امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چرا پلاسما همچنان بهترین انتخاب خانگی است؟

#1
چرا پلاسما همچنان بهترین انتخاب خانگی است؟ 1
[rtl]

در حالی كه شركت‌های سازنده‌ به سمت نمایشگر‌های OLED كوچ كرده‌اند؛ هنوز هم بسیاری بر این باورند كه پلاسما بهترین انتخاب برای سالن پذیرایی شما خواهد بود
بحث بر سر این موضوع هیچ وقت جذابیت خود را از دست نمی‌دهد. شركت‌های سازنده هر كدام مدعی هستند محصولات‌شان بهترین كیفیت را دارند، اما اگر بخواهیم از طریق فناوری به جواب مورد نظر دست پیدا كنیم با یك نتیجه از قبل تعیین شده روبه‌رو خواهیم شد؛ پلاسما. نمایشگرهایی كه با وجود قیمت بالا و یكسری مشكلات همیشه بهترین كیفیت را ارائه می‌كنند.

با این وجود در بازار رقابتی همیشه كمیت به كیفیت برتری داشته و‌LED وLCD ‌ها به دلیل قیمت نازل‌شان و تعداد حامیان از طرفداران بیشتری برخوردارند. تمامی‌اینها باعث می‌شود كه همچنان رقابت بین نمایشگرها داغ باشد.
 پلاسما هنوز هم نفس می‌كشد
«بگذارید راحت بگویم. شاید بازار پلاسما طرفداران پر شماری نداشته باشد، اما این نمایشگر‌ها هنوز هم بهترین انتخاب برای دیدن برنامه‌های ورزشی و فیلم‌های سینمایی محسوب می‌شود.» اینها گوشه‌ای از حرف‌های فبریس استرونل است. مدیر بخش انگلستان شركت پاناسونیك كه طی سال‌ها همواره به عنوان بزرگ‌ترین تولید كننده تلویزیون‌های پلاسما شناخته می‌شود.

دیگر شركت‌های بزرگ از جمله سونی، سامسونگ و ال‌جی هم بخش مخصوص تولید پلاسما دارند، اما هیچ كدام از آنها به اندازه پاناسونیك روی بازار پلاسما متمركز نیستند. استرونل قبول دارد كه‌LEDها به دلیل روشنایی‌شان طرفداران زیادی دارند، اما پلاسما را به دلیل نوع فناوری استفاده شده بهترین انتخاب می‌داند؛ مخصوصا زمانی كه پای طرفداران سینما در میان باشد.
LED یا پلاسما؟
تفاوت بین پلاسما و نمایشگر‌های LED , LCD مبحثی بسیار تخصصی محسوب می‌شود، اما به صورت خلاصه می‌توان گفت كه در پلاسما هر پیكسل یا نقطه روی صفحه به صورت حباب شیشه‌ای با پوشش فسفر بسیار ریز همراه با یكسری گاز همچون زئون پر شده. در دو مدل دیگر هر پیكسل از سه سلول با رنگ‌های اصلی و از جنس كریستال مایع تشكیل شده است.

تفاوت این دو در اصل با نور پس زمینه معنی پیدا می‌كند. در نمایشگر‌های نمونه دوم وجود صفحه‌های نورانی در پشت پنل و برای پلاریزه شدن كریستال مایع و در نهایت تشكیل شدن تصویر الزامی ‌است.

 این در حالی‌ست كه خبری از این صفحه‌ها در پنل‌های پلاسما وجود ندارد. این موضوع خود تفاوت‌های بسیاری را به وجود می‌آورد.به همین دلیل است كه كیفیت رنگ‌ها، بخش مشكلی تصاویر و تضاد نوری در پلاسماها بسیار بهتر از دو مدل دیگر است.

البته نباید اینها را با روشنایی تصاویر اشتباه بگیریم زیرا در این بخش LED و‌LCDها انتخاب بهتری هستند. اگر توجه كرده باشید پلاسماها برای نمایش بهتر در محیط‌های تاریك‌تر قرار می‌گیرند. این یك حقیقت است كه محیط‌های پر نور برای پلاسماها همچون سم می‌مانند.
 بهترین سطح مشكلی ممكن
در نمایشگاه CES سال 2008 میلادی شركت پاینیور كه در آن زمان هنوز به عنوان یك بازیكن بزرگ در میدان پلاسما‌ها بازی می‌كرد، یك فناوری انقلابی برای نمایشگر‌های پلاسما را به نمایش در آورد. در آن زمان طرح اولیه پلاسماهای این شركت بهترین سطح مشكلی ممكن را به مخاطب ارائه می‌كردند.

در نمایش نام برده نمونه اولیه به اندازه‌ای در سطح مشكلی خود پیشرفت كرده بود كه حتی كوچك‌ترین لبه‌ای در تصاویر مشاهده نمی‌شد. طرح اولیه‌این نمایشگرها به دلیل قیمت بالا هیچ وقت به تولید انبوه نرسیدند، هر چند پاناسونیك بخش عمده‌ای از مهندسان آن طرح را به شركت خودش آورد و توانست بخشی از آن فناوری را در محصولات سال اخیرش استفاده كند.
استرونل معتقد است استفاده از این فناوری در نهایت به نفع پنل‌های پلاسما تمام خواهد شد. یكی از مشكلات پلاسما وجود آن در سایزهای بالاست كه‌این موضوع خود باعث از بین رفتن بخش مهمی‌از بازار می‌شود. نمایشگرهای پلاسما به دلیل شرایط خاص و قیمت‌های بالا هیچ گاه نتوانستند به شهرت پنل‌های دیگر برسند، اما غول ژاپنی بر این باور است كه با پیشرفت فناوری در نهایت این نمایشگرها هم سهم مشخصی از بازار را در انحصار خود در می‌آورند.
[/rtl]
پاسخ
آگهی
#2
من اینو گذاشت
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  لیست بهترین شرکت ‌های تولید محتوا در ایران
  بهترین یخچال بستنی برای نگهداری بستنی کدام است؟
  بهترین برند بستنی ساز کدام است؟
  بهترین دوربین های عکاسی جهان
  لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری
  10 کشور که بهترین اینترنت دنیا را دارند
  معرفی بهترین عطرهای زنانه ۲۰۲۰ – ۲۰۱۹ با ماندگاری بالا
  بهترین کلینیک های درمان بواسیر (هموروئید)
Question اسم قاره های جهان از کجا و چطور انتخاب شده است؟
  فروش یو پی اس خانگی و قیمت یوپی اس های خانگی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان