امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دلایل افزایش قیمت خودرو خارجی در سال 99

#1
طبق اظهارات نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو، قیمت خودرو نسبت به قبل از محدودیت های دوهفته ای کرونایی، تغییر چندانی نداشته است؛ اما با افت قیمت دلار، قیمت خودروها هم در حال ارزان شدن است. در همین راستا، فعالان بازار خودرو نیز معتقد هستند که با کاهش روند قیمت دلار، قیمت خودرو نیز افت محسوسی را تجربه خواهد کرد.

دلایل افزایش قیمت خودرو خارجی در سال 99 1

افزایش قیمت ارز
تشدید شرایط تحریم و بر هم خوردن تعهد برجام را می توان یکی از دلایل اصلی افزایش بیش از حد قیمت ارز دانست. موضوعی که روی قیمت گذاری همه کالاها و به خصوص خودروهای خارجی به شدت اثر دارد. همین امر باعث شد که قیمت خودرو خارجی حتی تا چند برابر نیز افزایش یابد و خودروهای محبوب برندهایی نظیر بی ام و طی چند ماه از مرز 5 میلیارد هم عبور کنند.

کاهش کیفیت خودرو داخلی
شرایط تحریم و بهانه تراشی های مختلف خودروسازان نیز تاثیر خود را بر روی کیفیت خودروهای داخلی گذاشت. دو خودروساز معروف ایرانی تلاش کردند با پنهان کردن خودروهای آماده شده، شرایط را برای افزایش قیمت مهیا کنند. قیمت هایی که از نظر بسیاری از خریداران اصلا با کیفیت آن ها تناسبی ندارد. از سوی دیگر ادامه دار شدن شرایط تحریم باعث شد که خودروسازان به استفاده از قطعات بی کیفیت در خودروها روی بیاورند تا بازار خود را از دست ندهند. این دو موضوع یعنی افزایش بی منطق قیمت خودروهای داخلی و کاهش کیفیت خودروها باعث شد که قیمت خودرو خارجی با سرعت افزایش یابد.

انتخاب بازار خودرو به عنوان روشی برای سرمایه گذاری
یکی دیگر از موضوعاتی که باعث افزایش قابل توجه قیمت ها در بازار خودروهای خارجی است، تبدیل شدن این بازار به مکانی برای سرمایه گذاری است. برخی از خریداران مرفه تر که پیش از شروع روند افزایشی قیمت خودرویی را خریداری کرده بودند، شروع این روند را خبر خوشی دانسته و شروع به تزریق پول های خود در بازار خودروهای خارجی کارکرده کردند. علاوه بر آن خریداران دیگر که احساس می کردند سرشان بی کلاه مانده شروع به تهیه پول برای سرمایه گذاری در این بازار کرده و با خرید و فروش خودرو سرمایه خود را چندین برابر کردند.

نبود نظارت دقیق
در بازار فعلی کشور نظارت دقیق و درستی بر شیوه تعیین قیمت خودروهای داخلی هم نیست، چه برسد به خودروهای خارجی. در حال حاضر دلالان و سرمایه گذاران کلان این بازارها افسار همه چیز را در دست گرفته و تلاش می کنند با جلوگیری از افت قیمت ها سود خود را به حداکثر برسانند. موضوع دیگر این است که دولت یا نهادهای مربوط نیز تلاشی برای توقف این روند نکرده و قانون و قاعده ای را برای تعیین قیمت خودرو در این بازار وضع نمی کنند.
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ◘◘○○قیمت خودروها○○◘◘
  خودرو ﺭﻭﻟﺰﺭﻭﯾﺲ ﺳﺎﯾﻠﻨﺖ ﺷﺎﺩﻭ ﺍﻟﮑﺘﺮﯾﮑﯽ رسما تایید شد
  ﺗﻘﻮﯾﺖ خودرو ﺗﻮﯾﻮﺗﺎ ﻟﻨﺪﮐﺮﻭﺯﺭ ۷۹ ﺑﺎ ﺑﺪﻧﻪ ﺯﺭﻫﯽ
  خودرو دﺍﻧﮓ ﻓﻨﮓ S50 EV‌ ﭘﻼ‌ﺱ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺭﺳﻤﯽ ﺭﻭﻧﻤﺎﯾﯽ ﺷﺪ
  خودرو مرسدس ﺁ ﺍﻡ ﺟﯽ EQS رقیب تسلا مدل s پلید
  جزئیاتی از نسخه ویژه خودرو فورد رنجر رپتور
  گزارشی جدید از خودرو ﺁﺋﻮﺩﯼ RS4 مدل کاملا الکتریکی
  رونمایی خودرو جنسیسG70 شوتینگ بریک واگن برای قاره اروپا
  خودرو ﻓﯿﺲ ﻟﯿﻔﺖ ﭼﺮﯼ ﺁﺭﯾﺰﻭ 6 ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺷﺪ
  اولین خودرو جهان با قابلیت تغییر رنگ؛ ب‌ام‌و برای CES 2022

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان