امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی Realme GT

#1
برند ریل‌می در روز پنج‌شنبه 4 مارچ 2021 (14 اسفند 1399) پس از هفته‌های انتشار خبرهای تأیید نشده پیرامون پرچمدار جدید این مجموعه بالاخره از Realme GT‌ با مشخصاتی بالا و قیمتی کاملا رقابتی رونمایی کرده است؛ Realme GT از اکثر المان‌های مهم و ضروری برای یک گوشی پرچمدار از جمله صفحه‌نمایش بزرگ با فناوری OLED و نرخ به‌روزرسانی بالا، مجموعه پردازشی پیشرفته و حافظه سریع و حجیم بهره می‌برد و در این میان برخی گزینه‌های جالب‌توجه دیگر همچون اسپیکرهای استریو و جک 3.5 میلی‌متری هدست نیز در آن به چشم می‌خورد که به‌خصوص این آخری را در کمتر پرچمدار دیگری می‌توان سراغ گرفت.





معرفی Realme GT 1



صحبت از Realme GT‌ را باید از طراحی متفاوت آن آغاز کرد جایی‌که جدا از نسخه‌های عادی این مدل که شرکت سازنده از حضور «شیشه سه‌بعدی» در آن‌ها سخن می‌گوید نسخه دیگری با جنس چرم گیاهی در بخش پشتی برای این مدل ارائه می‌شود که به موازات دوربین رو به پایین جنس و رنگ متفاوتی داشته و سایر قسمت‌های آن به رنگ زرد تیره متمایل به نارنجی است. این بخش طبیعتا در برابر اثرات انگشت مقاوم بوده و شرکت سازنده از مقاومت آن در برابر فرسودگی در طی زمان سخن می‌گوید.



معرفی Realme GT 1



نسخه چرمی Realme GT از ضخامت 9.1 میلی‌متری برخوردار است که نسبت به نسخه عادی با ضخامت 8.4 میلی‌متری تفاوت محسوسی را به نمایش می‌گذارد. از لحاظ وزن البته با تفاوت خاصی روبرو نمی‌شویم و هر دو حوالی 186 گرم وزن دارند. طول و عرض این مدل به‌ترتیب 158.5 و 73.3 میلی‌متری‌ است که هر دو با توجه به ابعاد صفحه‌نمایش اندازه‌های کاملا مناسبی به‌نظر می‌رسند.



معرفی Realme GT 1



صفحه‌نمایش گوشی 6.43 اینچی با فناوری Super AMOLED سامسونگ است که از وضوح 1080×2400 پیکسل برخوردار بوده و به‌گفته ریل‌می، 91.7 درصد از روی گوشی را پوشانده است. این صفحه‌نمایش از 98 درصد طیف NTSC و 100 درصد DCI-P3 پشتیبانی کرده و نرخ رفرش 120 هرتزی آن نیز در سطح دیگر پرچمداران بازار قرار دارد. نرخ نمونه‌برداری تاچ این پنل، 360 هرتز است که در حین بازی‌های اکشن دست بالاتر را در اختیار کاربران این مدل قرار می‌دهد.



معرفی Realme GT 1



در کناره سمت چپ بالای این صفحه‌نمایش، دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی دستگاه قرار دارد که از فوکوس خودکار پشتیبانی نکرده و گشودگی دیافراگم f/2.5 آن چندان چنگی به دل نمی‌زند. این دوربین از میدان دید 78 درجه‌ای برخوردار است و حداکثر وضوح فیلم‌برداری آن (ظاهرا بدون پشتیبانی از اسلوموشن) تنها به 1080p/30fps محدود شده است.

در بخش پشتی سه دوربین در کنار هم در یک محوطه مستطیلی در سمت چپ جای دارند که با نگاهی به مشخصات آن‌ها، ترکیب فوق‌العاده‌ای را تشکیل نمی‌دهند؛ دوربین اصلی این قسمت یک نمونه 64 مگاپیکسلی با سنسور Sony IMX682 است که لنزی تنها 6 مرحله‌ای با گشودگی دیافراگم f/1.8 را در مقابل خود می‌بیند. این دوربین فاقد لرزه‌گیر اپتیکال است اما از EIS یا لرزه‌گیر دیجیتال پشتیبانی می‌کند. حداکثر وضوح فیلم‌برداری این دوربین 4K/60fps است و در اسلوموشن نیز به وضوح 1080p/240fps یا 720p/480fps دست پیدا می‌کند. دوربین دوم این مجموعه یک 8 مگاپیکسلی اولتراواید بدون فوکوس خودکار با لنز 5 مرحله‌ای f/2.3 است که این یکی نیز کمک چندانی به بهبود اوضاع تصویری این مدل نمی‌کند. با این دوربین می‌توان تصاویری با میدان دید 119 درجه‌ای را برداشت کرد. در نهایت آخرین دوربین حاضر در Realme GT یک نمونه 2 مگاپیکسلی ماکرو بدون فوکوس خودکار است که لنزی 3 مرحله‌ای با f/2.4 خود را در مقابل خود می‌بیند.



معرفی Realme GT 1

نکته درخشان اصلی در ساختار Realme GT بی‌شک به چیپ‌ست 5 نانومتری Snapdragon 888 آن تعلق دارد که در حال حاضر پیشرفته‌ترین راه‌کار پردازشی در گوشی‌های اندرویدی به‌شمار می‌رود؛‌ این پروسسور به 1 هسته 2.84 گیگاهرتزی Arm Cortex-X1 در بالاترین سطح، 3 هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.42 گیگاهرتز در سطح میانی و 4 هسته A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز در کلاستر سوم مجهز شده و برای پردازش گرافیکی نیز از Adreno 660 بهره می‌برد. حافظه رم گوشی 8 یا 12 گیگابایت از نوع LPDDR5 بوده و حافظه داخلی غیر قابل ارتقاء آن نیز 128 یا 256 گیگابایت از نوع UFS 3.1 است.



معرفی Realme GT 1

برای انتقال حرارت بخش‌های داخلی این مجموعه از ساختاری مبتنی بر ورقه‌های فولادی و مسی با گردش مایع در نظر گرفته شده که به‌گفته ریل‌می، 100 درصد منطقه مرکزی تولید حرارت را پوشش می‌دهد و در این قسمت حداکثر قادر به کاهش 15 درجه‌ای حرارت خواهد بود.



معرفی Realme GT 1

ظرفیت باتری این مدل 4,500mAh در نظر گرفته شده که برای اغلب گوشی‌های پرچمدار به استاندارد نانوشته‌ای بدل شده است. این باتری با یک شارژر سریع 65 واتی (که همراه گوشی ارائه شده) تغذیه می‌شود که در عرض تنها 35 دقیقه قادر به پر کردن آن خواهد بود. از شارژ وایرلس در این گوشی خبری نیست که جدا از مسئله دوربین‌ها، این موضوع را نیز می‌توان به‌عنوان یکی از دلائل قیمت پایین‌تر این مدل نسبت به دیگر پرچمداران هم‌طراز ارزیابی کرد.



معرفی Realme GT 1

Realme GT در زمینه گزینه‌های ارتباطی موفق ظاهر شده و جدا از اتصال 5G (ظاهرا تنها در حالت sub-6GHz) از وای‌فای 6 یا ax در هر دو باند فرکانسی 2.4 و 5 گیگاهرتز با حداکثر سرعت اسمی دانلود 3.6 گیگابیت بر ثانیه نیز پشتیبانی کرده و به بلوتوث نسخه 5.2، اتصال NFC و مسیریاب‌های تک فرکانس GLONASS/BeiDou/Galileo و دو فرکانسی GPS مجهز شده است. جک هدست همانطور که اشاره شده در این گوشی حضور داشته و اسپیکرهای استریو (یکی در پایین و دیگری در بالای صفحه‌نمایش و درون اسپیکر تماس) با پشتیبانی از دالبی و Hi-Res Audio نیز تجربه صوتی خوشایند آن را تکمیل می‌کنند.



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
معرفی Realme GT 1


Realme GT با سیستم‌عامل اندروید 11 و رابط کاربری Realme UI 2.0 در دو رنگ نقره‌ای و آبی با بدنه‌ای با ظاهر شیشه‌ای و با رنگ زرد با بخش پشتی چرمی در بازار چین ارائه شده و قیمت آن برای نسخه پایه 8GB/128GB (ظاهرا تنها در دو رنگ آبی و نقره‌ای) برابر با 2,799 یوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 433 دلار آمریکا) در نظر گرفته شده است. ورژن 12GB/256GB این مدل نیز 3,299 یوان (510 دلار) قیمت‌ خواهد داشت. از حضور احتمالی و قیمت این مدل در دیگر بازارها در حال حاضر اطلاعاتی در دست نیست.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  شیائومی بلک شارک ۴ و ۴ پرو با شارژ ۱۲۰ واتی معرفی شدند
  شیائومی می 11 اولترا با دوربین زوم ۱۲۰ برابری معرفی شد
  ریلمی ۸ پرو با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی معرفی شد
  معرفی Find X3 Neo به همراه نسخه Lite
  معرفی Realme C21 با پردازنده Helio G35 و باتری 5,000mAh
  گلکسی Xcover 5 سامسونگ معرفی شد
  اطلاعات دروبین ۱۰۸ مگاپیکسلی ریلمی پیش از معرفی رسمی فاش شد
  رویداد معرفی وان پلاس 9 هشتم مارچ برگزار می‌شود
  گوشی هوشمند Realme Narzo 30 Pro و Narzo 30A معرفی شدند؛ آشنایی با مشخصات فنی
Shocked معرفی کامل سامسونگ گلکسی M31s

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان