امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

علائم نزدیک به ظهور

#1
Brick 
[b]سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت الله خامنه ای در خصوص تحقق وعده های الهی - نویدها و بشارتها
[/b]







۱- ولی امر مسلمین در پیامی به [b]کنفرانس بین المللی امام خمینی و حمایت از فلطسین آینده ی انتفاضه را تشریح فرمودند:

[/b]
- وعده های الهی در صحنه فلسطین تحقق می یابد.

 - جنایتکاران اسرائیلی و آمریکائی گوشمالی سختی خواهند دید.

- انتفاضه مسجد الاقصی یکی از آیات الهی ست که جنایتکاران روسیاه را بشدت مجازات خواهد کرد.

- صحنه امروز فلسطین مژده دهنده آینده محتومی است که خداوند به مجاهدان صادق و ثابت قدم وعده داده این وعده تخلف ناپذیر است.   ( کیهان ۱۲/خرداد/ ۸۱)    

۲- [b]پیامی به کنگره عظیم حج: ملت و دولت ایران ملتهای برادر را به اتحاد فرا میخواند و دست برادری بسوی آنان دراز می کند. علما و روشنفکران و سیاستمداران دنیای اسلام درس وحدت و استقامت و معرفت را برای ملتهای خود تکرار کنند و جوانان بالنده این نسل را برای رویارویی با حوادث بزرگ و بدوش گرفتن بار امانتی سنگین و شالوده ریزی امت متحد و یکپارچه اسلام آماده سازند( جام جم۲/اسفند/ ۸۰ )

[/b]
۳- [b]در سخنرانی برای نیروی هوائی: بدانید روزی فرا خواهد رسید که بچشم خود بیننده دشمن متکبّر و مستکبر که در مقابل شما زبون و عاجز و ضعیف شده است. (کیهان : 20/بهمن/80)

[/b]
۴-  جوانان ایران در آینده ای نه چندا دور قطعاً دنیایی عالی را که محصول تلاش امروز آنان است تجربه خواهند کرد.( روزنامه جوان 20/اردیبهشت/86)

۵- آینده ای خطرناک در انتظار آمریکاست. ( کیهان 29/مرداد/86)

۶-  درنگ نکنید، فتح قله های بلند در پیش است. (کیهان 29/بهمن/85)

۷-[b] در دیدار با طلّاب مدرسه ی مجتهدی: شما جوانان نابودی دنیای غرب را شاهد خواهید بود. (کیهان 23/خرداد/83)

[/b]
۸ - بوش جنایتکار ، بی تردید محاکمه خواهد شد. (کیهان 24/شهریور/ 86).

۹ - منتظران حقیقی امام زمان عج باخودسازی و حضور در میدانهای مبارزه خود را برای سربازی حضرت حجت عج آماده کنند. ( میثاق ش 26 ص 1) ( 1/آبان/81)

۱۰- تشکیل حکومت فلسطینی قطعاً تحقق خواهد یافت.(جوان 20/آذر/85)

۱۱ -  [b]در پیامی به حجاج : دوره تازه حیات امّت اسلامی آغاز شده است.

[/b]
(جوان 9/دی/85)

۱۲-  [b]در دیدار رؤسای سه قوّه: دنیای اسلام به نقطه ی سرنوشت ساز و تعیین کننده ی تاریخی خود رسیده است. (خراسان 28/فروردین/85)

[/b]
۱۳- [b]در اجتماع مردم سمنان: شکست پی در پی آمریکا در مقابل ایران اتفاقی نیست         (کیهان 18/آبان/85)

[/b]
۱۴- [b]در دیدار با اسماعیل هنیّه: این نسل قدس را آزاد می کند(کیهان 20/آذر/85)

[/b]
۱۵- [b]در دانشگاه افسری ارتش: ایران پیشقراول حرکتی است که امّت اسلامی چشم انتظار آن است. ( ج اسلامی 4/دی/85)

[/b]
۱۶- لبنان نقطه ی آغازه شکست آمریکا و اسرائیل است. ( کیهان 24/آبان/85)

۱۷- سلطه گران جهانی باید بدانند و این نکته را درک کنند که قرن ۲۱ برخلاف قرون ۱۹و ۲۰دوران شکسته شدن طلسم سیاستهای استعماری است و قرن معنویت استقلال و بازگشت ملّتها به هویّت و اصالت ملی است و هر قدرتی در مقابل این واقعیّت بایستد، شکست خواهد خورد (کیهان 18/آبان/85)

۱۸- [b]در دیدار با مردم قم: آینده ی جهان متعلق به شما جوانهاست. روزی شوکت و عزّت حقیقی ملّت و ثمره ی این ایستادگی ها را انشاءالله خواهید دید. (کیهان 20/دی/83)

[/b]
۱۹- [b]در پیامی به کنگره عظیم حج: تحقق کامل وعده ی الهی یعنی پیروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدّن نوین اسلامی در راه است. ( خراسان 18/آذر/87)

[/b]
۲۰- من به آینده فلسطین بسیار خوش بین هستم و معتقدم اسرائیل در سراشیبی تند افول و زوال حرکت می کند و انشاءالله نابودی آن حتمی خواهد بود. ( خراسان 19/بهمن/88)

۲۱-[b] در محضر ولایت: ... عزیزان من از لحاظ روجی و فکری، خودتان را برای یک حرکت بسیتر خوش عاقبت و خوش فرجام آماده کنید....

[/b]
۲۲- [b]رهبر معظم در دیدار اعضای جمعیت دفاع از ملت فلسطین: علی رغم تبلیغات جهانی، انتفاضه ی فلسطین خاموش شدنی نیست و آینده ی آن همراه با رستگاری و پیروزی است ، تصریح فرمودند: نسل امروز ما به یاری خداوند آزادی فلسطین را مشاهده خواهد کرد. ( کیهان 11/دی/80)

[/b]
۲۳- به برکت نسل جوان با ایمان و پرشور، افق آینده ی کشور بسیار امیدوار کننده و مثبت است ( کیهان 20/اسفند/82)

۲۴- [b]مقام معظم با اشاره به تحوّلات خاورمیانه به ویژه تحولات بی سابقه در موضوع فلسطین فرمودند: همه ی این موارد نشانه یک تحول و جابجائی در منطقه و در سطح دنیا نیز در خصوص جایگاه آمریکا و برخی کشورهای اروپائی و میزان تأثیرگذاری آنها ، تغییرات بزرگی در حال وقوع است. (خراسان 19/خرداد/89)

[/b]
۲۵ - [b]در دیدار با ایثارگران: ملت ایران به فضل پروردگار با هدایت الهی با کمکهای معنوی غیبی وبا ادعیه زاکیه و هدایتهای معنوی ولی الله الاعظم ارواحنه فداه خواهد توانست تمدن اسلامی را باره دیگر در عالم سربلند کند وکاخ با عظمت تمدن اسلامی را برافراشته نماید. این آینده قطعی شماست. جوانان خودشان را برای این حرکت عظیم آماده کنند. نیروهای مؤمن و مخلص این را هدف قرار دهند. ( خراسان 7/مرداد/89).

[/b]
۲۶- این نسل جوان آگاه و خوش عاقبت ، مؤثرترین عضر شکل دهنده هویّت و تاریخ ایران است.عبور از صراط پرفراز و نشیب این جهان نیازمند تقوی و خودسازی مستمر و توصیه متقابل برادران دینی به یکدیگر است.

( سراج بسیجی سال سوم شماره 24 ، فروردین و اردیبهشت 84 : روزنامه جمهوری اسلامی)

۲۷- باید با ترسیم آینده پرامید و افق روشن این سرزمین و تقویت روح برادری و وحدت، حرکت ملّت بزرگ، شجاع و مؤمن ایران را برای دستیابی به اهداف و آرمانهای والای این مردم ، شتاب بیشتری ببخشید ( ماهنامه هدایت هادیان سیاسی ، سال پنجم شماره 47 اردیبهشت 87 )

۲۸-[b] در ديدار با شركت كنندگان پنجمين مجمع جهاني اهل بيت (ع): در مورخ ۲۳ شهریور ماه ۱۳۹۰: تحولات كنوني در دنياي اسلام نويد بخش آينده روشني است و نشانه هاي اين آينده روشن و تحول عظيم آشكار شده است..... و هم چنین در قسمت دیگر از همین سخنرانی فرمودند : حرکتهای عظیم اسلامی اخیر در دنیای اسلام مقدمه ی تحولی بزرگتر و حاکمیت اسلام است و موضع پیروان اهل بیت ع حمایت از این حرکتهای اسلامی است. ( خراسان ۲۴ شهریور ۹۰). ( توضیح: برادر.خواهر : این تحولات عظیم و بزرگ آینده چه تحولی ست که از بهم ریختن کشورهای عربی در حال حاضر و بیشتر کشورها در آینده نزدیک بزرگتر و مهمتر است و اسلام را می خواهد برجهان حاکم کند. به امید آن روز.)

[/b]
 

و صدها مطالب دیگر از این قرار.... خوانندگان محترم چند نکته بنده حقیر نویسنده خدمتتان عرض می کنم :

۱- آیا به "گفته رهبر معظم انقلاب" باید مانند گفته دیگران یا بنده توجه شود؟

۲-  آیا نباید نسبت به گفته های ارزنده رهبر معظم انقلاب تجزیه تحلیل، فکر، بصیرت خاصّ داشته باشیم؟

۳- آیا تمام این مطالب نوشته شده از زبان رهبر معظم و انچه نوشته نشده، یک مطلب، یک هدف، یک منظور، یک راه، یک مساله و ... را نمی رساند ( که البته به زبان آوردنش شاید در حال حاضر بصلاح نباشد.)

۴- آیا ایران به تنهایی باید مطالب گفته شده را از قبیل نابودی دنیای غرب، فتح قله های بلند، رسیدن به دنیای عالی، زبون شدن دشمنان مستکبر، بوجود آوردن وعده های الهی، آزاد کردن قدس عزیز، بدست گرفتن آینده جهان و .. را بوجود آورد؟ یا ایران زمینه سازه این موارد است ؟

شما مورد ۲۵ سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با ایثارگران را مورده عنایت قرار دهید و در موردش کمی فکر کنید به نتیجه خواهی رسید که همچنانکه بارها توسط مقام معظم گفته شده است، چه تحولات عجیب و بزرگ خدائی و الهی در پیش است!

آیا هرگز باخودتان فکر نکرده اید که اینهمه ظلم، این همه فساد این همه طغیان علیه ضعیفان، اینهمه قلدری توسط مستکبران، این همه حق ناحق توسط ظالمان و ... که ظلم را بجائی رسانده اند که سازمان ملل و شورای امنیتی که برای مردم ضعیف ، برای درماندگان و برای ناتوانان تشکیل شده که از آنان حمایت کنند درست برعکس شده و از قلدران و متکبران و ظالمان حمایت میکنند. آیا فکر نمیکنید که ظلم را به بی نهایت رسانده اند؟ آیا نشنیده اید که ظلم از کلفتی پاره می شود؟ آیا در قرآن نخوانده ایم که خداوند با قوم عاد، ثمود، فرعون و لوط، وقتیکه ظلم را به اوج می رساندند، چگونه بلا برای آنان نازل می کرد؟

آیا فکر نمیکنید که بلائی که بر سره این ظالمان زمان ما میخواهد فرود آید چگونه است؟ بدست کدام بزرگترین مرد؟ بزرگترین آقا؟ بزرگترین پیشوا انجام می پذیرد؟

اگر ندانیم عقب مانده ایم چرا که ظالمان و مستکبران خودشان می دانند وبفکره چاره جوئی افتاده اند که از دست آنان خارج است. 







[b] 

[/b]

ما به زمان ظهور امام زمان ارواحنافداه، اين محبوب حقيقى انسانها نزديك شده ‏ايم؛ زيرا معرفتها پيشرفت كرده است

مرداد 1378

امروز شما به اوضاع دنيا نگاه كنيد، همان چيزى كه در رواياتِ مربوط به ظهور ولى عصر (ارواحنا فداه) وجود دارد، امروز در دنيا حاكم است؛ پر شدن دنيا از ظلم و جور. امروز دنيا از ظلم و جور پر است. در روايت و ادعيه‏ى گوناگون و زيارات مختلف مربوط به ولى‏عصر (ارواحنا فداه) دارد كه «يملأ اللَّه به الأرض قسطا و عدلا كما ملئت ظلما و جورا»؛ همچنانيكه يك روزى همه‏ى عالم از ظلم و جور پر بوده است - در روزگارانى ظلم و جور، وضع حاكم بر بشر بوده است - همانطور خداى متعال در زمان او عدل و داد را وضع حاكم بر بشريت قرار خواهد داد..... تشكيل نظام جمهورى اسلامى يكى از مقدمات اين حركت عظيم تاريخى است.

سخنراني به مناسبت نيمه ي شعبان- 27 مرداد 87

 امروز دنياى اسلام افق روشنى در مقابل خود مشاهده ميكند. دشمنان بزرگ و مستكبران گردن‏كلفت عالم كه همه‏ى دنيا در اختيار آنها هست،بي امروز در مقابل خيزش امتهاى مسلمان و احساس ناتوانى ميكنند؛ راه بر روى آنها بسته است و اين نشان ‏دهنده‏ى وعده‏ى الهى است كه فرمود: «و لينصرنّ اللَّه من ينصره انّ اللَّه لقوىّ عزيز».(1) و فرمود: «و نريد ان نمنّ على الّذين استضعفوا فى الأرض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثين».(2) اينها وعده‏ى الهى است. و فرمود: «و اللَّه غالب على أمره».(3) اين وعده‏هاى الهى به بركت بيدارى و حركت مسلمانها بتدريج خود را نشان ميدهد.

(10/7/1387)عید فطر

 

[b]من با اطمينان کامل ميگويم که تحقق کامل وعده الهي یعنی پیروزی حق بر باطل و تمدن نوين اسلامي در راه است. نشانه‌ي اين وعده‌ي تخلف ‌ناپذير در اولين و مهمترين مرحله، پيروزي انقلاب اسلامي در ايران و بناي بلند آوزه‌ي نظام اسلامي بود كه ايران را به پايگاه مستحكمي براي انديشه‌ي حاكميت و تمدن اسلامي تبديل كرد.

[/b]
[b](پيام حج1387)

[/b]
[b] ما به زمان ظهور امام زمان ارواحنافداه، اين محبوب حقيقى انسانها نزديك شده‏ايم؛ زيرا معرفتها پيشرفت كرده است. امروز ذهنيت بشر، آماده آن است كه بفهمد، بداند و يقين كند كه انسان والايى خواهد آمد و بشريت را از زيربارهاى ظلم و ستم نجات خواهد داد؛ همان چيزى كه همه پيغمبران براى آن تلاش كرده‏اند، همان چيزى كه پيغمبر اسلام در آيه قرآن، وعده آن‏را به مردم داده است: «و يضع عنهم اصرهم والاغلال التى كانت عليهم»

[/b]
[b]بيانات مقام معظم رهبرى در جشن بزرگ منتظران ظهور همزمان با هفته بسيج و روز ولادت حضرت مهدى(عج)

[/b]
[b]1378/9/3

[/b]
[b] شعارهايى كه امام زمان عليه‏الصّلاة والسّلام ‏وعجّل‏اللَّه‏ تعالى ‏فرجه بر سر دست خواهد گرفت و عمل خواهد كرد، امروز شعارهاى مردم ماست؛ شعارهاى يك كشور و يك دولت است. اين خودش يك گام بسيار بلندى به سوى اهداف امام زمان است. روزى شعار توحيد، شعار معنويت و شعار ديندارى، در دنيا منسوخ شده بود؛ سعى كرده بودند به طور كلّى آن را به دست فراموشى بسپارند؛ اما امروز در اين منطقه عالم، اين شعارها، شعارهاى رسمى حكومت است؛ شعارهاى رسمى اداره كشور و آحاد ملت است؛ علاوه بر اين، اين شعارها آرزوى ملتهاى مسلمان در بسيارى از كشورهاى دنياست؛ و اين شعارها يك روز تحقّق پيدا خواهد كرد.

[/b]
[b]اين زمينه‏ها وقتى آماده شد؛ آن وقت كه معلوم شد در مقابل قدرت مادّى مستكبران عالم، زمينه اين وجود دارد كه آحاد بشر بتوانند بر روى حرف حق خود بايستند، آن روز، روز ظهور امام زمان است؛ آن روز، روزى است كه منجى عالم بشريت به فضل پروردگار ظهور كند و پيام او همه دلهاى مستعد را كه در همه جاى جهان هستند، به خود جذب كند و آن وقت ديگر قدرتهاى ستمگر، قدرتهاى زورگو، قدرتهاى متّكى به زر و زور نتوانند حقيقت را - آن‏چنانى كه قبل از آن هميشه كرده‏اند - با فشار زر و زور خود به عقب بنشانند يا مكتوم نگه‏دارند.

[/b]
 

شما مردم عزيز - بخصوص شما جوانان - هرچه كه در صلاح خود، در معرفت و اخلاق و رفتار و كسب صلاحيتها در وجود خودتان بيشتر تلاش كنيد، اين آينده را نزديكتر خواهيد كرد. اينها دست خود ماست. اگر ما خودمان را به صلاح نزديك كنيم، آن روز نزديك خواهد شد؛ همچنان كه شهداى ما با فدا كردن جانِ خودشان آن روز را نزديك كردند. نسلى كه براى انقلاب آن فداكاريها را كردند، با فداكاريهاى خودشان آن آينده را نزديكتر كردند. هرچه ما كار خير و اصلاح درونى و تلاش براى اصلاح جامعه انجام دهيم، آن عاقبت را دائماً نزديكتر مى‏كنيم.

بيانات مقام معظم رهبرى در سالروز ميلاد خجسته امام زمان (عج

22/8/1379

 

جبهه باطل در حال شکست و عقب نشینی است . پیشروی تدریجی جبهه حق نسبت به گذشته بسیار قابل توجه است و سرانجام با ظهور امام زمان(عج) ، غلبه حق به صورت مطلق تحقق خواهد یافت .

5 آذر 1379

 علما و روشنفکران و سیاستمداران دنیای اسلام درس وحدت و یکپارچگی را برای ملتهای خود تکرار کنند و جوانان بالنده این نسل را برای رویارویی با حوادث بزرگ و به دوش کشیدن بار امانتی سنگین و شالوده ریزی امت متحد و یکپارچه اسلام آماده سازند.

قسمتی از پیام مقام معظم رهبری(مدظله) به مراسم حج سال 80

1/12/1380

 در مقابل مستکبران عالم زمینه این وجود دارد که توده های مردم بر روی حرف حق خودشان بایستند ودر صورت تحقق این زمینه ظهور امام زمان(عج) خواهد بود.

سال 80

 جهان استکبار مغلوب دنیای اسلام شده است.

سال 86

 دنیا امروز حقیقتاً پر از ظلم و جور شده و تشنه عدالت مهدوی است.

نیمه شعبان 87

نسل کنونی فلسطین شکست قطعی اسرائیل را خواهد دید.

عید فطر 87

 اكنون به بركت بيداري امت اسلامي، افق آينده براي مسلمانان بيش از هر زمان ديگرتابناك تر است، و دشمنان اسلام و دنياطلبان به ضعف و شكست خود اذعان مي كنند.

10/7/87

 در مقابل قدرت مادی مستکبران عالم ، زمینه این وجود دارد که آحاد بشر بتوانند بر روی حرف حق خود بایستند ، چنین روزی روز ظهور امام زمان(عج) است . آن روز ، روزی است که منجی عالم بشریت ظهور کند و پیام او همه دلهای مستعد را که در همه جای جهان هستند به خود جذب کند.

نیمه شعبان سال امیرالمومنین(ع)

امروز شما به اوضاع دنيا نگاه كنيد، همان چيزى كه در رواياتِ مربوط به ظهور ولى عصر (ارواحنا فداه) وجود دارد، امروز در دنيا حاكم است؛ پر شدن دنيا از ظلم و جور. امروز دنيا از ظلم و جور پر است. در روايت و ادعيه‌ى گوناگون و زيارات مختلف مربوط به ولى‌عصر (ارواحنا فداه) دارد كه «يملأ اللَّه به الأرض قسطا و عدلا كما ملئت ظلما و جورا»؛ همچنانيكه يك روزى همه‌ى عالم از ظلم و جور پر بوده است - در روزگارانى ظلم و جور، وضع حاكم بر بشر بوده است - همانطور خداى متعال در زمان او عدل و داد را وضع حاكم بر بشريت قرار خواهد داد. امروز همين است؛ امروز ظلم و جور حاكم بر بشريت است. زندگى بشرِ امروز زندگى مغلوب و مقهورِ دست ظلم و استبداد در همه‌ى دنياست. در همه‌جا اين جور است. بشريت، امروز بر اثر غلبه‌ى ظلم، غلبه‌ى اغراض و هواهاى نفسانى دچار مشكلات فراوانند. دو ميليارد گرسنه در دنياى امروز، وجود ميليونها انسانى كه در نظامهاى طاغوتى مغلوب هواى نفس قدرتمندان طاغوتى هستند، حتّى فشار بر مؤمنين و مجاهدين فى سبيل اللَّه و مبارزان راه حق و ملتى مثل ملت ايران كه توانسته است در يك مجموعه‌ى محدودى، در يك فضاى معينى، پرچم عدل و داد را بلند بكند و فشار بر مجاهدان فى سبيل اللَّه، همه نشانه‌ى سيطره‌ى ظلم و جور بر دنياست. اين، انتظار فرج را با وضعيت كنونى زندگى انسان در دوره‌هاى مختلف معنا ميكند.

امروز ما انتظار فرج داريم. يعنى منتظريم كه دست قدرتمند عدالت‌گسترى بيايد و اين غلبه‌ى ظلم و جور را كه همه‌ى بشريت را تقريباً مقهور خود كرده است، بشكند و اين فضاى ظلم و جور را دگرگون كند و نسيم عدل را بر زندگى انسانها بوزاند، تا انسانها احساس عدالت كنند.

بیانات در ديدار اقشار مختلف مردم‌ در روز نیمه‌ی شعبان

27/5/1387

 قرائن فراوان نشان ميدهد دست قدرت الهي پشتيبان اين ملت است و خداوند با فضل و عنايت خود و دعاي مستجاب حضرت ولي عصر عج اين ملت را به هدفهاي بلند خوهد رسانيد و دشمن را در مقابل اين ملت بزرگ ذليل و خاکسار خوهد کرد.

88/11/6

 شكى نيست كه بر اساس حقايقى كه خداى متعال تقدير كرده است، خاورميانه‌ى جديد شكل خواهد گرفت. اين خاورميانه، خاورميانه‌ى اسلام خواهد بود؛

8/12/88

پيام نظام اسلامي همان ارزشها،انسانيت و نجات ملتها از چنگ قدرتهاي سلطه طلب است و ملتهاي جهان اکنون تشنه چنين پيامي هستند.

89/3/3

6- نيت الهي بر اين جاري شده که ستمگران در اواخر دوران ننگ آلود خود، به دست خويش سرنوشت محتوم فنا و زوال خود را نزديکتر کنند.

89/3/11

امروز جهان اسلام بلکه سرتاسر جهان ،شاهد تحولات بزرگي است که خبر ميدهد از تغيير معادلات جهاني.

89/3/14

شرايط کنوني در عرصه بين المللي و تحولات در حال وقوع،و بويژه منطقه خاورميانه،نشان يک تحول و تغييرات بزرگ در منطقه و سطح دنياست.

89/3/18

ما امروز در يک برهه حساس به سر ميبريم،برداشت خود من اينست که مراکز استکباري جهاني در مقابله با حرکت اسلامي(ايران)آخ رين تلاشهاي خودشان را ميکنند،در بسياري از عرصه ها،تلاشها و تدابيرشان به بن بست خورده و کار از دستشان در رفته است و کمر بندي که به دور مسائل جهان کشيده بودند پاره شده و از دستشان در رفته است.

89/4/2

انشاءالله جوانهاي ما آن روزي را خواهند ديد که دشمنان گردن کلفت زورگوي بين المللي و جهاني احساس کنند که ديگر به ملت ايران نميتوان زور گفت،خداوند به ملت عزيزمان و مسئولين دلسوز و خدمتگزارمان کمک کند تا با تلاش مخلصانه ي خود،اين هدف را هرچه نزديکتر کنند و با اعمال خود انشاءالله زمان آن را هرچه زودتر فراهم بياورند.

89/4/5

ما از نظر سياسي دوران استثنايي را ميگذرانيم،ما دوران حرکت از يک گذرگاه دشوار را داريم ميگذرانيم،البته ملت ما از اين گذرگاه خواهد گذشت و به نقطه امن و امان و سلامت خواهد رسيد.اما الان در حال يک حرکت عظيميم.

89/4/13

باطل يعني آن چيزي که بر خلاف سنت الهي در آفرينش است،اين از بين رفتني است.اين زائل شدني است .و نشانه هاي اين زوال را هم امروز انسان مشاهده ميکند،انسان به وضع بين المللي که نگاه ميکند نشانه هاي اين زوال را ميبيند.

19-4-89

وضع دنيا عوض شده است،ملتها بيدار شده اند،ملتها و حکومتهاي مسلمان،اهميت و عظمت اسلام و عظمت اين تکيه گاه مورد اعتماد و قابل اطمينان را دارند درک ميکنند.بيداري اسلامي موجب شده است که آمريکا و قدرتهاي بعد از او ديگر آن توانايي گذشته را نداشته باشند، ملتهاي مسلمان بايد راه توحيد را مغتنم بشمرند و وعده ه الهي را صادق بدانند تا امت اسلامي انشاءا... بتواند قدرت،عزت و آبروي از دست رفته خود را باز يابد.

19-4-89

 امروز جبهه‌ى مخاصم با جمهورى اسلامى ايران را نگاه كنيد؛ يك جبهه‌ى عريض و طويل است؛ همه‌ى شياطين و اشرار عالم در اين جبهه جمعند؛ از صهيونيستها تا آمريكائى‌ها، تا خبيث‌ترين دولتهاى غربى، تا وابسته‌ترين و حقيرترين دولتهاى غيرغربى -همه توى اين جبهه هستند؛ خيال نكنيد كارى هست كه دشمنان ما ميتوانند عليه جمهورى اسلامى انجام بدهند و انجام نميدهند؛ نه، هر كار توانستند، تا حالا كرده‌اند؛ هر كارى هم كه بتوانند، ميكنند. هر كار نميكنند، به خاطر اين است كه نميتوانند. اما ملت ايران، با قدرت، با عزت و با سربلندى، در مقابل همه‌ى اينها ايستاده است.

89/4/24

 ....(يکي از زمينه ها ي ظهور اينست که جريان حق باطل در طي مسير و هدفي که دارند به نقطه اوج رسيده و صريح و آشکارا در مقابل هم صف آرايي مي کنند...)

گر بخواهيم قضاياى كنونى كشورمان را تحليل درست بكنيم و در تحليل، به خطا دچار نشويم، بايد از اينجا شروع كنيم كه يك جبهه‌بندى قديمى‌اى بين ايران اسلامى و بين يك مجمو عه اي وجود دارد ،از عمر اين معارضه و منازعه و جبهه‌بندى، سى و يكى دو سال ميگذرد؛امروز در اين جبهه‌بندى، دو پديده به چشم ميخورد: يك پديده اين است كه طرف مقابل ما، جبهه‌ى مقابل ما نسبت به قبل دچار ضعف است؛ يعنى حركت جبهه‌ى مقابل، حركت به سمت نزول بوده است؛ ضعيف شده است. پديده‌ى دوم اين است كه جبهه‌ى ما به سمت قوّت است؛ يعنى حركت ما حركت رو به تقويت بوده. اين دو پديده، دو پديده‌ى قابل استدلال است؛ يعنى حرفِ شعارى نيست، متكى به واقعيات است.(الا ان نصرالله قريب)

89/5/27

ميخواهم به شما عرض كنم كه ما داريم جلو ميرويم، داريم پيشرفت ميكنيم.دشمنان ما منحنى‌شان به طرف ضعف است، منحنى ما به طرف قوّت است.نظام طاغوتى، نظام سرمايه‌دارىِ متجاوز و ظالم در دنيا - كه مظهرش رژيم ايالات متحده‌ى آمريكاست - امروز از ده سال پيش و از بيست سال پيش، بسيار ضعيف‌تر است.در نقطه‌ى مقابل، تفكر اسلامى و نظام جمهورى اسلامى، امروز از ده سال پيش، از بيست سال پيش، بسيار قوى‌تر و بسيار پيشرفته‌تر و بسيار آماده‌تر است.جوانهاى ما امروز از ده سال پيش خيلى بهترند، خودتان را براى امتحانهاى دشوار آماده كنيد.(انا فتحنالک فتحا مبينا)

89/6/1

عزيزان من!كشور شما و ملت شما در يك پيچ خطرناك تاريخى در حال حركت است.سى سال است ما داريم اين پيچ را طى ميكنيم.به نقاط خطرناك، خطرخيز رسيديم، از آن عبور كرديم؛ لكن تمام نشده.اين نقطه‌ى حساس تاريخى فقط مربوط به تاريخ ايران نيست، مربوط به تاريخ امت اسلامى است.ما در اين پيچ عظيم تاريخى داريم با احتياط، با تدبير، با حواس جمع و با نيروى زياد جلو ميرويم.؛ همه‌ى كسانى كه سينه سپر ميكنند و پيشكرده‌هاى جبهه‌ى جهانىِ استكبارند كه در مقابل ايران اسلامى قرار ميگيرند، به همين سرنوشت دچار خواهند شد.اين، تجربه است و در آينده هم همين جور خواهد بود.امام زنده خواهد ماند، انقلاب زنده خواهد ماند، شما زنده خواهيد ماند؛ دشمنان شما منكوب و نكبت‌زده از سر راه خواهند رفت.اين حركت بايد به قله‌هاى عالى اهداف انقلاب برسد و به فضل پروردگار و به حول و قوه‌ى الهى خواهد رسيد.

89/06/31

ما علم را براي دستيابي به اقتدار حقيقي و برافراشتن پرچم عدالت و انسانيت در جهان دنبال مي كنيم تا بتوانيم ضمن حمايت از مظلوم، در مقابل ظلم و جور ستمگران و سلطه جويان ايستادگي كنيم.

89/07/14

هدف فقط سر و سامان دادن به وضع كشور نيست.دنياى اسلام، بلكه جامعه‌ى بشريت نيازمند كمك به آنها از سوى اسلام و امت اسلامى است.حركت ملت ايران در همه‌ى عرصه‌ها حركت توقف ناپذيرى است و ان‌شاءاللَّه بر خط درست و صراط مستقيم هدايت الهى و اسلامى و قرآنى پيش خواهد رفت.آينده‌ى ملت ايران، آينده‌ى روشنى است؛ و اين بر دنياى اسلام و بر امت اسلامى اثر خواهد گذاشت و ان‌شاءاللَّه ملتهاى مسلمان را روزبه‌روز بيدارتر خواهد كرد.اميدواريم خداوند متعال فرج ولى‌عصر (ارواحنا فداه)را نزديك بفرمايد؛ و ما را از ياران آن بزرگوار در حضورش و در غيبتش قرار بدهد.

89/8/2

امروز سرنوشت اسلام در اين سرزمين، وابسته و گره خورده‌ى به سرنوشت نظام اسلامى است.نظام زنده است، نظام سرپاست، نظام قوى است و با اطمينان كامل عرض ميكنم نظام بر همه‌ى چالشهائى كه در مقابلش قرار دارد، فائق و پيروز خواهد شد.

89/07/29 (قم)

حقاً و انصافاً امروز نيروهاى مسلح ما و ارتش جمهورى اسلامى ايران در يك طراز بسيار مطلوبى قرار دارد. هدف ، يك هدف الهى و انسانى است،اين است كه يك ارتش را، يك مجموعه‌ى نيروهاى مسلح را، يك ملت را آنچنان مقاوم و استوار ميكند كه قدرتهاى مادى قادر نيستند آن را به زانو در بياورند و نصرت نهائى و پيروزى نهائى با اوست.خداى متعال به شما وعده داده است كه اگر دين او را و راه او را و هدفهاى الهى را يارى كنيد، شما را يارى خواهد كرد. يارى خدا به معنى يارى تمام نيروهاى موجود در اين طبيعت است؛ همه به كمك شما خواهند آمد؛ نيروهاى ماوراء طبيعى هم به كمك شما خواهند آمد؛ يارى خواهيد شد، پيش خواهيد رفت؛ همچنان كه امروز پيش رفتيد.

89/8/19


گسترش موج بيداري اسلامي در دنياي امروز حقيقتي است که فرداي نيکي را به امت اسلامي نويد مي‌دهد. از سه دهه پيش که با پيروزي انقلاب اسلامي و تشکيل نظام جمهوري اسلامي، اين خيزش پرقدرت آغاز شد، امت بزرگ ما بي‌وقفه پيش رفته، موانعي را از سر راه برداشته و سنگرهايي را فتح کرده است.ا مروز ملت فلسطين، قهرمان مقاومت است، ملت لبنان به تنهايي شکننده‌ي هيبت پوشالي رژيم صهيونيستي و فاتح جنگ 33روزه است و ملت ايران پرچمدار و خط شکن حرکت به سمت قله‌ها است.امروز جبهه‌ي ضداسلام که دو قرن بر ملت‌ها و دولت‌هاي اسلامي تحکمي ظالمانه مي‌کرد و منابع آنان را به يغما مي‌برد، شاهد زوال نفوذ خود و ايستادگي دليرانه‌ي ملت‌هاي مسلمان در برابر خود است و در نقطه مقابل، حرکت بيداري اسلامي در حال پيشروي و عمق يابي روزافزون است .اين اوضاع اميدبخش و حامل بشارت، بايد ما ملت‌هاي مسلمان را از سويي مطمئن‌تر از هميشه، به سوي آينده‌ي مطلوب به پيش براند و از سوي ديگر با درس‌ها و عبرت‌هاي خود،هشيارتر از هميشه نگهدارد. قرآن کريم ، رسا و زنده، ما را مخاطب مي‌سازد: «کُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ)). امت اسلامي در اين خطاب عزتمند، پديد آمده براي بشريت است. هدف از پيدايش اين امت ، نجات بشر و خير بشر است.هيچ معروفي برتر از نجات ملت‌ها از چنگال قدرت اهريمني استکبار و هيچ منکري زشت‌تر از وابستگي و خدمت به مستکبران نيست.


24/8/89( پيام به حجاج)

براى مؤمنانى كه ميخواهند راه حقيقت را، راه تعالى را، راه عروج به مدارج عاليه را طى كنند. بدون گذشت، امكان ندارد. من و شما كه امتحان ميشويم، معنايش اين است كه اگر توانستيم از اين شدت و از اين محنت عبور كنيم، يك وضع جديدى، حيات جديدى، مرحله‌ى جديدى را به دست مى‌آوريم. در اين خصوص، يك ملت و يك شخص تفاوتى نميكند.در سال گذشته ملت ايران از يك امتحان عبور كرد، از يك فتنه عبور كرد. معناىآن اين است كه با اين حركت، با اين قدرت بر عبور از فتنه و محنت، اين ملت يك وضع جديدى پيدا كرد؛ يك توانائى تازه‌اى در او به وجود آمد. بدانيد بدانيد حرکت پيشرونده ي ملت ايران ادامه پيدا خواهد كرد و به توفيق الهى و به حول و قوه‌ى الهى، آن دشمنى‌ها هم به هيچ نقطه‌اى نخواهد رسيد و ملت ايران پيروز همه‌ى اين ماجراها خواهد بود.

 (89/8/26)

ملت ايران كار بزرگى انجام داده است. كار بزرگ اين است كه دنيائى را كه يكجا و چهاراسبه به سمت جهنم حركت ميكرد و ميتاخت، يك نهيب زده است، يك بخشى را جدا كرده است. امروز جمعيتهاى عظيمى از مردم دنيا متوجه حقيقت شده‌اند و ملت ايران به عنوان پيشتاز و پيشرو،راه را تغيير داده است و مسير را عوض كرده است. مسير جوامع انسانى بايد به سمت خدا باشد، بايد به سمت حقيقت باشد. ، بديهى است كه ا هل باطل ساكت نمى‌نشينند. اينها معارضه ميكنند.البته اگر ما ايستادگى‌مان را ادامه دهيم، اين معارضه نهايت روشنى دارد؛ «و لينصرنّ اللَّه من ينصره».(6) خداى متعال به‌تحقيق و بدون ترديد نصرت را براىكسانى قرار داده است كه به طرف حق حركت ميكنند و دعوت ميكنند؛ملت ايران به بركت ايستادگى خود، به بركت ايمان خود، روزبه‌روز قوى‌تر شده است؛ دشمن هم روزبه‌روز ضعيف‌تر شده است.نهايت اين مبارزه، پيروزى اسلام و مسلمين است. اما بايد توجه داشته باشيد كه درگيرى و چالش وجود دارد؛ بايد خودتان را آماده نگه داريد، خودتان را به‌روز نگه داريد، بصيرتتان را به‌روز نگه داريد، اخلاصتان را به‌روزنگه داريد.(پروردگارا! فرج وليّت را، فرج دردانه‌ى عزيز عالم خلقت را روزبه‌روز نزديكتر بفرما. پروردگارا! ما را از متمسكين به ولايت او و ولايت اجداد طاهرينش قرار بده.

(عيد غدير1389)

 زندگي بشر در دوران ظهور امام عصر (عج) ، نمونه كامل زندگي انساني است ، بشر با تاريخ چند هزار ساله خود، همچنان در پيچ و خمهاي زندگي بسر مي برد و در زمان ظهور حضرت حجت، به بزرگ راه پيشرفت حقيقي مي رسد كه البته بايد به طور مستمر در اين زمينه تلاش كرد.اگر توحید، اعتقاد به خدا و التزام به این اعتقاد، به بدنه زندگی بشر بسط داده شود، مشكلات جامعه بشری حل و راه پیشرفت حقیقی گشوده خواهد شد.

(89/09/10)

 ما بايد مناسبات غلطى را كه موجب عقب‌ماندگى ملتها و از جمله ملت خود ما شده است، عوض كنيم و تغيير دهيم. شعار ما، شعار جهانى است. شعارهاى ما، شعارهاى ناظر به بشريت است؛ شعارهاى ما ناظر به قطع دست مستكبران به طور كامل از كشور ما و ملت ماست؛ملت عزيز ما بايد آنچنان حركت كند و آنچنان قله‌هائى را فتح كند كه دشمنان از دست يافتن بر سرنوشت اين ملت بكلى مأيوس شوند. بايد دشمن را مأيوس كنيد. وقتى دشمن مأيوس شد، يك ملت از شرّ او خلاص خواهد شد.امروز ما بايد هوشيار باشيم، بايد بيدار باشيم،مسئولين كشور موظفند.جوانها موظفند. قشرهاى مختلف، همه وظيفه دارند. به لطف الهى تكيه كنيد. به هدايت الهى مطمئن باشيد و بدانيد كه خداى متعال سرنوشت خوبى را براى ملت عزيز ما مقدر فرموده است. ما بايد تلاش كنيم و ان‌شاءاللَّه خودمان را به آن سرنوشت برسانيم. پروردگاراسلام ما را به امام زمان ما (سلام اللَّه عليه) برسان.

(89/10/08)

اسلام و جمهورى اسلامى يك راه نوئى را به بشريت ارائه كرد؛ نشان داد كه ميتواند در مقابل قلدرترين حكومتهاى دنيا مقاومت كند، بايستد،پرچم عدل و انصاف را بلند كند، پرچم انسانيت را بلند كند. هر جائى كه ما توانستيم درست تشخيص بدهيم - يعنى همان بصيرت - و به دنبال آن احساس تكليف كرديم،و وارد ميدان شديم، غلبه با ما بوده است؛ «فاذا دخلتموه فانّكم غالبون».(1) ملت ايران در ميدانهاى گوناگون، كمك الهى را، حمايت الهى را لمس كرده است، حس كرده است؛ در همين فتنه‌ى سال 88 دست قدرت الهى بود؛ مردم بيدار شدند، مردم وارد صحنه شدند و يك حركت عظيم را خنثى كردند.ملت ايران يك راهى را شروع كرده است، در امتحانهاى بسيارى پيروز شده است. امروز ملت ايران در سياستهاى داخلىِ خودش مقتدر است؛ در سياست خارجىِ خودش مقتدر است؛ در تأثيرگذارى بر روى منطقه مقتدر است؛ در تأثيرگذارى بر روى مسائل مهم جهانى هم مقتدر است؛ اينها يك واقعياتى است، يك حقايقى است.اين راه، راهى است كه بايد بتواند ملت ما را به اسلام نابِ كامل برساند؛حيات طيبه‌ى دنيا و آخرت در اسلامِ كامل است.

(89/10/19)

دهه‌ى فجر و بيست‌ودوم بهمنِ امسال يك شور و حال ديگرى دارد؛ زيرا مردم پس از سالها مجاهدتِ خود مشاهده ميكنند كه انعكاس صداى آنها، فرياد مظلومانه و قدرتمندانه‌ى آنها امروز در مناطق ديگرى از دنياى اسلام با قوّت و قدرت شنيده ميشود.حوادث امروز شمال آفريقا، كشور مصر، كشور تونس، برخى كشورهاى ديگر، براى ما ملت ايران معناى ديگرى دارد، معناى خاصى دارد؛ اين همان چيزى است كه هميشه به عنوان حدوث بيدارى اسلامى، به مناسبت پيروزى انقلاب بزرگ اسلامى ملت ايران گفته ميشد؛ امروز خودش را دارد نشان ميدهد؛ لذا اين دهه مهم است.اكنون در دنياي اسلام حادثه‌ئي بزرگ و باشكوه و سرنوشت‌ساز در حال وقوع است. حادثه‌ئي كه ميتواند همه‌ي معادلات استكبار را در اين منطقه بسود اسلام و بسود ملت‌ها دگرگون سازد. حادثه‌ئي كه ميتواند عزت و كرامت را به ملت‌هاي عرب و امت اسلامي برگرداند و غبار ده‌ها سال رفتار ظالمانه و تحقير و تذليلي را كه از سوي آمريكا و غرب بر اين ملت‌هاي كهن و ريشه‌دار وارد آمد، از سر و روي آن‌ها پاك كند.

(89/11/15)
ملت ايران در 32 سال گذشته با استقامت و ايستادگي خود بر اسلام و نظام اسلامي و با پيشرفتهاي چشمگيري كه در اين چارچوب به دست آورده، الگوي ملتها شده است.امروز روزي است كه ملتها در خاورميانه و دنياي اسلام بيدار شده اند و زمان پايان دوران سلطه قدرتمندان و افول تدريجي قدرتها فرا رسيده است.اختلاف و تفرقه ميان آحاد مردم، ميان مسئولان و بخشهاي گوناگون نظام، و ميان نظام و مردم، اهداف اصلي دشمن براي بر هم زدن انسجام موجود در كشور است كه بايد با همه اشكال آن مقابله كرد كه تنها راه مقابله نيز حفظ و تقويت بصيرت، و در نظر گرفتن اهميت و حساسيت جايگاه كنوني ملت ايران است.بايد با بصيرت و پرهيز از اختلافات، جايگاه بسيار تأثيرگذار ملت ايران را حفظ كرد.


(89/11/19)

اگر دنياي اسلام تواناييها و ظرفيتهاي بالاي خود را بشناسد، شرايط بسيار متفاوت خواهد شد و دنياي اسلام مي تواند به عنوان يك قدرت تأثيرگذار در تحولات بين المللي نقش ايفا كند. همه سياستها و تدبيرهاي كشورهاي اسلامي بايد در جهت اتحاد و افزايش قدرت جهان اسلام باشد، گر به شرايط كنوني منطقه و قدرتهاي سلطه گر و مقايسه آن با گذشته، توجه شود، نشانه هاي كمك الهي كاملاً مشهود است. و اين روند با سرعت بيشتري به پيش خواهد رفت.

(89/11/27)

امروز در دنياى اسلام يك بيدارى حس ميشود؛در اين سالها ما ميگفتيم كه حركت بيدارى اسلامى شروع شده است، جنبش اسلامى شروع شده است. خيلى‌ها به ظاهر قضيه نگاه ميكردند، ميگفتند خبرى نيست، اينها چه ميگويند؛همين قضيه‌ى مصر، قضيه‌ى بسيار مهمى است. آنچه كه من ميتوانم به طور قاطع بگويم، اين است كه وقتى مردم آمدند توى صحنه، ديگر همه‌ى ابزارهاى خصمانه‌ى قدرتها از كار مى‌افتد. ما نتيجه و ثمره‌ى شيرين مقاومت ملت عظيممان را داريم مشاهده ميكنيم و آن عبارت است از صلابت چهره‌ى ايران اسلامى، عزت ايران اسلامى، تأثيرگذارى ايران اسلامى در حوادث گوناگون، در منطقه و حتّى بيرون از اين منطقه.شما جوانهاى عزيز قدر خودتان را خيلى بدانيد. شما الگوى جوانهاى دنيا شديد.و ان‌شاءاللَّه شما جوانها خواهيد ديد آن دورانى را كه ايران به بركت اسلام و به بركت قرآن بتواند در اوج و در قله‌ى عظمت بدرخشد.«يريدون ليطفؤا نور اللَّه بأفواههم و اللَّه متمّ نوره و لو كره الكافرون»؛(1) ميخواهند نور را خاموش كنند، اما خدا اراده كرده اين نور كامل شود. و كامل خواهد شد.

(89/11/27)

 شرايط كنوني دنياي اسلام يك مقطع تاريخي وبسيار حساس است . شناخت صحيح اين مقطع حساس، تقويت ايمان ديني مردم، حفظ وحدت، مرعوب نشدن در مقابل هيمنه امريكا و داشتن حُسن ظن به وعده نصرت الهي، زمينه ساز موفقيت و پيروزي حركت كم نظير ميليوني مردم در دنياي اسلام است.علت اهميت مقطع تاريخي كنوني، در اين است كه اگر به صورت صحيح شناخته و هدايت شود، مشكلات دنياي اسلام را حل خواهد كرد. مشكل اصلي دنياي اسلام، امريكا و ايجاد اختلاف و توطئه ميان مسلمانان و طرح موضوع شيعه و سني از طرف دشمنان است كه بايد بر آن فايق آمد و اين مشكل را از دنياي اسلام برطرف و امريكا را تضعيف كرد و تنها راه هم، اميد به خداوند و داشتن حسن ظن به وعده الهي است.حركت كنوني در دنياي اسلام به پيش خواهد رفت و ما وعده الهي را قبول داريم و مطمين هستيم كه خداوند به انسانهاي مؤمن كمك خواهد كرد.

(89/12/1)

ولادت نبى مكرم، سرآغاز يك فجر درخشانى در زندگى بشر بود. با اين ولادت، بشارتهاى الهى به چشم مردم آن دوران آمد. كنگره‌ى كاخهاى پادشاهان ظلم ويران شد، آتشكده‌ها خاموش شد، مقدسات پوشالى و خرافى، به قدرت الهى درمناطق مختلفى از عالم از ميان رفت. امروز دنيا در زير بار سنگين تحميلات ناشى از تمدن مادى به ستوه آمده است و دنبال راه نجاتى ميگردد. امروز به بركت اسلام ملتها بيدار شده‌اند؛ اين بيدارى را در سطح دنياى اسلام انسان ميتواند مشاهده كند.اين حركتها در درجه‌ى اول، عليه سلطه‌ى استكبار بر اين منطقه است. امروز دولت جعلى صهيونيستى در اين منطقه مثل يك غده‌ى سرطانى است كه منطقه را دچار بيمارى و آفت كرده است.ملتها وقتى بيدار شدند، اين وضعيت را تحمل نميكنند. اسلام پيروان خود را اينجور تربيت ميكند: «و الّذين معه اشدّاء على الكفّار رحماء بينهم تريهم ركّعا سجّدا يبتغون فضلا من اللَّه و رضوانا سيماهم فى وجوههم من اثر السّجود»؛(2) اينها نشانه‌هاى امت اسلامى است . خداى متعال فرموده است: «و العاقبة للمتّقين».(6) اگر چنانچه اين تقوا را ما شيوه‌ى عمل خودمان قرار بدهيم، مسلّم عاقبت و سرانجام كار، متعلق به امت اسلامى خواهد بود و اين آينده به اميد خدا چندان دور نيست.

(89/12/2)

بيداري اسلامي روز افزون كنوني در منطقه ،حادثه اي فوق العاده عظيي ست که الهام گرفته از انقلاب اسلامي ايران و نتيجه ايستادگي ملت ايران است .تحولات كنوني در منطقه قطعاً در آينده جهان تأثيرگذار خواهد بود، بنابراين بايد اين تحولات را فعالانه رصد و ابعاد مختلف آن را بررسي دقيق كرد.

(89/12/12)

مسائل منطقه، مسائلى است كه ابعاد آن از متعارف مسائل جارى بكلى بيرون است. آنچه دارد اتفاق مى‌افتد، خيلى ابعاد عظيمى دارد. حادثه،حادثه‌ى عجيبى است كه دارد اتفاق مى‌افتد.هنوز هم اين حادثه در اول راه است. حالا دشمنان،سوءاستفا ده‌كنان، فرصت‌طلبان بين‌المللى و مستكبران چه ميخواهند و چه خواهند كرد، بحث ديگرى است. آنچه اتفاق افتاده، دو شاخصه‌ى بسيار مهم دارد، كه اين دو شاخصه مورد آرزوى همه‌ى مسلمانان صادق و انديشه‌هاى والا در انقلاب اسلامى، در جمهورى اسلامى و در ساير نقاط عالم بوده است. اين دو اتفاق، يكى حضور مردمى است، يكى شعار اسلام. اين دو چيز، خيلى مهم است.جز دست قدرت الهى، كسى قادر نيست يك چنين وضعى را به وجود بياورد.در اين حوادث، دست قدرت خداوند محسوس است. آنچه را كه خداى متعال در قرآن وعده داده است، ما داريم اينها را جلوى چشم خودمان، در تجربيات خودمان مشاهده ميكنيم.چون دست قدرت الهى هست، بنابراين پيروزى هم در آن قطعى است.

(89/12/19)

 حوادثى كه اخيراً در منطقه اتفاق افتاده است - حوادث مصر، تونس، ليبى، بحرين - حوادث بسيار مهمى است. يك تحول بنيانى دارد در اين منطقه‌ى اسلامى و عربى انجام ميگيرد؛ اين نشانه‌ى بيدارى امت اسلام است. آمريكائى‌ها اول در مقابل اين حوادث متحير ماندند،باورشان نمى‌آمد. آنچه كه براى غرب و براى آمريكا اتفاق افتاد، حقيقتاً غير قابل تحمل بود و هست.در قضاياى منطقه، موضع نظام جمهورى اسلامى روشن است. موضع ما، دفاع از ملتها و حقوق ملتهاست. ما با ملتهاى مسلمان و ملتهاى مظلوم در هر نقطه‌ى عالم موافقيم؛ با زورگويان و مستكبران و ديكتاتورها و خبيثها و سلطه‌گران و غارتگران در هر نقطه‌ى دنيا مخالفيم؛ آنچه كه من به طور قاطع عرض ميكنم، اين است كه به توفيق پروردگار يك حركت جديدى در اين منطقه آغاز شده است. اين حركت، حركت ملتهاست؛ حركت امت اسلامى است؛ حركت با شعار اسلام است؛ حركت به سمت اهداف اسلامى است؛ نشان‌دهنده‌ى بيدارى عمومى ملتهاست. ملت ايران سرافراز است، مفتخر است و خرسند است كه آغازكننده‌ى اين راه بوده است و ايستادگى و استقامت كرده است و طبق وعده‌ى الهى، اين حركت قطعاً و يقيناً به پيروزى خواهد رسيد.

(1390/1/1)

 

انقلاب اسلامي ايران همانند شجره طيبه اي است كه ميوه هاي ايستادگي 32 ساله آن به صورت عزت ملت، سربلندي سياسي نظام اسلامي، پيشرفتها و نوآوريها در عرصه هاي مختلف علمي و اقتصادي، و كوتاه نيامدن در مقابل قدرتهاي زورگو، تداوم پيدا كرده و اكنون به الگويي براي ملتهاي منطقه تبديل شده است.حركت مباركي كه امروز در منطقه آغاز شده است بخشي از ثمرات ايستادگي، عزم راسخ و شجاعت ملت ايران و به ميدان آوردن توان، اراده و نشاط خود به ميدان است و در آينده تحولات بيشتري در منطقه در راه خواهد بود.

(1390/1/14)

امروز به بركت اسلام و انقلاب اسلامی، بیداری عمومی اسلامی درمنطقه روی داده است كه قطعاً به نتیجه خواهد رسید، همانگونه كه در برخی نقاط تاكنون به نتیجه رسیده است. هرچه عزم، ایمان و آمادگی مردم برای فداكاری بیشتر شود، احتمال پیروزی هم بیشتر خواهد شد. تمام تلاش قدرتهای استكباری بر این است كه بر تحولات منطقه مسلط شوند اما این بیداری اسلامی تمام شدنی نیست و این حركت رو به جلو، بازگشتی به عقب نخواهد داشت . نهایت و آینده این حركت، به نفع مردم منطقه خواهد بود اما آنان باید كاملاً هوشیار و مراقب باشند زیرا دشمن برای منحرف كردن این حركت، در كمین نشسته است. وجمهوری اسلامی ایران در اعلام نظر حق و صریح خود هیچگاه از اخم قدرتهای پوشالی دنیا نترسیده و نخواهد ترسید و ملاحظه آنها را هم نخواهد كرد.

1390/2/3 

ملت ایران و «جمهوری اسلامی»، اكنون، در سلسله قیام‌های پرعظمت مردم منطقه، بیش از همیشه مورد توجه و احترام ملت‌ها قرار گرفته‌اند و دولت امریكا، منفورترین دولت‌ها در اذهان ملت‌های منطقه است. فردای منطقه، به بركت همت و حركت ملت‌ها در راه اسلام، به مراتب از امروز منطقه، بهتر خواهد بود .امروز ناكامی دشمنان و توفیق روزافزون ملت ایران نشانه صدق وعده‌های الهی است ،ملت، دولت و مسئولان ایران با یاد خدا و در راه خدا، به تلاش و حركت خود ادامه می دهند و پروردگار كریم نیز، فضل و رحمت خود را، همواره نصیب این ملت خواهد كرد.

1390/2/7

 من به شما عرض بكنم؛ فقط اين نيست كه در كشورهاى شمال آفريقا و منطقه‌ى غرب آسيا كه امروز ما در آنجا قرار داريم، حركات بيدارى‌اى به وجود آمده باشد؛ اين حركت بيدارى تا قلب اروپا خواهد رفت. آن روزى پيش خواهد آمد كه همين ملتهاى اروپائى عليه سياستمداران و زمامداران و قدرتمندانى كه آنها را يكسره تسليم سياستهاى فرهنگى و اقتصادى آمريكا و صهيونيسم كردند، قيام خواهند كرد. اين بيدارى، حتمى است. حركت ملت ايران، امتداد و عمقش اينهاست؛ حركت عظيمى است.خب، اگر بخواهيد اين حركت با همين شتاب و با همين رفتار تداوم پيدا كند و اثربخش باشد، بايستى خودمان را بسازيم. ما بايد »كزبر الحديد« باشيم؛ مثل پاره‌هاى فولاد. ايمانمان را تقويت كنيم؛ بصيرتمان را زياد كنيم؛ آگاهى‌مان را بيشتر كنيم؛ دانشمان را روزبه‌روز پيش ببريم؛ استعدادهائى را كه خداى متعال در درون ما قرار داده، شكوفا كنيم؛ دست اتحاد و وحدتى كه به هم داديم، محكم نگه داريم، بفشريم؛ اينها لازم است.

1390/2/14

 این حركت بیداری كنونی در غرب آسیا و شمال افریقا که امتداد حركت عظیم ملت ایران است ، قطعاً تا قلب اروپا پیش خواهد رفت و این بیداری در اروپا حتمی است و ملتهای اروپا بر ضد سیاستمداران و زمامداران خود كه آنها را تسلیم محض سیاستهای فرهنگی و اقتصادی امریكا و صیهونیستها كرده اند، به پا خواهند خواست.
مطمئن باشید جمهوری اسلامی ایران به بركت همت های بلند، ایمانهای قوی و انسانهای با اخلاص، قله های سعادت و پیشرفت را یكی پس از دیگری فتح خواهد كرد.


1390/2/14

 خداى متعال در مقابل اين ملت به وعده‌ى خود وفا كرد. خداى متعال وعده كرده است كه اگر با ايمان، در ميدان سعى و مجاهدت قدم برداريد، به شما كمك خواهد كرد و به شما نصرت خواهد داد: «ان ينصركم اللَّه فلا غالب لكم»؛(1) وقتى خدا به شما كمك برساند و شما را نصرت كند، هيچ قدرتى نميتواند بر شما غلبه كند. اين وعده‌ى الهى است؛ اين وعده را ملت ما و جوانان امروز ما در مقابل چشم دارند مى‌بينند. شما آن نهالهاى مباركى هستيد كه اين بناى مستحكم در دهه‌هاى آينده، در سالهاى آينده، با آزمونهاى گوناگونى كه با آن مواجه خواهد شد، بر شما متكى و از شما ناشى خواهد شد. خودتان را براى يك چنين رسالت مهم و دشوارى آماده كنيد. وقتى مادر حضرت موسى، موسى را به آب مى‌انداخت، خداوند متعال دو وعده به او داد. فرمود: «انّا رادّوه اليك و جاعلوه من المرسلين»؛(2) او را به تو برميگردانيم و او را پيامبر مرسل خودمان قرار ميدهيم. به فاصله‌ى كوتاهى بچه به مادر برگشت. خداوند ميفرمايد: «فرددناه الى امّه كى تقرّ عينها و لا تحزن و لتعلم انّ وعد اللَّه حقّ»؛(3) بچه را به مادر برگردانديم تا مادر يقين كند كه وعده‌ى ما وعده‌ى درستى است. ما دو وعده داده بوديم، اين اوّلى‌اش؛ پس اى مادر موسى! بدان كه وعده‌ى دومى هم حق است: او پيغمبر مرسلى است كه خواهد آمد و بساط فرعون را به هم خواهد ريخت. خداى متعال بخشى از وعده را نقد در اختيار مادر موسى گذاشت تا به آن وعده‌ى نسيه يقين كند.
بخشى كه خداى متعال به صورت نقد در اختيار ملت ايران قرار داده، خيلى بيشتر از اينهاست. اين دارد نشان ميدهد كه بدانيد وعده‌ى الهى كه فرمود: «ليظهره على الدّين كلّه»(4) - خداى متعال اين دين را، اين رسالت را بر همه‌ى فرآورده‌هاى فكرى و دينى عالم پيروز خواهد كرد - درست است. خدا دارد اين وعده‌هاى نقد را تحقق ميبخشد؛ فقط شرطش اين است كه من و شما كه در اين راه سربازان پيشروِ اين حركت در دوران معاصر بوديم، قدممان را سست نكنيم، حواسمان جاى ديگر نرود. در اين حركت عظيم شتابان به سمت جلو، كه خداى متعال هم دارد بشائر پيروزى را پى‌درپى در مقابل چشم ما قرار ميدهد، بايد كسى پا سست نكند.


1390/3/10

 امسال سالگرد امام با يك حادثه‌ى مهم ديگر نيز همراه و همزمان است و آن، بيدارى اسلامى است؛ حادثه و حماسه‌اى كه امام بزرگوار ما انتظار آن را ميكشيدند، آرزوى آن را داشتند و از آن خبر هم داده بودند. امام بزرگوار حركت بيدارى ملتهاىمسلمان را پيش‌بينى ميكرد و خداوند متعال تفضل فرمود، اين پيش‌بينى به وقوع پيوست؛ آنچه كه در منطقه‌ى شمال آفريقا و منطقه‌ى ما اتفاق افتاده است، حوادث بسيار مهم و تاريخ‌سازى است. آنچه در مصر اتفاق افتاد، آنچه در تونس اتفاق افتاد، اين بيدارى عظيمى كه در كشورهاى اسلامى اتفاق افتاده است، از آن حوادثى است كه گاهى دو قرن، سه قرن ميگذرد تا يك چنين حادثه‌اى به وجود بيايد؛ از آن حوادث بسيار مهم و تأثيرگذار و تاريخ‌ساز است. البته ملت مصر موفق شد، ملت تونس موفق شد؛ بخصوص پيروزى انقلاب مصر، پيروزى بسيار درخشانى است؛ بسيار كار عظيمى است. در برخى كشورهاى ديگر، مثل ليبى، مثل يمن، مثل مردم مظلوم بحرين، مبارزاتى دارد انجام ميگيرد؛ هر كدام هم حكم خودش را دارد. آنجا هم حركات مردم محكوم به پيروزى است؛ اگر ما ملتهاى مسلمان بيدار باشيم، به وعده‌ى الهى اميدوار باشيم و براى آن تلاش و كار كنيم، بدون شك اين ملتها به پيروزى ميرسند. موضع ما در مقابل اين حركتهاى مردمى روشن است: هر جا حركت اسلامى است، مردمى است، ضد آمريكائى است، ما با اين حركت همراهيم؛

1390/3/14

 بشريت اگر بينديشد و انصاف را رعايت كند، تصديق خواهد كرد كه نجات بشر و حركت بشر به سوى كمال، به بركت اسلام ممكن خواهد شد و لاغير. اين حركاتى كه امروز در برخى كشورهاى شمال آفريقا و منطقه‌ى خاورميانه مشاهده ميشود، همان استفاده و استضائه‌ى از نور اسلام و استفاده‌ى از جهتگيرى دست مبارك پيغمبر اكرم است. لذاست كه آينده‌ى اين منطقه، آينده‌ى اين كشورها، به توفيق الهى، به حول و قوه‌ى الهى، آينده‌ى روشنى است. غربى‌ها بيخود لجاجت ميكنند، بيخود بر مواضع غلط خودشان پافشارى ميكنند. آنچه امروز در مصر و در تونس و در برخى كشورهاى ديگر به جريان افتاده است و مشاهده ميشود، معنايش اين است كه تاريخ اين منطقه ورق خورده است و فصل جديدى شروع شده است. ملتهاى منطقه به اسلام برگشته‌اند؛ ليكن حقيقت همين است. نفس اسلامى در كشورهاى مسلمان دميده شده است. وابستگان و حكام دست‌نشانده‌ى آمريكا و غرب با اين ملتها كارى كردند كه اين ملتها احساس كردند كه جز قيام، جز حركت عظيم عمومى، جز انقلاب، راهى در مقابل آنها نيست؛ لذا قدم در اين راه گذاشتند و دارند پيش ميروند. اين حركتها يقيناً به نتيجه خواهد رسيد. بايد همه هوشيار باشند؛ هم ما هوشيار باشيم، هم ملتها هوشيار باشند؛ بدانند دسائس و حيله‌هاى دشمنان متنوع است، پيچيده است. بصيرت را معيار كار خودمان قرار بدهيم. ملتها توجه داشته باشند؛ آمريكائى‌ها و صهيونيستها و مزدورانشان و همراهانشان سعى ميكنند انقلابها را منحرف كنند؛ كشورهائى را كه در آنها بيدارى به وجود آمده است، مورد توجه قرار ميدهند؛ هرچه ميتوانند، تلاش ميكنند حركت اين ملتها را منحرف كنند. ما اميدواريم اين مسير دشوار ملتهاى مسلمانِ قيام كرده و آنهائى كه اين زمينه در آنها هست، ان‌شاءالله ادامه پيدا كند و اين مسير هرچه كوتاه‌تر شود. نتيجه قطعى است؛ راه ممكن است طولانى باشد، ممكن است كوتاه باشد.

1390/04/9

در مدت هشت ماه، در يكى از آرامترين و ساكت‌ترين نقاط عالم - يعنى شمال آفريقا و حول و حوش شمال آفريقا و جزيرةالعرب - چهار تا نظام سرنگون شده؛ يعنى چهار تا ديكتاتورِ چسبيده به صندلىِ متكى به غرب و متكى به آمريكا، زير و رو شدند: مصر، تونس، ليبى و يمن. خب، اين خيلى حادثه‌ى مهمى است. من عرض كرده‌ام، باز هم عرض ميكنم؛ ما واقعاً نميتوانيم الان ابعاد عظمت اين حادثه را درست ترسيم كنيم. خيلى كار بزرگى انجام گرفته است. اينجا ملتها در معرض حوادثى هستند. آن چيزى كه اينجا ميتواند به اين كشورها كمك كند، تفكر مردم‌سالارى دينى است. مردم‌سالارى دينى كه ابتكار امام بزرگوار ماست، مطمئناً اين مردم، مردم‌سالارى دينى را خواهند پسنديد. اين كارى است كه بر عهده‌ى ماست و بايستى انجام بگيرد.

(17/6/90)

حركتهای عظیم اسلامی اخیر در دنیای اسلام، مقدمه تحولی بزرگ تر و حاكمیت اسلام است، امروز جوانان كشورهای اسلامی برای رسیدن به آمال و آرزوهای خود، بجای مكاتب مادی متوجه تعالیم اسلامی شده اند و این افتخار به بركت حركت ملت ایران بوجود آمده است. موضع ما حمایت از این حركت ها و تقویت آنها است و امیدواریم این حركت های اسلامی منجر به قطع كامل سلطه دشمنان اصلی یعنی صهیونیست ها و آمریكا شود. تحولات كنونی در دنیای اسلام نوید بخش آینده روشنی است و نشانه های این آینده روشن و تحول عظیم آشكار شده است.

مبشرات در فرمایشات حضرت آقا حفظه اله

 غرب امروز بر سر دوراهى است. يا بايد دست از زورگوئى طولانى‌مدت خود بردارد و بيش از اين از نقشه‌ى صهيونيستهاى زورگو و ضد بشر پيروى نكند، و يا در انتظار ضربه‌هاى سخت‌تر در آينده‌ى نه چندان دور باشد. اين ضربه‌هاى فلج كننده فقط سقوط پى‌درپى حكومتهاى گوش به فرمان آنان در منطقه‌ى اسلامى نيست، بلكه آن روزى كه ملتهاى اروپا و آمريكا دريابند كه بيشترين گرفتارى‌هاى اقتصادى و اجتماعى و اخلاقى آنان منشأ گرفته از سلطه‌ى اختاپوسى صهيونيزم بين‌الملل بر دولتهاى آنهاست، و دولتمردان آنان به خاطر منافع شخصى و حزبى خود، مطيع و تسليم در برابر زورگوئى‌هاى كمپانى‌داران زالوصفت صهيونيست در آمريكا و اروپايند، آنچنان جهنمى براى آنان به وجود خواهند آورد كه هيچ راه خلاصى از آن متصور نيست. رئيس جمهور آمريكا ميگويد كه امنيت اسرائيل خط قرمز اوست. بدانيد اين خط قرمزِ اوباما و امثال او به دست ملتهاى به‌پاخاسته‌ى مسلمان شكسته خواهد شد.(10/7/90)
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
The truth of love is living in heaven with you
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Earth آخرالزمان نزدیک است‌! ویدئو ایلان ماسک مطرح شد.
  ظهور نزدیک است.
  امام زمان(علیه السلام) چه روزی ظهور می کنند؟
  اعلام زمان ظهور توسط استاد رائفی پور!
  یعنی بین روحانیون ۳۱۳ نفر مخلص وجود ندارد که امام زمان (عج) ظهور کند؟!
  علائم آخر الزمان
  پنج نشانه حتمی ظهور امام زمان
  اولین جملات حضرت مهدی (عج) پس از ظهور چیست؟
  ساعت به وقت آمدنش نزدیک است؟!!!
  ظهور را در چه معنا کرده ایم ؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان