امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

یاد بگیر تو مشکلات کم نیاری !

#1
مهمترین عوامل ضعیف بودن انسان‌ها در برابر مشکلات زندگی

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
یاد بگیر تو مشکلات کم نیاری ! 1


قدرت و وابستگی:

هر چه به چیزی وابسته‌تر شوید، ضعیف‌‌تر خواهید شد. منظورمان را اشتباه نگیرید. نمی‌خواهیم دست از آرزوها و اهدافتان بردارید. منظورمان این است که وقتی می‌بینید راهی بسته است، باید به اندازه کافی قوی باشید که آن را کنار بگذارید و به دنبال راهی دیگر باشید. یکی از مهمترین دلایلی که اکثر افراد در روابط خود قوی نیستند هم وابستگی است که در آنها ایجاد می‌شود. دلیل اصلی که افراد بعد از برهم خوردن روابطشان نمی‌توانند زود بهبود یابند، وابستگی شدیدی است که به روابط خود داشته‌اند. وقتی بتوانند از شر این وابستگی خلاص شوند، قوی‌تر شده و فراموش کردن برایشان راحت‌تر می‌شود.

قدرت و آگاهی:

اکثر آدمها درک نمی‌کنند که یکی از قدرتمندترین چیزهایی که می‌تواند آنها را در مواجهه با مشکلات و بلایای زندگی قوی کند، آگاهی و دانش است. یک دقیقه به آن فکر کنید، نمی‌بینید که دلیل ناامیدی بیشتر آدمها و اینکه نمی‌دانند چه باید بکنند نداشتن علم و آگاهی است؟ هرچه بیشتر درمورد زندگی بدانید، مهارت‌های بیشتری پیدا می‌کنید و در برابر مشکلات زندگی می‌توانید از حقه‌های بیشتری استفاده کنید. افسردگی به نوبه خود می‌تواند نتیجه نداشتن آگاهی باشد. افسردگی چیزی بیش از نداشتن امید وقتی فردی به جایی می‌رسد که هیچ راه دیگری برای رسیدن به چیزیکه می‌خواهد پیدا نمی‌کند، نیست. علم قدرت می‌آورد.

قدرت و شجاعت:

هیچ شکی نیست که برای قوی بودن در زندگی باید شجاع باشید اما منظورمان آن نوع شجاعتی که برای دعوا لازم است نیست! منظور شجاعتی است که جلوی شما را برای روی آوردن به عادت‌های بد، موادمخدر، پرخوری، خواب زیاد، سیگار یا حتی یک رابطه به جای رویارو شدن با مشکلات بگیرد. افراد ضعیف کسانی هستند که از مشکلاتشان فرار می‌کنند درحالیکه افراد قوی با مشکلاتشان روبه‌رو می‌شوند.

سیستم اعتقادی شما:

این یکی از مهمترین عواملی است که می‌تواند هم شما را فوق‌العاده در زندگی قوی کند و هم به ضعیف‌ترین موجود تبدیل کند. یک اعتقاد محدودکننده مثل "زندگی عادل نیست" می‌تواند قوی‌ترین فرد را به ضعیف‌ترین تبدیل کند.

رویارو شدن با مشکلات زندگی

افراد ضعیف از مشکلاتشان فرار می‌کنند درحالیکه افراد قوی با مشکلاتشان روبه‌رو می‌شوند



قبل از تسلیم شدن در برابر مشکلات بهتر است نکات زیر را مد نظر داشته باشید.

- به علت فکر کنید
به یاد بیاورید که چرا حرفه یا فعالیت فعلی تان را آغاز کردید و قصد داشتید با شروع آن به چه هدفی دست پیدا کنید؟

- به سراغ کارهای آسان نروید
هر کار فوق العاده ای ارزش جنگیدن را دارد و قطعا دشوارتر از امور آسان تر است.

- به یاد داشته باشید که هنوز همه چیز تمام نشده
برخی از افراد پس از یک بار تلاش بی حاصل تسلیم می شوند. در زمره این گروه نباشید. برای رسیدن به موفقیت هر کاری که می توانید را انجام دهید و حتی زمانی که همه چیز علیه شماست تسلیم نشوید. یادتان باشد که حتی در آخرین دقایق نیز شانس پیروزی وجود دارد مگر آنکه تسلیم شوید و دیگر تلاشی برای این منظور نکنید.

- به نگرش خود اهمیت بدهید
افکار منفی نتایج منفی را به دنبال دارند. هرآنچه در توان دارید را انجام دهید تا تفکرات خود را تغییر دهید و افکار و نگرش منفی تان را با افکار مثبت جایگزین نمایید.

- مسئولیت پذیر باشید
شما همواره نمی توانید کنترل نتایج را در دست بگیرید اما مهار تلاش ها، ایده ها و مداومت هایتان در برابر موانع در اختیار شخص خودتان است.

- یادگیری را رها نکنید
هر فردی اشتباه می کند و درصدد جبران آنها بر می آید. اما اگر از اشتباهات خود درس بگیرید می توانید در صدد جبران آن اشتباهات برآیید. البته این به معنای دوری کردن از شرایط سخت و دشوار نیست بلکه به معنای آن است که بدانید کجا این سختی ها را مدیریت نمایید.

- به شانس دوباره ایمان داشته باشید
صرفا به این خاطر که کاری را برای نخستین بار به درستی انجام نداده اید به معنای آن نیست که برای بار دوم نیز همان اشتباهات را تکرار می کنید و به نتیجه ای مشابه می رسید.

تسلیم شدن در برابر مشکلات زندگی

به جای آنکه مشکلات را پنهان کنید، آنها را جدی بگیرید و درصدد حل آنها برآیید



بـرای بـرآمدن از پــس مشکلات به نکات زیر توجه کنید.


به خودتان بگویید که می‌توانید از پس آن برآیید.
نـه مشـکـل و نـه تـوانایی خود را برای حل آن مشکل دست کم نگیرید. مـمـکن اسـت عـادت کـرده بـاشیـد تا با مشکلات سـطحـی بـرخـورد کـنید و یا آنها را نادیده بگیرید تا زمانی که مشکلات آنقدر بزرگ شونـد کـه ندانید چگونه و از کجا شروع کنید. بـه خـاطر داشته باشید که هیچ مشکلی آنقدر بی‌اهمیت نیست که آن را نادیـده بگیرید. به جای آنکه مشکلات را پنهان کنید، آنها را جدی بگیرید و درصدد حل آنها برآیید.


قدرت در دستان خود شما است.
شـما قدرت آن را دارید که مشکلی را حل کنید و یا به مشکلی دامن بزنید. این بـستگی بـه آن دارد که واکنش‌تان نسبت به آن مشکل مثبت باشد یا منفی. واکنش منفی معمولا شامل احساس تهدید و خـطـر نـسـبت به مشکل است که یک واکنش زنجیره وار را پدید می‌آورد. فرد بـیمناک ، احـساس خشم توام با نفرت در خود می‌کند. نفرت و خشم تنها مشکل را وخیم‌تر می‌کند. برای مثال: اگـر شما اضافه وزن داشته باشید، از این که زیاد غذا می‌خورید از خودتان متنفر می‌شوید. شـمـا می‌باید مثبت بیندیشید. خود را دوست بدارید، سپس خواهید دید که اراده تغییر شکل ظاهری خود را در خویش خواهید یافت.


از کاه ، کوه نسازید.
آیا عادت دارید مشکلات را اغراق آمیز جلوه دهید؟ اگـر الان بیکار هستید این بدین مفهوم نیست که هیچگاه قادر نخواهید بود شغـلـی بـیابید. و اگـر شـرکــت‌تان از رونق افتاده، بدین مفهوم نیست که به پایان خط رسیده‌اید. بـه خـاطـر داشته باشید که بسیاری از افراد دیگر در شرایط بسیار بدتری نسبت به شما قرار دارند. از منظر دیگری به مشکلات بنگرید و از خـود سـؤال کـنـیـد بـدتـرین اتـفاقی که می‌توانست برای شما روی دهد چه می‌توانست باشد؟ آیا می‌توانم آن را حل کنم؟


از احتمالات غافل نشوید.
هـر مشـکلی راه حـلـی دارد و به قول معروف ، پایان شـب سیه سپید است. اعتقاد داشته باشید جای مشکلی که برایتان پیش آمده، می‌توانست مشکلی بس وخیم‌تر و مصیبت‌بارتر برایتان رخ دهد که چنین نشده است.


متعهد به خود باشید.
اکثر افراد شکست می‌خورند اما نـه بـه خاطر آنـکه فــاقد هـوش ، فراست ، توانایی ، فرصت یا استعداد می‌باشند، بلکه به این علت کـه از مشکل خود به عنوان بهترین فرصت یاد نمی‌کنند. کـه می‌توانند از آنها درس بگیرند یا آن را به سمت و سوی دلخواه خود سوق دهند. در صورتی که اشتیاق خود را به زندگی از دست ندهید، حتی اگر زندگی تهی و پوچ به نظر آید شما قادرید موفق شوید.


صحبت کنید و گوش دهید.

به یاد داشته باشید که کلید حل مشکلات بـیشتر اوقات در دست منبع دیگری غیر از خودتان است. هرگاه نیاز به کمک دارید، قدم پیش بگذارید و درخواست کمک کنید. درخواست کمک ، عمل ناپسندی نیست. در حقیقت بیشتر از آنکه می‌اندیشید، دیگران به کمک شما خواهند شتافت. هیچ مشکلی آنقدر بی‌اهمیت نیست که آن را نادیـده بگیرید. به جای آنکه مشکلات را پنهان کنید، آنها را جدی بگیرید و درصدد حل آنها برآیید.


بیندیشید، بیندیشید و باز هم بیندیشید
از خـود سؤال کنید کـه واقـعـا مـشـکـل شما چیـست؟ بـیـکاری یـا اعتـمـاد به نفس پایین؟ مشکل شما عدم سرمایه کافی است یا خستگی و بـی‌حوصلگی؟ چگونه می‌توانید مشکل خود را حل کنید؟ به دقت به مشکلات بپردازید و سپس مرحله به مرحله آن را حل کنید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Vibe
پاسخ
 سپاس شده توسط Emmɑ ، βάરãɲ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تاثیر مشکلات مالی بر سلامت اعضای خانواده
  تأثير مشکلات کاري بر روابط خانوادگي
  درست تصمیم بگیر..♡
Star حل مشکلات روحی روانی با تماشای فیلم
Lightbulb ازدواج با عاقله مردان و مشکلات آن
  ✘ کنترل مشکلات روحی ناشی از بیماری ها ✘
  با فیلم دیدن مشکلات روحی‌تان را درمان کنید!
  تحقیقات روی مغز برای رفع مشکلات روانی !
  برخی مشکلات رایج بین زوجین؟
  مشکلات پوستی با نوروتیک عصبی ..

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان