امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ویژگی های یک کتونی مناسب دوندگی

#1
پا قلب دوم انسان است. بنابراین انتخاب کتونی مخصوص پیاده روی و کتونی مخصوص رانینگ یا دوندگی اهمیت زیادی دارد. کفش مخصوص پیاده روی و دوندگی باید راحت و سبک باشد و به هیچ قسمتی از پا آسیب یا فشاری وارد نکند. کتانی مخصوص پیاده روی و دوندگی ویژگی های مختلفی دارد که آشنایی با آن ویژگی ها به شما کمک خواهد کرد تا انتخاب بهتری داشته باشید. ما در این مقاله سعی داریم شما را با نکاتی از جمله ویژگی های کفش مناسب دوندگی و پیاده روی، کفش مخصوص پیاده روی، کتونی مخصوص رانینگ، انواع مدل کتونی، بهترین کتونی مناسب دویدن، کفش مخصوص پیاده روی دخترانه و کفش مخصوص پیاده روی پسرانه آشنا کنیم.

انواع مدل کتونی
• کتونی ورزشی
ساختار این کتونی‌ها بسیار راحت و نرم است که می توان آن ها را موقع ورزش، پیاده روی و استایل روزمره استفاده کرد. معروف ترین برند های تولید کننده کتونی ورزشی، آدیداس و نایک می باشند.

• کتونی کانورس
کتونی کانورس کتونی هایی هستند که جذابیت بسیار بالایی برای افراد دارند و در دو نوع ساق بلند و ساق کوتاه وجود دارد. این کتونی ها از گذشته تا به امروز طرفداران خود را داشته و در رنگ های مختلف تولید می شوند. کسانی که به مد و استایل علاقه دارند می توانند برای داشتن استایلی جذاب از این کتونی ها استفاده کنند. یکی دیگر از ویژگی های کتونی کانورس این است که فقط مخصوص استایل اسپرت نمی باشد، زیرا فرم و طرح این مدل کتونی باعث می شود افرادی که به دنبال استایل کلاسیک و نیمه کلاسیک هستند نیز بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین مدل این کتونی هم برای آقایان و هم برای بانوان انتخاب مناسبی می باشد.

• ونس
کتونی ونس دارای شکل خاص و راحتی بالایی می باشد، از این رو این مدل کتونی مورد استقبال و علاقه بسیاری از افراد می باشد. این نوع کتونی متناسب با هر نوع سلیقه ای طرح و رنگ متفاوت دارد. چه افرادی که طرفدار تیپ های مینیمالیسم هستند و چه آن هایی که دنبال طرح های چشمگیر و جسورانه هستند، کتونی ونس برای آن ها انتخاب بسیار مناسبی می باشد.

ویژگی های کفش مخصوص دوندگی و پیاده روی
ویژگی های کفش مخصوص دوندگی و پیاده روی؛ در ابتدا شاید تصور شود میان کفش مخصوص دوندگی و کفش مخصوص پیاده روی تفاوتی وجود ندارد، اما باید گفت که اگر شما جزو افرادی هستید که در طول روز ورزش می کنید یا پیاده روی طولانی مدت یا دویدن اختصاصی انجام می دهید، لازم است با ویژگی کفش مخصوص پیاده روی و کتونی مخصوص رانینگ یا دوندگی آشنا شوید. کتونی مخصوص رانینگ یا دویدن باید دوام بیشتری داشته باشد و بتواند خواسته های یک فرد از کفش مخصوص دویدن را برآورده کند. اما کتانی مخصوص پیاده روی شاید به اندازه کفش مخصوص دویدن مقاوم نباشد؛ چرا که فشار کمتری روی آن ها وارد می شود و نیاز به دوام خیلی بالایی ندارد.

● کتونی مخصوص رانینگ
بهترین کتونی مناسب دویدن، باید ضربه گیر، منعطف و دارای استحکام بالایی باشد. کف بیرونی این کفش ها و قسمت میانی آن ها باید سفت و محکم و بادوام باشد. پشتی و خود کفش باید تا حد امکان سبک و انعطاف پذیر باشد. کتونی مخصوص رانینگ در قسمت پاشنه پا ضربه گیری بیشتری داشته و در قسمت توپی پا کمتر ضربه گیر هستند. بالای کتونی مخصوص رانینگ دارای سوراخ های بیشتری است تا پا خنک تر بماند. هدف کتونی مخصوص رانینگ و دویدن علاوه بر پوشش ظاهری و حمل فرد، مراقبت از پاهای فرد در برابر آسیب های احتمالی می باشد. کفش های رانینگ جنس انعطاف پذیری دارند و همین موضوع از پادرد، کمردرد و بسیاری از دردهای عضلانی جلوگیری می کند. ضمن اینکه کتونی مخصوص رانینگ کیفیت و طول عمر بیشتری دارد.

● کفش مخصوص پیاده روی
پیاده روی یکی از فعالیت های ورزشی محبوب و پرطرفدار در بین خانم ها و آقایان می باشد که می تواند برای سلامتی و تناسب اندام افراد بسیار موثر باشد. هنگام پیاده روی باید از کفش مخصوص پیاده روی استفاده کنید. کفش مخصوص پیاده روی باید دارای ویژگی هایی باشد که هنگام پیاده روی طولانی مدت به پا و کمر شما آسیب جدی وارد نکند. برای آشنایی بیشتر با ویژگی های کتانی مخصوص پیاده روی ابتدا باید با اجزای آن آشنا شوید. اجزای کفش مخصوص پیاده روی عبارتند از:

1- زیره کفش
مهمترین قسمت هر نوع کفش که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد، زیره کفش می باشد. کفش های پیاده روی استاندارد باید دارای زیره ای از جنس رابر باشند که انعطاف و مقاومت خوبی در برابر سایش و لغزش داشته باشند.

2- رویه کفش
جنس رویه کفش و الیاف تشکیل دهنده آن بهتر است که از جنس کتان باشند و مواد شیمیایی زیادی در تولید آن بکار نرفته باشد، زیرا وجود مواد شیمیایی زیاد در ترکیب کفش ممکن است باعث بروز حساسیت های پوستی شود. همچنین کفش پیاده روی باید دارای تنفس پذیری و تهویه مناسب باشد که هنگام پیاده روی های طولانی مدت باعث بروز قارچ پوستی در ناحیه پا نشود. پس بهتر است روی کفش پیاده روی منافذی وجود داشته باشد که هوا از این منافذ جریان پیدا کند.

3- پاشنه کفش
حداقل قطری که پاشنه کفش پیاده روی باید داشته باشد ۱.۵ می باشد. پاشنه کفش پیاده روی نه باید خیلی نازک باشد و نه خیلی ضخیم، زیرا در این صورت باعث بروز درد در ناحیه ساق پا می شود. همچنین اگر پاشنه خیلی نازک باشد قدرت جذب ضربه را ندارد و باعث آسیب به عضلات پا و ساق پا می شود.

5- پنجه کفش
پنجه کفش پیاده روی با کفش رانینگ تفاوت دارد. در کفش پیاده روی، به دلیل قرار گرفتن انگشتان پا در پنجه، پنجه کفش مهمترین قسمت می باشد. کفش های تخصصی پیاده روی پنجه ای پهن تر دارند تا به انگشتان پا فشار کمتری وارد شود و فضای کافی برای حرکت انگشتان وجود داشته باشد.

پس از شناخت درست اجزای کفش برای خرید کفش مخصوص پیاده روی باید به ویژگی های زیر توجه کنید که شامل:

1- استحکام بالا
هنگام خرید کفش پیاده روی سعی کنید از برند های معتبر خرید کنید. زیرا این برند ها از بروزترین تکنولوژی و با کیفیت ترین متریال در ساخت کفش استفاده می کنند، از این رو کفش های برند های معتبر استحکام و دوام بالایی دارند.

2- سبک بودن کفش
کفش پیاده روی باید بسیار سبک باشد و حداقل وزن مناسب آن بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم می باشد، زیرا سنگینی بیش از حد کفش باعث بروز خستگی مفرط در هنگام فعالیت و پیاده روی می باشد.

3- انتخاب سایز مناسب
هر دو پای انسان هم اندازه نیستند و معمولا یکی از پاها بزرگتر از پای دیگر می باشد. هنگام خرید کفش پیاده روی مناسب، سایز پای بزرگتر خود را انتخاب کنید. دقت کنید که اندازه کفش با سایز پا باید تناسب مناسبی داشته باشد تا موجب اذیت و ناراحتی پا در هنگام پیاده روی نشود. هنگام خرید کتونی مخصوص پیاده روی به وجود فضای کافی در قسمت پنجه پا توجه کنید. باید حدود یک سانتی متر بین انگشتان پا تا سر کفش فاصله وجود داشته باشد. همچنین عرض کفش باید آنقدر پهن باشد که به انگشتان شما اجازه دهد آزادانه و راحت حرکت کنند.

4- ضربه گیر بودن
هنگام راه رفتن ۱.۵ برابر وزن شما، بر روی پاهایتان است پس وجود ضربه گیر در کفش های مناسب پیاده روی یکی از خصوصیات کفش پیاده روی به حساب می‌آید که وجود آن بسیار ضروری میباشد. معمولا ضربه گیر هایی برای راحتی پاهای شما طراحی میشوند و وجود یک ضربه گیر در کفش رانینگ و دویدن نکته ای است که تولید کننده های معتبر کفش به آن توجه میکنند.

5- داشتن کفی مناسب
کفی کفش همان لایه ای است که مستقیما زیر پای شما قرار می گیرد و معمولا از فومی با تراکم بالا در ساخت آن استفاده می شود. البته کفی کفش ها با یکدیگر متفاوت هستند و با جنس و ضخامت متفاوتی ساخته می شوند. برای انتخاب کفش مخصوص پیاده روی، بهتر است کفشی را انتخاب کنید که کفی آن نقش محافظتی داشته باشد.

چرا باید برای پیاده روی و دویدن کفش ما مخصوص پیاده روی باشد؟
کفش های مخصوص پیاده روی و رانینگ از جنبه های مختلفی مانند: اندازه، پهنای پاشنه، نوع بالشتک و انعطاف پذیری و مواردی از این قبیل باهم تفاوت دارند. کسانی که به دنبال کفش مناسب دویدن می گردند نباید کفش پیاده روی بخرند، زیرا کفش پیاده روی انعطاف لازم برای دویدن را ندارد. اما این قضیه برای کسانی که به دنبال کفش پیاده روی هستند برعکس است. زیرا کفش رانینگ برای کسی که قصد پیاده روی دارد نیازش را بیشتر از کفش پیاده روی برآورده میکند.

کفش مخصوص پیاده روی زنانه
همانطور که میدانید انواع کفش مخصوص پیاده روی زنانه به صورت مستقیم با سلامت و تندرستی پا در ارتباط است. در صورت انتخاب کردن کفش نامناسب و نامطلوب انجام پیاده روی و ورزش بسیار سخت و طاقت فرسا می شود. هنگام خرید کفش مخصوص پیاده روی به وزن کم آن و راحتی پا در آن بسیار توجه کنید. کفش پیاده روی بدون بند می تواند یک گزینه مطلوب باشد چرا که این نوع کفش ها افزون بر راحتی پا، بکارگیری و استفاده از آن آسان تر می باشد و خیلی ساده به پا می رود. یکی از عمده ترین نکاتی که در زمان خرید ‌کفش مخصوص پیاده روی زنانه بایستی به آن توجه نمود انتخاب کفش، متناسب با اندازه پا می باشد. در بعضی موارد ممکن است یک کفش مناسب و مطلوب برای پیاده روی خریداری نمایید ولی به دلیل فیکس نبودن مناسب در آن احساس راحتی نکنید و پیاده روی برای شما خسته کننده باشد. برای انتخاب کفش مناسب، هنگام خرید کفش باید به این نکته دقت کنید که میان انگشتان پا و جلوی کفش تقریبا ۲ سانتی متر فاصله باشد تا کفش به انگشتان نیرو وارد نکندو سبب آسیب و ضربه خوردن انگشتان پا نشود.
در زمان خرید کفش مخصوص پیاده روی زنانه، به قوس کفش توجه نمایید و کفشی را بایستی برگزینید که، قوس آن مناسب با قوس پای شما باشد. لازم به ذکر است زمان تهیه این محصول تنها دقت به اندازه کفش کافی نیست بلکه دقت به فیکس بودن کفش با پا و راحتی پا درون کفش، حائز اهمیت می باشد. خیلی از سازندگان محصولات ورزشی، کفش های مناسب و مخصوص پیاده روی را هم تولید می کنند. با توجه به گوناگونی برند های سازنده محصولات ورزشی می توان بیان کرد که، قیمت کفش پیاده روی زنانه نیز بسیار متمایز می باشد.

کفش مخصوص پیاده روی مردانه
کفش مخصوص پیاده روی مردانه باید قدرت، استحکام و مقاومت بالایی داشته باشد که در پیاده روی های طولانی مدت خراب و ساییده نشود و به پا و کمر آسیب جدی وارد نکند. به دلیل جنسیت مورد استفاده در ساختار کفش های مخصوص پیاده روی، ماهیچه های پا را تحت فشار قرار نمی دهد و می توانید از آنها به راحتی و طولانی مدت استفاده کنید. به یاد داشته باشید هنگام پوشیدن کفش مخصوص پیاده روی مردانه از جوراب نخی مناسب استفاده کنید.

جمع بندی

برای خرید کفش کتونی مناسب ابتدا باید با نیاز خود آشنا شوید که آیا برای پیاده روی میخواهید یا برای دویدن یا رانینگ. کفش شما باید کفشی باشد که استحکام و مقاومت بالایی داشته باشد و همچنین به گونه ای باشد که پس از پیاده روی طولانی مدت یا دویدن به کمر و پای شما آسیب وارد نکند.
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مناسب های تعطیل سال ۱۴۰۳
  چگونه بهترین استایل را با کتونی کانورس داشته باشیم؟
  قلم لمسی سامسونگ مدل S Pen اورجینال مناسب برای سامسونگ گلکسی نوت 8
  قلم لمسی سامسونگ مدل S Pen اورجینال مناسب برای سامسونگ گلکسی نوت 9
  معرفی هدفون Redmi AirDots 3 Pro و 8 ویژگی جدید آن
  خرید دستگاه لیبل زن با قیمت مناسب
  نوشتن عنوان جذاب و مناسب برای محتواها
  ویژگی های متولدین هر ماه در رابطه عاشقانه
  ویژگی های شخصیت خود را مطابق جوابتان بیابید
  مُد مناسب با ماه تولد شما

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان