گیفت کارت     حداقل سیستم مورد نیاز بازی   حداقل سیستم مورد نیاز بازی  


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خواص کنجد

#1
خواص  عجیب و شگفت انگیز کنجد
حتما می‌دانید که کنجد چربی بسیاری دارد اما این چربی از نوع گیاهی و چند باندی است. این روغن دارای اسیدهای چرب ضروری است که در ساختمان پوست به عنوان یک جز اصلی محسوب می‌شوند و در صورتی که کمبودی از این مواد مغذی ایجاد نشود، پوست کاملاً یکنواخت و نرم و لطیف به نظر می‌رسد. جالب است بدانید که وجود همین چربی‌هاست که اگر با یک منبع پروتئینی دریافت شود (کنجد به همراه چربی، پروتئین قابل توجهی دارد) به ترمیم موهای آسیب دیده پرداخته و از خشکی بیش از حد این عضو نیز جلوگیری می‌کند و موجب راحتی افرادی می‌شود که سال‌هاست از خشکی مو رنج برده و همواره از شانه زدن و رنگ کردن موهای خشکشان می‌هراسند. امروزه از روغن کنجد خصوصاً کنجد سیاه در تهیه انواع فراوده‌های آرایشی و بهداشتی خصوصاً محصولاتی که برای رفع انواع خشکی‌ها تجویز می‌شوند استفاده می‌شود. معمولا، در ترکیب انواع کرم‌ها و ماسک‌ها و شامپو‌های ترمیمی از این روغن استفاده شده تا خاصیت درمانی آنها چند برابر شود.

***فیبرهای غذایی موجود در کنجد باعث چه چیزی می‌شود؟
کاهش کلسترول خون در انسان
حفاظت سلول های کبدی در مقابل آسیب های اکسیداتیو
پیشگیری از فشارخون بالا در تحقیقاتی که بر روی حیوانات آزمایشگاهی انجام شده است.
افزایش ذخیره ی ویتامین E در حیوانات
املاح معدنی مفید موجود در کنجد:
کنجد منبع بسیار خوبی از مس، کلسیم، منیزیم و روی است. تنها یک چهارم لیوان از آن، قابلیت تامین 4/70 درصد مس، 6/31 درصد منیزیم و 1/35 درصد از کلسیم مورد نیاز روزانه را دارد.

روی: حفظ سلامت استخوان ها
به دلیل تاثیر روی در چگالی املاح معدنی استخوان، به مردان سالمند توصیه می شود غذاهای غنی از “روی” را به طور مرتب در برنامه‌های غذایی خود بگنجانند.

آکنه را کمتر می‌کند.
از نازک شدن موها جلوگیری می‌کند و مانع ریزش موها خصوصا در خانم‌ها می‌شود.
در ضمن به دلیل توام شدن این ماده مغذی با ویتامین E این اثرات صد چندان شده و می‌توان از خواص ضدچروک و سفیدکنندگی (ضدلک) این ویتامین استفاده کرد.
مس به دلیل حضور در بسیاری از سیستم های آنزیمی ضد التهابی و آنتی اکسیدانی، نقش مهمی در کاهش درد و رفع التهاب در بیماری‌های آرتریت روماتوئید دارد.

علاوه بر آن در فعالیت نوعی آنزیم موثر است که برای اتصال کلاژن و الاستین مورد نیاز است. کلاژن و الاستین در ساختار، قدرت و قابلیت ارتجاع رگ های خونی، استخوان ها و مفاصل مهم هستند.

همچنان که ذکر شد کنجد منبع خوبی از منیزیم است.

اثرات مفید منیزیم به شرح زیر است:
کاهش اسپاسم راه های هوایی در بیماری آسم
کاهش فشار خون بالا (فشار خون بالا از عوامل موثر حمله های قلبی ، سکته ها و بیماری های قلبی در افراد دیابتی است.)
پیشگیری از اسپاسم نوعی عروق خونی که در پیدایش حملات میگرن نقش دارند.
ایجاد خواب طبیعی در زنانی که از عوارض یائسگی رنج می برند.
کلسیم: پیشگیری از سرطان روده، پوکی استخوان و میگرن
کلسیم از املاح معدنی مهم موجود در کنجد است. در مطالعاتی که اخیراً انجام شده است نقش موثر کلسیم در موارد زیر به اثبات رسیده است:
حفاظت از سلول های روده در مقابل مواد شیمیایی سرطان زا
پیشگیری از کاهش توده ی استخوانی که در یائسگی یا بیماری های خاصی مانند آرتریت روماتوئید مشاهده می شود.
پیشگیری از سردردهای میگرنی
گرچه تصور بر این است که پوکی استخوان اغلب گریبان گیر زنان سالمند می‌شود، اما حقیقت این است که مردان سالمند نیز در معرض پوکی استخوان قرار دارند.

تقریبا 30 درصد شکستگی های استخوان لگن در مردان اتفاق می افتد و از هر 8 مرد بالای 50 سال یک نفر شکستگی ناشی از پوکی استخوان را تجربه می کند.

در مطالعه ای که بر روی 396 مرد در گسترده ی سنی 45 تا 99 سال انجام شد، مشخص شد که بین دریافت کم روی و کمبود املاح معدنی در بدن، با بروز پوکی استخوان در ناحیه ی لگن و ستون فقرات ارتباط واضحی وجود دارد.

فیتواسترول ها: کاهش کلسترول خون
فیتواسترول های ترکیباتی هستند که در گیاهان یافت می شوند و ساختمان شیمیایی مشابهی با کلسترول دارند. با دریافت میزان مناسبی از فیتواسترول ها، میزان کلسترول خون کاهش می‌یابد، پاسخ ایمنی تقویت می‌شود و خطر بروز سرطان های خاص کاهش می‌یابد.

امروزه به دلیل خواص مهم فیتواسترول ها، اقدام به استخراج آن ها از دانه های سویا، ذرت و گیاهان دیگر می‌کنند و به عنوان افزودنی در تهیه غذاهای فرآوری شده به کار می‌برند.

در گزارش‌هایی که در مورد میزان فیتواسترول گیاهان ارائه شده است، معلوم می‌شود که کنجد، از غنی‌ترین مواد غذایی از نظر فیتواسترول‌هاست. در هر 100 گرم از کنجد 400 تا 413 میلی گرم فیتواسترول وجود دارد.

میزان فیتواسترول در پسته و دانه های آفتابگردان از 270 تا 289 میلی گرم متغیر است و میزان آن در تخمه های کدو تنبل عبارت است از 265 میلی گرم در هر 100 گرم.

به منظور برخورداری از ارزش های غذایی نهفته در کنجد، لازم است از این ماده ی غذایی به عنوان جزئی مهم از چاشنی‌ها و طعم دهنده‌ها در برنامه ی غذایی خود استفاده کنید.

در ضمن اگر می‌خواهید مقدار زیادی از کنجد خام را به مدتی بیش از یک سال نگهداری کنید باید آن‌ را در داخل ظرف شیشه‌ای خشک و درب‌دار و دور از هر گونه رطوبت و قرار گرفتن در معرض نور خورشید ذخیره نمایید. همیشه به خاطر داشته باشید که در تکرار هر توصیه و عادتی زیاده‌روی نکنید حتی اگر این توصیه از سوی متخصصین مهم تلقی شود.

برند هرنگ یک برند تولید کننده محصولات کنجدی مانند ارده کنجد بو داده حلوا سوهان کنجدی و... این برند محصولات خود را با چند شعبه و فروش آنلاین یا اینترنتی بفروش میرساند
herang.co
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  10 فایده شگفت انگیز هویج و خواص هویج برای پوست و زیبایی
  خواص مصرف حبوبات برای افراد دچار دیابت
  خواص خوب و عالی سیر سیاه برای سلامت
  خواص نمک صورتی هیمالیا و طرز مصرف این نوع نمک
  خواص و فواید سرکه نارگیل
  تخمه هندوانه خواص بی نظیر تخمه هندوانه برای سلامتی
  خواص کنجد سیاه
  شلیل | اشنایی با خواص شلیل میوه خوشمزه
  ازگیل (کِنِس)و خواص آن
  برگ مو | اشنایی با خواص عالی برگ مو

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان