امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

:: نقد و بررسی ViewSonic ViewPad 10S - Wi-Fi + 3G

#1
قبل از هر چیز در نظر داشته باشید که ViewPad 10S یک تبلت ارزان قیمت و در سطح متوسط بوده و مقایسه کردن آن با تبلت‌های قدرتمند بازار مانند iPad و یا خانواده Galaxy Tab و تبلت‌های ASUS، کار درستی نیست.

از لحاظ طراحی، ViewPad 10S خیلی توجه شما را به خود جلب نخواهد کرد. ظاهر تبلت بسیار ساده و بدنه آن تمام پلاستیکی است (البته پلاستیک استفاده شده در ساخت این تبلت از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است) وزن آن نیز 750 گرم است که متاسفانه آن را در رده تبلت‌های سبک وزن قرار نمی‌دهد.
در قسمت جلویی تبلت یک صفحه نمایش 10.1 اینچی واید با رزلوشن 1024x600 قرار دارد که خوشبختانه از سیستم لمسی خازنی (حرارتی) استفاده می‌کند و همین موضوع ViewPad 10S را از بیشتر رقبای هم رده خود بهتر کرده است به دلیل اینکه اکثر تبلت‌ها در این قیمت از صفحات نمایش مقاومتی استفاده می‌کنند. هیچگونه کلید سخت افزاری بر روی این تبلت وجود ندارد. کلیدهای اصلی Home، Menu و Back بصورت نرم افزاری بر روی یک نوار در بالای صفحه نشان داده می‌شوند. البته برای برنامه هایی که تمام صفحه را می‌پوشانند، یک کلید سخت افزاری Back در بالا-سمت راست تبلت، کنار کلید پاور، قرار دارد.

از مشخصات دیگر این تبلت می‌توان به بلوتوث نسخه 2.1، خروجی HDMI، یک مموری کارت 16 گیگ و دوربین مکالمه تصویری 1.3 مگاپیکسلی، اشاره کرد. خروجی HDMI با سایز نرمال به شما این امکان را می‌دهد که ویدئوهای Full HD خود را بر تلویزیون مشاهده کنید. از طرفی پورت USB آن به شما اجازه می‌دهد که فلش‌های USB، ماوس و کیبرد را به تبلت خود وصل کنید.

سخت افزارهای داخلی این تبلت است که آن را از رقبای خود مجزا می‌کند. چیپ NVIDIA Tegra 250 دارای پردازنده دو هسته‌ای یک گیگاهرتزی ARM Cortex A9 و پردازنده گرافیکی GeForce ULP است که به کمک 512 مگابایت حافظه DDR2 دستگاه، ترکیب بسیار قدرتمندی را تشکیل میدهند. این قدرت زیاد به شما اجازه می‌دهد که نه تنها به راحتی به مرورگری اینترنت پرداخته و به موسیقی گوش دهید، بلکه بازی‌های با گرافیک بالا را نیز به راحتی اجرا کنید.

صفحه نمایش از تاچ بسیار خوبی برخوردار است. تاچ بسیار حساس بوده و با توجه به قدرت بسیار بالای دستگاه، گشت و گذار در بین صفحات اینترنت و حرکت دادن منوها و صفحه‌ها بسیار روان بوده و کارکردن با این تبلت بسیار لذت بخش است.
برای تست کردن بیشتر قدرت این دستگاه از چندبازی معروف و با گرافیک بالا مانند Raging Thunder استفاده کردیم و ViewPad 10S توانست تمام بازی‌های تست شده را بدون هیچگونه کاهش سرعت و به روانی اجرا کند. به علاوه در تست نرم افزار Quadrant، این تبلت توانست امتیازی بیش از 2300 کسب کند که در مقایسه با تبلت‌های هم رده خود (که اکثرا دارای پردازنده تک هسته‌ای هستند)، امتیاز بسیار بالاییست.

درست است که اندروید 2.2 بطور پیش فرض از Adobe Flash پشتیبانی نمی‌کند ولی ViewSonic بطور پیش فرض Flash Player نسخه 10.1 را بر روی این تبلت نصب کرده و در تست هایی که انجام دادیم بدون هیچ مشکلی توانستیم از آن لذت ببریم.

جایی که ViewSonic واقعا توانست از رقبای هم رده و حتی گرانتر خود پیشی بگیرد، طول عمر باتری تبلت است. در حالت Idle بصورتیکه که به Wi-Fi متصل بوده و از روشنایی متوسط صفحه نمایش استفاده کردیم، ViewPad 10S توانست بیش از هشت ساعت و نیم عمر کند که این میزان تقریبا دو برابر تبلت GALAXY Tab P1000 سامسونگ است.

البته ViewPad 10S دارای نقاط ضعفی نیز هست. برای مثال می‌توان به زاویه دید پایین صفحه نمایش آن اشاره کرد. این مشکل زمانی که تبلت را در حالت عمودی نگه داشته اید، بیشتر نشان داده می‌شود.
همانطور که در ابتدا گفتیم، کمپانی ویوسانیک، مارکت اصلی گوگل را از این تبلت حذف کرده است. این موضوع ممکن است که نقطه ضعف بزرگی در جاهای مختلف دنیا محسوب شود، ولی در ایران به دلیل اینکه دسترسی به اندروید مارکت مقدور نیست، زیاد نقطه ضعف مهمی محسوب نمی‌شود. البته ویوسانیک برای جبران این کاستی، یک مارکت جداگانه نصب کرده است ولی این مارکت بسیار محدود بوده و تنها دارای 3000 برنامه است.

به جز این دو مورد، ViewSonic ViewPad 10S نشان می‌دهد که تبلت‌های اندرویدی روز به روز در حال پیشرفت هستند. قدرت این تبلت بسیار بالا بوده و طول عمر باتری آن بینظیر است. قابلیت‌های دیگر آن مانند USB Host، پورت سایز کامل HDMI و شیار مموری کارت، ViewPad 10S را به بهترین تبلت موجود در این بازه قیمت تبدیل کرده است.

:: نقد و بررسی ViewSonic ViewPad 10S - Wi-Fi + 3G 1
پردازنده دو هسته ای بسیار قدرتمند ایده آل برای تماشای ویدئو و اجرای بازی های سنگین
باتری بسیار قوی
ورودی USB برای اتصال فلش، کیبرد و ماوس
خروجی Full-Sized HDMI
حساسیت بالای تاچ صفحه نمایش
پشتیبانی از Adobe Flash Player
قیمت عالی

:: نقد و بررسی ViewSonic ViewPad 10S - Wi-Fi + 3G 1
زاویه دید نسبتا پائین صفحه نمایش
عدم وجود مارکت اصلی اندروید
:: نقد و بررسی ViewSonic ViewPad 10S - Wi-Fi + 3G 1
  Heart B0z0rG Heart
 
پاسخ
 سپاس شده توسط نانسی2013
آگهی
#2
بدونه عکس
پاسخ
#3
WinkWinkWinkWinkWinkWink
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی ویژگی‌های جدید MSI در خنک کننده کارت‌های گرافیک GeForce RTX 30
  بررسی و ساختار cpu
  بررسی تخصصی کیس MSI AEGIS؛ اژدهای کوچک
  بررسی فن کنترلر Aerocool V12XT
  نقد و بررسی هارد دیسک‌های ADATA
  بررسی بچه غول گیگابایت: GIGABYTE BRIX Gaming
  بررسی ASUS VivoPC: توانمند در درون، زیبا از بیرون
  بررسی اجمالی مانیتور BenQ RL2755HM: نمایشگری ایده آل مخصوص گیمرهای آماتور
  بررسی اجمالی پاور +GREEN GP1050B-OC : پاوری برای حرفه ای ها
  بررسی کامل مادربرد GIGABYTE P85-D3: مدرن، با کیفیت و مقرون به صرفه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان