امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 3.33
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

زمین تخت است! نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟!

#1
امروزه اغلب مردم فکر می‌کنند، زمین گرد است و البته این را بدیهی هم می‌دانند. شاید باور نکنید ولی احتمالا بسیار تعجب می‌کنید اگر بدانید نه تنها افرادی هستند که به گردش زمین به دور خورشید اعتقاد ندارند، بلکه معتقدند این یک اشتباه بزرگ است که فکر کنیم زمین مثل یک توپ کروی است و حقیقت این است که زمین تنها می‌تواند به صورت یک سکه یا بیسکویت مسطح باشد! انسان‌های بی‌سوادی هم نیستند و بسیار پرادعا هستند.

 زمین تخت است! نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟! 1

بسیاری از آنها جز فیزیکدانان و جغرافیدانان سرشناس هستند. مثل تمام مسایل دوقطبی دیگر، مانند سفر انسان به ماه، زمین کروی و زمین تخت (زمین مسطح یا زمین صاف هم گفته می‌شود) طرفدارن و مخالفان خودش را دارد. هر یک از این گروه برای رد نظریه مقابل، دلایلی را ذکر می‌کنند.

زمین تخت است! نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟! 1


نخستین کسی که برای گرد بود زمین دلیل آوردی کسی نبود جز ارسطو. او در این باره استدلال‌های مختلفی را به کار گرفته است تا به احتمال زیاد بتواند دیگران را هم مثل خودش متقاعد کند. بسیاری از مردم تا پایان قرن 19، به هر آنچه ارسطو گفته بود ایمان داشتند. اولین استدلال ارسطو این بود که سایه‌ی زمین که موقع ماه گرفتگی دیده می‌شود، همیشه به شکل منحنی یعنی بخشی از دایره است. اگر زمین شکلی جز کره می‌داشت، سایه‌ای که در بعضی جهت‌ها می‌انداخت بخشی از دایره نبود (هلالی شکل بودن فازهای عادی ماه دال بر گرد بودن خود ماه است).

دومین دلیل ارسطو این بود که طلوع و غروب ستاره‌ها برای ساکنان شرق زمین زودتر اتفاق می‌افتد تا برای آنهایی که در غرب‌اند. اگر زمین از شرق تا غرب تخت می‌بود، ستاره‌ها هم برای غربی‌ها و هم برای شرقی‌ها در یک زمان طلوع می‌کردند. و دست آخر این که، مسافرانی که به شمال می‌روند کم‌کم ظهور ستاره‌هایی را در بالای افق شمال می‌بینند که قبلا نمی‌دیدند، و این نشانه‌ی انحنای زمین از شمال به جنوب است. البته در این مورد ناگزیرید یا گزارش‌های دوستان سفرکننده را بپذیرید یا خودتان بار سفر ببندید.

سومین استدلال ارسطو صرفا نظری یا حتی فلسفی بود. اگر زمین یک وقتی در گذشته‌ها از قطعات کوچک‌تری تشکیل شده باشد (یا می‌توانسته است تشکیل شده باشد)، قطعات آن به مرکز مشترکی سقوط کرده‌اند و به این ترتیب لابد کره‌ای تشکیل داده‌اند. علاوه بر این، کره مسلما کامل‌ترین شکل صلب است. جالب این جاست که ارسطو بر این استدلال آخر هم اندازه‌ی دو تای قبلی تاکید کرده است.



در زیر به چند مورد از معروف‌ترین نظریه‌های آنها برای رد نظریه زمین کروی را آورده‌ایم:

ناپدید‌شدن کشتی‌ها در افق

زمین تخت است! نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟! 1
از گذشته مردم وقتی در کنار ساحل کشتی‌ها را مشاهده می‌کردند آنها را در حال پایین رفتن می‌دیدند و ارسطو برای کرویت زمین این دلیل را مطرح می‌کند که کشتی به زیر انحنا می‌رود و ناپدید می‌شود ولی اگر زمین صاف باشد باید کم‌کم دور شود و کوچک شود و امروزه نیز این یک دلیل مهم برای کروی گرایان است که ادعا‌های فراوانی دارند. درگذشته به دلیل نبود امکانات پیشرفته و کافی مردم افکار مختلفی داشتند اما امروزه با وجود امکانات بیشمار و پیشرفته دست انسان برای نتیجه‌گیری نهایی از وقایع بازتر است و دورشدن کشتی‌ها و ناپدید شدن آنها چیزی است که نکته‌ای در آن از شما پنهان شده.

زمین تخت است! نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟! 1

گر فرض کنیم زمین کروی است و یک کشتی درحال دور شدن است به علت وجود انحنا که مانند تپه است کشتی باید به سمت پایین منحرف شود و دکل آن کج دیده شود و کم‌کم ناپدید شود اما، ما مورد اول را شاهد نیستیم و فقط مورد دوم را شاهدیم و اگر واقعا زمین کروی باشد وقتی که با یک تلسکوپ یا دوربین سوپرزوم به مسیری که کشتی در آن ناپدید شده نگاه می‌کنید نباید کشتی را ببینید زیرا انحنا مانع دید شما می‌شود اما موضوع کاملا خلاف چیزی است که فکر می‌کنید!!

 

یک دوربین سوپر زوم یا یک تلسکوپ بردارید و یک کشتی را در نظر بگیرید وقتی کشتی دور می‌شود و ناپدید می‌شود به سمت آن زوم کنید و با تصویر شگفت‌انگیزی روبرو خواهید شد زیرا کشتی کاملا نمایان است و می‌شود کشتی را در افق بصورت کامل مشاهده کرد هرچند بخار آب و لایه اتمسفر دید شمارا محدود می‌کند اما می‌شود کشتی‌های ناپدید شده را در افق مشاهده کرد! دلیل اینکه کشتی‌ها در افق ناپدید می‌شوند انحنا نیست، این به این معنی است که چشمان شما دارای یک افق محدود هستند که با دوربین و تلسکوپ دید در افق افزایش می‌یابد.

 . ماه یک دیسک است

زمین تخت است! نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟! 1



طرفداران نظریه زمین تخت معتقدند که در تمامی نقاط مختلف زمین، مردم ماه را به یک شکل می‌بینند! نجوم مدرن ادعا دارد ماه یک کره است که مدار آن در مدار زمین قفل شده و درحال چرخش به دور زمین است و البته آن ها اعتقاد دارند سمت تاریک ماه وجود دارد اما هیچ مدرکی برای این ادعا خود ندارند! درواقع سمت تاریک ماه وجود ندارد! ماه یک دیسک است یک قرص مانند خورشید! برای همین است که شما در هرجای زمین قادر خواهید بود ماه را به یک شکل مشاهده کنید!

 

اگر ماه یک کره بود قسمت‌های دیگر آن نیز قابل مشاهده می‌شد اما هرگز قسمت‌های دیگری از ماه مشاهده نمی‌شود! رخ‌گردی یا لایبرشن ماه چیست؟ در مورد ماه رخ‌گردی باعث پدیدار شدن ۹ درصد از گوشه‌های نیمه ناآشکار ماه بصورت متناوب در زمان‌بندی گردش ماهانه ماه برای مشاهده‌کنندگان زمینی می‌شود. 

زمین تخت است! نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟! 1

درواقع چون ماه یک قرص است دارای گوشه‌هایی هم در سمت عقب خود است و در رخ‌گردی ما قادریم آن قسمت‌ها را رصد کنیم! ماه و خورشید هر دو دیسک‌هایی هستند که مانند هم چرخش دارند و این موضوع کروی بودن زمین را به کل باطل می‌کند زیرا در کرویت زمین ماه و خورشید دو جرم فضایی متفاوت از هم هستند اما در زمین تخت و به اعتقاد ما ماه و خورشید هم‌اندازه هستند!

 

هیچ انحنایی وجود ندارد



بر اساس هندسه کروی، ما در هر مایل هشت اینچ انحنا داریم و علم مدرن اعتقاد دارد چشم انسان نمی‌تواند بیش از 30 یا 40 کیلومتر را ببینید چون انحنای زمین مانع می‌شود اما این موضوع صحت ندارد! در یک هوای صاف شما قادر هستید تا حداقل 280 کیلومتر را ببینید و حداکثر 400 کیلومتر. (اتمسفر زمین مانع دیده شدن بیشتر می‌شود) هرچقدر به ارتفاعات بروید، فرقی ندارد چه ارتفاعی، زمین کاملا صاف است و هیچ انحنایی وجود ندارد.

 

بهتر است از ریاضیات در این رابطه استفاده نکنیم چون حاصلی که به دست می‌آید زمین را بیشتر شبیه به استوانه جلوه می‌دهد تا یک کره. در صاف‌ترین مناطق جهان مانند salar de uyuni انحنا معنا ندارد، اکثر سطح زمین را اقیانوس‌ها فراگرفته‌اند و صاف‌ترین چیزی که در عمر دیدیم اقیانوس‌ها هستند و اگر این مناطق صاف را حساب کنیم اکثر زمین را مناطق صاف تشکیل می‌دهد که این در یک کره با انحنا هشت اینچ در هر مایل جور در نمی‌آید. در فیزیک طبیعی آب، سطح آب همیشه صاف است و دارای انحنا نیست و نمی‌شود.

زمین تخت است! نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟! 1

جالب است بدانید کروی گرایان قوس آب را با قطره آب نشان می‌دهند و چون این قطره فقط آب است اگر می‌توانند سنگی کروی را نشان دهند که آب بر روی آن خم شده و قوس پیدا کرده است که اصلا چنین چیزی امکان ندارد. هرچند با برخی قوانین این موضوع را به قول خود توجیه کرده‌اند اما باز هم مشکلی وجود دارد و آن هم برابر نبودن جاذبه در نقاط مختلف زمین است.

 

دروغ سازمان‌های فضایی



زمین تخت است! نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟! 1

تمامی تصاویر تهیه شده توسط سازمان‌های فضایی در ارتفاع بیش از هفتادهزار مایلی انحنا را نشان می‌دهند درحالی که تصاویری که مردم به وسیله بالن‌ها در ارتفاعات بیش از 127 هزار‌پایی تهیه کرده‌اند زمین را صاف نشان می‌دهد. تصاویر زمین توسط سازمان‌های فضایی دستکاری می‌شود، فوتوشاپ می‌شود و ما می‌توانیم این سوتی‌ها و اشکالات را در عکس‌های بسیاری از آنان پیدا کنیم.

 
زمین تخت است! نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟! 1

سازمان‌های فضایی چرا حقیقت را پنهان می‌کنند؟ چرا جعل و فوتوشاپ؟ در اکثر تصاویری که توسط دوربین‌هایی غیر از گوپرو تهیه شده‌اند زمین کاملا صاف است و انحنایی در کار نیست. اکثر تصاویر سازمان‌های فضایی انیمیشنی هستند و حقیقت ندارند و چیزهایی هستند که به اعتقاد کروی گرایان فقط خودشان آنها را مشاهده کرده‌اند بنابراین دارای اعتبار نیستند.


این خورشید است که حرکت می‌کند نه زمین


زمین تخت است! نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟! 1

هیچ دلیلی برای این ادعای نجوم مدرن که می‌گوید زمین با چندین‌ هزار مایل برساعت به دور خورشید می‌چرخد، خورشید و منظومه شمسی درحال حرکت با چندین هزار مایل بر ساعت هستند و خود منظومه همراه کهکشان راه شیری با سرعت سرسام‌آور دیگری درحال حرکت است وجود ندارد و هیچ دلیلی برای اینکه زمین درحال چرخش به دور چیزی است وجود ندارد. ولی ما می‌توانیم با چشمان خودمان همه چیز را ببینیم اگر زمین درحال حرکت بود آن هم با این سرعت‌های سرسام آور در فضایی بی‌کران کاملا مشخص است که اوضاع انسان و بشریت این نبود و همه چیز برهم می‌ریخت.

 

(لطفا مثال حرکت ماشین با سرعت ثابت را نیارید چون شما اگر یک ماشین را با سرعت ثابت خودش به عنوان مثال نود کیلومتر با سرعت متفاوت بچرخانید، همه چیز برهم خواهد ریخت) همه چیز درحال چرخش به دور ماست و زمین ثابت است و حرکتی ندارد حتی در کلیپ برخی موشک‌ها و فضانوردان، زمین کاملا ثابت است و حرکتی ندارد.

 


. استفاده از دوربین‌های گوپرو 

زمین تخت است! نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟! 1

اگر واقعا زمین کروی است، چرا از لنز‌های فیش‌ای و دوربین‌های گوپرو برای انحنای مصنوعی استفاده می‌کنند؟ اگر واقعا زمین کروی است و دارای انحنا، هیچ دلیلی وجود ندارد که ما انحنای واقعی را در نظر نگیریم و با دوربینی که تصویر را کروی می‌کند عکس یا فیلم تهیه کنیم!

 
زمین تخت است! نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟! 1

گفته شده برای زیبایی تصویر زمین این لنز‌ها استفاده می‌شود! مگر زمین زیبا نیست!؟ چرا در همه تصاویر لنز فیش‌آی وجود دارد؟ چرا انحنای خود زمین زیبا نیست؟ خب اگر واقعا انحنا دارد، چران انحنای واقعی را نشان نمی‌دهند و تصاویر را دستکاری می‌کنند! بنابراین شما هیچ تصویر واقعی از انحنای زمین ندارید و ندیده‌اید! اصلا مگر می‌شود بر روی یک کره که خود انحنا دارد دوباره انحنا به وجود آورد؟

 

تغییرات طلوع و غروب خورشید در قطب شمال

زمین تخت است! نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟! 1


مردم قوم inuit ساکن مناطق نزدیک فطب شمال، چند سالی است که تغییراتی را در محیط زیست خود احساس کرده و آنرا گزارش کردهاند. بعضی خواستند آنرا به پدیده گرمایش زمین مرتبط کنند، اما آنچه که این قوم گزارش می‌کنند، چیز دیگری است.

 

آنها ادعا می‌کنند که چند ده سال پیش در نزدیکی زمستان طول روز به حدی بود که حدود یک ساعت برای شکار وقت داشتند. اما الان آنها 2 ساعت برای شکار وقت دارند. به علاوه خورشید در وسط روز خیلی بالاتر می‌آید و بنابراین گرمای بیشتری دارد. محل طلوع و غروب خورشید نیز از دید آنها تغییر کرده است. همه این تغییرات در مدت زمان کمی رخ داده که افراد میانسال آنها چنین تغییراتی را به خوبی حس می‌کنند.




مردم قوم inuit ساکن مناطق نزدیک فطب شمال، چند سالی است که تغییراتی را در محیط زیست خود احساس کرده و آنرا گزارش کردهاند. بعضی خواستند آنرا به پدیده گرمایش زمین مرتبط کنند، اما آنچه که این قوم گزارش می‌کنند، چیز دیگری است.

 

آنها ادعا می‌کنند که چند ده سال پیش در نزدیکی زمستان طول روز به حدی بود که حدود یک ساعت برای شکار وقت داشتند. اما الان آنها 2 ساعت برای شکار وقت دارند. به علاوه خورشید در وسط روز خیلی بالاتر می‌آید و بنابراین گرمای بیشتری دارد. محل طلوع و غروب خورشید نیز از دید آنها تغییر کرده است. همه این تغییرات در مدت زمان کمی رخ داده که افراد میانسال آنها چنین تغییراتی را به خوبی حس می‌کنند.





دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس برام بنویس (:



«آن غار تاریکی که از ورود به آن می ترسید، همان گنجی را در خودش پنهان کرده که به دنبالش میگردید.»

کارل گوستاو یونگ
پاسخ
 سپاس شده توسط ρυяρℓє_ѕку ، ⓩⓐⓗⓡⓐ ، ßяɪcε ، فرنودِ بن گیومرث ، Ξrιc logιc ، Medusa ، ᴀᴡᴀʏᴀᴜʀᴏʀᴀ ، مـ༻؏☆جـےـیــّ◉ـב ، SABER ، Prometheus ، Âɴɢ℮ℓ Evιℓ ، Emmɑ ، لــــــــــⓘلی ، τοxικ ، єη∂ℓєѕѕღ
آگهی
#2
آیا زمین مسطح به دین و مذهب خاصی ارتباط دارد؟
زمین مسطح درحال حاضر در سطح بین المللی یک موضوع علمی محسوب میشود. درواقع وقتی شروع به صحبت درباره زمین مسطح میکنیم، نیاز به ارائه دلیل و برهان علمی داریم. اما در متون دینی و مرتبط با مذهب، میتوانیم توصیفاتی از جهان پیرامونمان پیدا کنیم که تطابق فوق العاده جالبی با مدل زمین مسطح دارند و درواقع تاییدی بر این مدل هستند اما باور به زمین مسطح، دلیلی بر مذهبی بودن یک شخص یا تعصب دینی داشتن نیست چرا که در سراسر جهان، حتی افرادی که هیچ دین خاصی را قبول ندارند نیز در بین زمین تخت گرایان دیده میشوند. 
 
افراد زیادی تاکنون به فضا سفر کرده اند. چطور است که آنها به مسطح بودن زمین پی نبرده اند؟
بهترین توضیح پذیرفته شده تاکنون این است که تمامی سازمان های فضایی در یک توطئه درگیر و ظاهرا مشترک هستند. به عنوان مثال، شواهد بسیاری از دروغ بودن سفر به ماه وجود دارد اما سازمان فضایی ژاپن ادعا کرد که مدارگردی را به مدار ماه ارسال کرده و از مکان های فرود آپولو تصاویری تهیه کرده است . در اینجا میشود دریافت که سازمان های فضایی در سراسر جهان دارای یک هماهنگی و هدف مشترک هستند. البته باور این مسئله کمی دشوار است اما شواهد بسیار زیادی داریم که متاسفانه صحت این گفته را تایید میکند.


درواقع به این صورت است که اگر روسیه، دروغ های فضایی آمریکا را افشا کند، آمریکا نیز دروغ های فضایی روسیه را افشا خواهد کرد و بدین صورت در تمام جهان تمامی سازمان های فضایی زیر سوال خواهند رفت پس منطقی است که در تعادل و همکاری با یکدیگر باقی بمانند. همچنین سازمان های فضایی میتوانند بودجه بسیار زیادی را صرفه جویی کرده و برای پروژه های دیگر خرج کنند. به عنوان مثال، بودجه سفر به ماه ۳۰ میلیارد دلار بوده است که همگی میدانیم چنین سفری هرگز انجام نشده پس این بودجه هنگفت کجا رفته است؟ 

البته این نکته نیز قابل ذکر است که بسیاری از سازمان های فضایی، مانند ناسا و سازمان فضایی اروپا و روسیه نیستند و چندان فعالیت های فضایی ای ندارند. احتمال میرود که چنین سازمان های فضایی ای که بیشترین فعالیتشان در حد ارسال ماهواره است، از مسطح بودن زمین بی خبر باشند.

 

تصاویر بسیار زیادی در اینترنت وجود دارد که زمین را کروی نشان میدهد. آیا این تصاویر زمین مسطح را نقض نمیکند؟

بطور کلی، این تصاویر از نظر ما فاقد اعتبار و ارزش هستند چرا که ساخت تصاویر جعلی و جایگزین کار بسیار ساده ای می باشد. درواقع نمیشود از تصاویر به عنوان یک استدلال علمی علیه زمین مسطح استفاده کرد. تصاویری که توسط سازمان های فضایی منتشر میشود، بیشتر جنبه پروپاگاندرا و تبلیغات دارند. بیشتر این تصاویر حاوی پیام های خاص زیر آستانه ای هستند که پیش از آن در انیمیشن های دیزنی شاهد آن بودیم. حتی سازمان های فضایی نیز خودشان اظهار میکنند که بیشتر تصاویری که منتشر میکنند کامپوزیت و غیر واقعی هستند و تنها از داده های زمین شناختی و ماهواره ای تهیه شده اند. همچنین میتوان از زمین مسطح تصاویری تهیه کرد که افق را منحنی نشان دهد چرا که محدوده ای که خورشید روشن میکند، به دایره شکل است و نیمه دیگر زمین تاریک است. اگر تصویری در ارتفاعات از نیمه روشن زمین تهیه کنید، افق را بصورت منحنی میبینید (چرا که بخشی از دایره را در تصویر میتوانید ببینید و علت آن وسیع بودن محدوده روشن بر روی زمین است). البته نقش لنز هایی که عامل دیستورشن و اعوجاج هستند را نباید نادیده گرفت چرا که به راحتی چشمان بیننده را فریب میدهند و زمین را از فضا بصورت کروی و منحنی نشان میدهند.




| جغرافیا و پدیده های مرتبط |



زمین به چه شکل می باشد؟ ناوبری چگونه ممکن است؟
راستش را بخواهید، زمین شکل مشخصی ندارد اما در بین اعضای مختلف زمین مسطح، زمین را به شلک یک دیسک پذیرفته اند. منظور از دیسک، تمامی محدوده قاره ها و اقیانوس ها در حصار قطبی قطب جنوب است که حالتی مانند یک دایره بزرگ یا دیسک ایجاد میکند. در این مدل، هنوز برای فراتر از مرز های قطبی چیزی ارائه نشده و بیشترین توجه بر روی ناحیه قاره ها و اقیانوس هاست و بنابراین شکل مورد قبول زمین تخت گرایان یک دیسک می باشد و ناوبری با حرکت در یک مسیر دایره وار بسیار بزرگ بر روی این دیسک ممکن میشود. تصویر زیر را ببینید:
 
زمین تخت است! نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟! 1
 
 
درواقع این دیواره های یخی که زمین را احاطه کرده اند، به نوعی آب های اقیانوس ها را نیز در یک حوضه بسته نگه داشته اند. این دیواره های یخی به نام قطب جنوب شناخته میشوند که به آن “Antarctic Circle” نیز میگویند. تاکنون، هیچ بشری قادر به حرکت از قطب شمال و گذر از قطب جنوب و بار دیگر بازگشت به نقطه ابتدایی در قطب شمال نبوده است. این نشان میدهد که اشکالی در اینجا وجود دارد چرا که در تاریخ بشریت، حداقل یک نفر باید چنین سفری را تجربه میکرده است. درحال حاضر، فراتر از پایگاه های قطبی موجود در قطب جنوب برای ما مبهم و نامعلوم است.

توجه: تصویری که در بالا از زمین مسطح مشاهده میکنید، یک تصویر و نقشه فرضی برای نشان دادن محدوده مورد نظر و مسیر گردش اجرام آسمانی است و به غیر از این موارد اعتبار دیگری ندارد. تاکنون نقشه ای دقیق و حقیقی از زمین مسطح ارائه نشده است.
 
چگونه شب و روز و فصل ها را توجیه میکنید؟
شب و روز به راحتی در مدل زمین مسطح قابل توضیح و توجیه هستند. خورشید در یک مدار مخروطی شکل در طول یکسال از راس السرطان به راس الجدی جابجا شده و حرکت میکند. زمانی که خورشید در منطقه شما و بر فراز سرتان قرار دارد روز است و زمانی که به تدریج از شما فاصله میگیرد و غروب میکند، شب پدید می آید. به علت کوچکتر بودن خورشید نسبت به زمین، محدوده ای که خورشید روشن میکند محدود است و توان روشن کردن تمامی نقاط بر روی زمین را ندارد. 

به عنوان مثال فرض کنید در یک جاده تاریک درحال رانندگی هستید و در کناره های جاده تیر چراغ برق های زیادی با فاصله حدود ۳۵ متر از یکدیگر قرار گرفته اند. اگر دقت کنید، هرکدام از این تیر چراغ برق ها ناحیه مربوط به خودشان را روشن کرده اند. محدوده نوری که آن ها در یک جاده تاریک روشن کرده اند مانند یک دایره یا بیضی است و فراتر از آن نمی رود و تمام جاده را روشن نمیکند.

مثال دیگری نیز میتوان زد. فرض کنید داخل یک اتاق تاریک بزرگ قرار دارید، حال چراغ قوه خودتان را روشن کنید و بر روی دیواری بیاندازید، آیا تمام اتاق روشن خواهد شد؟ مثال ها برای درک منبع نور کوچکتر نسبت به محیط تاریک وسیع تر کافی است. امیدوارم منظورمان را متوجه شده باشید.
زمین تخت است! نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟! 1
تصویر بالا مسیر های خورشید را در انقلاب زمستانی، اعتدالین و انقلاب تابستانی نشان میدهد. همچنین میتوانید تصویری از مسیر و مدار مخروطی خورشید در پایین ببینید:
 
زمین تخت است! نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟! 1
 
زمانی که خورشید از قطب شمال فاصله میگیرد، در نیمه شمالی زمستان و در نیمه جنوبی تابستان را داریم و زمانی که از نیمه جنوبی به سمت شمال حرکت میکند، نیمه جنوبی زمستان و نیمه شمالی تابستان را تجربه میکند.

زمانی که خورشید از نیمه شمالی به سمت نیمه جنوبی حرکت میکند، هرچه به جنوب نزدیکتر میشود، به آغاز فصل بهار نزدیکتر می شویم چرا که خورشید درحال نزدیکتر شدن به سمت جنوب است و بهار را تجربه میکنیم و سپس زمانی که خورشید بر فراز نیمه جنوبی قرار گرفته (در طول این مسیر یکساله) نیمه جنوبی تابستان را تجربه میکند.

پس از اتمام تابستان خورشید مسیر خود را به سمت شمال آغاز میکند و هرچه از نیمه جنوبی بیشتر فاصله میگیرد، هوا سردتر و خنک تر میشود و وارد فصل پاییز در نیمه جنوبی می شویم و زمانی که بطور کامل در نیمه شمالی قرار گرفت، نیمه جنوبی زمستان و نیمه شمالی تابستان است.

تصویر ساده تری از مسیر خورشید را میتوانید ببینید:
زمین تخت است! نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟! 1
 
همچنین در زیر میتوانید یک گیف بسیار ساده از نحوه پراکنده شدن نور توسط خورشید در زمین مسطح را مشاهده کنید. در این گیف مسیر یکساله خورشید در نظر گرفته نشده و تنها خورشید و ماه را بر روی یک مدار نشان میدهد.

زمین تخت است! نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟! 1
 
میدان مغناطیسی زمین را چطور توضیح میدهید؟
زمین را میتوان مانند یک آهنربای حلقه ای در نظر گرفت که یک قطب آن در مرکز و قطب دیگر در کنار ها و لبه های آن قرار دارد. همچنین میتوان به نوعی جریان گردابی را در زمین مسطح متصور شد.


زمین تخت است! نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟! 1
 
 
اگر سوار بر هواپیما شوید، میتوانید انحنای زمین را مشاهده کنید. آیا این زمین مسطح را نقض نمیکند؟
پاسخ خیر است. شما نمیتوانید انحنا زمین را از هواپیما مشاهده کنید. برای مشاهده انحنا زمین به ارتفاع بیش از ۱۲ کیلومتری نیاز دارید هرچند بسیاری از مسافران با توجه به شرایطی که محیط خارج از هواپیما دارد نمیتوانند افق را درست و حسابی ببینند. همچنین این نکته قابل ذکر است که:

همگی میدانیم که برای اینکه فشار به خوبی تحمل شود، باید سطح را منحنی بسازیم. مثال بارز برای این، زیرِ کپسول های گاز و قوطی های دلستر و هر محفظه ی شامل مواد پرفشار است.

شیشه ی هواپیما هم از دوطرف به این شکل میسازند تا اختلاف فشار بیرون هواپیما و داخل هواپیما را تحمل کند و این باعث میشود شبیه به عدسی محدب عمل کرده و شما اشیا را با انحنا ببینید(همینطور افق را).

تصاویر زیر نیز گویای همین مطلب است:
زمین تخت است! نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟! 1 دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
زمین تخت است! نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟! 1
ساختار پنجره هواپیما را میتوانید ببینید
بیشتر مسافران به همین علت افق را از پنجره هواپیما منحنی میبینند. پنجره هواپیما به اندازه ای زاویه دید در اختیار شما قرار نمیدهد که حتی در مدل زمین کروی نیز بتوانید انحنایی را مشاهده کنید.
 
آب و هوا در زمین مسطح چگونه ایجاد میشود؟
الگو های آب و هوایی در زمین مسطح همانند مدل زمین کروی ایجاد میشوند. همگی ما میدانیم باد ها چگونه ایجاد میشوند. چرخش خورشید نیز میتواند عاملی بر تغییرات آب و هوایی و چگالی جو باشد که باعث پدید آمدن سرما و گرما میشود. این مورد چندان نیازی به پاسخگویی و توضیحات پیچیده و طولانی ندارد.
 
آیا اگر یک مسیر مستقیم را ادامه دهیم، از لبه زمین به فضا پرت خواهیم شد؟
اکثر مردم این تفکر غلط را دارند که زمین مسطح به معنی یک زمین بدون در و پیکر و صاف و صیقلی در فضای بیکران است و از لبه آن میتوان آویزان شد و آب ها از لبه آن به پایین میریزند!!! این یک تفکر قرون وسطایی است.

در قرون وسطی مردم از اینکه با کشتی به مسیر خود ادامه دهند می ترسیده اند تا از لبه های زمین به پایین سقوط  کنند زیرا به تخت بودن زمین اعتقاد داشتند و البته معنقد بودند زمین دارای لبه است. اما این یک تفکر اشتباه است! تفکر زمین تخت مدرن جدا از تمامی این تفکرات قدیمی و البته غلط است. هیچ لبه ای وجود ندارد که از آن به پایین پرت شوید، بلکه زمین ما که به صورت یک دیسک تخت است توسط رشته کوه های یخی که امروزه به نام قطب جنوب شناخته میشود احاطه شده است (همانطور که در سوالات قبلی پاسخ دادیم).

بنابراین زمین دارای لبه نمی باشد و البته هیچ فضای خلایی در خارج از این زمین وجود ندارد.
 
 
اگر زمین مسطح باشد، باید بتوانیم از هرکجای زمین اورست را تماشا کنیم یا فواصل بسیار دور را از محل زندگیمان ببینیم اما چنین نیست! آیا این زمین مسطح را نقض نمیکند؟
خیر! در یک زمین مسطح نیز شما نمیتوانید دید زیادی داشته باشید. علت آن انحنای زمین نمی باشد بلکه موارد زیر است.

پارامتر ها و مواردی که بر محدودیت دید ما تاثیر دارند عبارت اند از:

۱- دمای هوا

۲-غلظت جو

۳- میزان بخارات موجود در سطح آب

۴- شکست نور و سراب

۵- بزرگنمایی جوی

 

در کل آنچه میدان دید شمارا محدود میکند اتمسفر زمین است. اتمسفر زمین شفاف نیست بلکه حالت مه مانند دارد. شما نمیتوانید انتهای یک جاده مه گرفته را ببینید و این دلیل بر ناپدید شدن جاده توسط انحنای زمین نمی باشد. گهگاهی شکست نور باعث ایجاد خطای دید میشود و در یک جاده به خصوص در هوای گرم میتوانید ماشین هایی را مشاهده کنید که در هوا ناپدید میشوند. این نیز نمیتواند دلیلی بر وجود انحنا باشد بلکه بطور کاملا واضح و شفاف خطای دید ناشی از شکست نور است.

به همان علت نیز شما نمیتوانید قله اورست را از محل زندگیتان مشاهده کنید. در شهر ها آلودگی هوا وجود دارد، در اتمسفر زمین بخار آب، گرد و غبار و… وجود دارد که مسیر دید شمارا دچار خلل میکند. میتوانید به ساحل بروید و با یک دوربین یا تلسکوپ به سمت افق خیره شوید. چه چیزی را مشاهده میکنید؟ دید شما دچار اعوجاج شدیدی میشود و همه چیز را تار میبینید. دربین شهر ها و کشور ها گاه دریا و اقیانوس وجود دارد و حجم بسیار زیادی از بخار آب در این بین مانع دید میشود. کوهستان ها و پستی بلندی ها موانع طبیعی ای هستند که مانع دید شما میشوند.

درکل هرچقدر هم مثال بزنیم باز هم کم است چرا که میتوان هزاران مثال از محدودیت دید و چگونگی ایجاد شدنشان زد.

 

 

آیا اگر زمین را حفاری کنیم، از سمت دیگر آن سقوط میکنیم؟

پاسخ کاملا واضح است! خیر! چرا چنین تصوری دارید؟ تصور میکنید زمین مسطح ضخامت چند میلیمتری دارد؟ زمین مسطح نیز مانند زمین کروی، دارای لایه های پوسته، گوشته و… است و هرکدام از این لایه ها چند صد کیلومتر امتداد دارند.

 

اگر زمین را مسطح فرض کنیم، تمامی محاسبات نقض میشوند و قوانین اجرا نخواهند شد. هیچ هواپیما و موشکی پرتاب نخواهد شد. آیا این زمین مسطح را نقض نمیکند؟

پاسخ منفی است. بیشتر محاسبات مبنای زمین مرکزی دارند. زمین مرکزی به معنای ثابت در نظر گرفتن زمین است. در برخی از محاسبات نیز زمین را مسطح و ثابت در نظر میگیرند که سیستم مختصات زمین مسطح و ثابت نام دارد.





منبع : سایت انجمن fecore.org
پاسخ
 سپاس شده توسط Mαяѕє ، •ДmịrHoSsiŋ• ، anoosh2 ، Medusa ، ᴀᴡᴀʏᴀᴜʀᴏʀᴀ ، ßяɪcε ، Emmɑ
#3
در مورد  کشتیها هنگام  نزدیک  شدن به  ساحل من شخصا با دوربین دو  چشمی قوی کشتیها را دیده ام که ابتدا قسمتهای بالای کشتی و دکل آنها پیدا میشود و بتدریج کشتی بالا میاید تا بدنه آن بطور کامل دیده شود و مو قع دور شدن درست برعکس
زمین مسطح گرایان مغز فندقی بدون انکه خود تجربه کرده باشند  بدوروغ این واقعیت آشکار را منکر میشوند
پاسخ
 سپاس شده توسط SABER ، Prometheus ، ßяɪcε
#4
اراتوستن (Eratosthenes) به عنوان ریاضیدان، شاعر، ورزشکار، جغرافی‌دان و ستاره‌شناس یونانی دوران اسکندر، در سال ۲۷۶ پیش از میلاد مسیح زاده شد. او توانست با محاسبه زاویه سایه یک تکه چوب فرو رفته در زمین در روز انقلاب تابستانی اسکندریه (مصر امروزی)، محیط سیاره را اندازه‌گیری کند. او می‌دانست که در شهر آسوان (Aswan)، خورشید در چنین روزی هیچ سایه‌ای ندارد. تفاوت در زاویه خورشید بین شهر آسوان تا اسکندریه به اندازه یک پنجم دایره کامل بود. بنابراین اراتوستن فهمید که با دانستن فاصله دقیق این دو شهر، با یک عمل ضرب ساده می‌تواند محیط کره زمین را محاسبه کند.

در یک زمین تخت، هیچ تفاوتی بین ارتفاع سایه‌ها وجود ندارد و موقعیت خورشید نسبت به زمین در تمامی نقاط یکسان است. تنها در زمین کروی است که موقعیت خورشید در مورد دو شهر با همدیگر تفاوت دارد
پاسخ
 سپاس شده توسط SABER ، Prometheus ، ßяɪcε
#5
(26-08-2020، 22:27)anoosh2 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
در مورد  کشتیها هنگام  نزدیک  شدن به  ساحل من شخصا با دوربین دو  چشمی قوی کشتیها را دیده ام که ابتدا قسمتهای بالای کشتی و دکل آنها پیدا میشود و بتدریج کشتی بالا میاید تا بدنه آن بطور کامل دیده شود و مو قع دور شدن درست برعکس
زمین مسطح گرایان مغز فندقی بدون انکه خود تجربه کرده باشند  بدوروغ این واقعیت آشکار را منکر میشوند

این پدیده مربوط به پرسپکتیوه اون چه که شما دیدی افق پرسپکتیوه نه افق واقعی اگر ی دوربین قوی تر داشتی کل کشتی رو میدیدی ..

در ثانی اگر انحنایه زمین از تو خشکی قابل دیدنه پس از هواپیمام باس معلوم بشه در حالی که این طور نیس !
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس برام بنویس (:



«آن غار تاریکی که از ورود به آن می ترسید، همان گنجی را در خودش پنهان کرده که به دنبالش میگردید.»

کارل گوستاو یونگ
پاسخ
 سپاس شده توسط anoosh2 ، ρυяρℓє_ѕку ، Emmɑ ، ßяɪcε
#6
Lightbulb 
واقعا اگه درست باشه خیلی دروغ ها باید از ذهن مون پاک بشه اونم چی حرفایی که تو کتاب ها هم نوشته شده!!
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
LIFE
پاسخ
 سپاس شده توسط •ДmịrHoSsiŋ• ، ⓩⓐⓗⓡⓐ ، ßяɪcε
آگهی
#7
(28-08-2020، 13:22)•ДmịrHoSsiŋ• نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
(26-08-2020، 22:27)anoosh2 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
در مورد  کشتیها هنگام  نزدیک  شدن به  ساحل من شخصا با دوربین دو  چشمی قوی کشتیها را دیده ام که ابتدا قسمتهای بالای کشتی و دکل آنها پیدا میشود و بتدریج کشتی بالا میاید تا بدنه آن بطور کامل دیده شود و مو قع دور شدن درست برعکس
زمین مسطح گرایان مغز فندقی بدون انکه خود تجربه کرده باشند  بدوروغ این واقعیت آشکار را منکر میشوند

این پدیده مربوط به پرسپکتیوه اون چه که شما دیدی افق پرسپکتیوه نه افق واقعی اگر ی دوربین قوی تر داشتی کل کشتی رو میدیدی ..

در ثانی اگر انحنایه زمین از تو خشکی قابل دیدنه پس از هواپیمام باس معلوم بشه در حالی که این طور نیس !
نه چنین چیزی نیست و دوربین مورد استفاده من بحد کافی قوی بود و کاملا واضح بود که کشتی هنگام دور شدن  بتدریج  از پائین محو میشود
بعلاوه ، حتی در یک اطاق دربست بدون ارتباط با بیرون بوسیله پاندول فوکو  میتوان ثابت کرد که زمین گرد و بدور خود میچرخد
در هواپیما هم از ارتفاع ۱۲  کیلومتری انحنای زمین بخوبی قابل مشاهده است بشرط آنکه پنجره آنقدر بزرگ باشد که زاویه دید اقلا ۶۰ درجه باشد که معمولا از پنجره کابین خلبان بخوبی قابل مشاهده است 
پاسخ
 سپاس شده توسط Prometheus ، ßяɪcε
#8
(28-08-2020، 21:48)anoosh2 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
(28-08-2020، 13:22)•ДmịrHoSsiŋ• نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
(26-08-2020، 22:27)anoosh2 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
در مورد  کشتیها هنگام  نزدیک  شدن به  ساحل من شخصا با دوربین دو  چشمی قوی کشتیها را دیده ام که ابتدا قسمتهای بالای کشتی و دکل آنها پیدا میشود و بتدریج کشتی بالا میاید تا بدنه آن بطور کامل دیده شود و مو قع دور شدن درست برعکس
زمین مسطح گرایان مغز فندقی بدون انکه خود تجربه کرده باشند  بدوروغ این واقعیت آشکار را منکر میشوند

این پدیده مربوط به پرسپکتیوه اون چه که شما دیدی افق پرسپکتیوه نه افق واقعی اگر ی دوربین قوی تر داشتی کل کشتی رو میدیدی ..

در ثانی اگر انحنایه زمین از تو خشکی قابل دیدنه پس از هواپیمام باس معلوم بشه در حالی که این طور نیس !
نه چنین چیزی نیست و دوربین مورد استفاده من بحد کافی قوی بود و کاملا واضح بود که کشتی هنگام دور شدن  بتدریج  از پائین محو میشود
بعلاوه ، حتی در یک اطاق دربست بدون ارتباط با بیرون بوسیله پاندول فوکو  میتوان ثابت کرد که زمین گرد و بدور خود میچرخد


خب بیاید تفاوت افق واقعی و افق پرسپکتیو در نظر بگیریم !
دریاهای آروم حتی موجهای کوچیکی دارن ک افق واقعی رو تو دور دستها کمی بالاتر از افق پرسپکتیو شکل میدن دیگه چ برسه ب وقتی ک دریا موج دار باشه افق پرسپکتیو مخفی میشه درسته ک تفاوتشون کمه اما بهرحال وجود دارن
کشتی ک داره از ما دور میشه اول بزرگه اما بعد ک دورتر میشه کم کم کوچیکتر میشه و " ابعاد کلی درحال تغییر آن با فاصله بین دو افق قابل مقایسه میشه " اینجا کشتی تو افق پرسپکتیو همگرا میشه و افق واقعی اونُ بیشتر و بیشتر پنهان میکنه بعدم هرچی دور تر بشه از پایین شروع میکنه ب پنهان شدن اون کشتی .
البته با دوربین دو چشمی فاصله بین دو افق کوچیک میشه و میشه کشتی رو دید ولی بخاطر محدودیت دید همونجور ک گفته شد کم کم پنهان میشه

_
در رابطه با پاندول فوکو ک گفتید ، اگه زمین چرخش داره پس دیگه نیازی نیست ما پاندولُ هل بدیم پس باید خودش تحت تاثیر قرار بگیره و حرکت کنه و اگه خب با حرکت زمین بخواد حرکت کنه پس همچیزم تحت تاثیر حرکت زمین قرار میگیره بهم میریزه ک خب اگه بگیم جو وجود داره باز ی بحث دیگس ..
پاسخ
 سپاس شده توسط anoosh2 ، •ДmịrHoSsiŋ• ، Emmɑ ، ßяɪcε
#9
(29-08-2020، 0:37)Uᴛᴏᴘɪᴀ نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
(28-08-2020، 21:48)anoosh2 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
(28-08-2020، 13:22)•ДmịrHoSsiŋ• نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
(26-08-2020، 22:27)anoosh2 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
در مورد  کشتیها هنگام  نزدیک  شدن به  ساحل من شخصا با دوربین دو  چشمی قوی کشتیها را دیده ام که ابتدا قسمتهای بالای کشتی و دکل آنها پیدا میشود و بتدریج کشتی بالا میاید تا بدنه آن بطور کامل دیده شود و مو قع دور شدن درست برعکس
زمین مسطح گرایان مغز فندقی بدون انکه خود تجربه کرده باشند  بدوروغ این واقعیت آشکار را منکر میشوند

این پدیده مربوط به پرسپکتیوه اون چه که شما دیدی افق پرسپکتیوه نه افق واقعی اگر ی دوربین قوی تر داشتی کل کشتی رو میدیدی ..

در ثانی اگر انحنایه زمین از تو خشکی قابل دیدنه پس از هواپیمام باس معلوم بشه در حالی که این طور نیس !
نه چنین چیزی نیست و دوربین مورد استفاده من بحد کافی قوی بود و کاملا واضح بود که کشتی هنگام دور شدن  بتدریج  از پائین محو میشود
بعلاوه ، حتی در یک اطاق دربست بدون ارتباط با بیرون بوسیله پاندول فوکو  میتوان ثابت کرد که زمین گرد و بدور خود میچرخد


خب بیاید تفاوت افق واقعی و افق پرسپکتیو در نظر بگیریم !
دریاهای آروم حتی موجهای کوچیکی دارن ک افق واقعی رو تو دور دستها کمی بالاتر از افق پرسپکتیو شکل میدن دیگه چ برسه ب وقتی ک دریا موج دار باشه افق پرسپکتیو مخفی میشه  درسته ک تفاوتشون کمه اما بهرحال وجود دارن
کشتی ک داره از ما دور میشه اول بزرگه اما بعد ک دورتر میشه کم کم کوچیکتر میشه و " ابعاد کلی درحال تغییر آن با فاصله بین دو افق قابل مقایسه میشه " اینجا کشتی تو افق پرسپکتیو همگرا میشه و افق واقعی اونُ بیشتر و بیشتر پنهان میکنه بعدم هرچی دور تر بشه از پایین شروع میکنه ب پنهان شدن اون کشتی .
البته با دوربین دو چشمی فاصله بین دو افق کوچیک میشه و میشه کشتی رو دید ولی بخاطر محدودیت دید همونجور ک گفته شد کم کم پنهان میشه

_
در رابطه با پاندول فوکو ک گفتید ، اگه زمین چرخش داره پس دیگه نیازی نیست ما پاندولُ هل بدیم پس باید خودش تحت تاثیر قرار بگیره و حرکت کنه و اگه خب با حرکت زمین بخواد حرکت کنه پس همچیزم تحت تاثیر حرکت زمین قرار میگیره بهم میریزه ک خب اگه بگیم جو وجود داره باز ی بحث دیگس ..

دوست عزیز
خطای پرسپکتیو در این موارد وقتی اتفاق میافتد که از فاصله نسبتا نزدیک و ارتفاع بالاتر یا پائینتر به سوژه نگاه کنیم و حال آنکه در مورد دیدن کشتیها ارتفاع ناظر و کشتی یکسان است و اگر مقصودتان شکست نور است که شکست نور تغییری در دید کلی ایجاد نمیکند

در مورد پاندول بله زمین چرخش دارد ولی جاذبه زمین همه چیز را روی زمین ثابت نگهمیدارد . اینجور که شما میفرمائید اگر چیزی در هوا معلق باشد باید زمین از زیرش رد شود و دیگر احتیاجی به هواپیما نیست ولی جادبه زمین هرچیزی را که در هوا معلق باشد نیز با خودش بحرکت در میاورد و فرقی نمیکند چیزی روی زمین باشد یا در هوا
به هر حال تغییر جهت نوسان پاندول فوکو دلیل بر حرکت زمین کروی بدور خود میباشد
پاسخ
 سپاس شده توسط Prometheus ، ßяɪcε
#10
زمین تخت است! نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟! 1

علم مدرن ادعا دارد ماه 238,900 مایل از زمین فاصله دارد و این یعنی وقتی با یک دوربین فیلمبرداری بر روی ماه زوم میکنیم، نباید جزئیات آن را مشاهده کنیم چرا که ماه 238,900 مایل یا به عبارتی 384472.282 کیلومتر از ما فاصله دارد!
اما حقیقت این است که وقتی با یک دوربین بر روی ماه زوم میکنیم، میتوانیم کوچکترین جزئیات آن را نیز ببینیم کافیست یکبار امتحان کنید همچنین کلیپ های بسیاری از زوم بر روی ماه موجود است که میتوانید ببینید.
این موضوع نشان میدهد ماه چنین فاصله ای که علم مدعی شده است ندارد بلکه فاصله بسیار کمی با زمین دارد.

زمین تخت است! نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟! 1    



"حقیقت را کشف میکنند، نه تلقین"
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس برام بنویس (:



«آن غار تاریکی که از ورود به آن می ترسید، همان گنجی را در خودش پنهان کرده که به دنبالش میگردید.»

کارل گوستاو یونگ
پاسخ
 سپاس شده توسط ⓩⓐⓗⓡⓐ ، ßяɪcε


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  زمین چند سال دیگر خانه ما می‌ماند؟
  انسان ها اهل زمین نیستند! نظریه دکتر الیس سیلور!
  نظریه هاوکینگ در خصوص سیاهچاله تأیید شد
  آیا بیگانگان از منظومه‌های مجاور می‌توانند زمین را ببینند؟
  اگر زمین تخت بود چه اتفاقی می‌افتاد؟
Lightbulb اگر زمین برای ۵ ثانیه اکسیژنش تما شود چه اتفاقی می افتد...؟
  عکسبرداری از محل فرود آپولو ۱۵ در ماه از روی زمین!
  سیارک جنجالی از کنار زمین بی‌خطر گذشت/ سال ۲۰۷۹ با فاصله‌ای نزدیک‌تر بازمی‌گردد
  دانستنی هایی درباره ی جو زمین و ساختار آن
  “نیل دگراس تایسون” از سیارات فراخورشیدی و آیندۀ زمین می‌گوید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان