امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مرتجی: بعید می‌دانم هندبالیستی با این شیوه‌نامه لژیونر شود

#1
مرتجی: بعید می‌دانم هندبالیستی با این شیوه‌نامه لژیونر شود 1

کارشناس هندبال گفت: بعید می‌دانم با این شرایط هندبالیست‌ها بتوانند ترانسفر شوند، شاید به نوعی راهی جلوی پایشان گذاشته شده که نتوانند لژیونر شوند.

شهداد مرتجی در گفت و گو با ایسنا در خصوص شیوه نامه تصویب شده برای لژیونر شدن هندبالیست ها اظهار کرد: قطعا برای تصویب این شیوه نامه کار کارشناسی شده و با اهالی هندبال مشورت کرده‌اند، اما دیدم که برای بازیکنان تیم ملی قرارداد حداقل ۱۳۰ میلیون تومان گذاشتند. تعدادی بازیکن داریم که در تیم ملی نیستند اما قصد لژیونر شدن دارند یا بازیکنانی داریم که در تیم ملی هستند و قرار است باشگاه مبلغ کمتری به آن‌ها پیشنهاد دهد. باید برای آن‌ها هم فکری می‌شد.

کارشناس هندبال افزود: از طرفی قانونی هم که می‌گوید بازیکنان باید در باشگاه‌های معتبر بازی کنند نیز مشکلاتی دارد. من رتبه‌های تیم‌هایی را که بازیکنان مجاز به بازی کردن هستند دیدم اما بعید می‌دانم با این شرایط بازیکنان ما بتوانند در آن تیم ها بازی کنند. شاید به نوعی راهی جلوی پایشان گذاشته شده که نتوانند لژیونر شوند. فکر نمی‌کنم ما دیگر بازیکنی داشته باشیم که بتواند در ۴ تیم اول اسپانیا یا دو تیم اول پرتغال بازی کند. بعید می دانم دیگر بازیکنی طبق این بخشنامه بتواند از ایران خارج شود.

مرتجی بالا رفتن مبلغ قرارداد بازیکنان در این شرایط را ضروری دانست و گفت: در کل این شیوه نامه به نفع هندبال ایران است چون بازیکنان می‌توانند همانند دهه ۸۰ یا اوایل دهه ۹۰ در ایران بمانند و فعالیت کنند اما از آن طرف هم باید فدراسیون تلاش کند تا با جذب اسپانسرها یا پخش مستقیم دیدارها سطح قراردادهای بازیکنان بالا ببرد. اگر قرارداد بازیکنان داخلی بالا برود دیگر کسی رغبت نمی کند از کشور خارج شود. فدراسیون باید در کنار این شیوه نامه کارهایی را انجام دهد که رقم قرارداد بازیکنان بالا برود. در این شرایط کیفیت لیگ بیشتر می‌شود و بازیکنان نیز در داخل بازی خواهند کرد.

وی افزود: البته برای فصل ۹۹ قراردادها نسبت به یکی دو سال گذشته بالا رفته و تکان خورده است. بازیکنانی هم که در تیم ملی هستند بیشتر از ۱۳۰ میلیون قرارداد می‌بندد. امسال ملی‌پوشانی که در مسابقات انتخابی المپیک و قهرمانی آسیا حضور داشتند در هر باشگاهی بروند حداقل ۱۳۰ میلیون را می‌گیرند. سال گذشته میانگین قراردادهای بازیکنان ۱۰۰ میلیون تومان بود اما امسال شاید ۱۴۰ تا ۱۴۰ میلیون باد.

مرتجی گفت: از فدراسیون تقاضا دارم در کنار این قانون که می‌تواند به نفع هندبال ایران باشد از آن طرف هم ملی‌پوشانی که در تیم ملی بزرگسالان یا جوانان هستند در تیم‌ها ساپورت شوند و در باشگاه‌ها قراردادهای پایینی با آن‌ها بسته نشود. از طرفی هم قرارداهای باشگاه‌ها ۲ ساله یا سه ساله شود تا باشگاه‌ها بتوانند روی بازیکنان سرمایه گذاری کنند. اگر کمی این‌ها درست شود شرایط لیگ برتر هم بهتر خواهد شد. در دو سه سال گذشته خیلی لیگ برتر بی کیفیت بود. تعداد ۱۶ تیم فکر نمی کنم برای لیگ ما مناسب باشد. اگر قرار باشد ملی‌پوشان در ۱۶ تیم پخش شوند خیلی کیفیت لیگ پایین می آید. شاید بازی‌ها حساس شود اما کیفیت لیگ پایین می‌آید.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Clocket کومان: بله؛ حالا می دانم که ممکن است اخراج شوم
  پنج خارجی و یک لژیونر در فهرست تیم‌ملی چین
  نامه النصر به AFC برای بخشش عبدالرزاق حمدالله
  دیوید بکام دست روی لژیونر ایرانی گذاشت | مهاجم ایرانی به آمریکا می رود؟
  لژیونر خوزستانی به نفت مسجدسلیمان پیوست
Heart نامه تند یک فوتبالی به جهانگیری؛ پاسخگوی عملکرد فدراسیون تاج باشید!
  تختی در وصیت‌نامه‌اش چه نوشته بود؟
  وزیری: بعید می‌دانم المپیک لغو شود
  فیفا اساس‌نامه را می‌پذیرد/ نهاد عمومی غیردولتی برای مصارف داخلی است
  پایان کش‌مکش‌ها در فوتبال/ اساس‌نامه فدراسیون در فیفا تایید می‌شود؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان