشایی آن به اجماع نرسیده باشند اما با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و کنترل دقیق، استخرها هم مانند سینماها می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند.

سمیع‌زاده گفت: درست است که همچنان ویروس کرونا سلامت را تهدید می‌کند اما بیشتر فعالیت‌ها و مشاغل بازگشایی شدند. با کنترل دقیق وزارت ورزش، فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد مقابله با کرونا استخرها هم می‌توانند با پذیرش تنها یک پنجم ظرفیت و حفظ فاصله گذاری اجتماعی بازگشایی شوند. این بازگشایی نه تنها به دلیل کیفیت شنا بلکه به سبب امرار و معاش ناجیان و مربیان باید اتفاق بیفتد.

در همین رابطه و بر خلاف اظهارنظر سمیع‌زاده، فرهاد مرادی شهپر، رئیس کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون پزشکی ورزشی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد علت تعطیلی استخرها گفت: هنوز ماهیت این ویروس کاملا مشخص نشده است. مشکل بازگشایی نشدن استخرها هم استفاده از سطوح مشترک است. سطوح مشترک مثل دستگیره درها، کمدها، رختکن و ... علت نگرانی است و سبب شده تا تاکنون تصمیمی برای بازگشایی استخرها گرفته نشود.

وی افزود: آب استخر کلر دارد و ممکن است در از بین بردن ویروس کمک کند اما در شرایطی که از مقدار مشخصی کلر استفاده شده باشد. گاهی در اپیدمی‌ها مقدار را کمی هم بالاتر می‌برند. در حال حاضر اما چیزی که باعث نگرانی است سطوح مشترک است که در فضای مرطوب و گرم احتمال زنده ماندن ویروس بیشتر می‌شود. به همین دلیل در اپیدمی‌ها معمولا اول در مورد بازگشایی استخرها تصمیمی گرفته نمی‌شود.

وی در خصوص بازگشایی استخرها گفت: متاسفاته هیچ تصمیمی گرفته نشده و باید وزارت بهداشت در این خصوص مجوز بدهد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  قلی‌زاده با پاس گل فیکس شد
  عمران‌زاده: در این شرایط سخت آماده هستیم
  عباس‌زاده منتظر درخشش در یک جام جدید(عکس)
  اظهارات جالب شجاع خلیل زاده؛ همین مردم صد تومان می‌دهند تا خانه بخرم
  واکنش عجیب شجاع خلیل‌زاده نسبت به بوسیدن لوگو
  گلزنی عباس زاده برای فرار از پوکر معکوس (عکس)
  پوگبا: این ۴ بازیکن باعث می شوند از فوتبال لذت ببرم
  راز پنالتی های راموس؛ وقتی همه تسلیم می شوند
  استکی: بوکسورها باید در لیگ کنترل دوپینگ شوند
  قاضی‌زاده هاشمی: پول قرارداد ویلموتس را آقایان باید از جیبشان بدهند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان