امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

10عادات اشتباه که سلامت و جذابیت هر فردی را از بین می برد

#1
10عادات اشتباه که سلامت و جذابیت هر فردی را از بین می برد 1


1. جوییدن قرص ها
بعضی از قرص ها را به دلیل اندازه و یا جنسشان نمی ‎شود قورت داد ، از این رو بعضی از افراد آن ها را می‎ جوند و یا با قاشق پودر می کنند تا راحت تر خورده شوند، در صورتی که این کار به شدت برای سلامتی این افراد مضر است. قرص ها از ماده ای تشکیل شده اند که باید قورت داده شوند و به تدریج در معده حل شوند که با جوییدن چنین قرصی به مخاط معده آسیب شدیدی می ‎رسد . پوشش قرص به گونه ای است که تا زمانی که به معده نرسیده، جذب نشود و خواص دارویی خود را حفظ کند.

در این صورت ، مخاط معده از اثرات منفی شیمیایی دارو محافظت می کند و حتی استنشاق دارو می ‎تواند عارضه جانبی ایجاد کند، پس برای پیشگیری از حس ناخوشایند هنگام بلعیدن قرص ، سراندکی به عقب برده شده و با آب قوردت داده شود.

عادات اشتباه

2. استفاده از کف فراوان و مواد معطر حاوی نمک در حمام
حمام کردن طولانی مدت و استفاده از کف فراوان و مواد معطر که حاوی نمک هستند، ممکن است برای خیلی از افراد دلچسب و آرامش بخش باشد اما برای سلامت خانم ها مضر است ومی تواند پوست را تحریک کرده و حتی موجب عفونت دستگاه تناسلی شود.

3. استفاده بیش از حد از ژل های ضدعفونی کننده
درست است که این ژل ها ضدعفونی کننده هستند اما تنها میکروارگانیسم های مضر موجود در پوست را ازبین نمی ‎برند، بلکه باکتری هایی که برای سلامت انسان مفید هستند را نیز از خواهند برد . پیش از این هم در بخش سلامت پوست و موی نمناک در این رابطه گفتیم که با گذشت زمان، پوست خشک شده و روی آن چین و چروک ایجاد می ‎شود و البته نباید این ژل ها را برای همیشه کنار گذاشت اما در صورت استفاده کمتر از آن ها جوانی و طراوت پوست ماندگار تر خواهد شد.

ژل ضدعفونی کننده

4. ورزش کردن زیاد بدون رژیم غذایی مناسب
ورزش کردن به تنهایی نمی ‎تواند موجب کاهش وزن چشمگیر شود. 70% موفقیت در کاهش وزن به تغذیه و فقط 30% آن به فعالیت بدنی بستگی دارد.

5. نخوردن صبحانه و نهار و پرخوری کردن بعد از آن
گرسنگی کشیدن در صبح و ظهر باعث افزایش تحریک پذیری بدن شده و احتمال پرخوری در عصر را افزایش می ‎دهد. صبحانه حتی به مقدار اندک لازم است ، مثل خوردن یک نان تست معمولی ، موز ، آجیل و یا یک لیوان شیر.

پرخوری

6. فقط نوشیدن آب معدنی
آب شیر حاوی فلوئور است در حالی که آب های معدنی فاقد آن هستند، این عنصر برای سالم ماندن دندان ها لازم است و اکثر افراد از کمبود این عنصر رنج می‎ برند پس بهتر است که آب شیر از رژیم افراد خارج نشود و فقط در صورت لزوم از آب های معدنی استفاده شود.

7. صحبت کردن از مشکلات با دوستان و آشنایان
صحبت کردن درباره ی مشکلات ، احساسات منفی را تقویت می ‎کند و به افسردگی کمک می ‎کند . در خانم ها این صحبت ها همچنین استرس را هم افزایش می ‎دهد.

8. استفاده بیش از حد از مرطوب کننده دست و صورت
مرطوب کردن بیش از اندازه دست و صورت به وسیله ی کرم های مرطوب کننده باعث می ‎شود که سلول های پوستی ترشح ماده ی نرم کننده ی طبیعی را متوقف کنند که با گذشت زمان پوست خشک می ‎شود و فرد به کرم های مرطوب کننده وابسته می ‎شود و البته استفاده به اندازه از این کرم ها مشکلی ایجاد نمی ‎کند.

مرطوب کننده دست و صورت

9. اصلاح کردن مو های بینی
موهای بینی برای محافظت فرد از گرد و غبار های موجود در هوا لازم هستند و همچنین فولیکول های موجود در حفره بینی، بدون مو در برابر باکتری ها آسیب پذیر تر می ‎شوند.

10. کشیدن خط چشم بر روی پلک پایین
کشیدن خط چشم روی پلک پایین در صورتی که فرد از لنز استفاده کند و یا چشمانی حساس داشته باشد می ‎تواند صدمات جبران ناپذیری از قبیل خراش پیدا کردن لنز و مردمک چشم و حتی عفونت چشم را در پی داشته باشد.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تاثیر جنسیت جنین بر سلامت مادر و کودک
  بزرگترین دشمنان سلامت قلب را بشناسید
  خوراکی های مفید برای سلامت روده
  تست سریع سلامت ؛ کجای صورتتان چروک شده ؟
  عوارض داروها در سلامت دهان ، دندان و سایر اعضای بدن
  چگونه بد جویدن غذا می تواند روی ظاهر و سلامت ما تاثیر بگذارد؟
  5نشانه بی توجهی به سلامت بدن که باید جدی گرفت
  چشم بند خواب چیست و چه فوایدی برای سلامت انسان دارد؟
  ناگفته های چشم پزشکان برای مراقبت از سلامت چشم
  ۲۳ خاصیت فوق العاده گیاه مورینگا برای سلامت بدن و زیبایی پوست و مو

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان