امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حقایق جالب The Spider-Man Trilogy - سه‌گانه مرد عنکبوتی

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
حقایق جالب The Spider-Man Trilogy - سه‌گانه مرد عنکبوتی 1

در این مقاله قصد داریم تا به‌بررسی نکات و حقایق جالب سه‌گانه Spider-Man به‌کارگردانی سم ریمی بپردازیم؛ سه‌گانه‌ای که فیلم‌های آن بهترین فیلم‌های ساخته شده درباره این شخصیت‌ محبوب به‌شمار می‌روند.

در هرزمان و در هرمکان از شخصیت Spider-Man حرفی به‌میان می‌آید، ناخودآگاه ذهن ما یاد سه‌گانه سم ریمی می‌افتد؛ این سه‌گانه به‌قدری قوی بود که فیلم‌های آن شاید تا سال‌ها به‌عنوان بهترین فیلم‌های ساخته شده حول محور شخصیت بسیار محبوب مرد عنکبوتی باقی خواهند ماند. تولید این مجموعه در سال ۲۰۰۰ به‌کارگردانی سم ریمی و نویسندگی دیوید کوئِپ آغاز شد، در مراحل ساخت فیلم‌های این مجموعه برادر سم ریمی یعنی ایوان کمک‌های بسیاری به تیم سازنده این مجموعه کرد تا در بسیاری از سایت‌های معتبر از او به‌عنوان یکی از تهیه‌کنندگان فیلم‌های این مجموعه درکنار نام لورا زیسکین یاد شود. ساخت سه‌گانه مرد عنکبوتی با کش‌و‌قوس‌های فراوان پس از سال‌ها تنش و درگیری که در ادامه مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت آغاز و اولین فیلم این سه‌گانه در سال ۲۰۰۲ توسط استودیو کلمبیا پیکچرز (Columbia Pictures) و زیر نظر شرکت سونی (Sony) اکران شد.

این مجموعه سکوی پرتابی برای بازیگر اصلی آن یعنی توبی مگوآیر تلقی می‌شود؛ بازیگری که شاید بسیاری از اهالی سینما تنها با ایفای نقش در این سه‌گانه او را بشناسند. داستان این سه‌گانه تقریبا مانند تمام داستان‌های مربوط‌به این شخصیت با گازگرفته‌شدن شخصیت اصلی داستان توسط یک عنکبوت آغاز می‌شود که به‌همین دلیل شخصیت اصلی یعنی پیتر پارکر قدرت‌های ابرانسانی خاصی پیدا می‌کند؛ برای مثال می‌تواند از دیوار صاف بالا برود، پرش‌های بلند انجام دهد، قدرت بدنی او به‌طرز دیوانه‌واری زیاد شود و مهم‌تر از همه می‌تواند مانند عنکبوت، یک نوع تار بسیار محکم و چسبناک تولید کند. آغاز داستان تمام آثار درمورد مرد عنکبوتی تقریبا به‌همین شکل است ولی عاملی که سه‌گانه سم ریمی را از سایر فیلم‌ها و محصولات تلویزیونی که درباره این ابرقهرمان محبوب ساخته شده‌اند، متمایز کرده این است که علاوه‌بر کیفیت ساخت بالای آن، شخصیت‌پردازی بسیار خوب و درام قوی در داستان فیلم، اتفاقات فیلم‌های این سه‌گانه با اینکه تخیلی هستند ولی بسیار قابل درک و ملموس ساخته شده‌اند، به‌طوری که بیننده به‌راحتی می‌تواند با اتفاقات و مسیر داستانی آن ارتباط برقرار کند.

ما در این مقاله به جزییات داستان و اتفاقات فیلم‌های این سه‌گانه اشاره‌ای نخواهیم کرد، پس اگر هنوز فیلم‌های این مجموعه را ندیده‌اید (که بسیار بعید می‌دانم کسی این مجموعه را ندیده باشد) با مطالعه این مقاله قسمت‌های مهمی از آن برای شما لو نخواهد رفت. در این مقاله تنها به‌بررسی نکات و حقایق جالب سه‌گانه مرد عنکبوتی خواهیم پرداخت؛ حقایقی که شاید از آن‌ها اطلاعی نداشته باشید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
حقایق جالب The Spider-Man Trilogy - سه‌گانه مرد عنکبوتی 1

۱- بلاخره پس از ۱۷ سال اتفاق افتاد

درحال‌حاضر شاهد سه عنوان اصلی برای مجموعه سینمایی مرد عنکبوتی هستیم که یکی پس از دیگری به موفقیت‌های بسیاری رسیده‌اند ولی مسیر برداشتن اولین قدم این مجموعه به‌‌هیچ‌وجه به این سادگی‌ها نبوده. در سال ۱۹۸۵ که ایده به‌تصویر کشیدن این ابرقهرمان در قالب فیلم‌های سینمایی در ذهن شرکت مارول قرار داشت، هیچ استودیو بزرگی حاضر به قبول کردن ریسک ساخت یک فیلم ابرقهرمانی جدید نمی‌شد؛ در آن زمان تنها مجموعه ابرقهرمانی موفق مجموعه سوپرمن بود که در آن زمان خیلی موفق ظاهر نمی‌شد. سرانجام شرکت فیلم‌سازی Cannon Films حق امتیاز به‌تصویر کشیدن این ابرقهرمان جدید را از مارول به‌قیمت ۲۵۰ هزار دلار خریداری کرد. بعد از نوشتن چندین فیلم‌نامه از ساخت فیلم‌های این ابرقهرمان پشیمان شد و مناهم گولان، تهیه‌کننده آن امتیاز این شخصیت را به استودیو جانشین خود یعنی استودیو قرن بیست و یکم واگذار کرد. در سال ۱۹۹۱ استودیو قرن بیست و یکم نیز از ساخت آن منصرف شد و حق امتیاز این شخصیت به استودیو Carolco Pictures رسید؛ شرکتی که در سال ۱۹۹۵ به‌دلیل ورشکستگی تعطیل شد.

حق امتیاز این ابرقهرمان فلک‌زده پس از عبور از چندین استودیو به Metro-Goldwyn-Mayer یا همان MGM رسید ولی استودیو مارول که در آن زمان در حال دست‌و‌پنجه نرم‌ کردن با ورشکستگی بود، تصمیم گرفت حق امتیاز این ابرقهرمان که متعلق به خودش بود را پس بگیرد. آن‌ها از یک سری دلایل قضایی استفاده کردن و موفق شدند حق امتیاز مرد عنکبوتی را به خانه برگردانند. در قرارداد استودیو Carolco Pictures آمده بود که اگر این استودیو تا سال ۱۹۹۶ فیلمی با این عنوان تهیه نکند، نخستین استودیویی که صاحب حق امتیاز این شخصیت بوده است می‌تواند ادعای مالکیت دوباره آن را داشته باشد؛ اینگونه بود که حق امتیاز مرد عنکبوتی به جایی که به‌آن تعلق داشت، برگشت. در سال ۱۹۹۹ در یک دادگاه قضایی شکایت شرکت MGM به‌جایی نرسید و حق امتیاز تهیه این شخصیت محبوب به‌صورت تمام و کمال در اختیار مارول قرار گرفت. مارول پس از این پیروزی با عقد یک قرارداد بزرگ با شرکت سونی نخستین فیلم Spider-Man را تهیه و ازطریق Columbia Pictures آن را در سال ۲۰۰۲ اکران کرد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
حقایق جالب The Spider-Man Trilogy - سه‌گانه مرد عنکبوتی 1

۲- آزمون بازیگری برای عنکبوت‌های فیلم!

شاید باور این موضوع سخت باشد ولی سازندگان این مجموعه سینمایی برای عنکبوت‌های حاضر در فیلم‌های آن آزمون بازیگری برگزار کردند؛ سم ریمی، کارگردان فیلم‌های این مجموعه به‌دنبال بهترین عنکبوت ممکن برای لحظه نیش زدن پیتر پارکر در فیلم اول بود. سم ریمی در یک ایده دیوانه‌وار قصد داشت تا از یک عنکبوت از گروه عنکبوت‌های بیوه سیاه یا Black Widow با نام علمی (Latrodectus) استفاده کند؛ عنکبوتی که یکی از خطرناک‌ترین عنکبوت‌های موجود در جهان به‌شمار می‌رود. برای جلوگیری از این تصمیم سم ریمی، استیون کوچر جانورشناس برجسته تعدادی عنکبوت را برای آزمون بازیگری به سم ریمی نشان داد و ریمی پس از چند ساعت و تماشای حرکات آن‌ها با دقت بسیار زیاد بلاخره عنکبوت مورد نظر خودش را که شبیه گونه بیوه سیاه باشد، پیدا کرد.

تنها یک مشکل سر راه سازندگان قرار داشت و آن رنگ عنکبوت موردنظر بود که رنگ آن دقیقا مانند گونه مورد نظر سم ریمی نبود. خب راه‌حل چیست؟ بله، آرایش عنکبوت! قبل از انجام این کار سازندگان فیلم تلاش کردند با تکنولوژی CGI رنگ عنکبوت را تغییر دهند ولی اصلا به موفقیت نزدیک نشدند و درنهایت به‌سراغ آرایش عنکبوت رفتند. در یک فرایند چند ساعته عنکبوت مورد نظر را با رنگ‌های طبیعی به‌شکل گونه بیوه سیاه درآوردن و با کمی کمک از سوی تکنولوژی‌های CGI آن عنکبوت را به واقعی‌ترین شکل ممکن نسبت به گونه بیوه سیاه به‌تصویر کشیدند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
حقایق جالب The Spider-Man Trilogy - سه‌گانه مرد عنکبوتی 1

۳- بازیگران مورد نظر سم ریمی برای نقش پیتر پارکر

علاوه‌بر توبی مگوآیر، سم ریمی و تیم سازنده فیلم مرد عنکبوتی بازیگران زیادی را برای نقش اصلی این فیلم در نظر داشتند؛ بازیگران مطرحی مانند فردی پرینز، کریس کلاین، جیمز فرانکو، وس بنتلی و هیث لجر فقید. هیث لجر که بعد‌ها در یک فیلم ابرقهرمانی نقش شخصیت منفی آن را ایفا کرد و برای آن نقش برنده جایزه اسکار شد پیشنهاد سم ریمی برای حضور در فیلم مرد عنکبوتی را به‌دلیل نداشتن علاقه به فیلم‌های ابرقهرمانی رد کرد. آزمون فردی پرینز به‌قدری بد پیش رفت که سم ریمی به‌شوخی درباره او گفت که فردی حتی قادر نخواهد بود بلیط تماشای این فیلم را تهیه کند. اسکات اسپیدمن دیگر بازیگری بود که برای نقش پیتر پارکر در آزمون بازیگری این فیلم شرکت کرد ولی با مخالفت سم ریمی روبه‌رو شد. جیمز فرانکو تنها بازیگری بود که به‌شدت چشم سم ریمی را گرفت و آن‌قدر در آزمون خود خوب عمل کرد که سم ریمی نقش هری آزبورن را برای او درنظر گرفت. درنهایت نقش پیتر پارکر به توبی مگوآیر رسید؛ مگوآیر در آزمون بازیگری بسیار ساده عمل کرد و قسمتی از نقش پیتر پارکر را به‌ساده‌ترین حالت ممکن برای سازندگان فیلم اجرا کرد. همین سادگی توبی مگوآیر باعث شد تا بدون هیچ تردیدی نقش مرد عنکبوتی را به او بدهند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
حقایق جالب The Spider-Man Trilogy - سه‌گانه مرد عنکبوتی 1

۴- شخصیت شرور قسمت اول در فیلم‌نامه اصلی دکتر اختاپوس بود

شخصیت گابلین سبز با بازی ویلیام دفو را به‌هیچ‌وجه نمی‌توان از قسمت نخست مرد عنکبوتی جدا کرد و بدون شک می‌توان از او به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین شخصیت‌های تمام مجموعه نام برد. این شخصیت در فیلم‌نامه ابتدایی حضور نداشت و قرار بود که آنتاگونیست اصلی فیلم شخصیت دکتر اختاپوس باشد. در یکی از نخستین فیلم‌نامه‌های این فیلم که قبل از سال ۱۹۹۸ توسط جیمز کامرون نوشته شده بود، او حتی دکتر اختاپوس را هم حذف کرد و شخصیت الکترو را به‌جای آن قرار داد. زمانی‌که سونی و کلمبیا پیکچرز در حال آماده‌سازی مراحل اولیه ساخت این فیلم بودند، یکی از نویسندگان فیلم‌نامه به‌نام دیوید کوئِپ شخصیت گابلین سبز را به سم ریمی و سازندگان فیلم معرفی کرد. سم ریمی از این پیشنهاد به‌شدت استقبال کرد؛ دلیل استقبال شدید او رابطه نزدیک و پیچش‌های خانوادگی در خط داستانی این شخصیت بود.

خلق شخصیت شرور فیلم به‌عنوان پدر بهترین دوست پیتر پارکر یکی از آن پیچش‌های داستانی جذاب تلقی می‌شود که این مجموعه را تا این حد محبوب کرده است. کلمبیا پیکچرز ایده حضور گابلین سبز و دکتر اختاپوس به‌صورت همزمان را به سم ریمی داد ولی ریمی با این نظر مخالفت کرد چون عقیده داشت حضور دو شخصیت شرور قدرتمند و یک ابرقهرمان در یک فیلم باعث می‌شود شخصیت‌پردازی آن‌ها با شکست روبه‌رو شود و نتیجه درنهایت این شد که گابلین سبز در فیلم اول و دکتر اختاپوس در قسمت دوم آنتاگونیست‌های اصلی فیلم مرد عنکبوتی باشند؛ تصمیمی که یکی از بهترین تصمیم‌های سم ریمی برای ساخت این مجموعه سینمایی قلمداد می‌شود.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
حقایق جالب The Spider-Man Trilogy - سه‌گانه مرد عنکبوتی 1

۵- شخصیت گابلین سبز و ایفای نقش آن توسط ویلیام دفو

اگر از طرفداران سرسخت فیلم‌ها و کتاب‌های کمیک مرد عنکبوتی باشید بدون شک اطلاع دارید که ظاهر گابلین سبز با چیزی که ما در فیلم نخست مجموعه دیدیم بسیار متفاوت است. قبل از شروع فیلم‌برداری قسمت نخست این مجموعه سینمایی، سم ریمی و تیم طراحی شخصیت‌های فیلم چندین طراحی برای ظاهر گابلین سبز تهیه کردند که بیشتر آن‌ها با چیزی که در فیلم شاهد آن بودیم زمین تا آسمان فرق داشت. درنهایت ماسک مورداستفاده در فیلم توسط استودیو ADI طراحی و تولید شد ولی مشکلاتی با سایز و طراحی آن برای شماتیک صورت شخصیت نورمن آزبون داشت که درنهایت رفع شدند.

شخصیت نورمن آزبون یا همان گابلین سبز که ایفای نقش آن برعهده ویلیام دفو قرار گرفته بود در بیشتر صحنه‌های اکشن و مبارزه فیلم نخست حضور پررنگی داشت. ویلیام دفو تصمیم گرفت تا حدود ۹۰ درصد سکانس‌های این شخصیت را خودش انجام دهد و از جلوه‌های ویژه یا بدل برای آن استفاده نشود. یکی از دلایل تفاوت‌های ظاهری این شخصیت با گابلین سبز کتاب‌های کمیک همین موضوع است؛ پس از این تصمیم ولیام دفو، لباس و ماسک شخصیت گابلین سبز طوری طراحی شد تا دفو آزادی عمل بیشتری برای ایفای نقش در صحنه‌های اکشن داشته باشد. همچنین جلیقه ضخیم او در فیلم بسیار ساده‌تر و سبک‌تر طراحی شد تا دفو بتواند با راحتی بیشتری به ایفای نقش گابلین سبز بپردازد. نکته جالب درباره لباس این شخصیت جایی است که این لباس بیش از ۵۰۰ قسمت کوچک داشت و حدود یک ساعت طول می‌کشید تا ویلیام دفو آن را به‌طور کامل بپوشد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
حقایق جالب The Spider-Man Trilogy - سه‌گانه مرد عنکبوتی 1

۶- احتمال حضور رابرت دنیرو و آرنولد شوارتزنگر در نقش دکتر اختاپوس

آلفرد مولینا بازیگر شخصیت دکتر آکتاویوس یا همان دکتر اختاپوس به‌‌بهترین شکل ممکن این شخصیت را به‌تصویر کشید ولی او انتخاب نخست سازندگان فیلم برای آن نقش نبود. قبل از اینکه این نقش به مولینا برسد، سازندگان فیلم اسامی بسیار بزرگی را برای نقش دکتر اختاپوس در نظر داشتند؛ افرادی مانند اد هریس، دیوید داچوفنی، سم نیل، رابرت دنیرو، کریس کوپر و آرنولد شوارتزنگر. رابرت دنیرو قبل از آغاز مراحل ساخت قسمت اول این مجموعه درباره حضور در نقش شخصیت گابلین سبز با سم ریمی صحبت کرده بود که درنهایت این اتفاق رخ نداد. قبل از قسمت دوم نیز سم ریمی بازهم او را برای شخصیت شرور اصلی فیلم درنظر داشت که این دفعه هم این اتفاق به‌دلایلی رخ نداد. آرنولد شوارتزنگر که سال‌ها قبل در فیلم ابرقهرمانی بتمن و رابین حضور داشته است یکی دیگر از افراد مدنظر سم ریمی برای نقش دکتر اختاپوس بود که شوارتزنگر به‌دلایل شخصی پیشنهاد حضور در این فیلم را رد کرد. کریس کوپر در آزمون بازیگری برای شخصیت دکتر اختاپوس موفق نشد نظر سازندگان را جلب کند ولی درنهایت در فیلم The Amazing Spider-Man 2 در نقش نورمن آزبورن به‌ایفای نقش پرداخت.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
حقایق جالب The Spider-Man Trilogy - سه‌گانه مرد عنکبوتی 1

۷- حضور جیک جیلنهال در نقش پیتر پارکر در قسمت دوم این مجموعه

بعد از موفقیت چشمگیر قسمت اول مجموعه سینمایی مرد عنکبوتی، سازندگان آن تصمیم گرفتند تا ادامه این مجموعه را بدون اتلاف وقت و در سریع‌ترین زمان ممکن به مرحله ساخت برسانند. این تصمیم باعث شد تا سازندگان آن برخلاف خواسته خودشان مجبور شوند قسمت دوم را بدون حضور توبی مگوآیر تولید کنند؛ کمر مگوآیر در یک مسابقه اسب سواری در آن سال دچار یک آسیب‌دیدگی شدید شد و پزشکان او عقیده داشتند که مگوآیر به‌موقع برای شروع فیلم‌برداری قسمت دوم بهبود پیدا نمی‌کند و آماده نخواهد بود. به‌همین‌دلیل سم ریمی از جیک جیلنهال درخواست کرد تا اگر توبی مگوآیر به‌موقع بهبود پیدا نکند، به‌جای او در نقش پیتر پارکر در قسمت دوم مرد عنکبوتی حضور پیدا کند. بااین‌حال در آستانه شروع مراحل ساخت قسمت دوم این مجموعه توبی مگوآیر با تمرینات و تلاش بسیار زیاد موفق شد خودش را در بهترین موقع ممکن آماده و با شروع مراحل ساخت فیلم در محل فیلم‌برداری حضور پیدا کند. جیلنهال درنهایت و ۱۵ سال بعد از آن اتفاق در نقش میستریو، ایفای نقش شخصیت شرور فیلم Spider-Man: Far From Home محصول دنیای سینماتیک مارول را برعهده گرفت.

شخصیت‌های پیتر پارکر و مری جین در رستوران دانشگاه
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
حقایق جالب The Spider-Man Trilogy - سه‌گانه مرد عنکبوتی 1

۸- ۱۵۶ برداشت برای یک سکانس!

در یکی از نخستین سکانس‌های اولین فیلم سه‌گانه مرد عنکبوتی که در رستوران دانشگاه جریان داشت، تمام محتویات سینی مری جین به هوا پرتاب می‌شوند و پیتر پارکر به‌خاطر قدرت‌های جدیدی که کسب کرده بود، موفق شد تمام محتویات آن را با سینی مهار کند و سینی را به مری جین تحویل دهد، طوری‌که انگار آب از آب تکان نخورده باشد. تمام صحنه‌های این سکانس بدون کوچک‌ترین کمکی از تکنولوژی CGI و جلوه‌های ویژه تهیه شده است. سینی موجود در آن سکانس با یک چسب قوی به‌دست توبی مگوآیر چسبیده شده بود و مگوآیر پس از ۱۵۶ برداشت بلاخره موفق شد تک تک محتوی سینی را در هوا مهار کند و همزمان روی سینی قرار دهد؛ دقیقا مثل صحنه‌ای که همه ما در فیلم شاهد آن بودیم. تهیه این سکانس با کمک تکنولوژی CGI بدون شک بسیار آسان‌تر می‌بود ولی انجام آن بدون هیچ کمک خارجی علاوه‌بر طبیعی‌تر نشان دادن آن صحنه، اعتبار بسیار زیادی برای توبی مگوآیر به‌همراه داشت.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
حقایق جالب The Spider-Man Trilogy - سه‌گانه مرد عنکبوتی 1

۹- بازی کردن در نقش مرد عنکبوتی بدون شناخت کافی از این شخصیت

توبی مگوآیر در یک مصاحبه اعتراف کرد که هیچوقت کتاب کمیکی درباره مرد عنکبوتی مطالعه نکرده است ولی بااین‌حال موفق شد که در نقش پیتر پارکر یا همان مرد عنکبوتی در سه‌گانه سم ریمی به‌ایفای نقش بپردازد. مگوآیر احتمالا در ابتدا به‌نظر گزینه مناسبی برای نقش مرد عنکبوتی به‌شمار نمی‌رفت و با شناخت کمی که از این شخصیت داشت شاید با شکست سنگینی روبه‌رو می‌شد ولی او با شخصیت آرام پیتر پارکر در فیلم‌نامه نهایی تناسب بسیار خوبی داشت که همین موضوع به‌احتمال زیاد اصلی‌ترین دلیل انتخاب او برای نقش مرد عنکبوتی تلقی می‌شود. شخصیت مرد عنکبوتی بدون شک محبوب‌ترین شخصیت کتاب‌های کمیک مارول محسوب می‌شود و این لقب را طی سال‌های طولانی همراه خود داشته است، این موضوع بسیار عجیب است که توبی مگوآیر هیچوقت داستان‌های این شخصیت محبوب را مطالعه نکرده است. طبیعتا بسیاری از مردم بدون داشتن کوچک‌ترین علاقه‌ای به کتاب‌های کمیک زندگی می‌کنند و توبی مگوآیر بدون شک یکی از آن‌ها خواهد بود. بااین‌حال طرفداران سرسخت کتاب‌های کمیک و به‌خصوص طرفداران شخصیت مرد عنکبوتی در این کتاب‌ها، همگی به تحسین ایفای نقش توبی مگوآیر در نقش شخصیت پیتر پارکر پرداخته‌اند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
حقایق جالب The Spider-Man Trilogy - سه‌گانه مرد عنکبوتی 1

۱۰- پرهزینه‌ترین فیلم ساخته شده در صنعت سینما تا سال ۲۰۰۷

پس از موفقیت‌های قسمت‌های اول و دوم سه‌گانه مرد عنکبوتی، قسمت سوم آن بسیار ناامیدکننده ظاهر شد و باعث شد تا بسیاری از طرفداران این مجموعه از آن به‌عنوان ضعیف‌ترین قسمت این سه‌گانه با اختلاف بسیار زیاد یاد کنند. بااین‌حال در آن زمان سونی به‌صورت رسمی اعلام کرد که بودجه صرف شده برای ساخت نسخه سوم این مجموعه سینمایی مبلغی حدود ۲۵۶ میلیون دلار بوده است ولی بسیاری از متخصصان صنعت سینما بودجه این فیلم را باتوجه‌به تکولوژی بسیار گران‌قیمت استفاده شده برای زنده کردن یک انسان غول‌آسا از خاک، بسیار بسیار بیشتر از مبلغ اعلام شده توسط سونی می‌دانند.

در نگاه نخست اگر مبلغ اعلام شده توسط سونی را درنظر بگیریم، قسمت سوم مرد عنکبوتی پرهزینه‌ترین فیلم ساخته شده در تاریخ سینما تا آن زمان به‌شمار می‌آمد ولی دقیقا یک ماه بعد از آن با اکران فیلم Pirates of Caribbean: At World's End این لقب به جدید‌ترین فیلم ساخته شده در قالب مجموعه سینمایی دزدان دریایی کارائیب رسید؛ فیلمی که بودجه آن حدود ۳۰۰ میلیون دلار اعلام شده است. در نگاه بعدی اگر به دلایل متخصصان سینمایی و اقتصادی استناد کنیم، قسمت سوم سه‌گانه اسپایدرمن مبلغی حدود ۳۵۰ میلیون دلار را روی دوش سازندگان آن قرار داده که با این توصیف این فیلم را نه‌تنها به پرهزینه‌ترین فیلم ساخته شده در تاریخ تا آن زمان تبدیل می‌کند که این فیلم را درحال‌حاضر در میان پرهزینه‌ترین فیلم‌های ساخته شده در تاریخ این صنعت بی‌پایان قرار می‌دهد. به‌هرحال قسمت سوم این مجموعه محبوب با تمام نکات منفی خود موفق شد با فروش ۹۰۰ میلیون دلاری خود سود بسیاری را برای سونی و سازندگان آن در پی داشته باشد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
حقایق جالب The Spider-Man Trilogy - سه‌گانه مرد عنکبوتی 1

۱۱- دزدیده شدن لباس‌‌های شخصیت اصلی فیلم

یکی از نکات بسیار جالب این فیلم این است که در طول مراحل ساخت فیلم، چهار لباس شخصیت مرد عنکبوتی به سرقت رفت. همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید تهیه این لباس‌ها به‌هیچ‌وجه ارزان نبوده و ارزش مادی آن‌ها حدود ۵۰ هزار دلار تخمین زده شده است؛ حال اگر این لباس‌ها را به‌سرقت ببرید و قصد فروش آن‌ها را داشته باشید رقم‌های بسیار بالاتری را می‌توانید به جیب بزنید. ناپدید شدن لباس‌های شخصیت مرد عنکبوتی باعث ایجاد یک هرج‌و‌مرج شدید در میان سازندگان فیلم شد، آن‌ها حتی یک پاداش ۲۵ هزار دلاری برای فردی که آن‌ها را پیدا کند در نظر گرفتند ولی هیچ خبری از آن لباس‌ها به‌اطلاع سازندگان فیلم نرسید. سرانجام پس از ۱۸ ماه تحقیق و بازجویی مشخص شد که یکی از افراد شاغل در بخش امنیتی محل فیلم‌برداری با کمک دوستان خود آن‌ها را دزدیده است!

این اتفاق بعد از سکانسی که پیتر لباس مخصوص شخصیت اسپایدرمن را در سطل زباله انداخت، رخ داد. چهار لباسی که دزدیده شده بودند در شهرهای نیویورک، لس آنجلس و توکیو پیدا و به استودیو سونی برگردانده شدند. نکته جالب درباره سارق این لباس‌ها این است که او قبلا هم این کار را انجام داده بود و زمانی‌که در بخش امنیتی محل فیلم‌برداری فیلم بتمن توسط استودیو برادران وارنر حضور داشت یکی از لباس‌های شخصیت بتمن را با کمک دوستان خود دزدیده و به قیمت ۱۵۰ هزار دلار فروخته بود؛ این فرد پس از دستگیری مستقیما به زندان فرستاده شد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
حقایق جالب The Spider-Man Trilogy - سه‌گانه مرد عنکبوتی 1

۱۲- دلیل خروج سم ریمی از این مجموعه

چرا نسخه چهارم مجموعه مرد عنکبوتی ساخته نشد؟ این مجموعه به‌قدری موفق بود و سود زیادی برای سازندگان آن به‌همراه داشت که همه اهالی سینما به‌راحتی متقاعد شده بودند که نسخه چهارم آن در راه است، همچنین تمام حواشی و نشانه‌های موجود، از ساخت قسمت چهارم این مجموعه سخن می‌گفتند. خب پس دقیقا چه اتفاقی افتاد و چرا سم ریمی به‌صورت ناگهانی این مجموعه را ترک کرد؟ ساخت قسمت چهارم این مجموعه در ژانویه ۲۰۱۰ توسط سونی لغو و این شرکت در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که قسمت چهارم این مجموعه اکران نخواهد شد. در این بیانیه دلیل اصلی این تصمیم اعلام نشد ولی بعدها به‌صورت واضح مشخص شد که دلیل ترک این مجموعه توسط سم ریمی و لغو شدن مراحل تولید آن به‌خاطر فیلم‌نامه قسمت چهارم بوده است؛ دلیلی که خیلی واضح می‌توان از آن به‌عنوان دلیل شکست قسمت سوم آن نیز یاد کنیم. سم ریمی از این موضوع متنفر بود که جزییاتی که خود او مدنظر نداشت توسط افراد دیگر به فیلم او تحمیل شوند؛ مانند حضور دو شخصیت شرور در یک فیلم (مانند قسمت سوم این سه‌گانه). پس از اکران قسمت سوم این موضوع پررنگ‌تر از قبل شد، سم ریمی از این موضوع بسیار ناراحت بود و دیگر قصد نداشت که این روند را ادامه دهد. به‌همین‌دلیل او تصمیم گرفت که قبل از ایجاد تنش بین او و مقامات سونی درباره محتویات فیلم چهارم، از مجموعه کنار رود. پس از کنار رفتن سم ریمی از مجموعه مرد عنکبوتی تمام اهالی سینما شاهد سقوط این مجموعه بودند که فیلم بازسازی شده در سال ۲۰۱۲ این موضوع را به‌طور کاملا واضح نشان می‌دهد. سم ریمی در ادامه فیلم‌های این مجموعه کمک‌های کوچکی به تیم سازنده آن فیلم‌ها کرد ولی هیچوقت حتی نقش بسیار کوچکی در ساخت آن‌ها نداشت.

نظر شما همراهان همیشگی سایت درباره سه‌گانه Spider-Man به‌کارگردانی سم ریمی چیست؟ اگر شما هم نکته جالبی درباره فیلم‌های این مجموعه سینمایی درنظر دارید که در این مقاله به آن اشاره‌ای نشده است، آن را با ما در میان بگذارید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Love
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(: ♡
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
*-*


پاسخ
 سپاس شده توسط ᴀᴡᴀʏᴀᴜʀᴏʀᴀ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  حقایق جالب در سریال peaky blinders
  آهنگساز Far From Home بازگشتش برای ساخت موسیقی متن فیلم Spider-Man را تایید کرد
  مراحل تولید فیلم Spider-Man 3 رسما آغاز شد؛ انتشار اولین تصاویر در ماه دسامبر
  سونی به شایعه حضور توبی مگوایر و اندرو گارفیلد در فیلم Spider-Man 3 واکنش نشان داد
  بندیکت کامبربچ برای بازی در نقش دکتر استرنج به فیلم Spider-Man 3 پیوست
  جیمی فاکس: الکترو در فیلم Spider-Man 3 ظاهری آبی رنگ نخواهد داشت
  جیمی فاکس برای بازی در نقش الکترو در فیلم Spider-Man 3 باز خواهد گشت
  حقایق جالب سریال Friends - دوستان
  |معرفی فیلم تهدید سه گانه|
Thumbs Up | بهترین سه‌گانه‌های تاریخ سینما که باید تماشا کنید |

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان