امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اصول کلیدی برقراری رابطه مناسب با فرزندان

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اصول کلیدی برقراری رابطه مناسب با فرزندان 1

همه ی ما می خواهیم فرزندان خود دوست و رفیق باشیم و اصول برقراری رابطه انسانی به عنوان مهم ترین قدم در فرایند تعلیم نوجوانان را بدانیم. به گزارش جام جم، رعایت این اصول به والدین کمک می کند تا میان خود و فرزندان رابطه ای مطلوب و انسانی برقرار کنند.


اصل دانایی

هیچ پدر و مادری خود به خود نمی تواند پدر و مادر موفق و توانایی بشود و فرزندش را آن طور که هست بشناسد و او را درک کند، مگر این که اصول دانایی ضروری را کسب کند چرا که توانایی در دانایی است. باید پذیرفت که یک مادر یا یک پدر آگاه و مسئول بودن مشکل است و احتیاج به مطالعه و کسب دانش های لازم دارد. بنابراین توصیه می شود با مطالعه کتاب های روان شناسی و تعلیم و تربیت درباره رفتار فرزندتان دانا و آگاه شوید زیرا لازمه کار با فرزندان آگاهی داشتن از احوال آنان است.

اصل اعتدال
با فرزندان باید بر اساس اصل اعتدال رفتار کرد، ضمن آن که اصول انضباطی و مقررات و انتظارات خود را به فرزندتان یاد می دهید و از او می خواهید در عمل آن ها را رعایت کند، اعتدال را نیز در نظر داشته باشید. از این اصل می توان با عنوان اصل پرهیز از افراط و تفریط نیز یاد کرد. برای مثال افراط در محبت کردن بیش از حد به فرزند منجر به وابستگی شدید می شود و تفریط در محبت کردن به وی به ناامنی روانی او می انجامد.
اصل الگو پذیری و تقلید
فرزندان شاهد رفتار و گفتار بزرگ سالان هستند و از طریق تقلید و الگو قرار دادن آن ها، رفتار و گفتار آنان را یاد می گیرند. بیایید هرکاری را که انتظار داریم نوجوانمان انجام دهد یا ندهد، خودمان آن رفتار یا عمل را انجام دهیم یا ندهیم. اگر می خواهیم به فرزندمان «سلام کردن»، «خواهش کردن»، «تشکر کردن» و «مودب بودن» را یاد بدهیم خودمان باید این رفتارها را در عمل نشان دهیم و پیش قدم باشیم.

اصل ایجاد امنیت روانی
از نظر روان شناسی، نخستین شرط تامین سلامت روانی کودک یا نوجوان، احساس امنیت روانی است؛ بنابراین تربیت فرزندان باید در یک محیط امن صورت گیرد؛ به طور مثال هیچ گاه نباید به فرزندتان بگویید «دوستت ندارم» یا «تو دیگر پسر یا دختر من نیستی».

اصل برخورد مثبت
هنگامی که با فرزندتان روبه رو می شوید، سعی کنید با او برخورد مثبت داشته باشید و به دنبال نقاط مثبت او باشید، نه عیب جویی و ایراد گرفتن از او. اگر از وی رفتار نا مطلوبی سر می زند دلیل آن را جویا شوید و مثلا از او بپرسید «پسرم می توانی بگویی چرا آن کار را کردی؟» یا «چطور شد که آن رفتار را انجام دادی؟». سعی کنید از خجالت دادن، سرزنش کردن و توهین کردن به او بپرهیزید تا دیدار شما برای فرزندتان آرامش بخش باشد.

اصل قاطع وجدی بودن
در کنار تمام اصول برقراری رابطه انسانی با کودک و نوجوان اصل قاطع بودن و در عین حال جدی بودن بسیار مهم است. شما باید به عنوان والد هم مهربان باشید و در عین حال هم قاطع و جدی. هرگز قاطع بودن را با خشونت و سخت گیری اشتباه نگیرید. در ارتباط با فرزندتان اصول خود را مشخص کنید، قاطع باشید و با جدیت به فرزندتان بفهمانید که چه انتظارهایی از او دارید.

اصل مستقل سازی
هدف از مستقل بار آوردن فرزندان، آماده سازی آن ها برای زندگی در دنیای واقعی است. بر این اساس مثلا زمانی که کودک می تواند راه برود، مادر نباید او را بغل بگیرد یا در سنی که کودک باید خودش غذا بخورد مادر غذا را در دهانش بگذارد.

منبع: خبرپو
《سپاس》♡
☆هیچ مخدری مثل احترام بیش از حد...
                               توهم زا نیست ...♡


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16332835215615 ♡
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  رابطه خشونت آمیز چیست و خشونت و آزار خانگی چه مفهومی دارد؟
  نکاتی برای حفظ رابطه عاشقانه حتی از راه دور
Thumbs Up مخالفت پدر و مادر با انتخاب فرزندان برای ازدواج
Exclamation مراقب فرزندان دختری که ظاهر پسرانه دوست دارند باشید
Question علت رابطه جنسی هر شب با همسر چیست؟
Thumbs Up به فرزندان دفاع از خود را یاد دهید!
Lightbulb فرزندان خود را از بلوغ آگاه کنید!
Big Grin رفتار مناسب با سالمندان
Star مهمترین کارها برای حفظ یک رابطه عاشقانه از دور
  روابط زناشویی و ۱۵ تکنیک رابطه زناشویی موفق

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان