امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حرف‌های خوب و بد درباره پراید

#1
حرف‌های خوب و بد درباره پراید 1
پراید هنوز هم پراقبال‌ترین خودروی ایرانی‌ها در بازار است؛ هرچند که هر از گاهی نیز، بگویند فلان خط تولیدش متوقف و بهمان خط تولیدش از دور خارج شده است. با همه این خبرها، ولی پراید هنوز هم می‌تازد و هنوز هم در خرید و فروش‌ها اول است و هنوز هم مثل پول نقد می‌ماند. پراید 131 هم که یکی از اعضای مهم خانواده پرایدهاست، دقیقاً چنین وضعیتی دارد. اما جدا از این‌که واکنش بازار به این پراید چگونه است، شاید این سئوال برایمان مطرح باشد که کاربران و رانندگان نسبت به آن چه نگاهی دارند؟ بد نیست پراید 131 را، کمی از دریچه نگاه آن‌ها ببینیم.

پراید 131 از نگاه پراید 131
خود کمپانی سایپا که خیلی پراید 131 را تحویل می‌گیرد؛ طوری که مدعی است این خودرو، توانسته استانداردهای 51 گانه اروپا را بگیرد. علاوه بر آن، تأییدیه استاندارد تصادفات از مراکز معتبر قاره سبز را هم گرفته است.

مقاوم‌سازی، استحکام نقاط اصلی، اقتصادی بودن و... از مزیت‌هایی است که ظاهراً خود سایپا مدعی آن است. البته نکات مثبتی هم هست که خود رانندگان ایرانی به آنها اشاره می‌کنند. استفاده کنندگان غالباً هزینه پایین نگهداری و بازار خوب فروش دست‌دوم و همچنین فراوانی سرویس‌های تعمیر و قطعات یدکی را، جزو نکات مثبت این اتومبیل ذکر می‌کنند.

هرچند که همیشه مخالفانی هم وجود دارند؛ آن‌ها که می‌گویند پراید 131، کولرش ضعیف است، فرمان‌پذیری خوبی ندارد، کیفیت ساخت و امنیتش هم تعریفی نداشته و البته مصرف بالایی هم دارد.

از ترمز تا استحکام بدنه
نگاهی به سایت‌هایی که اقدام به معرفی کامل این مدل کرده‌اند، از جمله بخش بلاگ divar.ir انداخته‌ایم تا ببینیم که چه نظراتی دارند. دو نفر نوشته‌اند که مدل‌های 96 به بالا، سیستم ترمزشان بهتر شده. یک نفر دیگر نوشته: «بنده 24 سالمه و مدل 95 رو دارم، با گذشت سه سال تازه گیربکسش داره به مشکل می‌خوره، وقتی دنده رو از یک به 2 میای یا از 2 به 3 میای یه قیژ کوچیک میده که نباید زیر 5، 6 سال کارکرد اینطوری باشه. در ضمن باطری هم بعد از خرید خودرو تا یک سال جواب میده، بعدش باید به فکر باطری نو باشی. کلاً اینو بگم که بی‌کیفیت‌ترین لوازم در این اتومبیل به کار گرفته شده که زود زود خودرو به خرج بیفته.

ایراد دیگرش هم متأسفانه ترمز جلوست که خیلی افتضاحه.» کاربری دیگر، این مدل را عالی دانسته، فقط اشاره کرده که در تصادف ضعیف است. هرچند کاربری دیگر در پاسخش نوشته که این خودرو، برای کسی که اصولی و درست رانندگی کند، مناسب است و حتی اگر در تصادفات هم ضعیف باشد، اگر سرعت و اصول رانندگی رعایت شود، مشکلی نخواهد بود.

خوب، بد، زشت
البته نظرات و رویکردها کاملاً متفاوت‌اند، از خیلی مثبت تا خیلی منفی. شاید عده‌ای روی نظرات منفی تمرکز کنند و عده‌ای دیگر روز نظرات مثبت. به صورت فهرست‌وار، نگاهی به دیگر نظرات موجود می‌اندازیم:

ماشین خوب، و کم هزینه‌ای است.
ماشین نجیب‌تر از این ندیده‌ام.
اتفاقاً فرمان‌پذیری خوبی دارد و شتاب آن به دوو سیلو می‌رسد.
پراید 131 ماشینی شهری است، برای شرایط شهری؛ به خاطر همین در ایمنی ضعیف است.
به نظر من با پول پراید باید رفت یک سیلوی تمیز خرید تا هم کم استهلاک باشد، هم زیبا، هم پرشتاب، هم کولر خوب و... داشته باشد.
مصرف سوخت و گیریبکس ضعیف و شتاب کم از مدل ۹۰ به بالا کاملاً برای پرایدسواران مشهود است و کیفیت قطعات موتور خیلی پایین، ولی اتاق و سواریش جدیداً نسبت به پراید مدل پایین‌تر بهتر شده.
پراید خودرویی سبک، تند، شتاب بالا، کم هزینه، برای خانواده کم جمعیت عالی و کم مصرف است. تنها ایرادی که فعلاً در مدل‌های بالای ۹۷ دیده‌ام ضعف گیربکس است.
پراید 131 تازه ثبت نام کردم، 70 روزه تحویل دادند ولی مصرفش خیلی بالاست.
من خودم مدل ۹۷ دارم، متأسفانه مصرف سوختش خیلی بالاست، اگر کولر بگیری در ۱۰۰کیلومتر، ۱۴ لیتر هم می‌رسد.
شتاب ماشین بسیار بالاست، قبلاً ۲۰۶ تیپ ۲ داشتم؛ شتاب این بیشتر است. فکر کنم از پرایدهای دیگه قدرتش خیلی بیشتر باشه!
امروز باهاش رفتم توی جاده، تو سرعت بالای ۱۰۰ از بیرون صدای زوزه خیلی زیادی می‌آید، قبلاً هم پراید داشتم این‌قدر صدا نمی‌داد.
انتخاب نهایی با شماست
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  حذف پراید موجب تنش در بازار خودرو شد/ احتمال افزایش ۴۰ درصدی قیمت خودرو تا پایان سال
  چه کسانی پراید را یک ماهه ۲۲ میلیون تومان گران کردند؟
  آخرین قیمت‌ها در بازار خودرو/ پراید ۱۳۱ به ۷۱ میلیون تومان رسید
  اگر قیمتها بالا برود دوباره پراید را تولید می کنیم
  رسیدن قیمت پراید به ۹۰ میلیون تومان واقعیت دارد؟
  پراید 2 میلیونی چگونه 46 میلیون تومان شد؟
  اتفاق عجیب در بازار پراید/ سبقت وانت از ۱۱۱
  قیمت پراید ۴ میلیون تومان عقب نشست
  لامبورگینی و ۱۷ نکته‌ای که درباره‌‌ آن نمی دانستید
  اطلاعاتی درباره ی فراریF12+عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان