امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

استکی: بوکسورها باید در لیگ کنترل دوپینگ شوند

#1
استکی: بوکسورها باید در لیگ کنترل دوپینگ شوند 1

سرمربی تیم ملی بوکس ایران گفت: اصلی‌ترین موضوع در برگزاری لیگ برتر، کنترل دوپینگ بوکسورها است.

علیرضا استکی درگفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه‌های تیم ملی بوکس با توجه به برگزاری لیگ ‌برتر بوکس، توضیح داد: با توجه به شرایطی که ویروس کرونا در کشور ایجاد کرده، لیگ احتمالا به صورت متمرکز برگزار شود. تیم ملی با کمترین نفرات اردوهای خود را استارت زده و کادرفنی پس از زیر نظر داشتن بوکسورها در لیگ و مسابقات انتخابی، ترکیب نهایی خود را انتخاب می‌کند.

او در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان از آسیب زدن لیگ به برنامه‌های تیم ملی جلوگیری کرد؟ گفت: اصلی‌ترین موضوع، کنترل دوپینگ ورزشکاران حاضر در لیگ به وسیله آزمایشات دوپینگ است. به عنوان مثال یک ملی‌پوش که در تمرینات تیم ملی تحت فشار است برای حضور در مسابقات لیگ به تیم باشگاهی خود می‌پیوندد، از طرفی هم یک بوکسور دیگر در استان خود دوپینگ کرده و در لیگ مقابل همان بوکسور تیم ملی با قدرت ظاهر می‌شود و حتی برنده می‌شود. حال وقتی آن بوکسور را یک ماه در اردوی تیم ملی نگه می‌داریم و سپس با همان ملی‌پوشی که مقابلش پیروز شده رو در رو قرار می‌دهیم، در همان راند نخست ناک اوت می‌شود، چون دیگر دوپینگ ندارد.

سرمربی تیم ملی بوکس ایران تاکید کرد: اصلی‌ترین موضوعی که به نظر من باید آن را رعایت کنیم، همین مسئله دوپینگ‌ها است که از فدراسیون می‌خواهم توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد. بهتر است با فدراسیون پزشکی ورزشی هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد تا این اتفاق رخ دهد و به هر کس شک داشتند او را آزمایش کنند. در غیر این صورت یک بوکسور دوپینگی می‌آید و در لیگ، بوکسور تیم ملی را شکست می‌دهد که باعث افت شدید روحی و فنی او می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که با متمرکز بودن مسابقات لیگ موافق است یا خیر؟ اظهار کرد: با توجه به اینکه هزینه‌های رفت و برگشت زیاد است،‌ تقاضا دارم باشگاه‌های محترم از برگزاری لیگ به صورت متمرکز حمایت کنند. وقتی لیگ با این شیوه برگزار شود از نظر هزینه هم برای باشگاه‌ها مناسب‌تر است، اما مناسب بودن به آن معنی نیست که سود حاصل را در جیب خود بگذارند، بهتر است آن مبالغ را به کادرفنی و بوکسورها اختصاص دهند تا سطح مالی بوکسورها بالاتر برود.

استکی افزود: در سال ۸۹ من سرمربی تیم فولاد ماهان اصفهان بودم که قرارداد بوکسورها را افزایش دادم. ‌۱۰ میلیون به مظاهری و سپهوند دادیم، ‌۶ میلیون هم به احسان روزبهانی پرداختی داشتیم. تیم خوبی داشتیم، اما متاسفانه نمی‌دانم چرا در آن زمان یک عرق خاص نسبت به استان مازندران وجود داشت که در فینال تیم ما را ۵ بر صفر بازنده اعلام کردند. همان موضوع باعث شد تا دیگر فولاد ماهان اصفهان در لیگ بوکس حاضر نشود. این موضوع در حالی بود که اگر فولاد ماهان قهرمان می‌شد قطعا چند تیم صنعتی دیگر هم به لیگ بوکس ورود می‌کردند.

او همچنین در پاسخ به این سوال، این امکان جود دارد که کادرفنی تیم ملی از لیگ هم بوکسورهایی را انتخاب کند؟ اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم، ابتدا یک انتخابی را گذاشته و ۶ بوکسور را به اردوی تیم ملی دعوت می‌کنیم تا به همراه دو ملی‌پوش المپیکی، ۸ نفر را در اردو داشته باشیم. پس از آن هر دو هفته مسابقات انتخابی می‌گذاریم تا اگر کسی لایق بود، به ترکیب تیم ملی برسد. البته باز هم دو هفته بعد یک مسابقه انتخابی می‌گذاریم تا اگر ملی‌پوشی از اردو خط خورده بود، در صورت موفقیت جایگاه خود را پس بگیرد.

سرمربی تیم ملی بوکس در پاسخ به این سوال که آیا ایران به اندازه کافی بوکسور خوب دارد که لیگ بوکس ۷ تیم با کیفیت داشته باشد؟ اظهار کرد: این واقعیت است که ما تعداد خیلی زیادی بوکسور با کیفیت نداریم. نهایتا ۳۰ بوکسور خوب در ایران وجود دارد که با توجه به این موضوع بهتر است فدراسیون سهمیه بندی را برای تیم‌ها لحاظ کند. بهتر است هر تیم ۲ تا ۳ بوکسور خوب را جذب کرده و در کنارشان از بوکسورهای بومی هم استفاده کنند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  باید بیشتر راه برویم
  این را باید پذیرفت؛ زیدان نابغه تاکتیک است
  مربی فولاد: السد باید خوشحال باشد، نه ما
  توتولو: باید سختی‌ها را به جان بخریم
  اینزاگی: لواندوفسکی باید برنده توپ طلا می شد
  عصبانیت کونته؛ یوونتوس باید مودب تر باشد!
  مورینیو: بیل باید جای هری کین را بگیرد
  سردار ازمون باید از زنیت برود
  خشمگین ترین مسی، بالا تا پایین بارسا باید تغییر کند
  خامس باید برای اتلتیکو و هواداران پرشورش بازی کند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان