امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نحوه انتخاب موضوع پایان نامه ارشد و دکتری

#1
از اصلی ترین و مهم ترین ارکان انجام پایان نامه ، انتخاب موضوع پایان نامه مناسب است. بدون مشخص کردن عنوان تحقیق ، مسلما هیچ پژوهشی قابل اجرا نخواهد بود. عنوان یا موضوع پژوهش مسیر و طرح نهایی یک تحقیق را مشخص می کند. تهیه یک عنوان مناسب برای یک پژوهش علمی باید بر اساس یک چارچوب معین انجام گیرد .

نحوه انتخاب موضوع پایان نامه ارشد و دکتری

انتخاب موضوع برای انجام پایان نامه اگر چه حجم زیادی ندارد اما یکی از مشکل‌ترین امور مربوط به تحقیق و پژوهش برای دانشجویان بشمار می رود. چنانچه دانشجویی موضوع پایان نامه خود را درست انتخاب کرده باشد در انجام پایان نامه با مشکلاتی از جمله سر درگمی و ابهام روبرو نخواهد شد.

نخستین قدم در انتخاب موضوع پایان نامه، شناسایی منابع هسته (کتاب، مجله و هر منبعی که بیشترین استنادها را به خود اختصاص می دهد) است. این منابع معمولا بیشترین تاثیر را در رشته مورد نظر شما دارند. برای یافتن این منابع نیز باید به مطالعات زیادی بپردازید، معمولا در فصل آخر پایان نامه ها بخشی به نام (پیشنهادهایی برای پژوهش های بیشتر) وجود دارد که می توانید آنها را مطالعه کنید و منابعی که در پایان نامه های مرتبط با رشته شما ذکر شده است را بررسی کنید.انتخاب موضوع پایان نامه را به مطالعه پایان نامه ها و مطالعات کشور محدود نکنید، برای انتخاب یک موضوع خوب برای پایان نامه باید پا را فراتر قرار دهید و به شناسایی و بررسی پایگاه ها و فهرست پایان نامه های انجام شده در مراکز اطلاعات ملی یا وب سایت های دانشگاه های معتبر در خارج از کشور بپردازید. منابع استفاده شده در این تحقیقات و پایان نامه ها نیز می توانند ذهن شما را در انتخاب موضوع پایان نامه باز کنند.

دانشجو باید به موضوعی که برای انجام پایان نامه انتخاب می کند تسلط داشته باشد، علاقه مند بودن به موضوع نیز یکی از شرایط مهم انتخاب موضوع پایان نامه است. توانایی های خود از جمله قدرت تجزیه و تحلیل، توانایی تحلیل آماری، توانایی برقراری ارتباط با جامعه ی مورد تحقیق را در نظر بگیرید.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نامه ی یک دختر کم توقع
Thumbs Up نحوه مخ زدن پسرها و دخترا
  نامه ای از یک پسر به پدرش!! (خیلی باحاله)
  انتخاب استند فروشگاهی و تبلیغاتی باکیفیت
  فاکتورهای لازم برای انتخاب اسم برند لباس
  پایان رویای خیالی ؛ بایدن هم مانند ترامپ درباره برجام حرف می زند
  این موضوع رو بخاطر یکی از دوستان بهمن ماهی میزارم .عکس نوشته برای متولدین بهمن .
  فال نامه مرگ؟!؟!؟!؟!؟!
  نحوه پیداکردن دوست دختردر کشورهای جهان!!!!
  نحوه ضد عفونی کردن تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان