امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نکات و نحوه نصب لامپ های هالوژن

#1
لامپ هالوژن نوعی لامپ رشته‌ای است که در آن گازهای فشرده و خنثی و مقدار اندکی از عناصر هالوژن مانند ید و برم اضافه شده‌است. چرخه موجود در لامپ‌های هالوژن که موجب ته‌نشین شدن مجدد تنگستن بخار شده بر روی رشته می‌شود نقش مؤثری در افزایش عمر این نوع لامپ‌های دارد. در این لامپ‌ها به علت وجود همین چرخه امکان بالا بردن دمای رشته بدون کاهش یافتن عمر لامپ نسبت به لامپ‌های معمولی نیز به وجود می‌آید که به افزایش بهره‌وری این لامپ‌ها می‌انجامد. این لامپ‌ها همچنین به علت اندازه کوچک و نور مناسب و آرامش بخششان، کابردهای خاص خودشان را در میان سیستم‌های روشنایی دارند. لامپ هالوژن از یک رشته تنگستن که درون یک محفظه پر شده با گاز بی اثر و کمی هالوژن از قبیل برم یا ید قرار گرفته، تشکیل شده است.
لامپ هالوژن در انواع مختلف قابل نصب در مکان های مختلف از جمله سقف کاذب و برجستگی یا تورفتگی های روی سقف است و از آن در دکوراسیون داخلی به وفور استفاده می شود. این لامپ ها نور را بر روی دیوارپوش و کفپوش منعکس نموده و یک نورپردازی ایده آل با زیبایی بی نظیر در فضا به نمایش می گذارند. نور ملایم لامپ هالوژن روشنایی لازم برای محیط را فراهم می کند و سایز کوچک آن امکان استفاده از این لامپ را در قسمت های مختلف ساختمان امکان پذیر می نماید. انواع لامپ های هالوژن به شرح ذیل می باشد:
لامپ هالوژن سقفی LED
همانطور که از نامش پیداست از دیودهای نورافشان تشکیل شده است. این دیودها در کنار هم قرار گرفته اند و وقتی جریان الکتریکی به آنها می رسد نور کافی تولید می کنند. هر چه تعداد دیودهای ال ای دی بیشتر باشد میزان نور تولیدی نیز بیشتر خواهد بود، در واقع تعداد ال ای دی ها بر میزان نوردهی لامپ اثرگذار است. ال ای دی ها مصرف برق پایینی دارند اما نوری که تولید می کنند می تواند فضا را روشن کند. کیفیت و شدت نور ایجاد شده توسط این لامپ ها ایده آل است، به همین دلیل امروزه از آنها هم برای تامین روشنایی و هم دکوراتیو نمودن فضا استفاده می شود. لامپ هالوژن ال ای دی اشعه های مضر نظیر اشعه مادن قرمز و فرابنفش ساطع نمی نماید و گرمایی که توسط آنها ایجاد می شود ناچیز است.
لامپ هالوژن COB
نیز از نظر نوردهی همانند لامپ های هالوژن LED است و هم برای تامین روشنایی مورد نیاز و هم تزئین بصری فضا استفاده می شود. این لامپ ها متشکل از چیپ های الکترونیکی هستند که بر روی برد نصب شده اند. در واقع تعدادی دیود روی برد قرار گرفته اند و یک نقطه نورانی را به نمایش می گذارند. طول عمر لامپ هالوژن سی او بی بالا و مصرف انرژی آن پایین است. این لامپ ها را می توان همانند لامپهای LED به شکل توکار در ساختمان استفاده نمود.
لامپ هالوژن SMD
این نوع لامپ هالوژن بر اساس تکنولوژی SMD ساخته شده است. این لامپ ها دارای چند چیپ ال ای دی هستند که توسط سیم نازک بهم متصل شده اند و از یک برد واحد برای آنها استفاده نمی شود. این لامپ ها گرمای کمتر و نور بیشتری ایجاد می کنند و روشنایی آنها به طور یکنواخت است. امروزه از این لامپ های هالوژنی به دلیل زیبایی و صرفه جویی در مصرف برق برای ساخت تجهیزات نورپردازی استفاده می شود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Thumbs Up نحوه مخ زدن پسرها و دخترا
  نحوه پیداکردن دوست دختردر کشورهای جهان!!!!
Smile نکات منفی و مثبت شخصیت متولدین هرماه
  نحوه ضد عفونی کردن تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی
  نحوه انتخاب موضوع پایان نامه ارشد و دکتری
  نحوه صحیح چیدن لباس داخل کمد
Star نکات آموزشی برای یادگیری راحتتر زبان آلمانی
Star نکات آموزشی برای یادگیری راحتتر زبان آلمانی
  راهنما و نحوه انتخاب رنگ بهترین ریمل حجم دهنده و بلند کننده
Exclamation نحوه نصب سقف شیروانی سنگریزه ای

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان