امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چشم بند خواب چیست و چه فوایدی برای سلامت انسان دارد؟

#1
چشم بند خواب چیست و چه فوایدی برای سلامت انسان دارد؟ 1


یک چشم بند خواب یا همان چشم بند، ماسکی است که چشم های شما را می پوشاند و مانع از رسیدن نور به چشم می شود. شما باید در برنامه های تلویزیونی دیده باشید که تقریبا هر شخصیت فیلم از یک چشم بند خواب در شب استفاده می کند. معمولا چشم بند از پنبه یا ابریشم ساخته می شود. حتی انواع عجیبی از این چشم بند ها وجود دارند که مانند چشم بندهای پنبه ای با گیاهان دارویی و یا چشم بندهای پلاستیکی که با ژل های سرد کننده پر شده اند.

هدف چشم بند خواب در حقیقت شبیه سازی کلی تاریکی است بدون توجه به اینکه کجا هستید و چه زمانی است. زمانی که شما چشم بند برای اول میزنید، شما غافلگیر خواهی شد که چقدر راحت است!

بهبود خواب

فایده اول چشم بند خواب رایج ترین دلیل برای استفاده از این وسیله است؛ آنها جلوی نور را هنگام شب می گیرند پس شما می توانید غرق در خواب شوید. هرچند شما تلاش می کنید تا قرمزی چشم کمتری داشته باشید یا اینکه در تختخواب شما کسی دیگر باشد یا اینکه تا دیروقت زیر لامپ مطالعه می کنید، این وسیله چنانچه بخش سلامت نمناک اشاره می کند به شما کمک می کند که مانند سپر چشمان شما را از روشنی و مزاحمت های دیگر محافظت کند و کمک می کند تا تمامی آن ها را هر چه سریعتر دور کنید.

به یاد داشته باشید داشتن خواب کافی در واقع کنار گذاشتن اعتیاد به کافئین یا جلوگیری از هدر رفتن انرژی بعدازظهر شماست که این برای سلامتی شما مهم است. این وسیله یک خود مراقب ضروری برای تندرستی روحی و جسمی شماست. محرومیت از خواب حتی به افزایش ریسک چاقی، فشار خون بالا، سکته و دیگر مشکلات سلامتی نیز مرتبط است.

چشم بند برای خواب

چشم بند خواب برای ترغیب آرامش و دفع استرس:

استرس روز تا زمانی که آفتاب غروب نکند محو نمی شود. گاهی اوقات زمانی که شما نهایتا راحت تر شدید و به رختخواب رفتید، شاید ذهن شما قادر به خاموش شدن نباشد، لذا شما را به صورت گسترده ای بیدار می گذارد و در نهایت ساعت ها به سقف خیره می شوید. گرچه یک چشم بند خواب ممکن است به شما با افزایش راحتی کمک می کند تا به خواب فرو روید بعضی از این کمک های چشم بند خواب فشار ملایمی را دور چشمان ایجاد می کند که بسیاری از مردم آن را چاره ساز یافتند. بهترین چشم بندهای خواب همچنین فواید بیشتری مانند از بین بردن استرس را نیز دارند.

چشم بند خواب برای فراهم آوری تسکین درد:

زمانی ممکن است حواس پرتی نداشته باشید یا حتی استرس شما را بیدار نگاه نداشته باشد، شاید علت آن درد باشد. این موضوع مخصوصا مرسوم است اگر شما از یک سردرد مداوم یا میگرن رنج می برید. یک چشم بند خواب می تواند با جلوگیری از تابیدن نور که ممکن است شرایط را بدتر کند، به کم کردن علائم کمک می کند. چنانچه در بخش سلامت نمناک اشاره کرده ایم بعضی از چشم بندها حتی میتوانند در فریزر قرار بگیرند تا شما از تسکین ملایم ایجاد شده ی سرما لذت ببرید، این موضوع شبیه روش گذاشتن کیسه یخ بر روی زخم زانو است. این قضیه نه تنها برای سردرد، بلکه برای خستگی چشم نیز مفید است چه اینکه این خستگی توسط یک روز کاری طولانی با کامپیوتر یا گذران چندین ساعت با کتاب مورد علاقه خود، ایجاد شده باشد.

چشم بندها از دارو سالم ترند:

بسیاری از افرادی که مشکل خواب دارند، از قرص خواب یا خود درمانی استفاده می کنند تا بتوانند استراحت کنند. اما خواب ناشی از دارو حتی نوع غیر نسخه ای آن، می تواند شکل عادتی بگیرد و عوارض جانبی داشته باشد. از آنجا که چشم بند خواب مغز را می فریبد که الان وقت خواب است؛ لذا این جایگزینی با ریسک پایین و غیر شیمیایی برای کمک به خواب راحت تر است، از این رو شاید آن را موثرتر بیابید.

چشم بند خواب

چشم بند خواب از خشکی چشم ممانعت می کند:

اگر منزل خود را به صورت متمرکز گرم یا سرد کنید، هوای خشک اتاق شما را پر می کند و زمانی که خواب هستید بر روی شما می وزد، این جریان احتمالا گرد و خاک یا موی حیوانات خانگی که اصلا فکرش را نمی کنید به نزدیکی شما می آورد. خریدن یک دستگاه بخور می تواند مفید باشد اما آن نمی تواند مانع از گردش هوا و وزیدن آن بر روی چشمان شما باشد. یک چشم بند خواب اما می تواند سدی محافظ را در مقابل این اجزای ریز ایجاد کند.

کمک چشم بند خواب به افرادی که با چشم نیمه باز می خوابند:

چشم بند خواب همچنین می تواند برای افرادی که اختلال عدم بسته شدن کامل چشم در حین خواب دارند، مفید باشد. از آنجا که چشم ها نیاز به حفاظت و پلک ها نیاز به روغنکاری دارند، افرادی که نمی توانند پلک های خود را کامل ببندند می توانند خشکی چشم شدیدی را تجربه کنند و احتمالا از یک آسیب دائمی رنج ببرند. چشم بندهای خواب می توانند به کاهش این رنج با ایجاد یک محیط بسته در اطراف چشم کمک کنند، اما دقت داشته باشید که بسیاری از چشم بندهای خواب با قابلیت تنفس بالایی که بیشتر مردم آن را می خواهند، ممکن است راه حل خوبی برای بیماران لگفلتوم نباشد. در عوض، آنها باید با دکتر برای انتخاب چشم بند خواب پنهان که به صورت مخصوص به مرطوب نگاه داشتن چشم کمک می کند، مشورت کنند.

این وسیله می تواند برای پوست شما نیز خوب باشد:

زمانی که از خواب بیدار می شوید حالت اثر چروک به جامانده از بالشت بر روی صورت شما ظاهر جالبی ندارد. در طی زمان در واقع این موضوع ممکن است منجر به چین و چروک شود. اگر شما بر روی بغل یا روی شکم بخوابید، ترکیب فشار بر روی پوست شما خواهد بود و روی بالشت ساییده خواهد شد که این حالت خود به تجزیه شدت کلاژن می انجامد. شما می توانید بالشت یا بالشتک خاصی را برای کمک به این مورد امتحان کنید یا شما می توانید یاد بگیرید که چگونه بر روی پشت خود بخوابید. اما اگر از عادت های نحوه خوابیدن خود راضی هستید شما همچنین می توانید یک چشم بند خواب برای محافظت از پوست حساس دور چشم داشته باشید؛ جایی که بیشتر چروک افراد از آنجا شروع می شود. چشم بند خواب مانند یک لایه محافظ بین شما و بالشت عمل می کند بنابراین شما کمتر با خطوط و با تجزیه کمتر کلاژن از خواب بیدار می شوید.

اگر پوست شما چین و چروک کمتری دارد و آکنه بیشتری دارد، احتمال دارد که شانس شما برای از بین بردن آن مقدار کمی در زیر چشم بند خواب افزایش یابد. در بخش سلامت نمناک می خوانید که برای کاهش این ریسک اطمینان حاصل کنید که چشم بند 100٪ از مواد طبیعی و قابل تنفس مانند پنبه یا ابریشم ساخته شده باشد و آن را به صورت منظم با مواد شوینده بدون عطر و بدون نرم کننده بشورید. بهتر است گفته شود که چشم بند خواب ممکن است کارهای بیشتری برای درمان آکنه کند، چرا که آکنه می تواند با توجه به خواب ضعیف یا ناکافی، بدتر شود. استفاده از چشم بند خواب عادت های موقع خواب شما را بهبود می دهد و می تواند تاثیر مثبتی بر روی آکنه داشته باشد.

فواید چشم بند خواب

انواع مختلفی برای انتخاب وجود دارند

شما ممکن است چشم بند خوابی را انتخاب کرده باشید و فهمیده باشید که این برای شما نیست! اما شاید آن چشم بند خواب خاصی بوده باشد و برای شما مناسب نبوده است. اگر شما تمایل ندارید که بر روی پلک شما فشار وارد شود، ماسک هایی وجود دارند که به راحتی روی چشم قرار می گیرند. اگر شما چشم بندهایی که با نوار تنظیم می شوند را دوست ندارید، چشم بندهایی وجود دارند که با بند کششی برای تغییر اندازه تنظیم می شوند. اگر چشم بندهای بزرگ و حجیم را دوست ندارید، به معنای واقعی کلمه صدها چشم بند با حجم کم و با ظاهر چشم بسته وجود دارند تا از آنها انتخاب کنید. اگر فکر می کنید که چشم بندها به اندازه کافی جلوی نور را نمی گیرند، سبک خاموشی این چشم بندها را امتحان کنید.

مانع از چین و چروک دور چشم با چشم بند خواب

اگر شما بر روی بغل یا روی شکم بخوابید، ترکیب فشار بر روی پوست شما خواهد بود و روی بالشت ساییده خواهد شد که این حالت خود به تجزیه شدت کلاژن می انجامد و طی زمان در واقع این موضوع ممکن است منجر به چین و چروک شود. شما می توانید بالشت یا بالشتک خاصی را برای کمک به این مورد امتحان کنید یا شما می توانید یاد بگیرید که چگونه بر روی پشت خود بخوابید. اما اگر از عادت های نحوه خوابیدن خود راضی هستید شما همچنین می توانید یک چشم بند خواب برای محافظت از پوست حساس دور چشم داشته باشید؛ جایی که بیشتر چروک افراد از آنجا شروع می شود. چشم بند خواب مانند یک لایه محافظ بین شما و بالشت عمل می کند بنابراین شما کمتر با خطوط و با تجزیه کمتر کلاژن از خواب بیدار می شوید.

اگر پوست شما چین و چروک کمتری دارد و آکنه بیشتری دارد، احتمال دارد که شانس شما برای از بین بردن آن مقدار کمی در زیر چشم بند خواب افزایش یابد. برای کاهش این ریسک اطمینان حاصل کنید که چشم بند 100٪ از مواد طبیعی و قابل تنفس مانند پنبه یا ابریشم ساخته شده باشد و آن را به صورت منظم با مواد شوینده بدون عطر و بدون نرم کننده بشورید. بهتر است گفته شود که چشم بند خواب ممکن است کارهای بیشتری برای درمان آکنه کند، چرا که آکنه می تواند با توجه به خواب ضعیف یا ناکافی، بدتر شود. استفاده از چشم بند خواب عادت های موقع خواب شما را بهبود می دهد و می تواند تاثیر مثبتی بر روی آکنه داشته باشد.

چشم بند خواب

عمر خود را حفظ کنید:
یک چشم بند خواب در حقیقت یک سرمایه گذاری موثر در سلامت شما به همراه فواید سالم است. خوابیدن در تاریکی محض به بدن شما اجازه می دهد تا جایی که امکان دارد ملاتونین ترشح کند. زمانی که ملاتونین به اندازه کافی ترشح نمی شود، ریسک بیماری های مرگبار افزایش می یابد. خواب کافی به ممانعت از آسیب به DNA و افزایش سن شما، در معرض قرار گرفتن مواد شیمیایی سرطان زا یا پرتوهای آسیب زننده ی خورشید، کمک می کند. این واقعا مهم است که از DNA خود محافظت کنی و زیرا هرگونه آسیب به آن ممکن است منجر به سرطان شود.

چشم بند خواب برای ممانعت از نور مضر:

ما توسط نور آبی محاصره شده ایم. هنگام روز این نوع از نور جای نگرانی ندارد چه بسا جوانب مثبتی نیز داشته باشد مانند افزایش زمان توجه و زمان واکنش گرچه در شب، این داستان به طور کلی فرق می کند. این نور یک مزاحم قوی برای خواب است و می تواند برای خواب ما مضر باشد. نور از هر نوعی ترشح ملاتونین را کاهش می دهد اما نور آبی آن را بدتر می کند.

چشم بند خواب برای کاهش افسردگی:

یک چشم بند خواب می تواند عجایبی را برای سلامت روان انجام دهد. در یک مطالعه طولی، که شامل بیش از 800 ژاپنی بزرگسال می شد، بیان داشته شد که بسته شدن کامل چشم در تاریکی افسردگی را کاهش می دهد.

چشم بند خواب عالی برای مسافرت:

گرچه شما تلاش می کنید تا کیفیت خواب خوبی در هواپیما یا اتاق هتل بدون پرده ای که جلوی نور را بگیرد، نور تاثیر مخربی بر روی خواب شما خواهد داشت. یک چشم بند خواب نجات دهنده شما خواهد بود! آنها قابل حمل ک به اندازه کافی کوچک هستند تا به راحتی در کیف شما قرار بگیرند.

مزایای چشم بند خواب

چه زمانی از چشم بند خواب استفاده کنیم؟

اغلب اوقات شما به علت مزاحمت نور نمی توانید بخوابید. همانطور که بحث کردین، نور اتاق یا خورشید این سیگنال را به مغز شما می فرستد تا جلوی تولید ملاتونین را بگیرد. برای مثال، شما تلاش می کنید که در طی روز چرتی بزنید در حالیکه خورشید به پنجره شما می تابد و شما در هواپیما هستید و چراغ های آن روشن شده اند یا اینکه نوری در گوشه ای از اتاق چشمک می زند. یک چشم بند خواب نور را از تمامی این مزاحمت ها مسدود خواهد کرد و کاری می کند تا شما سریعتر به خواب بروید. افرادی که حتی چشم بند خواب را در اتاق های در هم ریخته استفاده می کنند تا حال بهتری داشته باشند و یک پوشش بین خود و بقیه دنیا پیدا میکنند. در هر صورت در این شرایط نیازی به استفاده از چشم بند ندارید. شما می توانید آن را به عنوان یک آیتم هر روز استفاده کنید و هیچ افتی نخواهد داشت.

آیا چشم بندهای خواب برای چشم بد یا خطرناک هستند؟

من فکر میکنم این یک سوال جالب است و درباره آن شروع می کنم به فکر کردن! بعضی افراد تعجب می کنند اگر یک چشم بند خواب عوارض جانبی منفی نیز داشته باشد. با توجه به تحقیقاتم، هیچ بدی متوجه آن نیست به جز اینکه شما به مواد سازنده آن حساسیت داشته باشید. به طور مشخص؛ در این مورد، این برای چشم شما بد است زیرا به مواد آن حساسیت دارید. اما چشم بند به خودی خود خطرناک نیست. مردم متعجب می شوند اگر استفاده از چشم بند خوابی که به چشم شما در کل شب فشار می آورد بد باشد! چشم بندهای خواب به نوعی طراحی شده اند که راحت باشند و شما حتی نوع خوب آن را بر روی صورت خود حس نخواهید کرد. فشار نور عوارض جانبی ندارد. بعضی دریافتند که فشار نور آرامبخش است مانند پوشیدن جوراب مورد علاقه تان در هوای سرد!

آیا نوزادان و کودکان نیز می توانند از چشم بند خواب استفاده کنند؟

چشم بندهای خواب برای نوزادان و کودکان نیز موجود است. اما آیا تهیه آن سفارش می شود؟ بله، بستن چشم کودکانتان و دادن این اوج آن به آنها تا یک چرت در سفر داشته باشند بسیار عالی خواهد بود. حالت های مختلفی وجود دارد که اغلب کودکان بیش از حد هیجانی هستند و شما می خواهید آنها را آرام کنید. یک چشم بند خواب امکان خوبی است برای ساکت کردن فرزندتان!

پزشک متخصص میگوید :شخصا، استفاده از چشم بند خواب را برای نوزادان توصیه نمی کنم چرا که ریسک این وجود دارد که چشم بند لیز بخورد به سمت بینی نوزاد و تنفس را برای او سخت کند. در این مورد جایگزین بهتری برای آنها وجود دارد به نام کلاه چرت زدن یا آفتاب گیر. آن مانند یک کلاه با یک سپر بزرگ آفتاب است که صورت کودک را می پوشاند. این کلاه بینی نوزاد را می پوشاند و شما نباید از چیزی بترسید.

چه کسی باید از یک چشم بند خواب استفاده کند؟

هر کسی که میخواهد کیفیت خواب بهتری داشته باشد می تواند از چشم بند خواب استفاده کند. این یک وسیله الزامی است به خصوص برای کسانی که شب کار هستند و در طی روز گی خوابند مانند پرستارها، پلیس ها یا رانندگان کامیون.

همچنین دانشجویانی نیز کا اغلب در مقابل کامپیوتر تا دیر وقت می نشینند جهت مطالعه، باید از یک چشم بند خواب استفاده کنند تا کیفیت خوابشان افزایش یابد.

کودکان و شما چشم بند را دوست خواهید داشت چرا که شما می توانید کودکانتان را تا هر وقتی که بخواهید بخوابانید.

اگر بیمار هستید و بر روی تخت در کل روز دراز کشیده اید، یک چشم بند خواب برای شما مفید خواهد بود تا خواب آرامی داشته باشید و در این مورد شما یک چرت زن دائم خواهی بود که داشتن چشم بند را دوست خواهید داشت.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  رکتوم چیست و کجاست؟ + بهترین جراح رکتوم در تهران
  مزایای مسواک برقی نسبت به مسواک دستی چیست؟
  سیلر ماروچی چه ویژگی‌هایی دارد؟
  هولتر مانیتورینگ فشار خون چیست و چه کاربردی دارد؟
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  علت بیماری شقاق در زنان چیست + علائم و درمان شقاق بارداری
  تاثیر جنسیت جنین بر سلامت مادر و کودک
  فیستول چیست؛ علائم، علت، عوارض و تشخیص بیماری فیستول مقعد
  آیا درمان خانگی فیستول با گیاهان دارویی واقعیت دارد؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان