امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

:: نقد و بررسی Dimo 700

#1
طراحی و نوع ساخت این تبلت کاملا متوسط و البته راضی کننده است. جنس بدنه تماما از پلاستیک است که در این مورد نمی‌توان به دیمو چندان ایرادی گرفت . در جاییکه تمامی تبلت های سطح بالای سامسونگ هم دارای بدنه پلاستیکی هستند، به دیمو با این قیمت ایرادی وارد نمی‌شود. در قسمت جلویی یک صفحه نمایش 7 اینچی را مشاهده می‌نمایید که در قسمت بالای آن یک دوربین جهت مکالمات تصویری قرار گرفته است. همچنین کلید های کنترلی سیستم عامل اندروید شامل کلید Home، Menu و Back در سمت راست صفحه نمایش به چشم می‌خورند و در نهایت زیر صفحه نمایش، نام این محصول یعنی Dimo 700 نوشته شده است. ابعاد این تبلت 193*119 میلی‌متر و قطر آن نیز 9.8 میلی متر است که در کل ابعاد مناسبی به نظر می‌رسد. لبه های منحنی آن نیز به همراه وزن مناسب 350 گرمی، باعث می‌گردد که در کل در هنگام کار با آن احساس راحتی به کاربر منتقل گردد. در قسمت پشتی تبلت هم شکاف کارت حافظه و بلندگو تعبیه گردیده است. اما کلید پاور و کلید کنترل صدا هر دو در لبه بالایی این تبلت قرار دارند. بقیه درگاه‌ها شامل درگاه microUSB، درگاه HDMI، جک 3.5 میلی متری هدفون و جک اتصال شارژر همگی در سمت راست در کنار یکدیگر چیده شده‌اند. در کل از نظر ظاهری و کیفیت ساخت و همچنین راحتی کار با آن، می‌توان گفت که دیمو نمره قبولی را کسب می‌نماید.

اما صفحه نمایش به کار رفته بر روی این تلت یک صفحه نمایش 7 اینچی لمسی خازنی از نوع LCD است که قابلیت دریافت 5 لمس همزمان را نیز داراست. این صفحه نمایش، تصاویر را با رزولوشن 480×800 پیکسل نمایش می‌دهد. اما نکته ای که باید به آن اشاره نماییم، کیفیت پایین‌تر صفحه نمایش دیمو نسبت به دیگر تبلت های 7 اینچی موجود در بازار است. رنگ‌ها در این صفحه نمایش مقداری بی طراوت هستند و عملکرد این صفحه نمایش در زوایای مختلف به واقع نا امید کننده است. همچنین عملکرد آن در زیر نور آفتاب متوسط است. به هر حال، تبلت هایی مانند Jetway یا Arnova با قیمتی تقریبا مشابه دیمو، از نظر صفحه نمایش بر این تبلت برتری دارند. اما به هر حال، در قسمت‌های دیگری مانند سیستم عامل، این تبلت برتری‌هایی دارد که شاید ایرادات آن را پوشش دهد.

قدرت سخت افزاری این دستگاه به نسبت قیمت آن، رضایت بخش است. چیپ Allwinner A10 به همراه پردازنده یک گیگاهرتزی از نوع Cortex-A8 ، سخت افزار این تبلت را تشکیل می‌دهند که به همراه یک پردازشگر گرافیکی Mali-400 MP و 512 مگابایت حافظه رم، از پس اکثر پردازش‌های معمولی بر خواهند آمد. اگر از این تبلت انتظار اجرای سنگین‌ترین بازی‌های گرافیکی HD را نداشته باشید، در بقیه موارد این تبلت شما را راضی خواهد کرد. حتی در تست‌های انجام گرفته، بازی سنگین DeadTrigger که یک بازی HD و بسیار سنگین محسوب می‌گردد هم با این تبلت با مقداری مکث اجرا گردید.

سیستم عامل موجود بر روی این تبلت، نسخه 4 از سیستم عامل موفق و محبوب اندروید می‌باشد. به هر حال، قرار گرفتن این سیستم عامل بر روی دیمو 700، برای آن یک مزیت را ایجاد می‌نماید. به صورت پیش فرض، از یک تصویر از قله زیبای دماوند برای تصویر پس زمینه در دیمو 700 استفاده شده است. باز کردن قفل صفحه نمایش مانند بسیاری دیگر از تبلت ها، با کشیدن انگشت به سمت راست بر روی صفحه نمایش صورت می‌پذیرد. اکثر برنامه‌ها و ویجت‌های موجود بر روی این تبلت، برنامه های استاندارد گوگل می‌باشند که با توجه به وجود هزاران برنامه جذاب برای سیستم عامل اندروید، می‌توان برنامه های متنوع دیگری را نیز به دلخواه بر روی این تبلت نصب و استفاده نمود. مرورگر و پلیر استاندارد گوگل نیز بر روی این تبلت قرار دارند. همچنین بازی- Space Angry Birds نیز از ابتدا برای کاربران قرار داده شده است. از دیگر خصوصیات خوب این تبلت، می‌توان پشتیبانی کامل آن از زبان فارسی را ذکر کرد. از برنامه های موجود بر روی آن نیز می‌توان به Adobe Reader ، Google Talk، Google Play و Gmail اشاره نمود.

دوربین موجود بر روی دیمو 700 یک دوربین برای مکالمات تصویری است. این دوربین 0.3 مگاپیکسلی، برای ثبت عکس‌های خاطره انگیز به هیچ عنوان مناسب نیست، ولی برای ایجاد ارتباط تصویری کاربردی و کار آمد است.

باتری این تبلت یک باتری لیتیومی 3000 میلی آمپر – ساعتی است که عملکرد متوسطی را ارائه می‌دهد. با استفاده مداوم از آن، می‌توان حدود 6 الی 8 ساعت با آن کار کرد که عملکرد متوسطی محسوب می‌گردد.

در کل، به عنوان اولین تبلت ایرانی، باید بگوییم که دیمو تجربه بدی نداشته است و در اولین تجربه، تقریبا راضی کننده عمل نموده است. بی انصافی است اگر بخواهیم این تبلت را با Nexus 7 مقایسه کنیم و به آن نمرات کمی دهیم، اما به نسبت قیمت، این تبلت نمره قبولی را دریافت می‌نماید. اگر خواهان یک تبلت اندرویدی هستید که بتوانید از برنامه های موجود برای اندروید بر روی آن نصب نمایید، و البته نمی‌خواهید مبلغ بالایی را برای آن هزینه کنید، می‌توان گفت که این تبلت هم یک انتخاب خوب محسوب می‌گردد. البته تبلت های ساخت Arnova، Archos، Jetway و همچنین Innovel هم در سطحی نزدیک به این تبلت قرار دارند که هر کدام با دیگر تبلت ها تفاوت‌هایی دارند که برای آن‌ها مزیت محسوب می‌گردد.

:: نقد و بررسی Dimo 700 1
قیمت مناسب
سیستم عامل اندروید 4
سخت افزار مناسب به نسبت قیمت
پشتیبانی کامل از زبان فارسی
پشتیبانی از USB On the Go
پشتیبانی از Wi-Fi
قابلیت افزایش حافظه توسط کارت حافظه microSD تا حداکثر 32 گیگابایت
ابعاد مناسب

:: نقد و بررسی Dimo 700 1
عملکرد نا مناسب صفحه نمایش
دوربین بی کیفیت
  Heart B0z0rG Heart
 
پاسخ
آگهی
#2
بی کیفیتDodgy
پاسخ
#3
ای کاش عکس میذاشتی
Би садар эм нь бэлгийн хавьталд орсон

Тэр ...  нэртэй байсан
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی ویژگی‌های جدید MSI در خنک کننده کارت‌های گرافیک GeForce RTX 30
  بررسی و ساختار cpu
  بررسی تخصصی کیس MSI AEGIS؛ اژدهای کوچک
  بررسی فن کنترلر Aerocool V12XT
  نقد و بررسی هارد دیسک‌های ADATA
  بررسی بچه غول گیگابایت: GIGABYTE BRIX Gaming
  بررسی ASUS VivoPC: توانمند در درون، زیبا از بیرون
  بررسی اجمالی مانیتور BenQ RL2755HM: نمایشگری ایده آل مخصوص گیمرهای آماتور
  بررسی اجمالی پاور +GREEN GP1050B-OC : پاوری برای حرفه ای ها
  بررسی کامل مادربرد GIGABYTE P85-D3: مدرن، با کیفیت و مقرون به صرفه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان