امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خواص انگور از منظر طب اسلامی ایرانی

#1
دارای مقدار زیادی پتاس و مواد دیگر مثل آهن، ید، منگنز، کلر، فسفر و سیلیس است، گفت: این میوه دارای مقدار زیادی قند، تانن و اسید تارتاریک و غیره است. فروکتوز انگور به طور مستقیم و آسان وارد خون شده و در عضلات و کبد ذخیره می‌شود در حالی که سایر قندها باید ابتدا تبدیل شده و سپس جذب خون شوند. انگور PH خون و مایعات بدن را کم می‌کند و به این روش با سرطان مبارزه می‌کند.



وی در ادامه افزود: کشمش نه تنها هیچ یک از خواص انگور تازه را کم ندارد بلکه ارزش غذایی بالاتری نسبت به تازه آن دارد، دیاستازهای موجود در روی پوست انگور به تدریج سلولز موجود در پوست آن را تبدیل به قند می‌کند و به همین دلیل هیچ معده‌ای از خوردن کشمش ناراحت نمی‌شود. مادران باید بدانند که کشمش برای بچه‌ها مفیدترین شیرینی است به شرطی که آن ها کشمش را به خوبی بجوند.



این محقق طب اسلامی ایرانی خاطرنشان کرد: آب انگور در صورتی که از دانه‌های سالم و تخمیر نشده گرفته شود از نظر ترکیبات غذایی شباهت زیادی به شیر مادر دارد. همچنین دارای مواد باارزشی نظیر قند، تانن، تارتارات پتاسیم، مواد صمغی، کلسیم، منیزیم است که برای امراض قلبی، اوره، چربی خون و کم خونی سودمند است.آب انگور ادرار را زیاد می‌کند و موجب بهبود نقرس و درد مفاصل می‌شود.
خواص انگور از منظر طب اسلامی ایرانی 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان