امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مشاهیر موسیقی سنندج بر دیوارهای شهر !

#1
Rainbow 
مشاهیر موسیقی سنندج بر دیوارهای شهر !

شهرداری شهر سنندج به تازگی اقدام به دیوارنگاری‌ها و نصب آثار حجمی با موضوع موسیقی کرده است. این اتفاق در استای انتخاب شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی توسط سازمان یونسکو در آبان‌ماه سال گذشته است.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مشاهیر موسیقی سنندج بر دیوارهای شهر ! 1


شهرداری شهر سنندج به تازگی اقدام به دیوارنگاری‌ها و نصب آثار حجمی با موضوع موسیقی کرده است. این اتفاق در استای انتخاب شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی توسط سازمان یونسکو در آبان‌ماه سال گذشته است.

یکی از اتفاقاتی که باعث ایجاد انگیزه در هنرمندان عرصه‌های مختلف می‌شود قدرنهادن هنر آنهاست که البته ارج نهادن به هنرمندان صرفا به مراسم تجلیل و تکریم محدود نمی‌شود. تمجید از هنرمندان راه‌‌های مختلفی دارد که برخی از آنها به لحاظ مالی نیز بودجه و هزینه بسیار نمی‌طلبند و تنها به خلاقیت و خوش سلیقه‌ای مسئولان و متولیان نیاز دارد.


نگارش آثار گرافیتی و دیوارنگاره‌ها یکی از همین ابزارهاست که علاوه بر زیباسازی محیط، عموم مردم را از اتفاقات و موضوعات مختلف مطلع می‌سازد و تا حدودی بر فرهنگ آنها موثر خواهد بود. یکی از اتفاقات خوب در این زمینه دیوارنگاری‌های شهر سنندج با موضوع موسیقی و مشاهیر و هنرمندان عرصه موسیقی است.

صلاح‌الدین وکیلی (مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری سنندج) درباره خیابان‌هایی که به آثار حجمی و نقاشی‌های رنگارنگ و آذین شده‌اند گفت: دیوارنگاره‌هایی که به موسیقی اختصاص دارند در مناطق دو و سه شهر واقع شده‌اند و در خیابان‌های مولوی و پاسداران قرار دارند.


وکیلی درباره زمان نگارش این آثار بر دیوارهای شهر گفت: خوشبختانه شهر سنندج سال گذشته طی بررسی‌های دو سالانه سازمان یونسکو به جمع شهرهای خلاق جهان پیوست و به عنوان شهر خلاق موسیقی معرفی شد. ما نیز بر همین اساس طبق تعهدی که به یونسکو دادیم باید از ِالِما‌ن‌ها و سمبول‌ها و تصاویر سنندج که شهر موسیقی است، استفاده کنیم و پس از این اتفاق، آن تصمیم بر آن شد که به تعهدمان عمل کنیم.

وکیلی افزود: با وجود بحران بیماری کرونا و شیوع آن، دیوارهای دو خیابان بر اساس طرح‌های موسیقی‌محور نقاشی شدند و بازتاب‌های مثبتی داشتند.


وکیلی درباره دلایل انتخاب مکان دیوارنگاره‌ها گفت: مولوی و پاسداران خیابان‌های اصلی و پر تردد شهر سنندج هستند.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری سنندج، درباره تصمیمات دیگر شهرداری درباره پروژه مذکور گفت: متاسفانه شیوع بیماری کرونا به ضرر شهرداری سنندج تمام شد. شهرداری برنامه‌های بزرگی در دست اجرا داشت که یکی از آنها دعوت سفیران کشورهای اطراف برای برگزاری جشن نوروز بود.


صلاح‌الدین وکیلی در توضیحات بیشتر گفت: طی دو سال گذشته جشن نوروز را در ورزشگاه «۲۲ گولان» با حضور بیست‌هزار شهروند سنندجی برگزار کردیم و امسال نیز با توجه به انتخاب شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی، قرار بود سفیران کشورهای همسایه (آنهایی که مراسم نوروز دارند) در این مراسم شرکت کنند و طی این اتفاق سنندج را به عنوان پایتخت نوروزی جهان معرفی کنیم که متاسفانه کرونا چنین اجازه‌ای به ما نداد.


وکیلی در پایان، درباره تداوم دیوارنگاری‌های موسیقی محور در سنندج گفت: دیواره‌نگاری‌ها و نصب اِلِمان‌ها و نام‌گذاری معابر به نام مشاهیر موسیقی‌دان برنامه‌ای است که روال طبیعی خودش را طی می‌کند و در حال حاضر بلوار سی‌و‌شش متری «دگایران» به عنوان بلوار حسن کامکار (موسیقی‌دان و پدر خانواده هنرمند کامکارها) نام‌گذاری شده و قرار است مابقی خیابان‌ها و بلوارهای بدون نام بر اساس مشاهیر و هنرمندان عرصه موسیقی نام‌گذاری شوند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  موسیقی تقدیمی
Music اهنگ و موسیقی
  گروه موسیقی نگریتا
  رپ! موسیقی یا موسیخی؟
  نکات مهم قبل از تمرین موسیقی
Music سبک موسیقی مورد علاقت کدومه؟؟ یه تیکه از آهنگ مورد علاقت تو اون سبک رو بنویس ...
  درخواست نویسندگی در بخش آهنگ و موسیقی و زیرشاخه ها
  بهترین قطعات تاریخ موسیقی
Music حسین علیزاده به‌سراغ موسیقی لرستان می‌رود
  تاثیر موسیقی خیابانی بر رفتار مردم پایتخت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان